altijd gezeik en nooit eens je gevoelens kunnen uiten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 17:48

Jij noemt dit een relatie?? Meisje wat zou ik je een relatie gunnen waarbij je niet alleen kunt lachen maar waar ook in slechtere tijden de partners er voor elkaar zijn. Enigste advies wat ik je kan geven, je bent jong, maak wat van je leven en ga om te beginnen eens een week weg en geniet dan van je vrijheid. Hij is negatief, jaloers, wil niks, geeft anderen overal de schuld van enzenz, De eerste twee waren voor mij al een reden om er mee te kappen, laat staan dat de rest er ook nog bij zou komen. een goede relatie is gebaseerd op wederzijds respect en geven en nemen. Jij geeft alleen maar en durft niet te kappen omdat je niet weet hoe het dan verder gaat. Geloof me, het gaat altijd verder en dieper dan in deze relatie, waarin je totaal geen steun krijgt, kan het haast niet. Ik vind dit bijna geestelijke mishandeling, hij heeft zeker goede kanten maar zijn slechte overheersen wel heel erg.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 19:37

Ik ben het hier niet met sommige eens dat je moet 'wegrennen'. Als je echt nog gek op iemand bent, is dat moeilijk. Je ziet niet alleen de negatieve kanten in, wat soms wel de overhand kan krijgen, maar je ziet ook de leuke dingen van je liefde in.
Als jij bij hem wilt blijven, moet je er samen voor knokken. Op deze manier maken jullie elkaar het verre van gelukkig en dat is niet goed in een relatie. Daarin hoor je gelukkig te zijn. Zoek eventueel hulp van buitenaf en steun hem, zodat het voor jullie beiden wat dragelijker wordt. Laat hem stoppen met blowen, zodat hij wat minder in 'zijn wereldje' leeft. Leer beiden te praten over jullie gevoelens en probeer daar beiden wat mee te doen. Misschien hebben jullie wel een weekendje weg nodig? (Ik zie dat jullie in de schulden zitten, dus dat gaat misschien wat lastig) Maar maak het leuk voor elkaar en maak er eens samen een romantisch avondje van. Praat met elkaar en zorg dat hij stopt met blowen.

Als jullie echt voor elkaar willen gaan, komt het echt wel goed. In elke tunnel is een lichtpuntje :(:)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 19:51

Stoppen met blowen is voor een ADHD patiënt niet eenvoudig. Zeker niet als andere middelen niet helpen en dit nog iets van rust geeft. Het nadeel van blowen is dat je er vreet buien van krijgt en weer van alles gaat eten wat weer niet goed is voor de ADHD. Het leven met deze aandoening is niet eenvoudig en een relatie al helemaal niet.

simodi

Re: altijd gezeik en nooit eens je gevoelens kunnen uiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 11:36

Toch snap ik de (praktische) twijfel om weg te gaan heel goed.

Want wat laat je achter, je honden, je huis, .... dat speelt natuurlijk ook mee. Financieel is ook een ding, je moet echt financiën hebben om op eigen benen te staan en als je een huurovereenkomst op je naam hebt staan, kun je niet zomaar nieuw onderdak kiezen.

Probeer daarom ook eerst eens goed op een rijtje te zetten hoe je al die praktische dingen kunt gaan oplossen als je zou besluiten om de stap te nemen.
Als je weet wat de mogelijkheden zijn en het dan alleen nog een kwestie van de vraag is 'wil ik ermee stoppen of niet', weet je veel beter waar je dan daarna aan toe zult zijn. Dat maakt een keuze soms makkelijker (en soms ook moeilijker).

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:31

Dit is geen houdbare situatie. Kies voor jezelf, het is jouw leven. Ga even een paar weken daar weg, en zet alles op een rijtje. Ik zie heel veel adviezen en ik denk dat er maar een oplossing is..

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:39

Ik ben het toch niet helemaal eens met 'simodi'.

Want wat besluit TS dan op het moment dat het financieel moeilijk is om op eigen benen te staan? Moet ze dan bij haar vriend blijven, terwijl ze dat niet meer zou willen, alleen maar omdat ze zichzelf niet zou kunnen onderhouden?

Er is altijd een oplossing te vinden als je een relatie wilt stoppen.
Ik denk dus dat het maken van een keuze de eerste stap is.
Vervolgens bekijken hoe je dat realiseert. Er zijn mensen (familie/vrienden/collega's) en instanties (gemeente/sociale hulpverlening/schuldsanering/etc.) die daarbij kunnen helpen.

Er is altijd een uitweg TS en durf gerust om hulp te vragen.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:44

Een relatie gaat om wederzijds respect. Dat zie ik hier totaal niet.

Merk ook dat er geen contact meer is met vriendinnen/familie. Komt dit door je vriend/relatie?

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:16

Ik heb ook in zo'n relatie gezeten, ex rookte ook om zijn ADD, voor zijn hoofd wat rustiger te krijgen.
Steeds maar weer samen met hem vechten om alles weer in een recht pad te krijgen, hij verslond baan na baan en opleiding na opleiding. Daarna had hij een zelfmoord poging gedaan en kwam op een gesloten psychiatrische afdeling terecht, steeds meer ging ik nadenken over of ik dit nog wel wilde, we hadden een relatie van 3,5 jaar.
Ik was net 21 en ex was toendertijd 26, ik had nog een heel leven voor me en wilde daarmee niet een toekomst maken en heb ik onze relatie toen verbroken. Het deed mij toen zoveel pijn, ik hield nog wel van hem, maar dat was niet meer genoeg. Het makkelijke was bij mij dat we nog niet samenwoonden.

Ik wil je veel succes wensen in deze relatie en hoop dat je een juiste keuze kunt maken dat voor jouw gevoel goed is.

Mysticism

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:28

Beste TS,

Ik ben de man van mysticism en plaats dit berichtje even met haar toestemming.

Ik heb ook ADHD en rook ook al jaren wiet. De problemen die jij beschrijft lijken op de problemen die ik heb veroorzaakt tijden terug. Ik ben alleen niet depressief. En ik moet je adviseren harde grenzen te zetten nu. Als je nog met hem verder wil moet je echt voor jezelf op gaan komen en hem harde keuzes laten maken. Wil hij niet veranderen of stoppen met het roken van wiet dan moet je echt voor jezelf kiezen.
In mijn relatie met Mysticism sloop het er in de jaren ook in, ik werd kribbiger, egoïstischer, paranoïde en jaloers. Tot op de dag van vandaag denk ik nog dagelijks aan hoe geluk ik heb gehad dat mijn vrouw mij nog een kans wou geven. Want ik verdiende het niet. Maar hier ben ik nu, ja ik rook nog wel wat wiet ;) Maar alle andere problemen zijn verleden tijd, pas toen ik haar BIJNA verloor begon ik weer helder te zien. Begon ik weer mijn prioriteiten op orde te krijgen. Het verschil met jou vriend en mij is dat hij er ook nog depressief bij is en heel erg koud is richting jou. Dat met de problemen die ik net beschrijf maakt het onmogelijk voor jou om gelukkig met hem te worden als hij niet onmiddellijk aan zichzelf gaat werken.

Zo lang hij in deze spiraal van negativiteit blijft in combinatie met wiet wat je emotief nog meer versterkt en paranoïde emoties oproept zal dit alleen maar erger worden. Op zijn engels zeggen ze dan "stuck in his ways" En zo is het. Je moét hem confronteren met wat hij gaat verliezen, maar misschien is het al te laat voor hem. Luister naar je hart, als het een goede jongen is en je een toekomst met hem kan zien als hij zijn oliebol op orde heeft dan zou ik zeggen gooi alle bommen los.

Met andere woorden; hij stopt nu en werkt nu met jou mee of je bent weg. Dan is de keus aan hem of hij zichzelf wil helpen of niet. Maar je moet jou leven niet laten verpesten omdat hij te laf is om zijn gebreken onder ogen te komen. Ik heb het ook moeten doen, nog elke dag vertel ik mijn vrouw hoeveel ze voor mij betekend en hoe bijzonder ze is. Jij verdient dat ook, en als hij je dat niet kan geven dan moet je gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:30

Wauw respect voor de man van Mysticism! _O_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:36

Idd, zeker respect!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 17:14

ik denk dat de post van Mysticism(ik moest even terugscrollen voor de spelling :P )
een hele goede is ... en ik wil je gewoon veel wijsheid wensen, het is niet makkelijk, maar hij zal toch ook echt zelf aan de bak moeten gaan met zichzelf, anders is het voor jou "trekken aan een dood paard"

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 17:27

Hele mooie duidelijke woorden van Mysticism, mijn complimenten!

En TS, kies voor jezelf.. Hoe moeilijk dit ook is. Als jij hiervan niet gelukkig wordt, worden jullie zo samen alleen maar ongelukkiger! Vecht voor je relatie en zorg dat ook jouw vriend dit doet.. Of kies voor jezelf! :o Succes!

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 17:36

Och meid.... Ga alsjeblieft gauw weg daar.
Klinkt als mijn ex, al ben ik er na 2,5jr mee gestopt, het was zo zonde van m'n tijd en energie.

Wiet gebruik maakt een mens absoluut niet gezelliger.
Dat zwartgallige is ook een uitwerking van wiet gebruik.
Dat er weinig overblijft ondanks hard werken is vervelend, maar je wil uit de schulden of je wilt het niet.

Je laten kleineren, alle schuld in je schoenen geschoven krijgen, geen interesse in jou tonen... Het klinkt allemaal zo bekend.
En weet je, alleen zijn kan ook heel fijn zijn.
Je eigen broek ophouden, geen rekening hoeven houden met een ander en zelf bepalen hoe jij je leven wilt leiden.

Dat je van hem houd, en hij wellicht ook heus van jou is nog geen garantie voor een mooi leven samen.
Soms is het gewoon beter om uit elkaar te gaan, jullie maken elkaar blijkbaar niet gelukkig.
Accepteer dat, jank flink uit en ga door met je leven (want dat staat momenteel stil al voel je dat misschien niet zo).

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 17:42

Omthoud een ding.

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen leven en dus eigen geluk...

Zorg dat je geen schuldgevoel krijgt aangepraat en aan-gemanipuleert...

Niemand heeft het recht zijn leven op een ander op te dringen..
Men hoort het samen fijn te hebben met beiden een eigen identiteit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 17:58

Wat mij opvalt is dat er altijd geadviseerd wordt om je biezen te pakken en weg te gaan. Nu snap ik dat een topic op bokt waarschijnlijk al een laatste redmiddel is of wordt geplaatst na de zoveelste druppel. Maar waarom altijd maar op geven en weg gaan? Nu niet specifiek richting deze TS en het spijt me als het teveel off-topic gezien word. Maar waar is het vechten voor gebleven?

Een eenzijdige openingspost is maar een kant van het verhaal en een moment opname, geschreven met emotie. Niet dat dat slecht is, totaal niet hoor, zeer menselijk zelfs zeker als je al zo'n tijd tegen een muur aanloopt. Maar hoe kan bokt bepalen dat je hier weg moet, dat vriend in kwestie puur slecht is?

In dit geval besef ik wel dat je flink sterk in je schoenen moet staan, misschien een keer op je strepen gaan staan. Maar alleen TS kan bepalen of dit het waard is om voor te vechten. Er wordt geschreven dat vriend plannen heeft omtrent het wiet gebruik. Hier mee stoppen, zich zelf vinden en ontdekken hoe hij het beste functioneert is iets wat vriend zelf moet doen, maar wellicht beter lukt met steun van TS? Aan haar om te kijken of ze dit wil proberen om samen te zien waar het schip strand. :) En dan is het wellicht geen slecht idee om een manier te vinden om met je eigen gedachten om te gaan. Voor de een is dat diehard sporten, voor de ander het vinden van een groep om in te spreken.

[edit] Ik wil hier mee niet aangeven dat stoppen met de relatie slecht is, als TS er geen heil in ziet is stoppen de beste keuze. Maar soms is het nodig om eens rustig na te denken, te reflecteren en te zien dat er wel wat waard is om voor te vechten. En alleen TS kan dat zien. :) hoe moeilijk ook. Sterkte !

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 18:01

ik wilde nog iets toevoegen aan mijn post , maar te laat :+

edit: wat ik ook bedoel te zeggen ; jij kunt niet alles dragen binnen de relatie , ik snap je helemaal dat nu het slecht gaat met hem, jij hem niet wil laten stikken "for better and for worse" daar hoef je niet getrouwd voor te zijn, als je echt van elkaar houd, steun je elkaar ook in klöteperiodes...(of idd wat Judith ook zegt, vechten voor elkaar of voor de relatie)
maar een kloteperiode is geen reden om jouw langdurig te kleineren en af te katten... dat mag hij best weten, want er komt een moment dat het echt te laat is en jij het echt niet meer kunt opbrengen.
ik vrees dat je nu toch echt op een punt komt dat hij moet gaan kiezen, in de slachtofferrol blijven hangen en zich op jou afreageren want het leven is toch zo zwaar...of een paar ballen kweken en er tegen aan gaan en het weer samen gaan doen ...
en tuurlijk...adhd maakt het er niet makkelijker op (heb het zelf en niet in lichte mate ) en zelfmedicatie middels blowen hoeft ook helemaal geen probleem te zijn , maar op het moment is het met alles bij elkaar /al het andere wat meespeelt dus wel een onhoudbare situatie aan het worden ...

pb box staat trouwens open hoor :j
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 22-07-15 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 18:03

Dat klopt judith, maar veel relaties zijn gebaseerd op macht en als je dat niet inziet ga je jarenlang ellende tegemoet.

Advies biezen pakken is soms ook het beste...mensen met genoeg eigenwaarde en zelfbeeld pikken in beginsel al de machtspelletjes niet...relatie verbetert of gaat dan uit.
Als je niet sterk genoeg bent om de cirkel te doorbreken kan je beter er uit stappen..

Als je probleemloos een relatie ingaat en probleemvol er uit gaat ben je feitelijk te laat..

Op het moment dat je je afvraagt of je wel gelukkig bent en of dingen normaal zijn, is het zaadje geplant...dan is het of redden of vluchten...blijven zitten is eigen graf graven...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 18:07

ja maar hoe kunnen wij met de berichten die ts post beslissen/concluderen dta het om macht gaat?
dat is het nu net, dat kunnen we niet :n
dus moet ts voor haarzelf na gaan wat zij als goede oplossing ziet...spullen pakken(wat idd al erg veel gepost is) of zoals het bij Mysticism en haar partner is gegaan, zij die een paar flinke bommen heeft laten vallen en hij die daar wakker van is geworden en de schouders er onder heeft gezet.

tuurlijk, een relatie waarbij het om macht draait en gelijkwaardigheid geen optie is, is gedoemd te mislukken, tenzij de partner onder de duim , heel graag onder die duim wil blijven zitten...
maar dan moet je eerst voor jezelf nagaan of je daadwerkelijk in die situatie zit, of dat er iets anders speelt.
(en ja, ik heb zelf in een dergelijke relatie gezeten waarbij ik de klos was)
helaas is dat wel iets waar je zelf gaandeweg achter moet komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 18:10

Deels mee eens Tcm62, daarom geef ik ook aan dat een topic op bokt wellicht een nood actie is. Maar anderzijds is het heel makkelijk om van alles te delen met 'vreemde' en niet te communiceren met je eigen partner. De grote valkuil van dit digitale tijdperk, makkelijk en anoniem kwijt waar je over piekert. Vandaar mijn kritische gedachte of weg gaan wel altijd juist is, of 'kuddegedrag' . Nogmaals, niet gericht op alleen dit topic, dus TS zie dit niet als kritiek naar jou toe.

Verder is mijn persoonlijke ervaring helaas dat de echt slechte relaties, waar echt flink machtsmisbruik plaats vind, nog altijd verborgen zijn. Die zullen niet zo makkelijk op bokt terecht komen... Maar ook dat is geen gouden standaard natuurlijk. Als het voelt als misbruik is het al verkeerd.

Wat dat betreft ben ik het ook met Sonja eens, ook als je besluit wel door te gaan is het goed om op je strepen te staan. Dan mag hij zo'n rotbui hebben als nodig is, er zijn altijd grenzen en die mag je flink aan geven.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 18:23

Ik heb je een pbtje gestuurd

Fionami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 19:41

De reden dat ik topic gemaakt heb is omdat ik gewoon zelf eens mij frustratie er uit wilde gooien. Heb ook een paar onwijs lieve pbs gehad van mensen welke het bekend in de oren klinkt en het ongeveer begrijpen. Wat ik al eerder Zei mij geef niet zomaar op. Ik vecht ergens voor zo lang ik het nog waard vind en nu vind ik dat nog. Het is zeker geen verkeerde jongen maar soms kan zijn gedrag gewoon niet door de beugel. Gewoon eens even goed je hart te kunnen luchten is soms fijn en op dit moment is dat bij hem nog moeilijk. Dit is ook niet mijn eerste moeilijke relatie. Maar het I wel fijn om te horen hoe anderen hier mee om gaan of dat je gewoon eens even helemaal lekker uit kunt razen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 20:58

Maar dat snap ik volledig TS en volgens mij is dat volkomen menselijk. ;)

Als jij het waard vind om voor te vechten moet je dat vooral doen! Een keer goed je hart luchten kan ook een hoop strijdlust opleveren, alleen maar goed. Succes!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 21:07

Ik snap wel dat je een topic opent, maar je frustratie eruit gooien lost niet zoveel op eigenlijk. Je krijgt dan het effect van 'even lekker van je afklagen', maar vervolgens verandert er gewoon niets.
Feit is, dat als de negatieve kanten van je partner de positieve momenten overheersen, de balans naar de verkeerde kant uitslaat. Iedereen heeft wel een positief kantje. Over iedereen kun je wel IETS leuks, liefs, aardig zeggen. Maar dat kun je ook over de buurman of buurvrouw, en daar heb je ook geen liefdesrelatie mee (tenminste ... hoop ik voor je). Voor een relatie is toch wel wat meer nodig, dan dat het 'allemaal zo slecht nog niet is'. En dat iemand 'niet continu stoned is', .... uhm ... nou als dat een pluspunt is ... kweet het niet.

Als je met hem verder wilt, dan zal hij of behoorlijk moeten veranderen, of je moet zelf een andere kant op gaan. Anders lijkt het mij niet zoveel zin hebben.

Verder denk ik dat je een les moet trekken uit je eigen topic.
Je begint met te vertellen wat voor l*llo het eigenlijk wel niet is. Doet nooit iets leuks. Wil niets, stelt niets voor, wil nooit weg, is nooit enthousiast en zit jou af te kraken. Dan komen daar reacties op. Vervolgens trek jij het de andere kant op en komen er opeens wél positieve punten van je partner naar voren.

Waarom? Je ziet dat heel vaak bij topics uit bokt.

Ik denk persoonlijk omdat je dan met de neus op de feiten wordt gedrukt en met de gedachte wordt geconfronteerd, dat het eigenlijk best een sukkel is en eigenlijk best een slechte relatie. En dat is beangstigend. Dus ga je het allemaal wat afzwakken. Want eigenlijk wil je niet weg. En eigenlijk heb je ook geen zin in een scheiding, met alle gevolgen van dien. Dus misschien is het allemaal zo slecht nog wel niet.

Maar in feite is je eerste post wél de eerlijkste.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 21:17

RUN!! Zo hard en snel als je kunt!! Mijn ex was ook zo, al gebruikte die ook nog wel veel en verschillende drugs.

Maar als je nu de deur dicht trekt en voor jezelf kiest ben je over een jaar zeker de gelukkigste vrouw ter wereld ;)

Ik heb er een fantastische man voor terug gekregen en een prachtige dochter.

Ik praatte ook alles voor die sukkel goed, maar echt wat heb je eraan? Ik moest in het weekend werken en als ik dan thuis kwam was mijn avond eten opgegeten door een ander en stonk mijn huis naar hasj/wiet.

Verder heeft het mij 3 jaar gekost om uit de oliebol te komen die hij veroorzaakt had op mijn naam. Maar wegens gebrek aan bewijs moest ik gewoon alles betalen :)

edit: Je zegt dat dit niet je eerste moeilijke relatie is? Je kan best voor therapeut spelen hoor, maar leer er dan voor en zorg dat je er geld mee verdiend ipv thuis zo'n draak te hebben :Y)
Vraag mijzelf wel af wat je moet met een negatieveling..
Mijn man is ook een adhd'er maar als hij negatief doet heb ik dat zeker wel zelf veroorzaakt. Verder heb ik er nooit last van en merk ik er ook helemaal niks van. Dus dat kan je echt niet de schuld geven. Zal waarschijnlijk ook wel aan zijn karakter liggen..