Welke kinderwagen hebben de paardenliefhebbers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mallow

Re: Welke kinderwagen hebben de paardenliefhebbers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:44

Heb je de bon nog van de stokke drager? Vaak kun je m nog wel terug brengen en anders evt ruilen. Helaas verkopen ze in de meeste winkels maar weinig ergonomische systemen, maar de ergobaby is er bijvoorbeeld een die en ergonomisch is en vaak verkocht wordt in winkels als prenatal :)

Wij hadden een mutsy maar helaas liet deze kwalitatief nogal wat te wensen over :+
Nu in verwachting van nummer 2 en ook op zoek, ik denk dat we voor een bugaboo gaan :)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 20:57

Ik zou ook proberen je Stokke drager terug te brengen. Helaas is deze niet ergonomisch en de BabyBjörn ook niet.
Als je meer over dragers wil weten, neem eens een kijkje op draagpraat op Facebook.
Verder was ik helemaal gek op mijn Joolz, met als nadeel dat deze niet veel ruimte onder de wagen heeft.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 21:30

Breng die stokke alsjeblieft terug! Waardeloos niet ergonomisch.
Ga voor een goede ergonomische drager, of een doek. Ergobaby carrier is super, maar wel alleen met baby insert in het begin.

Ik heb 6 kinderen, en zo'n beetje alle mogelijke kinderwagens gehad (ik wissel graag, we hadden in NL een bedrijf in gebruikte kinderwagens en gebruikte gewoon wat er voor handen was)
Voor bij de paarden zou ik een Easywalker, Mountain buggy, Babyjogger city Elite, of evt een Mutsy urban rider aanraden.
Bugaboo zou ik dan weer niet doen, die verwisselbare wieltjes voor zijn wel okay, maar zwenken niet, ik vond dat absoluut niet fijn, en met de kleine gewone zwenkwielen is ruig(er) terrein niet te doen.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 21:32

Bugaboo hier (cameleon), nog geen seconde spijt van gehad :)

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 21:34

Mutsy met banden die niet lek kunnen en ik dus nooit geen lekke band kan krijgen mijn beide kinderen hebben erin gezeten nu bijna 3 en 4 jaar oud en gebruik m nu nog met een meerijdplankje er achteraan (heel af en toe)

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 21:37

Draagfan hier. Beide kids altijd veel gedragen, jongste soms nog. In het begin als klein prulleke in een marsupi plus, daarna met een maand of 5 in de manduca. Geweldig.

Qua wagens vond ik zelf de maxi cosi mura 4 het fijnst. Maar we hebben een wagen altijd wel heeeeel weinig gebruikt, dus das wellicht een review van niets.

Lieverdje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 21:56

Hier een Mutsy 4rider met luchtbanden. Hiervoor hadden we gekozen, omdat we veel door het bos lopen en eronder voldoende ruimte was voor onze toendertijd bejaarde hondje om mee te kunnen liften.

MaaikeMarlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 19:55

Ik heb een teutonia! Degelijke kinderwagen, kwaliteit vergelijkbaar met de bugaboo. Prijsklasse ligt wel wat hoger, maar wel Duitse degelijkheid en comfort is ook zeker goed.
Ik had trouwens het geluk dat het een showmodel was, dus qua prijs ook iets gunstiger!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 20:01

Ik heb zelf een mutsy igo maaaar.... Ik vind dat absoluut geen bos/zandpad wagen. Wij wonen in de stad dus ideaal maar voor jou zou ik die wel afraden. Maxicosi mura is wel fijn voor zandpaden :j lekker praktische wagen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 20:10

Ik weet niet of hij al genoemd is maat de mountain terrain buggy, superding!! Alles is eraf te halen en te wassen in de machine, zelfs de buitenbekleding van de kinderwagenbak , superstabiel en makkelijk te manouvreren in allerlei terrein, ik heb m tweedehands gekocht toen ik de tweeling kreeg maar had m graag gehad voor de eerste ook toen,

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 20:26

Zoveel mensen, zoveel wensen. Iedereen heeft een andere voorkeur. Ik vind luchtbanden totaal niet praktisch omdat ze lek kunnen, ben dan ook voor foambanden gegaan. Driewielers vind ik ook ondingen.

Denk dat je het beste gewoon even moet gaan proefrijden in de winkels. Je hebt nog tijd zat!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 20:38

knollentuin schreef:
Ik weet niet of hij al genoemd is maat de mountain terrain buggy, superding!! Alles is eraf te halen en te wassen in de machine, zelfs de buitenbekleding van de kinderwagenbak , superstabiel en makkelijk te manouvreren in allerlei terrein, ik heb m tweedehands gekocht toen ik de tweeling kreeg maar had m graag gehad voor de eerste ook toen,

Als je auto groot genoeg is. :j
Superfijn.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 20:40

Enige nadeel van de Mountain buggy vind ik dat hij niet parent facing kan, en dat vind ik toch wel erg handig, zeker als ze net uit de mand zijn gegroeid. Verder een ideale wagen ja.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 20:42

Ja , t is wel een gevaarte, zeker de tweeling uitvoering :))

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 20:55

Babette schreef:
Maxi cosi mura 4 toppertje veel ruimte en prima over onverhard terrein!

Als eerste: van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

Deze heb ik ook, echt een super fijne wagen om door het land mee te lopen en onverharde paden is zeker geen probleem. Door de 4 redelijk grote wielen super stabiel. (Eigenlijk al mn vriendinnen/kennissen met paarden hebben deze wagen om de reden dat deze samen met de Bugaboo Buffalo het beste met ruwer terrein zijn)
Zelf heb ik me eerst voor laten lichten in een goede baby zaak waarbij de Prenetal me ontzettend tegenviel maar dat kan ook toeval zijn met de verkoopster die helemaal geen zin had om te verkopen, en de babydump die me 100% meeviel , had niet zo'n nette zaak verwacht met zulk klantgericht personeel.
Ben bij een aantal 2 de handse wezen kijken maar vond ze te versleten en stond op t punt een nieuwe te bestellen toen er in de buurt er 1 te koop kwam voor €300 ,toch maar wezen kijken en deze wagen was nagenoeg nieuw om te zien( en heb m dus ook direct meegenomen haha)
Het fijn aan de mura vind ik ook dat je super makkelijk de adapter voor de autostoel maxi cosi klaar voor gebruik hebt. Bij mijn model klik je de adapter om maar bij het nieuwste model hoefde dat zelf ook niet meer, je zit iig niet meer te hannesen met losse adapters. De oudere modellen kan je herkennen aan het feit dat die adapter anders is.

Nog iets anders waar ik super blij mee ben is de luieremmer Diaper champ, geen vieze luchtjes in de babykamer als je een luier weggooid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 21:13

Ik heb een Stokke Crusi. De meest geweldige wagen die er is.
Hij heeft de grootste reiswieg wat voor ons heel goed uitkwam met een grote baby met een geboortegewicht van 9,5 pond en 57 cm lang. Ook zit er een hele fijne wandelwagenopzet bij waar hij nu nog steeds in zit en slaapt terwijl hij nu net 2 jaar oud is en kledingmaat 110 heeft dus ook behoorlijk groot... het past nog net. Hij zit naar me toe gekeerd dus ik kan altijd zien wat hij doet en ik heb altijd oogcontact. Ook zit hij mooi hoog van de grond en niet zoals bij alle buggy's op "sigarethoogte". Wat de meeste mensen helemaal niet door hebben is dat kinderen in buggy altijd met hun gezicht ter hoogte van de brandende sigaret zitten die wandelende rokers in hun hand hebben. Ze kunnen dan zo' n brandende sigaret heel makkelijk in hun ogen/gezicht krijgen wanneer je in de drukte in een pretpark of in de stad loopt.
Met deze wagen heb je dat probleem dus niet.
Ook heeft hij de grootste boodschappenmand onderaan de wagen. er passen enorm veel tassen met spullen in. Ik kan gerust een middag gaan winkelen en in verschillende winkels nieuwe kleding kopen(en andere spulletjes) zonder dat ik steeds naar de auto moet lopen om wat spullen weg te brengen. Ik hoor enorm vaak van winkelpersoneel dat ik in mijn wagen zoveel plek heb voor spullen en dat ze dat nog niet eerder hebben gezien.
De grote reiswieg is een fijne slaapplaats voor een baby maar ook in de wandelwagen opzet kan een nog redelijk kleine baby al fijn slapen door de boosters die erbij zitten en naarmate het kind groeit te verwijderen zijn. Die opzet kan in 3 verschillende standen, rechtop zittend,iets achterover zittend en liggend en dat met 1 druk op de knop. In de rechtop zitstand kun je de wagen als een stoel an tafel aanschuiven, ook erg fijn wanneer er geen kinderstoelen in een restaurant meer vrij zijn. De voorwielen zijn zwenkbaar maar bij zachte bodem ook te fixeren zodat je makkelijk door mul zand kunt lopen en de banden zijn van massief rubber dus gaan nooit lek/leeg. Hij is in 2 tellen te demonteren (en weer op te zetten) en neemt dan voor een wagen van zijn grootte relatief weinig ruimte in beslag in de kofferbak van de auto. Alle textiel is wasbaar.
Hij kost wel een paar cent maar dan heb je ook wat. Hij heeft bij mij behoorlijk te lijden maar is nog nooit stuk gegaan. Ik zou geen andere willen.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 23:13

hesterve schreef:
Babette schreef:
Maxi cosi mura 4 toppertje veel ruimte en prima over onverhard terrein!

Als eerste: van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

Deze heb ik ook, echt een super fijne wagen om door het land mee te lopen en onverharde paden is zeker geen probleem. Door de 4 redelijk grote wielen super stabiel. (Eigenlijk al mn vriendinnen/kennissen met paarden hebben deze wagen om de reden dat deze samen met de Bugaboo Buffalo het beste met ruwer terrein zijn)
Zelf heb ik me eerst voor laten lichten in een goede baby zaak waarbij de Prenetal me ontzettend tegenviel maar dat kan ook toeval zijn met de verkoopster die helemaal geen zin had om te verkopen, en de babydump die me 100% meeviel , had niet zo'n nette zaak verwacht met zulk klantgericht personeel.
Ben bij een aantal 2 de handse wezen kijken maar vond ze te versleten en stond op t punt een nieuwe te bestellen toen er in de buurt er 1 te koop kwam voor €300 ,toch maar wezen kijken en deze wagen was nagenoeg nieuw om te zien( en heb m dus ook direct meegenomen haha)
Het fijn aan de mura vind ik ook dat je super makkelijk de adapter voor de autostoel maxi cosi klaar voor gebruik hebt. Bij mijn model klik je de adapter om maar bij het nieuwste model hoefde dat zelf ook niet meer, je zit iig niet meer te hannesen met losse adapters. De oudere modellen kan je herkennen aan het feit dat die adapter anders is.

Nog iets anders waar ik super blij mee ben is de luieremmer Diaper champ, geen vieze luchtjes in de babykamer als je een luier weggooid.

Grappig precies dezelfde ervaring. Eerst naar de prenatal maar daar waren ze ons liever kwijt dan rijk en toen bij de babydump zo ontzettend goed geholpen en er werd ons niks aangesmeerd. Daar hebben we dan ook de joolz gekocht

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 23:30

Mama3 schreef:
Wij hebben een quinny freestyle gehad. Intensief gebruikt met 3 kinderen, 11 jaar oud en niks aan stuk gegaan. Nu maakt een jong stel er gebruik van

hier ook een quinny freestyle. 2e hands op marktplaats gekocht voor 40 euro compleet. niet de nieuwste versie en weinig luxe maar dat zal me worst wezen. ding is waarschijnlijk al een jaar of 12 oud maar echt super stevig. luchtbanden maar wel hele dikke die niet snel lek gaan. ik heb hem 4 jaar.
ik heb een 3 wieler en een 4 wieler. de 3 wieler ligt standaard in de auto. is er 1 zonder meedraaidend voorwiel. dat is namelijk prut bij ongelijk terrein. dit is een meesturend voorwiel. met deze wagen kan ik zonder problemen naar bos of strand of erachter hardlopen of skaten.
de 4 wieler gebruikt ik thuis. ik heb geen zin om steeds wagen in de auto te leggen.
maar vaak heb ik ook gewoon een draagzak gebruikt. net zo makkelijk. geen babybjorn (babybunggel), stokke of chicco maar een ergonomische. dit is veel beter voor rug en heupjes omdat ze in de kikkerhouding zitten. en een niet ergonomische drager hangen ze vaak als een aardappelzak met bungelende beentjes..

mijn moeder en zusje hebben ook een freestyle. ook tweedehandsjes voor een euro of 40. nooit wat mee geweest.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 09:15

WoW, wat een reacties weer!!

Iedereen bedankt voor de felicitaties en alle tips, echt super!! Ook de tips buiten de kinderwagens om worden onthouden, enorm bedankt.
Thnx ook voor de tip voor de luieremmer hesterve! Een luieremmer had ik ook nog niet over nagedacht haha!

We gaan zometeen kijken bij een Bugaboo Buffalo van marktplaats. Echt een gelukje, want er staan er maar een paar op marktplaats, dus ik ben erg benieuwd!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 13:57

Een 'echte' luieremmer vind ik dan weer zo'n onzin :D Een klein prullenbakje met deksel en voetpedaaltje volstaat voor mij prima! Op tijd legen en ook dan heb je geen last van geurtjes, scheelt je een hoop centen!

Ben benieuwd hoe de kinderwagen bevalt (of bevallen is?). Ik heb gekozen om een nieuwe te kopen omdat ik graag garantie wil en omdat ik een miep ben met hygiene en omdat ik geen oog heb voor eventueel missende of kapotte onderdelen. De kinderwagen is overigens het enige wat nieuw is aangeschaft! de rest is allemaal via marktplaats, zelfs kleertjes. Heeft me honderden euro's bespaard!

Zou fijn voor je zijn als het wat is geworden met de kinderwagen. Ga gelijk even googlen op de bugaboo buffalo, ken het type niet.

Lienboon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 14:02

Stokke Trailz hier :j
Mag hem vanaf september gaan gebruiken (want dan kan t kind erin :D )

Wij wonen in een dorpje in het bos en ik wandel veel. De trailz voelde enorm 'luxe', of comfortabel hoe je het wil noemen. Ook erg stevig. Dus ben benieuwd! Ben ook naar de drager van Bondolino aan het kijken.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 14:21

De buffalo is super, echt een aanrader, maar nog niet zo lang geleden uitgebracht en dus nog erg duur.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 14:25

Ik heb een mutsy igo met luchtbanden. Kindje is er nog niet, maar heb hem getest van een kennisje en reed erg goed.

Verder heb ik een boba 4g draagzak. Denk dat ik wel veel ga dragen als de kleine het daar ook mee eens is :)

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 23:52

Ik heb voor een paar tientjes via mp een paarse quinny gekocht. Klein opvouwbaar, drie wielen, heerlijk wendbare wagen.
Maar mijn 10 weken oude zoon zit het liefst bij mama in de mei tai draagdoek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 00:00

Muppett schreef:
Ik heb voor een paar tientjes via mp een paarse quinny gekocht. Klein opvouwbaar, drie wielen, heerlijk wendbare wagen.
Maar mijn 10 weken oude zoon zit het liefst bij mama in de mei tai draagdoek.

Deze heb ik ook van m'n schoonouders gekregen, ben benieuwd naar het gebruik ervan! (nog enkele weken wachten..)

Wat zijn trouwens je ervaringen met zo'n mei tai draagdoek? Is dat die 'voorgevormde' mei bb-tai van babylonia?