Reviews, anoniem of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 14:57

__Sannne schreef:
Sowieso als je de instelling hebt van; dan had diegene er op dat moment maar wat van moeten zeggen, leg je het probleem bij de gast/klant, en niet bij het probleem zelf. Niet echt een gastvrije instelling lijkt me ;)

Ik denk dat jij mij gewoon verkeerd begrijpt. ;)

Het enige dat je in dit voorbeeld kan benoemen als bedrijf zelf (want zelf heeft dit voorbeeld niet echt te maken met wat ik benoem- hij heeft het immers op dat moment bewust als koud eten ervaren en benoemd bij de serveerster) is dat als een gerecht een kwartier later wordt uitgeserveerd dat de bediening had kunnen weten dat het gerecht koud of nagenoeg koud zou zijn.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 19-07-15 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 14:57

Fiffill schreef:
Dat vind ik een slecht voorbeeld, hij heeft het dus wel degelijk genoemd en niet op internet geklaagd (waar het hier in het topic over gaat).

Maar als de man wel op internet had geklaagd, wat dan nog? Het eten was koud, in dit voorbeeld, dus het restaurant is tekortgeschoten. Waarom zou iemand die besluit het voor lief te nemen vanwege voor hem goede redenen, niet mogen delen dat er wel echt iets fout is gegaan?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 14:58

Fiffill schreef:
Dat vind ik een slecht voorbeeld, hij heeft het dus wel degelijk genoemd en niet op internet geklaagd (waar het hier in het topic over gaat).

Zoals ik zei; Hij daarna het restaurant niet zwart gemaakt op internet of iets, dit was enkel een voorbeeld voor het niet altijd direct benoemen van de klacht.

Oftewel, dit was gericht op de opmerking van: Wie eet er nou een koude biefstuk.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:02

Shadow0 schreef:
Fiffill schreef:

Maar als de man wel op internet had geklaagd, wat dan nog? Het eten was koud, in dit voorbeeld, dus het restaurant is tekortgeschoten. Waarom zou iemand die besluit het voor lief te nemen vanwege voor hem goede redenen, niet mogen delen dat er wel echt iets fout is gegaan?

Dan niks? Ik vind alleen zeikreviews vrij kansloos. Als er iets mis is gegaan kun je dat best benoemen, maar er zit verschil in hoé je dat doet.

Zowel jij als het restaurant/hotel/whatever hebben er meer aan als je gewoon aangeeft wat er fout is. Of dat nou tijdens of na het eten/verblijf is.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:03

Tripadvisor is echt een van de meest onbetrouwbare sites die er zijn. Ik werd in zomer 2012 levensbedreigend ziek door 2 bacteriën die ik in een 5 sterren resort in Turkije heb binnengekregen. Mijn moeder heeft dus een recensie op Tripadvisor gezet, om anderen te waarschuwen. Tenminste, dat probeerde ze. Tripadvisor heeft de recensie verwijderd en het hotel heeft contact opgenomen met mijn moeder, en gezegd dat ze er een juridisch verhaal van zouden maken als ze nog eens zou proberen om op het internet te vertellen wat er was gebeurd. Vermoedelijk is dit bij meer mensen zo gegaan.

Ik zal ook even zoeken naar de link, maar kortgeleden zag ik een artikel over een Engelse journalist die een neppagina aanmaakte op Tripadvisor, en zelf 1 goede recensie plaatste, en er toen ineens een stuk of 10 bijkreeg die hij niet zelf had geplaatst. Uiteindelijk heeft Tripadvisor ook contact met hem opgenomen en aangeboden om zijn 'hotel' nummer 1 te maken in ruil voor geld.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:05

__Sannne schreef:
Fiffill schreef:

Zoals ik zei; Hij daarna het restaurant niet zwart gemaakt op internet of iets, dit was enkel een voorbeeld voor het niet altijd direct benoemen van de klacht.

Oftewel, dit was gericht op de opmerking van: Wie eet er nou een koude biefstuk.

maar hij heeft de klacht wel benoemd. Bij de serveerster. En dat wordt in het topic aangehaald en benoem je zelf ook in je eindstuk.
__Sannne schreef:
dit was enkel een voorbeeld voor het niet altijd direct benoemen van de klacht.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:06

Ik plaats geregeld een review, altijd anoniem, bij bijvoorbeeld producten die ik gekocht heb in webwinkels. Dat gaat dan vaak over of de maat goed valt, de omschrijving klopt en of er andere opvallende dingen zijn aan het product.
Over de service neem ik altijd direct contact op, maar ik ben wel eens tot 3x toe zó bot behandeld dat ik het in een review meegenomen heb.

Het gaat bij mij dus zeker niet om 'anoniem zeiken' maar meer om andere kopers te helpen een goed beeld te krijgen bij een product of winkel. Dat vind ik zelf ook altijd fijn, als meerdere mensen zeggen dat iets groot of klein valt, de kleur anders is dan de foto of dat soort dingen, dan kan je daar met kopen rekening mee houden :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:07

Sammie schreef:
__Sannne schreef:
Sowieso als je de instelling hebt van; dan had diegene er op dat moment maar wat van moeten zeggen, leg je het probleem bij de gast/klant, en niet bij het probleem zelf. Niet echt een gastvrije instelling lijkt me ;)

Ik denk dat jij mij gewoon verkeerd begrijpt. ;)

Het enige dat je in dit voorbeeld kan benoemen als bedrijf zelf (want zelf heeft dit voorbeeld niet echt te maken met wat ik benoem- hij heeft het immers op dat moment bewust als koud eten ervaren en benoemd bij de serveerster) is dat als een gerecht een kwartier later wordt uitgeserveerd dat de bediening had kunnen weten dat het gerecht koud of nagenoeg koud zou zijn.

Maar wat voor boodschap heeft de gast daaraan? Het had inderdaad niet mogen gebeuren, maar het is wel gebeurd. Hij heeft het inderdaad genoemd toen de serveerster vroeg of alles gesmaakt heeft, maar werd de maaltijd daar beter op?

Of hij het nou achteraf (op een normale manier) op tripadvisor had gezet, of genoemd heeft aan de serveerster, maakt imo niet veel verschil. Ja de serveerster heeft de maaltijd van de rekening gehaald, maar de rekening werd betaald door het bedrijf waarvoor hij werkt. Dus daar heeft hij zelf weinig boodschap aan, en was hij ook helemaal niet op uit. ;)

En ik weet dat fouten maken menselijk is, en dat het de realiteit is dat niet altijd alles goed verloopt. Ik vind het behandelen van klachten persoonlijk dan ook een van de lastigste dingen, zeker in dit soort situaties.

Fenrir

Re: Reviews, anoniem of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:09

Natuurlijk maakt dat wel verschil, zo kan het bijv verrekend worden (dat het bedrijf betaalde doet er even niet toe), en daarbij weet het restaurant nu van de fout. Als het ergens online geplaatst wordt heb je kans dat ze het niet te weten komen (of de datum niet weten, waardoor ze niet weten wie er toen werkte, etc).

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:09

Mijn intentie is dat iedereen tevreden mijn restaurant verlaat.
Dus als er iets niet goed is/niet smaakt/verkeerd gebracht is en de gast maakt dat kenbaar, dan is er altijd wel een passende oplossing. Maar dan moeten wij wel de kans krijgen die passende oplossing te bieden.

Op de vraag van de kelner: "is alles naar wens?" met ja antwoorden en je bord leeg eten wekt toch wel de indruk dat alles naar wens is, nietwaar?
Als men dan later op internet negatief gaat schrijven ben ik als bedrijf kansloos om iets op te lossen. En nee, ik zoek dan geen contact met de schrijver van de recensie om een tegoedbon o.i.d aan te bieden.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:10

Sammie schreef:
maar hij heeft de klacht wel benoemd. Bij de serveerster. En dat wordt in het topic aangehaald en benoem je zelf ook in je eindstuk.
__Sannne schreef:
dit was enkel een voorbeeld voor het niet altijd direct benoemen van de klacht.)

__Sannne schreef:

+ ik vind de klacht direct benoemen wat anders dan achteraf aangeven bij de serveerster. Maar daar ging mijn voorbeeld niet over. Mijn voorbeeld ging over het eten van koud eten.
Laatst bijgewerkt door __Sannne op 19-07-15 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:11

Palmera schreef:
Mijn intentie is dat iedereen tevreden mijn restaurant verlaat.
Dus als er iets niet goed is/niet smaakt/verkeerd gebracht is en de gast maakt dat kenbaar, dan is er altijd wel een passende oplossing. Maar dan moeten wij wel de kans krijgen die passende oplossing te bieden.

Op de vraag van de kelner: "is alles naar wens?" met ja antwoorden en je bord leeg eten wekt toch wel de indruk dat alles naar wens is, nietwaar?
Als men dan later op internet negatief gaat schrijven ben ik als bedrijf kansloos om iets op te lossen. En nee, ik zoek dan geen contact met de schrijver van de recensie om een tegoedbon o.i.d aan te bieden.

Precies dit. Het mag dan misschien wel de fout van het restaurant zijn, maar als jij ogenschijnlijk tevreden je bordje leeg eet vind ik eigenlijk niet dat je daarna nog recht van klagen hebt :o Dan heb ik het niet over kleine dingetjes maar echt koude soep bijv.

Maar goed, misschien ben ik wel gewoon te makkelijk en te aardig daarin en ik snap de klaagmentaliteit niet.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:13

__Sannne schreef:
+ er ik vind de klacht direct benoemen wat anders dan achteraf aangeven bij de serveerster. Maar daar ging mijn voorbeeld niet over. Mijn voorbeeld ging over het eten van koud eten.
Dat is prima dat je dat nu benoemd, maar dat werd in je eerste tekst niet echt duidelijk.
__Sannne schreef:
Maar wat voor boodschap heeft de gast daaraan? Het had inderdaad niet mogen gebeuren, maar het is wel gebeurd. Hij heeft het inderdaad genoemd toen de serveerster vroeg of alles gesmaakt heeft, maar werd de maaltijd daar beter op?

Of hij het nou achteraf (op een normale manier) op tripadvisor had gezet, of genoemd heeft aan de serveerster, maakt imo niet veel verschil. Ja de serveerster heeft de maaltijd van de rekening gehaald, maar de rekening werd betaald door het bedrijf waarvoor hij werkt. Dus daar heeft hij zelf weinig boodschap aan, en was hij ook helemaal niet op uit.

En ik weet dat fouten maken menselijk is, en dat het de realiteit is dat niet altijd alles goed verloopt. Ik vind het behandelen van klachten persoonlijk dan ook een van de lastigste dingen, zeker in dit soort situaties.

Jij haalt zelf aan dat dat niet een gastvrije instelling is. Een gastvrije instelling is o.a dus dingen voorzien en proberen te voorkomen. Dan lijkt het mij nogal logisch dat je als ober en zelfs als kok een gerecht 15 minuten ziet staan dat je denkt. Dat is koud aan het worden. Dan had die man dus helemaal geen koude(re) biefstuk gehad.

Je kan niet 'gastvrij' reageren op dingen die je niet weet en al helemaal niet op wat je niet kunt weten. (en een een gerecht 15 minuten zien staan kun je dus wel weten :) )

Al raken we hier wel wat offtopic.

Klachten behandelen is ook heel lastig, omdat iedereen een eigen belevingswereld heeft. Wat de een een beetje jammer vindt, vindt de ander grote horror.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:15

Fiffill schreef:
Natuurlijk maakt dat wel verschil, zo kan het bijv verrekend worden (dat het bedrijf betaalde doet er even niet toe),

Jawel, dat doet er wel toe, want het illustreert dat er in een aantal gevallen niet echt een bevredigende oplossing is. Het is al fout gegaan.

Citaat:
en daarbij weet het restaurant nu van de fout. Als het ergens online geplaatst wordt heb je kans dat ze het niet te weten komen (of de datum niet weten, waardoor ze niet weten wie er toen werkte, etc).

Ja, dat kan. Maar dat lijkt me toch ook wel weer een beetje verantwoordelijkheid van het bedrijf. Die gast is daar als gast, als klant, niet als kwaliteitsmedewerker van het restaurant. Het is niet zijn taak om die dingen op de juiste plek te krijgen. Daar kun je als restaurant zelf ook gewoon pro-actief in zijn.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:20

Fiffill schreef:
Natuurlijk maakt dat wel verschil, zo kan het bijv verrekend worden (dat het bedrijf betaalde doet er even niet toe), en daarbij weet het restaurant nu van de fout. Als het ergens online geplaatst wordt heb je kans dat ze het niet te weten komen (of de datum niet weten, waardoor ze niet weten wie er toen werkte, etc).

Dat deed er in dit geval dus wel toe. Natuurlijk een fijn gebaar vanuit het restaurant, maar de gast had er zelf weinig aan. (Niet dat hij ergens op uit was, hij benoemde het enkel)

Er is inderdaad een kans dat ze het niet te weten komen, maar het lijkt mij als bedrijf zijnde niet meer dan normaal dat je de grotere review websites in de gaten houdt met betrekking tot jouw bedrijf. En dat je niet weet wie het gedaan heeft, kan prima opgelost worden door het in het algemeen te melden. Vertel je personeel wat er is voorgevallen en dat ze er voortaan allemaal extra om gaan denken.

(Ik probeer nu niet klaagreviews goed te praten of iets, ik vind dit oprecht een interessante discussie. Zeker omdat ik zelf regelmatig met klachten te maken krijg en het altijd nog 1 van de lastigste dingen vind om mee om te gaan in het hotelleven) :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:22

Hij hoefde sowieso dus al niet te betalen voor zijn eten, dus als het dan tegenvalt is dat idd jammer maar het is wel verrekend. Weliswaar niet met hem, maar kosten had hij er toch al niet aan. Maar het restaurant heeft er dus wél wat aan gedaan - iets wat ze niet hadden kunnen doen als hij niks had gezegd en alleen een review had geplaatst na thuiskomst.
De fout was al gemaakt, dus in alle gevallen had de gast er toch weinig aan gehad? Hij hoefde sowieso al niet te betalen, dus hij leed al geen verlies behalve zijn koude biefstuk.

De gast is er inderdaad als gast en dat zijn dus de mensen die je over de vloer hebt en die je tevreden wilt houden, dan is het toch prettig als die het bij je melden als er iets mis gaat? Fouten maken is nml nog altijd menselijk en er kan altijd iets gebeuren. Voor alle partijen is het zoveel makkelijker om dat gewoon te melden en niet achteraf via internet.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:25

Sammie schreef:
__Sannne schreef:
+ er ik vind de klacht direct benoemen wat anders dan achteraf aangeven bij de serveerster. Maar daar ging mijn voorbeeld niet over. Mijn voorbeeld ging over het eten van koud eten.
Dat is prima dat je dat nu benoemd, maar dat werd in je eerste tekst niet echt duidelijk.
__Sannne schreef:

Of hij het nou achteraf (op een normale manier) op tripadvisor had gezet, of genoemd heeft aan de serveerster, maakt imo niet veel verschil. Ja de serveerster heeft de maaltijd van de rekening gehaald, maar de rekening werd betaald door het bedrijf waarvoor hij werkt. Dus daar heeft hij zelf weinig boodschap aan, en was hij ook helemaal niet op uit.

Jij haalt zelf aan dat dat niet een gastvrije instelling is. Een gastvrije instelling is o.a dus dingen voorzien en proberen te voorkomen. Dan lijkt het mij nogal logisch dat je als ober en zelfs als kok een gerecht 15 minuten ziet staan dat je denkt. Dat is koud aan het worden. Dan had die man dus helemaal geen koude(re) biefstuk gehad.

Je kan niet 'gastvrij' reageren op dingen die je niet weet en al helemaal niet op wat je niet kunt weten. (en een een gerecht 15 minuten zien staan kun je dus wel weten :) )

Al raken we hier wel wat offtopic.

Klachten behandelen is ook heel lastig, omdat iedereen een eigen belevingswereld heeft. Wat de een een beetje jammer vindt, vindt de ander grote horror.

Mijn excuses dat dat niet direct helemaal duidelijk was, ;)

Ik ben het zeker met je eens zoiets eigenlijk niet had moeten gebeuren, helaas is dit wel gebeurd. Waar mensen werken worden fouten gemaakt, en dat is niet altijd te voorkomen. En dan krijg je te maken met de klachten.

Klachten behandelen is inderdaad heel lastig, vooral als het om klachten zijn waar ik zelf niks aan kan veranderen. Zo krijg ik regelmatig boze gasten omdat "het metro station te ver weg is".. Tja, ik kan helaas niet het hele gebouw verhuizen. De afstand van ons naar het metro station staat duidelijk aangegeven op de website. Dat touroperators die afstand korter op hun website neer zetten, hebben wij geen controle over.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:28

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:29

Fiffill schreef:
Hij hoefde sowieso dus al niet te betalen voor zijn eten, dus als het dan tegenvalt is dat idd jammer maar het is wel verrekend. Weliswaar niet met hem, maar kosten had hij er toch al niet aan. Maar het restaurant heeft er dus wél wat aan gedaan - iets wat ze niet hadden kunnen doen als hij niks had gezegd en alleen een review had geplaatst na thuiskomst.
De fout was al gemaakt, dus in alle gevallen had de gast er toch weinig aan gehad? Hij hoefde sowieso al niet te betalen, dus hij leed al geen verlies behalve zijn koude biefstuk.

De gast is er inderdaad als gast en dat zijn dus de mensen die je over de vloer hebt en die je tevreden wilt houden, dan is het toch prettig als die het bij je melden als er iets mis gaat? Fouten maken is nml nog altijd menselijk en er kan altijd iets gebeuren. Voor alle partijen is het zoveel makkelijker om dat gewoon te melden en niet achteraf via internet.

Oh begrijp me niet verkeerd, ik ben het helemaal met je eens dat het veel fijner is als gasten direct bij je komen zodra er wat mis is. Maar helaas gebeurd dit niet altijd, en daar kunnen we de gast niet de schuld van geven vind ik persoonlijk.

Wat ik zelf vooral lastig vind met tripadvisor klachten is als je wéét dat het niet waar is.. Zo had ik, toen ik in Spanje werkte voor een hotel, de klacht via tripadvisor gekregen dat "het animatiepersoneel geen Engels spreekt.." Laat dat nou net de enige taal zijn die we állemaal spraken. :')
Of een ander voorbeeld; "Er is niet genoeg brood bij het ontbijt", ik ontbeet elke dag in dat hotel en er waren dikke manden vol met brood..

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:34

Overal waar gewerkt word, worden ook wel eens fouten gemaakt. We kunnen er denk ik vanuit gaan dat dat nooit moedwillig gebeurd, uiteindelijk wil je toch je baan of bedrijf behouden, lijkt mij.

Als b.v een secretaresse een aantal fouten maakt: verkeerd doorverbinden, wat typefouten enz, zal zij door haar chef aangesproken worden zodat ze aan zichzelf kan werken en verbeteren. Dat vinden wij allemaal logisch. Pas als de problemen zich herhaaldelijk blijven voordoen en er geen verbetering inzit zal deze secretaresse ontslagen worden.

Stel nou dat de secretaresse wél bijleert en haar werk goed gaat doen blijft zij daar werken.
Dit allemaal zonder publiekelijke bekendmaking van haar vroegere fouten.

Waarom moet en mag dit bij de horeca dan wel?
Als ik nou een biefstuk doorbak (per ongeluk) terwijl de gast hem medium wilde (zie dit maar als b.v een typefout of verkeerd doirverbinden ;) ), mag ik publiekelijk aan de schandpaal. En volgend jaar is dan nog steeds te lezen dat ik b.v vandaag 1 ster heb gekregen voor de desbetreffende biefstuk.

Dat is wat ik zo flauw vind...

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:36

Sommige bedrijven zouden een aantal afleveringen van "Hotel Impossible" moeten kijken. En dan met name de afleveringen waarin uitgelegd wordt hoe belanrijk reviews zijn (ook de slechte) en hoe je daar als diemstverlenend bedrijf mee om moet gaan.

Zoals hier een eigenaar van een restaurant reageert zou voor mij al een hele belangrijke reden zijn om daar nooit te willen eten. Reviews zijn niet zo heel belangrijk, hoe een bedrijf daar (online) op reageert wel.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:37

Fiffill schreef:
Vond deze wel toepasselijk voor dit topic, kwam 'm net tegen: https://www.facebook.com/wijhelpengraag :+ :=

Ik heb wel even flink moeten lachen, maar ik snap best dat mensen hier intrappen en denken dat het een reactie van het bedrijf zelf is. In dat kader zou ik als Efteling/leen bakker/noem maar op niet echt vrolijk worden van deze gast. :=

Maar stiekem moet ik wel enorm lachen :=

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:39

Shadow0 schreef:
Lusitana schreef:
Een goed restaurant heeft helemaal geen problemen met terugsturen naar de keuken. De verantwoordelijke kan dan ook nog eens er op aangesproken door de chef en dat is dan weer een leermoment voor hem of haar.
Zelfde gaat op voor eten dat bv te koud wordt geserveerd, laat maar opwarmen.

Het kost extra tijd, jouw gang loopt dan achter de ander aan. Extra vervelend als je daarna door wilt naar bv een voorstelling, of als je echt trek hebt en niet meer wilt wachten.

Biefstuk opwarmen kan bv al niet (of althans, daar wordt het niet bepaald beter van := ), die moet opnieuw gebakken worden.

En het is ook in andere opzichten vervelend, het haalt je bv uit het gesprek waar je in zit omdat je je aandacht ineens op het restaurant moet richten ipv op je dinerpartner. Er zijn verder nog heel veel redenen waarom mensen zich ongemakkelijk voelen bij het geven van kritiek of het vragen om iets dergelijks (meestal het gevolg van negatieve reacties in het verleden, de boodschap dat je helemaal het recht niet hebt om kritiek te geven of anderen tot last te zijn.)

Ik zie dit niet. Een biefstuk opnieuw bakken kost een minuutje of wat en als er toevallig een in de pan ligt voor een ander nog minder.
Een stukje vlees dunner snijden gaat in een flits, daar zijn ze in geoefend.

Als je zit te tafelen, dan zou een paar minuten niet uit moeten maken om beter te genieten van je maaltijd.
En niet iedereen eet even snel, er zijn er allicht nog aan het eten als je weggehaalde gerechtje opnieuw komt. Meestal zijn er bijgerechten waar je dan wat van kunt nemen in de tussentijd.
Een gesprek vat je onmiddelijk weer op. Je vraagt toch ook wel eens om meer water of wijn tussendoor, dan is toch ook niet je hele diner verstoord?

Verder kan ik me best algemene dingen indenken, maar zou ik van Sammie graag haar specifieke reden willen hebben, omdat ze zelf dus pleit voor direct aangeven als er iets mis is en ik geef gewoon aan dat een keuken er echt niet mee zit als je iets terugstuurt.
Als je wilt dat dingen anders wilt kun je ook bij jezelf nagaan wat je kan doen. WIL je dat niet, dan moet je ook niet achteraf zeuren, dan kies je daarvoor, om welke reden dan ook.

En feedback... jouw koude biefstuk hoeft geen norm te zijn in dat restaurant. Je houdt misschien klanten weg omdat jouw bieftstuk te lang in de wacht heeft gestaan door wat dan ook. Je kunt het best noemen als minpunt, maar daar hoef je niet een heel restaurant op af te branden, snap je wat ik bedoel? Helemaal omdat je daar dus zelf iets aan had kunnen doen. Serveerders kunnen niet ruiken dat het eten dat ze brengen al erg is afgekoeld.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:40

Sammie schreef:
Fiffill schreef:
Vond deze wel toepasselijk voor dit topic, kwam 'm net tegen: https://www.facebook.com/wijhelpengraag :+ :=

Ik heb wel even flink moeten lachen, maar ik snap best dat mensen hier intrappen en denken dat het een reactie van het bedrijf zelf is. In dat kader zou ik als Efteling/leen bakker/noem maar op niet echt vrolijk worden van deze gast. :=

Maar stiekem moet ik wel enorm lachen :=

Nee, het is best l*llig. Maar moest om sommige wel even grinniken hoor :')
Maar sommige klachten... kijk, veel zijn netjes geformuleerd en lijken ook terecht. Bij andere denk ik echt 8)7

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:42

@Palmera, en dat is nou de vervelende kant van de hotel/restaurantbranche en social media. Helaas..

@Harbourlight, ik vind het ook heel belangrijk hoe een eigenaar op tripadvisor reageerd. Ik vind het fijn om te lezen dat er echt gereageerd wordt op de comments, op de slechte en de goede. En dan niet met van die standaard berichtjes, maar persoonlijk.