__Sannne schreef:+ er ik vind de klacht direct benoemen wat anders dan achteraf aangeven bij de serveerster. Maar daar ging mijn voorbeeld niet over. Mijn voorbeeld ging over het eten van koud eten.
Dat is prima dat je dat nu benoemd, maar dat werd in je eerste tekst niet echt duidelijk. __Sannne schreef:Maar wat voor boodschap heeft de gast daaraan? Het had inderdaad niet mogen gebeuren, maar het is wel gebeurd. Hij heeft het inderdaad genoemd toen de serveerster vroeg of alles gesmaakt heeft, maar werd de maaltijd daar beter op?
Of hij het nou achteraf (op een normale manier) op tripadvisor had gezet, of genoemd heeft aan de serveerster, maakt imo niet veel verschil. Ja de serveerster heeft de maaltijd van de rekening gehaald, maar de rekening werd betaald door het bedrijf waarvoor hij werkt. Dus daar heeft hij zelf weinig boodschap aan, en was hij ook helemaal niet op uit.
En ik weet dat fouten maken menselijk is, en dat het de realiteit is dat niet altijd alles goed verloopt. Ik vind het behandelen van klachten persoonlijk dan ook een van de lastigste dingen, zeker in dit soort situaties.
Jij haalt zelf aan dat dat niet een gastvrije instelling is. Een gastvrije instelling is o.a dus dingen voorzien en proberen te voorkomen. Dan lijkt het mij nogal logisch dat je als ober en zelfs als kok een gerecht 15 minuten ziet staan dat je denkt. Dat is koud aan het worden. Dan had die man dus helemaal geen koude(re) biefstuk gehad.
Je kan niet 'gastvrij' reageren op dingen die je niet weet en al helemaal niet op wat je niet kunt weten. (en een een gerecht 15 minuten zien staan kun je dus wel weten
)
Al raken we hier wel wat offtopic.
Klachten behandelen is ook heel lastig, omdat iedereen een eigen belevingswereld heeft. Wat de een een beetje jammer vindt, vindt de ander grote horror.