Vertrouwensproblemen relatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:14

Succes vanavond! En wees vooral begripvol en niet verwijtend of beschuldigend. Dan heb je sowieso kans dat het op ruzie uitloopt.

Wat ik mij nu afvraag? Mijn man en ik delen alles met elkaar, naast mijn partner is het ook nog eens mijn beste vriend.
Ik heb geen behoefte om met derden privé dingen te delen en hij ook echt niet.

Hoe zien jullie je relatie dan, als er blijkbaar behoefte is aan andere personen?
Je deelt je leven toch met diegene en ik mag hopen dat ik mijn hele verdere leven met mijn man mag delen.

Ik vind dat zijn gedrag juist wantrouwend overkomt. Waarom de behoefte aan flirt contact met andere vrouwen? Doe dat lekker op straat in het openbaar...
Laatst bijgewerkt door Sunrise19 op 16-07-15 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:14

Ayasha schreef:
Klopt, maar het zou niet fair zijn wanneer jij bij mijn man komt bv en hij dan moet veranderen. Dat heeft niets met respect te maken (want dat mes snijdt aan twee kanten als dat wel zo zou zijn). Je bent met iemand om wie hij (of zij) is, niet om wie je er van kan maken... :) En dat is waar TS nu tegen aan loopt vrees ik.

Overigens ben ik me er vaak niet bewust van dat ik het doe en mijn man al evemin. :') M'n kerel is gewoon een charmeur. :+:
Dat maakt "veranderen" dan ook moeilijk indien je gewoon zo in elkaar zit. Je bent je er vaak niet van bewust en zelfs als je er op let zal er vast regelmatig nog wat uit glippen. Juist de reden dat je dat niet aan elkaar moet willen veranderen.

Precies, net zoals jou man dan niet van mij zou kunnen verwachten dat ik het gewoon accepteer. Dus als dit iets is wat er bij de vriend van TS echt in zit en hij zelf dit niet wilt veranderen of kan, dan zal TS een moeilijke keuze moeten maken.

Een relatie bestaat vaak uit compromissen doen naar elkaar, maar die moeten wel haalbaar zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:18

Inderdaad amandavd. Helemaal met je eens. :) Dat bedoel ik met: het mes snijdt aan twee kanten. :) het geldt gewoon voor beide... De vriend "mag" niet eisen dat TS dit pikt, andersom "mag" TS eigenlijk ook niet eisen dat hij veranderd. Als de verschillen dusdanig zijn dat ze elkaar niet tegemoet kunnen/willen komen.. Dan houdt het op.. :)
En dat is geen kwestie van respect of het gebrek er aan zoals sommigen hier opperen maar van niet bij elkaar passen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:20

Sunrise19 schreef:
Ik vind dat zijn gedrag juist wantrouwend overkomt. Waarom de behoefte aan flirt contact met andere vrouwen? Doe dat lekker op straat in het openbaar...

Je hebt i.m.o. inderdaad flirten en flirten. Flirten is volgens mij vrij gezond en leuk om te doen. Daar hebben we ook ogen voor gekregen. Er lopen zoveel mooie en leuke mannen en vrouwen rond. Het gaat er denk ik om hoe je flirt en waarom je flirt.

Mijn vriend mag zijn ogen de kost geven en een gesprek aanknopen, het gezellig hebben, prima, maar zodra het nummers uitwisselen wordt of stiekem online berichten sturen klopt het i.m.o. ook niet meer. Als flirten een gewoon 'spelletje' is...Prima, maar als het voortdurend een zucht van verlangen is om iets te willen vullen of compenseren gaat het volgens mij nooit goed. Tenzij je dat ook op die manier beiden doet, maar dan nog moet er openheid en eerlijkheid over zijn

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:24

Ayasha schreef:
Het is ook hoe je ingesteld bent. Manlief en ik zijn allebei flirters. Onschulig geflirt (puur met woorden) maar ik zou mijn man voor geen goud willen inruilen en als ik hem mag geloven hij mij (wonderbaarlijk genoeg _O- ) ook niet.

Het ligt eraan hoe je met elkaar om gaat. Ik ben ook een echte flirter, ik zou dan ook geen problemen hebben als ik een vriend zou hebben die flirt. De manier waarop je flirt echter....

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:25

Kan het niet meer dan eens zijn met jou Collie!

En ook al zouden TS en haar vriend niet bij elkaar passen, dan had die vriend toch ook ballen kunnen hebben en kunnen zeggen: "Luister of je accepteert mijn flirt gedrag of wij zijn niet meer bij elkaar"

Maar nee hij doet het liever stiekem :Y) Dan ben je toch ook een banketstaaf :+

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 12:26

Ik heb ook geen moeite met leuke vriendschappelijk appjes, maar hij flirt gewoon echt. Hij heet het zelf toegegeven dat dit gewoon te ver ging. Dus dat is gewoon zo vreemd, hij weet het en hij weet hoeveel het me kwetst maar hij doet er verder niks mee.. Hij kon mij de hele dag niets laten weten maar haar wel berichtten tijdens werktijd en dan niet eens de pauzes maar echt werktijd.

Hij erkent inderdaad dat hij aandacht nodig heeft. Ik heb dit als sneu beschreven, ook recht in zijn gezicht. Ik heb hem gevraagd wat hij dan miste wat ik hem niet gaf, maar daar kon hij dan geen antwoord op geven.. Dus het werd weer in het midden gelaten.

Ayasha; Ik ben ook een flirt maar dan vriendschappelijk en weet wanneer het te ver gaat. Ik heb écht geen aandacht nodig van andere mannen, en dit is het verschil bij hem. Hij heeft dit blijkbaar nodig om zich goed in zijn vel te voelen. Ik kan best accepteren dat hij zo is zoals hij is, dat is het niet. Ik zou het alleen fijn vinden als hij die dingen niet voor me zou verbergen. Juist die geheimen zorgen ervoor dat ik hem niet vetrouw. Als hij open en eerlijk zou zijn zou ik bepaalde dingen misschien ook niet leuk vinden maar ik zou niet boos worden. Ik zou het juist fijn vinden als hij wat meer openheid gaf en dan konden we erover praten.

Het kan best zijn dat ik er meer moeite mee heb nu omdat ik dus thuis ziek zit, dit veel van hem vraagt, er genoeg andere meiden zijn die geen problemen met zich meezeulen en hij dit nu dus ook ervaart.

Koudbloedkim; Ik heb je berichtje inderdaad over het hoofd gezien, sorry! Maar ik zal hem zeer zeker eens meenemen naar de Psych. Zij kan hem misschien aan zijn verstand peuteren dat het geen pretje is om een depressie te hebben.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:30

PowerReiner schreef:
Ayasha schreef:
Het is ook hoe je ingesteld bent. Manlief en ik zijn allebei flirters. Onschulig geflirt (puur met woorden) maar ik zou mijn man voor geen goud willen inruilen en als ik hem mag geloven hij mij (wonderbaarlijk genoeg _O- ) ook niet.

Het ligt eraan hoe je met elkaar om gaat. Ik ben ook een echte flirter, ik zou dan ook geen problemen hebben als ik een vriend zou hebben die flirt. De manier waarop je flirt echter....

bij flirten komt imo geen verlangen kijken. Dan is het imo geen flirten meer. :)
Tis gewoon een manier van converseren. Zodra er verlangen bij komt zit er wat mis imo..

TS; als dat nu al een probleem is moet je je sowieso eens afvragen wat de toekomst gaat zijn. :) Ik ben chronisch ziek (word dus niet meer beter). Toen we 9 maanden samen waren kwam er een ziekte bij die chronisch is en best intensieve behandeling eist (medicatie ziekenhuis opname enz). Er zijn absoluut vrouwen met minder bagage maar dat boeit hem niet. :) Gezondheid is voor niemand een garantie, iemand die dat niet mee wil dragen met jou ... tsja, hoe gaat dat dan over 50 jaar gaan? Gaat ie je dan proberen inwisselen voor een jonger en gezonder exemplaar?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:31

Percella schreef:
Ik heb ook geen moeite met leuke vriendschappelijk appjes, maar hij flirt gewoon echt. Hij heet het zelf toegegeven dat dit gewoon te ver ging. Dus dat is gewoon zo vreemd, hij weet het en hij weet hoeveel het me kwetst maar hij doet er verder niks mee.. Hij kon mij de hele dag niets laten weten maar haar wel berichtten tijdens werktijd en dan niet eens de pauzes maar echt werktijd.

Tsjah heel hard om te zeggen nu misschien, maar dan ben jij gewoon minder prioriteit geweest op dat moment dan haar. Ik zou zeggen, trek je conclusie

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 12:33

Sunrise19 schreef:
Succes vanavond! En wees vooral begripvol en niet verwijtend of beschuldigend. Dan heb je sowieso kans dat het op ruzie uitloopt.

Wat ik mij nu afvraag? Mijn man en ik delen alles met elkaar, naast mijn partner is het ook nog eens mijn beste vriend.
Ik heb geen behoefte om met derden privé dingen te delen en hij ook echt niet.

Hoe zien jullie je relatie dan, als er blijkbaar behoefte is aan andere personen?
Je deelt je leven toch met diegene en ik mag hopen dat ik mijn hele verdere leven met mijn man mag delen.

Hij deelt ook geen privé dingen met haar of anderen. Al vraag ik me wel af of ze überhaupt weten dat ik thuis om hem aan het wachten ben. Hij zegt van wel, maarja dat kan ik niet zeker weten natuurlijk. Maar ik ga er vanuit van wel.

Ik heb genoeg aan hem, ik hoef niemand anders. En als ik dus aan hem vraag wat hij mist in onze relatie en wat hij bij dat geflirt wel krijgt, krijg ik geen duidelijk antwoord. Hij weet het niet. Ik heb hem ook gezegd dat als hij dat wilt doen hij misschien maar gewoon vrijgezel moet zijn, dan kan ie doen en laten wat hij wilt. Maar dat wilt hij ook niet..

Hij is meer het type ik zie mezelf niet met iemand voor de rest van mijn leven, ik zie wel hoe het loopt.

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 12:35

@ Ayasha; Precies dit is wat ik me afvraag. Ik ga er vanuit dat ik gewoon weer deels mijn oude ik word. Maar ik blijf die onzekerheid voelen wanneer hij toch weer behoefte heeft aan contact met anderen..

@Collie2008; Ik weet het, en dit kwetst me ook het meest. Maar hij ontkent alles. Ik kan geen normaal gesprek met hem hierover voeren want hij geeft me geen fatsoenlijk antwoord. Zeer frustrerend..

Ayasha
Blogger

Re: Vertrouwensproblemen relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:37

Om heel eerlijk te zijn lieve TS vrees ik dat deze jongen niet jouw prins is...

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:37

Ik vind communiceren echt zo'n belangrijk onderdeel in een relatie en als hij tegen je liegt en dingen verbergt, dan gaat er gewoon al een belangrijk stukje fout.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:39

Selina schreef:
Ik vind communiceren echt zo'n belangrijk onderdeel in een relatie en als hij tegen je liegt en dingen verbergt, dan gaat er gewoon al een belangrijk stukje fout.
Helemaal mee eens. :j
Eerlijkheid staat bij ons ook op nummer 1 en praten, over álles als dat nodig is. :o

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 12:40

Daar ben ik ook bang voor Ayasha, maar het doet zo'n verdomde pijn dat toe te geven..

Ik ga vanavond eens een gesprek met hem voeren en kijken wat daar uit komt. Mocht hij echt niet willen meegeven heb ik mijn keus gemaakt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:41

Heftig hoor, zulke beslissingen zijn nooit leuk om te maken... sterkte, wat je ook beslist. :(:)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:43

Percella schreef:
Ik ben hier dan ook heel erg boos om geworden. Ik heb zoiets van ja vriend ik zit met een reden thuis eh.. Ik zit echt niet voor mijn lol thuis :') Zijn piemel geeft hij de schuld dat hij aandacht nodig heeft.. Ik heb hem mooi even verteld dat er genoeg mannen zijn die genoeg hebben aan een vrouw en alleen oog hebben voor diegene..

He said what???

Mannen die met hun banketstaaf nadenken :n

Maar het zijn zulke lastige besluiten welke kant je op wil.... Het enige wat ik je kan adviseren is 'ga voor je eigen geluk'. En je mag zelf beoordelen of dat mét of zonder hem is.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:46

Percella schreef:
En als ik dus aan hem vraag wat hij mist in onze relatie en wat hij bij dat geflirt wel krijgt, krijg ik geen duidelijk antwoord. Hij weet het niet.

Een goed gevoel?! Streling van zijn ego?!

Citaat:
Ik heb hem ook gezegd dat als hij dat wilt doen hij misschien maar gewoon vrijgezel moet zijn, dan kan ie doen en laten wat hij wilt.

En je vraagt je af waarom hij het wat afgedekt houdt?
Hij wil jouw negatieve waardering niet. Dat is de inverse van het zoeken van ego-strelen.

We zijn allemaal verschillend en reageren op dezelfde dingen soms diametraal verschillend.

Vrouw loopt met man langs bouwplaats. Bouwvakker fluiten en roepen een schuine opmerking naar de vrouw.
- Vrouw ervaart dit als ongwenste intimiteit, schaamt zich. vul maar in.
- Vrouw voelt zich aantrekkelij/sexy/vrouwelijk vul maar in.
- Dat wordt beïnvloed, complexer door de aanwezigheid van haar partner naast zich en daarbij door hoe ze denkt dat hij erover denkt of vindt dat hij erover zou moeten denken.

- Man voelt zich jaloers to trots. Kan beschermbehoefte, bezitsdrang uitdragen of een ondersteunend compliment.
- Dat wordt beïnvloed, complexer door de aanwezigheid van zijn partner naast zich en daarbij door hoe hij denkt dat zij erover denkt of vindt dat zij erover zou moeten denken.

Héérlijk complex en als de buitenwereld er dan invullingen over gaat maken, waardeoordelen over gaat ventileren wordt het kermis :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:48

Overigens TS, om te bewijzen dat het ook anders kan;
Als het mij dwars zit dat ik niet mag werken van de dokters dan zegt mijn man "schat, toen je nog werkte had je geen leven, was je niet gelukkig en ging het nog minder goed met je gezondheid, dat wil ik niet. Het lukt ons zo ook wel." :)

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 12:52

Als hij geen goed gevoel krijgt van de dingen die ik tegen hem zeg denk ik niet dat hij het ergens anders zal vinden. Ik ben echt wel complimenteus, anders dan hij. En niet alleen leuke complimentjes ik kan ook wel eens gerust zeggen dat hij er sexy uitziet. Wat wil ie dan nog van iemand anders horen? :x

Dank jullie wel! Ik ga me eens bedenken wat ik nu precies allemaal wil aankaarten vanavond, want ik ken mezelf en anders vergeet ik de helft en komt er alleen maar meer stress als ik opnieuw het onderwerp aansnijd.

Kijk, dat is nu precies wat ik ook wil. Mijn vriend wilt heel veel, materialistische gezien, en dat kan nu niet omdat ik maar een schijntje krijg van wat ik normaal zou verdienen. En dit zal hem ook storen, maar daar heb ik nu echt even de pest in :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:55

Heel veel succes met het gesprek, ik hoop dat hij je laat uitpraten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:55

Ayasha schreef:
Overigens TS, om te bewijzen dat het ook anders kan;
Als het mij dwars zit dat ik niet mag werken van de dokters dan zegt mijn man "schat, toen je nog werkte had je geen leven, was je niet gelukkig en ging het nog minder goed met je gezondheid, dat wil ik niet. Het lukt ons zo ook wel." :)

Ook dat kent een inverse. Een vrouw zonder eigen werk, zonder inkomen is volstrekt afhankelijk. Zo kan het ook.

Verder zijn gedachtes, gevoelens, redenen, motivaties vrijwel altijd samengesteld, vaak met tegenstrijdige componenten, verschuiven de relatieve gewichten over tijd.

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 12:57

Selina schreef:
Heel veel succes met het gesprek, ik hoop dat hij je laat uitpraten.

Zo niet dan is voor mij ook de maat vol, pak ik mijn spullen en vertrek voor een aantal dagen naar mijn moeder. Dan kan hij eens nadenken wat hij nu wilt en wat ík nu wil.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:59

Ik schreef het wl eerder, kies.voor jezelf, want die ander krijg je niet veranderd.
Hoe heftig het ook is om juist nu de relatie te beëindigen, erin blijven omdat je hoopt dat t ooit beter wordt, daarmee doe je jezelf tekort!

Als hij alleen maar bij jou blijft omdst hij geen vrijgezel wil zijn, vind ik dat hij jou gruwelijk te kort doet.

Echt, meis, kies voor jezelf!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 13:01

Percella schreef:
Wat wil ie dan nog van iemand anders horen? :x

Sommige mensen (m/v) hebben meer bevestiging nodig dan anderen (m/v).
We zijn niet allemaal hetzelfde :)*
We zijn onszelf (DNA) en onze ervaringen.
Zo heb jij een deuk in je vertrouwen door jouw ervaring in combinatie met aangeboren eigenschappen. Een ander kan zich afvragen hoeveel bewijs/openheid jij dan nog wil.... Bijvoorbeeld.