je vriend ten huwlijk vragen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:38

Ess_Ramona schreef:
Mijn vriend is zo romantisch als een pinda, dus als we ooit gaan trouwen ben ik benieuwd naar t aanzoek :+

Dit :')
Maar we hebben al zo'n beetje afgesproken dat trouwen niks voor ons is.
Maar ik ben wel ouderwets genoeg om te vinden dat de man het aanzoek moet doen, dat hoort gewoon zo.

Proficiat trouwens, ess_ramona :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:39

Anke_Amigo schreef:
....Net als met veel dingen in onze relatie kwam het toch bij mij te liggen...

Dit ja :')
Als ik op die van mij had moeten wachten... _O-

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:39

Tsja, toen mijn vriend en ik net wat hadden, was hij bezig met smeden. (eigenlijk niet edelsmeden, maar hij vond dat hij dat meteen ook wel kon dan). Dus hij stelde zelf voor iets voor mij te maken, maar aangezien ik niet iemand ben om kettinkjes en armbanden te dragen, moest het dan een ring worden. Zou hij wel ff regelen (hing dan geen verloving aan vast natuurlijk xD 2 maandjes samen en trouwen is iets te snel)

Nou ja, ik wacht dus nog steeds op die ring. Regelmatig hem er wel mee geplaagd en omdat we nu langer samen zijn is het een beetje veranderd in: ik zeg geen ja als je de ring niet zelf gemaakt hebt! Nou ja, ik wacht dus op een aanzoek van hem ;) Maar goed, we willen allebei eerst afstuderen en samenwonen enzo, dus t duurt sowiso nog wel ff. En als het mij te lang duurt, zou ik hem ook absoluut gewoon vragen hoor, maar deze situatie is te leuk om het aan hem over te laten :)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:42

Ik ben ook wel ouderwets dan!

Nog geen ervaring met trouwen (gelukkig). Wel met een lange relatie maar ook daarin zag ik allang dat wij nooit zouden gaan trouwen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:44

Ik zou alleen willen trouwen als mijn toekomstige vriend dat echt heel graag zou willen. En dus ook zelf daar moeite voor zou doen. Ik zou het zelf als een soort wanhopig beschouwen als ik het voorstel zou doen en zou dat dus ook nooit doen. Als de man zelf geen aanzoek doet dan ga ik er vanuit dat hij dus niet graag met mij zou trouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:46

MamaMiesje schreef:
WowAmigo schreef:
... man ook uitgenodigd en klaar :')

Toch fijn dat hij dan ook mocht komen _O-
Hahaha, inderdaad. _O-

Ik denk dat als mijn vriend mij verkering had gevraagd i.p.v ik hem, ik het trouwaanzoek had gedaan.
En ach, romantisch... voor een hoop mensen zal het niet zijn wat ze willen, maar zijn aanzoek paste zo perfect bij ons, ik had me geen beter aanzoek kunnen wensen.

[HK] Lieve [naam] wil je met me...

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:50

Het belangrijkste is dat het aanzoek bij jullie past. Toen ik vanmorgen tijdens het ontbijt over dit onderwerp begon, keek mijn vriend me verbaasd aan en zei: "Wat bezielt die mensen?" Het past dus duidelijk niet bij ons. :)) Maar wij zijn op nog veel meer vlakken traditioneel en hoffelijk. Hij houdt deuren voor me open, helpt me in mijn jas, schuift mijn stoel aan als we uit eten gaan etc. We zijn beide heel romantisch en genieten daar ook van. Geen haar op mijn hoofd die eraan gedacht heeft om mijn vriend te vragen. Niet dat ik, zoals sommigen hier, lang hoefde te wachten, mijn vriend ging na 1,5 jaar al op zijn knieën. En het was mooier dan ik ooit had durven dromen! :o

Maar... dat ik (of wie dan ook) het niet anders wil, betekent niet dat jij dat niet kan doen! Als jullie elkaar er maar gelukkig mee maken!

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:50

Ik heb laatst tegen mijn vriend gezegd dat als het mij te lang duurt voordat hij mij ten huwelijk vraagt (lees: voor mijn 30ste het liefst :') ), dat ik dan hem vraag.
Nou dat was totaal uit den boze en dat was de taak van de man. Dus ik ben bang dat mijn vriend niet echt staat te springen al zou ik hem ten huwelijk vragen _O-

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:55

Ik vind het echt zo'n onzin dat de man de vrouw ten huwelijk 'moet' vragen. 'Moet' de vrouw dan ook maar het huishouden doen als ze getrouwd zijn? :+ Een huwelijk ga je samen aan als je zielsveel van elkaar houd, dus waarom zou je als vrouw je man niet ten huwelijk vragen als je dat graag wilt? Ik vind het eerlijk gezegd zelfs een beetje vreemd om als vrouw te wachten tot je man je ten huwelijk vraagt en dan weet ik hoe lang te moeten wachten.

Maarja. Ieder z'n ding.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:58

Bij ons ging het ook niet echt romantisch :')
Ik was zwanger (we kenden elkaar net 3 maand)
Ik woonde in een klein huurhuisje dus op zoek naar een grotere koopwoning.
Huur opgezegd en 6 weekjes bij mijn man's moeder gewoon tot de oplevering van onze woning.
Zaten samen buiten op een bankje.
Man: 'Ja we gaan nu een huis kopen en krijgen een kindje, zullen we dan ook maar gaan trouwen??'
Ik: ' ik denk dat we 8 september wel kunnen doen'
Dat was t :P

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:02

hahaha ik ben net als jullie lekker ouderwets.
Woon wel al 7 jaar samen, zijn 8 jaar bij elkaar..
ik ben nog steeds geduldig ahummm :') aan het wachten..
Ik mag zelfs van mijn vriend, hem niet vragen.. anders had ik dat allang gedaan :')

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:03

Ik heb mijn vriend ten huwelijk gevraagd. Ik had een weekendje in een hotel geboekt, ringen gekocht en op onze hotelkamer heb ik hem gevraagd. Hij zei direct ja. :D

Ondanks dat ik heb lopen vissen of hij er voor open stond dat ik heb zou kunnen vragen en wat zijn ringmaat was, had hij dit totaal niet aan zien komen haha.

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:04

ach ja...

ik had alle voors en tegens fiscaal en juridisch eens op een rijtje gezet en 's avonds tegen mijn (toen nog) vriend gezegd: het is handiger om te trouwen. nou dat was het dan - het 'aanzoek'. paar maanden later dinsdagochtend 9.00 uur gratis getrouwd (geregistreerd partnerschap). op de huwelijksdag zelf waren mijn ouders te laat, mijn schoonvader kreeg geen vrij van zijn werkgever en was mijn zwager zijn fotocamera vergeten. dus de enige 'trouw'foto die we hebben is met zijn mobiel gemaakt en daar staan onze benen niet op :+ ... nu alweer tien jaar verder. de datum vergeet ik ook steeds tot mijn man weer lachend me een dag of wat te voren fopt met 'ben je niet iets vergeten?...'

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:04

CalvinenGino schreef:
Ik mag zelfs van mijn vriend, hem niet vragen.. anders had ik dat allang gedaan :')

Waarom niet als ik vragen mag? Moet je vriend de toestemming voor het huwelijk geven dat jullie beiden zo te lezen wel willen?
Gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid :)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:10

Hier ook gewoon tijdens het eten (ik weet het nog goed, het was boerenkool _O- ) besproken.
*hap worst* het is makkelijker als we hier trouwen *smak smak* uhmm ja is goed, wanneer? *hap boerenkool* moet wel voor januari (was september ofzo, januari zouden we naar Frankrijk verhuizen) *hap kauw slik* kunnen we meteen een afscheidsfeestje houden. December dan maar? *hap slik* kijk maar of het vrij is..

Dus in bijna 3 maanden alles geregeld, tussen het geregel voor het verhuizen door :)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:13

Iedereen mag het natuurlijk op zijn eigen manier doen maar ik zou nooit mijn vriend ten huwelijk vragen. Dat vind ik echt de 'taak' van de man.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:16

Sammie schreef:
Nah ik hoef ook geen fanfare of dancemob, want dan denk ik dat ik ook met die gitaar ga zwaaien, maar gewoon ff de vraag van zijn kant. Door de knieën hoeft ook niet eens. :=

Of net zoals mijn ouders :D 'Laten we gaan trouwen want dat is fiscaal gezien best voordelig' :')
Wel verliefd hoor, maar niet erg romantisch :')

Mijn vriend is op zijn knieeën gegaan op de plek waar we 2 jaar geleden voor het eerst gezoend hebben :P (Grote zeeaquarium van Burgers Zoo).
Erg mooi maar pikkedonker. Kon buiten pas de ring zien _O-

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:25

UhNee schreef:
CalvinenGino schreef:

Waarom niet als ik vragen mag? Moet je vriend de toestemming voor het huwelijk geven dat jullie beiden zo te lezen wel willen?
Gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid :)

Nee hij wilt dat gewoon doen..
En hij weet zelf dat ik hem dan 2 jaar geleden al had gevraagd..
Hij wilt er denk ik gewoon nog ff meewachten..
Ik weet niet wat hem tegen houd. Want ik mag het er niet meer overhebben anders duurt het alleen maar langer zegt hij :+
Hij zei laatst, dat het wel voor hem allemaal lastig was omdat hij wel onder huwelijksvoorwaarden wilt trouwen, vanwege zijn bedrijf.. Maar ik zeg, dan praat met een notaris, ipv er zo moeilijk over doen..
Hahaha voor hem hoeft dat trouwen eigenlijk allemaal niet, allemaal geldklopperij zegt hij :') ... Maar ik wil het wel echt!
Ik wil mijn prinsessendag :') :')

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:33

Ik ben ook meer van, wat komt ons fiscaal het voordeligste uit? :D Moest ik het dus ooit vragen, dan zal het ook gewoon zijn als "zeg, en als we nu eens gaan trouwen, dan betalen we zoveel minder" :D .

Maar als hij het ooit romantisch wil vragen mag hij het ooit wel gerust doen (nu zal het een beetje akward zijn aangezien we mekaar nog niet eens twee maanden kennen). Ik ben er alleen niet zo mee bezig. Heb een vriendin die jaren wanhopig heeft gewacht, hints gegeven, geklaagd dat het zo lang duurde, hem heeft moeten overtuigen want hij wilde eigenlijk niet trouwen...en nu hij het eindelijk gevaagd heeft begint een andere vriendin met vreugdesprongen iedere keer als haar vriend iets zegt of doet wat ze "abnormaal" vindt, om dan telkens diep teleurgesteld te zijn als blijkt dat hij er helemaal niets dubbelzinnigs mee bedoelde en het niet tot een aanzoek leidde. Dan denk ik oh jee, ik hoop dat ik zelf zo niet word ooit _O- _O- .

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:34

UhNee schreef:
Ik vind het echt zo'n onzin dat de man de vrouw ten huwelijk 'moet' vragen. 'Moet' de vrouw dan ook maar het huishouden doen als ze getrouwd zijn? :+
Ja want dat heeft ook zo lekker veel met elkaar te maken. :j

Die stellen zijn er waar de vrouw het huishouden doet en als ze dat samen zo willen. Prima hoor.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:38

Mijn vriend heeft me al 3x gevraagd :D

Als hij met een serieus aanzoek komt dan vind ik dat te gek maar ik zou hem noooooit vragen. Hij zei dat hij dat wel leuk zou vinden maar ik ga het niet doen. En dan bij zijn vader om z'n hand gaan vragen ofzo? Nah.. Ik wacht wel :D

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 10:40

Mijn vriend wil het graag zelf doen zegt hij maar ik vind het oook leuk om te doen is zo stadaard dat de man het doet

Ik wil het graag op het veld van fc utrecht doen 1 november dan zijn we prechies 2 jaar en utreg speelt dan samen fc utrecht is zijn alles on het zo te zeggen elk wedstrijd is hij daar

Zit wel te twijfelen want vind het ook mooi als hij het doet

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:00

Haha wat een leuke aanzoeken komen er voorbij.
En wat een verschillende verhalen -> sommigen zijn al jaaaaaren samen en denken nog jaaaren te moeten wachten op een aanzoek. Anderen zijn net twee jaartjes samen en willen al trouwen.

Ik had ook wel met mijn ex willen trouwen, ooit. Nu nog niet.
We waren 5,5 jaar samen en keken altijd ongeveer hetzelfde naar de toekomst. En ineens was het uit.
Vooral voor de jongere mensen/stellen wil ik zeggen: trouwen is duur, zorg dat het de ware is want alles kan kapot :P
Laatst bijgewerkt door xMyrth op 14-07-15 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:00

Sammie schreef:
UhNee schreef:
Ik vind het echt zo'n onzin dat de man de vrouw ten huwelijk 'moet' vragen. 'Moet' de vrouw dan ook maar het huishouden doen als ze getrouwd zijn? :+
Ja want dat heeft ook zo lekker veel met elkaar te maken. :j

Die stellen zijn er waar de vrouw het huishouden doet en als ze dat samen zo willen. Prima hoor.

Zeker want dat is net zo'n ouderwetse en niet feministische gedachte

luuntje

Re: je vriend ten huwlijk vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:07

Ts, geweldig idee, je vriend ten huwelijk vragen in het stadion.

Wij hadden samen een koophuis en wilden graag kinderen.
Dagje weg in Warner Bros Movie Park, stonden we lekker tegen elkaar aan.
En hebben we elkaar ten huwelijk gevraagd.

Mijn man zegt altijd " trouwen kan iedereen, bij elkaar blijven niet".