Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Ik wist overigens niet eens dat er verschil in zat, dus ik weet ook niet wat je wel en niet kunt met een wei paard (valt wandelen bijv onder rij of wei).
Ik banjer wild door weilanden, bos, akkerpaden, langs kanalen, door het hoogveen en dorpen heen. ClaudiaHS schreef:flettie schreef:Ow kijk.. ik heb weer verbinding met de externe schijf zodat ik de prijzen kan nakijken
Gas: 76 euro p/m
Electra: 111 euro p/m
Water: 45 euro p/kwartaal
Gemeentebijdrages (wegenonderhoud+afvalbelasting): ca. 107 euro p/kwartaal
GEZ (tv/radio bijdrage): 53,94 p/kwartaal
Kraftfahrtsteuer: 433 p/jaar voor de Ssangyong Rexton (diesel van 2004), 277 p/jaar voor de Ford Focus (diesel van 2002), 74 p/jaar voor de 2-paardstrailer.
Alle verzekeringen in totaal gemiddeld 216 p/maand
Telefoon (vast+mobiel)+internet: gem. 80 euro p/maand
Oh wat lief dat je dat na wilde kijken.
Hebben jullie ook een vrijstaande woning?
Wilawander weet je toevallig hoeveel liter jullie gastank is?
Bij de woning zit ook een grondwater pomp in de keldermaar de woning zelf is gewoon aangesloten op waterleiding van de gemeente.
Grondwater mooi voor de tuin en de paardjes.
Schiet me nu net nog een vraag te binnen:
Beide hebben wij nu een auto.
Tegen de tijd dat we gaan verhuizen willen we de auto's verkopen in Nederland en in Duitsland een andere aanschaffen.
Maar hoe lang mag je eigenlijk nog tijdelijk met je NL auto (met NL kenteken uiteraard ) nog rondrijden in Duitsland?
Is hier een termijn voor?
ClaudiaHS schreef:Ik zal mijn paard dan maar verzekeren als rijpaard ondanks dat hij nooit verder zal komen als z'n eigen weide.
Zal van de week eens alle dingen uit dit topic opschrijven.
Siesjuh schreef:Jah, zoek maar eens op google. Dat zijn van die gele plaatjes die je aan je paard moet hangen als je op buitenrit gaat. Is een bijdrage om de ruiterpaden bij te houden enzo.
Hij is dus echt niet overal verplicht of zelfs ingevoerd. hagelslag schreef:Een dieselauto is trouwens wel iets duurder dan een benzineauto.
Mijn slagschip is een diesel. Maar dan nog is het een lachertje ten opzichte van de belasting in NL.
.
en verder heeft zigranta het al uitgelegd
Mijn blik heeft dus een groene en ik mag nog al die zones in. Maar die Umweltplakette geldt dus voor iedereen ook de buitenlanders die in die gebieden wil rijden. Het Ruhrgebied is voor een groot deel een "greenzone". Waar je dus zonder groen niet meer mag rijden. ClaudiaHS schreef:Ik ben trouwens ook wel benieuwd waar jullie naar de tandarts, ziekenhuis, huisarts en apotheek gaan??
Mijn man blijft sws in Nederland werken. Wat ik heb begrepen is dat hij kan kiezen of hij in NL of DL gaat.
Als ik stop met werken ben ik toch aangewezen op de Duitse zorg.?