Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
hessie31 schreef:Als hij wil beweren dat ze er al zo uit zagen, mag hij een verklaring bedenken hoe dit zo komt door gebruik. Ik kan me niets bedenken waardoor ze rondom zo beschadigd zouden kunnen raken en al helemaal niet op deze stukken. Wat een prutser zeg.
Maar misschien niet meteen de foto's openbaar gooien. Je hebt hem nog niet eens gesproken. Je zou ze hem wel (prive) kunnen mailen. Het kwaad is nu toch al geschied. Geef hem even de tijd om het op te kunnen lossen voor je zijn zaak de vernieling in helpt.
KoudbloedKim schreef:MiniMouse schreef:Maar wat ik me dan bedenk... als hij ziet dat het niet werkt bij 1 schoen, waarom is hij er dan mee door gegaan ook nog bij de andere schoen?Ik ben (orthopedisch) schoenmaker.
Wat ik zie is dat hij waarschijnlijk na het lijmen met de lijmborstel over de lijmresten is gegaan. Dit kan wel bij glad leren schoenen en evt. Suede, maar niet bij dit materiaal. Onkunde is het!
Hij zal dit niet meer gemaakt krijgen.
Je zal de beschadiging altijd blijven zien.
Is echt een vergoedings kwestie.
Belachelijk! Sterkte ermee.

Douraque schreef:Niet op internet, Facebook, zetten. Dan kan hij jouw aansprakelijk stellen van laster cq smaad.
Even heel snel aangezien ik op mijn mobiel zit: juridisch gezien moet hij het repareren en is dat niet meer mogelijk, dan het goed vervangen.
MiniMouse schreef:Ik ben (orthopedisch) schoenmaker.
Wat ik zie is dat hij waarschijnlijk na het lijmen met de lijmborstel over de lijmresten is gegaan. Dit kan wel bij glad leren schoenen en evt. Suede, maar niet bij dit materiaal. Onkunde is het!
Maiske schreef:Ik heb vroeger schoenen gemaakt (van stikken tot schoen) en hier is iets heel erg verkeerd gegaan....
Hij heeft inderdaad de lijm eraf proberen te schuren. Wat ik niet begrijp is dat ze een dergelijke schuurband alleen gebruiken om de zool op te ruwen wanneer deze om de leest is gevouwen/gezwikt zodat de zool erop gelijmd kan worden.
Ik weet niet of heel de zool los was maar het lijkt erop dat hij in ieder geval de hele zool eraf heeft gehad en vervolgens alles onder gesmeerd heeft met lijm en dit eraf heeft proberen te schuren.
Bij mij gaat het er niet in dat een schoenmaker met eigen winkel dit af durft te leveren. Eerder een vakantiekracht die niet goed in de gaten is gehouden.
Teruggaan inderdaad en compensatie eisen, verder niet teveel woorden aan vuil maken behalve die mededeling. Iemand die dergelijke machines blijkbaar heeft staan kan dit niet goed praten.
Voor nu is echter het probleem niet opgelost. Hopelijk kunnen een van de mede bokkers je uit de brand helpen!
Maiske schreef:MiniMouse schreef:Ik ben (orthopedisch) schoenmaker.
Niet alle lijmen kan je van glad leer afvegen... ik heb ook ooit moeten leren lijmen![]()
Maar inderdaad stop dan bij 1 schoen en vernachel dat niet ook de andere... Ik denk toch echt dat de schuurband is gebruikt maar wel met enig beleid want je kan ook zo door het leer heengaan.
Marsu schreef:Die foto van Koudbloedkim heb ik even gegoogled en dan kom ik hier uit: http://www.bristol.nl/nld/10195890-00-10195890-00.html
En nog net geprijsd ook.
PrinceAmos schreef:Marsu schreef:Die foto van Koudbloedkim heb ik even gegoogled en dan kom ik hier uit: http://www.bristol.nl/nld/10195890-00-10195890-00.html
En nog net geprijsd ook.
Aktie sport zou ze ook nog wel eens kunnen hebben. Maar €200 is wel een rare prijs die KBK heeft..
MiniMouse schreef:Ik ben al meer dan tien jaar professioneel hierin werkzaam en dit is wel mogelijk.
Je moet alleen het goede materiaal gebruiken. En uiteraard lijm gebruiken die voor dit soort werk bedoelt is.
Seconde lijm krijg je idd niet er vanaf , dit brand er in en trek je de toplaag er af.
Dit gebruik je dan ook niet op die manier.
Dit is geen schuurband geweest, dan had je alleen nog een voering gezien en een stuk van je zool af.
Geloof me ik heb alles al gezien.
Dit komt door de lijmborstel.