Na 6 jaar relatie uit, hoe nu verder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thesserd

Re: Na 6 jaar relatie uit, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 23:53

Jeetje heftige verhalen allemaal hier :n

Sterkte TS en anderen in dezelfde situatie!

Mijn vertrouwen in een succesvol leven samen met iemand is overigens weer een stukje gedaald.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 23:53

Sterkte ermee Focussed, hou je taai!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 01:36

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 02:55

Toen mijn relatie uit ging (en op een niet zo beste manier) zei een vriend van me: het was 3 jaar aan, geef het ook minstens 3 jaar om het helemaal te verwerken. Het klopt wel ongeveer. Was geen fijn idee dat het zo lang zou duren, maar wel fijn dat ik wist dat mijn verdriet er mocht zijn.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 07:11

Sterkte... Ik heb het een aantal jaren terug ook meegemaakt en ik vond het echt een hele heftige periode. Het duurde bij mij ook zeker twee jaar voordat ik er minder last van had.

Neem de tijd, zoek heel veel afleiding en praat erover.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 07:32

Sterkte! :(:) Een half jaar geleden ging mijn relatie over na 10 jaar. Alles wat jij nu beschrijft is herkenbaar, zo voelde ik me ook, maar het hoort bij het rouwproces en het wordt beter. Al zal voor iedereen dat traject anders lopen.

Als vrienden uit elkaar gaan is wel moeilijk. Van liefdesrelatie naar vriendschap is een hele stap terug en zeker als je nog gevoelens hebt, maar het niet 'mag', is het gewoon heel moeilijk. Zo ervaarde ik het iig. Daarom heb ik bewust meer afstand genomen, het deed mij teveel pijn en ik wilde absoluut geen fwb worden. Wat nu alleen maar weer positief uitpakt in het opbouwen van het contact.

Is er nog een mogelijkheid dat jullie bij elkaar terugkomen of is het echt klaar? Wat mij hielp was echt bewust ervoor te kiezen de deur even dicht te doen (die kan later altijd weer open), om te voorkomen dat je nog half/half blijft aanrommelen, hoop blijft houden en dan toch teleurgesteld gaat worden. Maar ook dat is iets wat voor iedereen anders werkt natuurlijk.

Nogmaals veel sterkte en als je wilt pben, staat mn mailbox open!

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 07:39

veel huilen, praten met familie/vrienden en je poedersuiker voelen. op een begeven moment begon het te slijten en ga je ja langzamerhand elke keer wat beter voelen. bij mij heeft het tot ik er helemaal overheen was wel 1,5 jaar geduurd. maar ik geloof met een maandje of 2 het meeste huilen was afgelopen, na 6 maanden begon ik me echt wat beter te voelen en minder behoefte te hebben om te praten.

maar ja dat verschilt ook heel erg per persoon. de ene gaat extreem veel stappen enzo, de andere gaat veel meer aan hobby's doen of met vrienden afspreken en sommige blijven dagen in huis in de pyjama huilen thuis.

het enige wat ik je kan zeggen. geef het de tijd. 6 jaar vergeet je niet even in een week en geef jezelf ook de tijd om er verdrietig over te zijn, ook bij andere mensen in de buurt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 08:58

Ik moet zeggen dat ik best wel opgelucht ben dat ik niet de enige ben die er lang over heeft gedaan om een relatie te verwerken := Heb de indruk dat het zo'n beetje na een half jaar klaar moest zijn, hier heeft het 1,5 jaar geduurd zo'n beetje. (en toen ik mijn ex weer tegenkwam na 2 jaar vroeg ik mij af waarom het in hemelsnaam 1,5 jaar heeft moeten duren voordat ik mijzelf weer bij elkaar had geraapt :+ )

TS: Hoe gaat het vandaag?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 09:01

Ik lees ook korte rouwprocessen hoor, ik ben echt 1,5 jaar vreselijk verdrietig geweest. Heus niet non-stop, maar met flinke dips. Het eerste half jaar was het ergste...zeker, maar het heeft me 1,5 jaar gekost om echt weer een beetje in balans te komen

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 12:25

lieveli schreef:
Oh meis wat vervelend :( We hebben het allemaal meegemaakt en we weten allemaal hoe erg het aan je vreet. Daar heb je helemaal niks aan dus hier twee handige recepten:

http://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=235441 triple choc brownies

http://www.smulweb.nl/recepten/1409758/ ... adebrokken zoet zoute chocoladebrokken.

Een halfnaakte meneer

[ Afbeelding ]

En dit...

[ Afbeelding ]

Sterkte!

Oke, van die tweede foto moest ik hard op lachen :')

Ik zit nu de hele tijd op Whatsapp te kijken of die online is :( Normaal zat hij nauwelijs op Whatsapp, en nu iedere tien minuten wel... Zit mezelf heeelemaal gek te maken. -O-

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 12:34

Niet doen. Verwijder zijn contactgegevens. Dat is ontzettend moeilijk maar je moet het wel doen. Iemand anders heeft ze wel voor wanneer je ze eventueel nodig hebt (spullen verdelen etc?)

Wij zijn in eerste instantie ook als vrienden uit elkaar gegaan. Dat was voor mij toen prettig want ik wilde helemaal niet uit elkaar. Zo had ik hem tenminste nog dicht bij me. Domste fout ooit! Uiteindelijk is het geknapt en hebben we elkaar nooit meer gesproken. Ik ben zelfs een paar honderd km verderop gaan wonen. Weg van hem! Dat was zo moeilijk. Ik kan me nog zo goed herinneren hoe ik me voelde. Mijn hart brak.

Ik heb er zo nu en dan nog steeds moeite mee. Het is nu 4 jaar geleden. Af en toe denk ik aan hem (hoe hij in het begin was, dat mooie romantische plaatje) en zou ik willen dat het nog steeds zo was. Wetende dat het nu gewoon een ellendige kwal is.

Uiteindelijk gaat je verstand harder spreken dan je hart. Tot die tijd moet je er alles aan doen om te voorkomen dat je met je hart gaat denken. Denk aan jezelf. Jij verdiend beter.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 12:35

Focussed schreef:
Ik zit nu de hele tijd op Whatsapp te kijken of die online is :( Normaal zat hij nauwelijs op Whatsapp, en nu iedere tien minuten wel... Zit mezelf heeelemaal gek te maken. -O-

:(:) Herkenbaar.

Maarrrr telefoon weg! Eventueel haal je er een beloningssyteem voor jezelf aan. Voor elke keer de neiging om te kijken weerstaan mag je.....
(of voor elke keer wél gekeken doe je 5 pushups... Heeft het ook nog voordelen voor je lijf ;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 12:36

Weg met dat ding, daarmee maak je jezelf alleen maar gek want je gaat je af zitten vragen waarom hij nu online is en wat hij met wie doet. Niet doen, brengt je niets.
Eruit met zijn nummer, pleur hem van je Facebook af, en zeg tegen 'm dat 'ie je voorlopig even met rust laat. Afstand werkt.

Laat je eerst maar eens lekker vertroetelen door je beste vriendinnen. Grote pot thee, dikke repen chocola (taart mag ook hoor), en flink uitjanken, schelden en lelijke dingen over 'm zeggen. Hoort erbij, mag gerust.

Wat mij 'altijd' goed heeft geholpen, is vooral voor ogen blijven houden dat:
a. een relatie nooit voor niets sneuvelt en
b. je je over een half jaar zekersteweten heel anders zult voelen, liefdesverdriet gaat over. Echt!

Tuurlijk is het de eerste tijd even ronduit K*T, want je houdt van hem, had een plaatje bij jullie toekomst etc.
Maar die toekomst is er nog steeds, en die hoeft ook helemaal niet minder leuk te worden zonder hem. Absoluut niet.

In JOUW leven ben JIJ het allerbelangrijkst. Heel veel mensen 'verliezen' alleen zichzelf een beetje (of soms heel veel) in een relatie.
Word eerst weer vriendjes met jezelf. HOU van jezelf, vertroetel jezelf. Dat ben je waard. En dat hoeft echt niet met bergen chocola hoor, dat kan ook met een paar nieuwe slippertjes, gewoon een nieuw lipstickje, of een dagje welnessen met een vriendinnetje. Of nog simpeler: een avondje op de bank met je favoriete muziek net ff wat harder dan 'hij' prettig vond, met een goed boek en een pot lievelingsthee. Of door naar de kroeg te gaan met vriendinnen, en dan mag je gerust voor deze ene keer een wijntje teveel en gewoon door hen laten zorgen dat je thuis en in bed komt. Kleren mogen gerust een nachtje aan blijven en die emmer naast je bed kun je van te voren klaarzetten ;)

Zet 'm op meid. Het doet nu gruwelijk zeer, je wordt er onzeker van en het voelt gewoon kl*te, maar het gaat over. Echt waar. Beloof ik je.

Hou je taai!

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 12:42

Verschrikkelijk sneu, TS... Ik weet niet zo goed wat ik je kan adviseren of vertellen, maar ik wil je wel een dikke virtuele knuffel geven. :(:)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 12:45

Winged schreef:
Ik moet zeggen dat ik best wel opgelucht ben dat ik niet de enige ben die er lang over heeft gedaan om een relatie te verwerken := Heb de indruk dat het zo'n beetje na een half jaar klaar moest zijn, hier heeft het 1,5 jaar geduurd zo'n beetje. (en toen ik mijn ex weer tegenkwam na 2 jaar vroeg ik mij af waarom het in hemelsnaam 1,5 jaar heeft moeten duren voordat ik mijzelf weer bij elkaar had geraapt :+ )

TS: Hoe gaat het vandaag?

Dus dit! :') Zo herkenbaar!

Ts heel veel sterkte. Hier ook 1 na 6jr ineens de stekker eruit. Was helemaal in shock en als kers op de taart werd m'n kat waar ik helemaal gek op was diezelfde week ook nog eens dood gevonden door de dierenambu. -O-

Ik heb de eerste 3 maanden me afgevraagd waar het mis is gegaan want ik zag het niet aankomen, maar op 1 of andere manier kan je niet helemaal helder nadenken ofzo. Pas na een half jaar was die 'mist' een beetje weggetrokken en begon ik me wel dingen te herinneren die toch niet zo lekker liepen.

Maar zelfs na 3 kwart jaar wilde ik hem in vlagen nog terug, dacht ik dat hij de enige was op aarde waar ik weer mee kon samenleven. Maar als ik dat wel wilde wilde hij het niet, en als hij wel wilde wilde ik het niet. We wilde wel 'vrienden' blijven maar toen er voor ons beide na ruim een jaar iemand anders op het pad kwam is het contact verbroken.

Toen ik hem een jaar later weer tegen kwam dacht ik: 'oh my, hoe heb ik dit zo lang volgehouden met hem en erger nog: waarom heeft het zo lang geduurd voordat ik er echt klaar mee was. :')'

Voor jou is dat natuurlijk nu nog een beetje geblaat en een ver van je bed show: maar hou maar in je achterhoofd dat het altijd weer beter wordt.

Zo niet: dan is er Ben & Jerry's. :+

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 12:47

Wat ontzettend vervelend voor je! Hou je taai hoor.

Ik weet uit ervaring dat achter die donkere pijnlijk wolken een zonnetje komt. Toen mijn grote liefde was vreemdgegaan ging ik ook steeds kijken of hij online was enzo. Je maakt jezelf helemaal gek. Verwijder zijn nummer (schrijf het eventueel op een briefje, voor noodgevallen alleen, en stop die ver weg)

Tegen mij is ooit gezegd:

Wil je hem terug omdat hij je zielig vindt of ga je zelf sterker worden en ga jij kijken of jij hem nog terug wilt. Ik ben toen verder gegaan met hele diepe dalen maar er wel beter uit gekomen en zou hem nu nooit meer terug willen.

Misschien nog een tip; De appjes die je naar hem wil sturen naar een goede vriendin sturen. Deed ik ook en werkte perfect. Ze stuurde zelf terug ik mis jou ook hoor, als ik weer eens stuurde dat ik hem miste :D

WithinGirl96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 12:52

Heel veel sterkte! :(:)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 12:55

Ik zou het ook verwijderen allemaal, geeft meer rust idd

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 12:57

Wat een bekend verhaal, in 2013 maakte mijn ex het ook uit na 5 jaar samen zijn. Ik voelde me exact hetzelfde als hoe jij het nu omschrijft. Het enige wat ik kan zeggen, NIET op whatsapp kijken, verwijder het gesprek en open hem ook niet meer. Je blijft jezelf gek maken en gaat de raarste dingen verzinnen waarom hij nu ineens zo vaak op whatsapp zit. Daarnaast probeer afleiding te zoeken met vriendinnen/collega's/paarden etc.
Probeer jezelf vooral niet gek te maken met de meeste gekke scenarios en vragen. Probeer er vrede mee te hebben en te ontspannen.

En het laatste en allerbelangrijkste.. het slijt uiteindelijk wel weer een beetje. Wat het voor mij makkelijker maakt is geen contact meer hebben. Dan kan ik me beter op andere dingen richten en het proberen te vergeten.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 13:00

Anderzijds, als jij het nu nodig hebt om de dag door te komen om af en toe op whats app/z'n facebook te kijken, dan mag dat ook gewoon. Tuurlijk is alles verwijderen veel verstandiger. Maar misschien ben je daar gewoon nog niet aan toe. Die tijd komt wel, dat je dat wel kan. En tot die tijd is het gewoon een beetje overleven. Wees vooral lief voor jezelf, doe dingen waar je je goed bij voelt, de eerste paar weken is echt alles prima. Daarna komt er vanzelf een moment dat je jezelf bij elkaar raapt.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 13:09

Het is net 2 dagen uit, het heeft mij geloof ik ook wel even gekost om alle gegevens te verwijderen, maar ik moet zeggen het gaf wel rust! Ik bleef maar checken en kijken en maakte mezelf ook compleet gek ermee. Toen ik niet meer kón kijken gaf dat echt lucht. Maar lukte me ook niet na twee dagen hoor.
Ik was er overigens ook niet binnen een paar maanden overheen, integendeel :+ maar die eerste weken en maanden waren wel absoluut veruit het heftigst.Daarna gaat het echt beter

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 13:13

Ben iig blij om te horen dat ik niet de enige ben die zo is :')

Ik heb een t-shirt van Ralph Lauren, die vond hij afgrijselijk want er stonden teveel logo's op. Dus die droeg ik nooit.... En drie maal raden wat ik vandaag lekker ga dragen :D

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 13:21

Eliine schreef:
Het is net 2 dagen uit, het heeft mij geloof ik ook wel even gekost om alle gegevens te verwijderen, maar ik moet zeggen het gaf wel rust! Ik bleef maar checken en kijken en maakte mezelf ook compleet gek ermee. Toen ik niet meer kón kijken gaf dat echt lucht. Maar lukte me ook niet na twee dagen hoor.
Ik was er overigens ook niet binnen een paar maanden overheen, integendeel :+ maar die eerste weken en maanden waren wel absoluut veruit het heftigst.Daarna gaat het echt beter

Zo herkenbaar. Bij mij duurde het ook weken voor ik dat kon. Gaf uiteindelijk meer rust. Nu wel weer contact zo af en toe en dat is prima, niet zo pijnlijk als eerst. Ik ben er ook nog niet, maar ik kan wel zeggen dat nu een half jaar later de scherpe randjes eraf zijn.
En echt, het leven zonder hem is ook nog steeds leuk! Soms zelfs leuker..:=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 13:26

Focussed schreef:
Ben iig blij om te horen dat ik niet de enige ben die zo is :')

Ik heb een t-shirt van Ralph Lauren, die vond hij afgrijselijk want er stonden teveel logo's op. Dus die droeg ik nooit.... En drie maal raden wat ik vandaag lekker ga dragen :D

Jaaaaa goed zo!!!!! Maling aan hem! En je t-shirt nooooit meer voor iemand uittrekken! (ehh... Figuurlijk dan hè)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 13:40

Als je het fijn vindt te kijken op whats app moet je dat doen. Shirt is een goede trouwens. Als je het prettig vindt oude berichtjes te lezen vooral doen. Mij helpt het wel in ieder geval. Whats app en facebook heb ik niet dus ik kan ook niet zien of hij online is of niet.

Verder doorgaan met ademhalen is het enige. Ik vraag me af hoe lang het bij mij gaat duren voor ik mezelf weer op de rit heb. -O-