Gevaarlijk weer morgen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:21

Puppy1128, ruilen? :))

Flowq, hebben we nu inderdaad ook, maar we wonen in een bovenwoning met een klein dakje, dus het wordt hier al snel een sauna.

Het lastige is trouwens dat buien zomaar ineens kunnen oplossen.
Zo kwam er donderdag een heerlijke bui vrolijk over Nederland richting het Noorden, om vervolgens vlak voor Groningen op te lossen in het niets! :x

isawessels00

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:24

Martine_R schreef:
:= Paarden staan buiten met een schuilstal. Ik hou altijd m'n hart vast met onweer :=

precies dat, ben nog banger dan de pony´s zelf geloof ik.......

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:24

Oh ik zit net in de high risk en wilde bbq'en en hardlopen :P Dan maar maandag?

Cioccolato

Re: Gevaarlijk weer morgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:25

Eerst zien, dan geloven.
Ik ben benieuwd! Donderdag avond klapte het er ook flink op los.

puppy1128

KoudbloedKim schreef:
Puppy1128, ruilen? :))

Flowq, hebben we nu inderdaad ook, maar we wonen in een bovenwoning met een klein dakje, dus het wordt hier al snel een sauna.

Het lastige is trouwens dat buien zomaar ineens kunnen oplossen.
Zo kwam er donderdag een heerlijke bui vrolijk over Nederland richting het Noorden, om vervolgens vlak voor Groningen op te lossen in het niets! :x

Krijg ik de paardjes gratis bij? :D
Ik zit hier nu gewoon tussen 2 dekens verstopt :')

dropveterr

Kimley schreef:
Maarr.. wat is een supercell? En wat houdt dat in dan..?

Zelfde vraag! Nu voel ik me wel n beetje dom, dat iedereen t weet. En dus niet helemaal de enige :+

Ik heb n hekel aan onweer, bah. Snachts staan de rijpaarden binnen en als het onweert worden ze ook binnen gehaald. 3 pony's en 2 friezen staan wel buiten in het land met schuilstal.

Ik ben benieuwd wat het weer doet, maar ik verheug me niet op een mega storm bui, bah.. Is dat vieze warme weer wel lekker weg! Maar storm, nee dankje. Ben altijd bang dat dr wat geburd met de paarden

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:27

Haha IJentel.. ik weet het ook niet dus zo dom is dat niet!
Ben wel benieuwd hoe en wat, mocht het echt zo erg worden kunnen we altijd heen&weer crossen!

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:27

Idd ruilen?? Pff hier op de slaapkamer is het 30
Graden.. Doordat we alles op 1 verdieping hebben, zitten de ramen dus hoger. Dat wil zeggen hier komt weinig frisse licht en of koele lucht door... *draait door als ze de 3e nacht niet goed slaapt*

Edit* dit vond ik bij supercell :wow:

Afbeelding

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:29

Afwachten maar.......volgens mij zou het vanmiddag ook heel slecht weer worden !
Tot nu toe geen regen of onweer !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:31

Didi146

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:32

meisje_ schreef:
Graden.. Doordat we alles op 1 verdieping hebben, zitten de ramen dus hoger. Dat wil zeggen hier komt weinig frisse licht en of koele lucht door... *draait door als ze de 3e nacht niet goed slaapt*

[ [url=m/NxIWPn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oei dat ziet er wel erg gevaarlijk uit :+

Martje80

Ik Had ook nog niet in de gaten dat het zo spannend kan gaan worden.
Vind het ook elke keer weer een dilemma..binnen laten, als het dan inslaat worden ze geroosterd. Buiten laten...gaan ze onder bomen schuilen..

puppy1128

Ik ben benieuwd hoop dat het eigenlijk dan wel gaat onweren als ik niet ga.. In de hoop dat ik dan foto's kan maken en nog iets aan heb die dag :')

En die supercell.. Ik hoop dat dat regen is en geen 'tornado' :oo

dropveterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:33

meisje_ schreef:

[ [url=m/NxIWPn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja pff hier ook zo warm! Hele week vreselijk geslapen, maar n paar uurtjes en elke keer weer wakker worden en niet weer kunnen slapen.

Dat mag ik toch niet hopen, dat er zo iets gebeurt, dan space ik hem hoor :')
Laatst bijgewerkt door dropveterr op 04-07-15 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:34

Kimley schreef:

Bij een supercell moet je denken aan een bui die erg groot wordt en ver de hoogte in gaat. Zo'n bui als pinkpop vorig jaar, dat was ook een supercell.
Door zijn hoogte en compacte buien die door een ideale compositie lang kunnen blijven bestaan en zich daarbij traag voortbewegen. Door de grote hoogte, komt er een aambeeld op, dat wil zeggen dat de bovenkant van de bui op minimaal 11 km zit. Op die hoogte is t koud, waardoor water bevriest en hagelstenen worden. Ze vallen omlaag, maar doordat er heel hard warme lucht de bui ingepompt wordt, stijgen ze weer op. Ze kunnen dus in de bui gaan rondcirkelen en daarbij tegen elkaar botsen en groter worden. Als ze uiteindelijk gaan vallen, kan dat heel veel wind met zich mee brengen, een valwwind genaamd, denk aan Pukkelpop, dat was een valwind met snelheid tot 167 kmpu.
Een bui kan ook veel neerslag geven door het grote vochtgehalte. Daarnaast produceert zo'n bui door het grote verschil in warme lucht in de onderlaag en koude lucht in de bovenlaag vaak veel en intens onweer. Ook is een tornado in dit geval niet uit te sluiten, de bui wordt namelijk vaak rond en gaat roteren.

Buiten dat deze veel paasei kan produceren, kan deze wel episch mooie beelden geven. :D
Klassieke supercell in Amerika:
Afbeelding

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:34

In het artikeltje van joaaltijd staat dat het een tornado kán worden.. Maar is vooral heftig onweer en regen en of hage met onvoorstelbare windstoten enz als ik het goed heb begrepen...

dropveterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:37

Joolien schreef:
Kimley schreef:

Bij een supercell moet je denken aan een bui die erg groot wordt en ver de hoogte in gaat. Zo'n bui als pinkpop vorig jaar, dat was ook een supercell.
Door zijn hoogte en compacte buien die door een ideale compositie lang kunnen blijven bestaan en zich daarbij traag voortbewegen. Door de grote hoogte, komt er een aambeeld op, dat wil zeggen dat de bovenkant van de bui op minimaal 11 km zit. Op die hoogte is t koud, waardoor water bevriest en hagelstenen worden. Ze vallen omlaag, maar doordat er heel hard warme lucht de bui ingepompt wordt, stijgen ze weer op. Ze kunnen dus in de bui gaan rondcirkelen en daarbij tegen elkaar botsen en groter worden. Als ze uiteindelijk gaan vallen, kan dat heel veel wind met zich mee brengen, een valwwind genaamd, denk aan Pukkelpop, dat was een valwind met snelheid tot 167 kmpu.
Een bui kan ook veel neerslag geven door het grote vochtgehalte. Daarnaast produceert zo'n bui door het grote verschil in warme lucht in de onderlaag en koude lucht in de bovenlaag vaak veel en intens onweer. Ook is een tornado in dit geval niet uit te sluiten, de bui wordt namelijk vaak rond en gaat roteren.

Buiten dat deze veel paasei kan produceren, kan deze wel episch mooie beelden geven. :D
Klassieke supercell in Amerika:
[ Afbeelding ]

Dat verhaal maakt me bang, heb nu al n hekel aan die supercell :+
Gave plaatjes, dat zeker. Maar dat hoeft hier niet zo van mij :')

Mn paard staat met de auto n kwartier van mijn huis, alleen heb ik geen rijbewijs. Hou mn hart vast voor de paarden. Al weet ik dat ze daar heel goed staan. Als ik op stal ben en het word dit weer zetten we de paarden op stal en ga ik stil in een hoekje van het huis zitten denkik :+
Laatst bijgewerkt door dropveterr op 04-07-15 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:37

Indien tornado, mag ie overal komen.. Zolang ie maar een afstand heeft van minimaal 50 km uit mijn buurt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:38

puppy1128 schreef:
Indien tornado, mag ie overal komen.. Zolang ie maar een afstand heeft van minimaal 50 km uit mijn buurt :')

En bij mijn vliegtuig uit de buurt, ik wil m wel zijn vanuit het vliegtuig, maar niet meemaken _O-

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:39

Bha ik was al bang voor onweer, nu afgelopen donderdag een hyis+boerderij afgebrand op hemelsbreed een paar 100 meter hierr vandaan..

Ik word daar zo peuneveus van

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:41

Duidelijk dankje! Nou laat dat maar weg :(

Word er een beetje bang van..

dropveterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:42

puppy1128 schreef:

Precies dat ja :')

Mendyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:43

Misschien een hele stomme vraag hoor, maar wij gaan aankomende zondag nacht rond 01.00u richting Schiphol om dan een paar uurtjes later te gaan vliegen richting Samos. Zullen wij last ondervinden van de storm?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:44

Oh brr ik vond donderdag al eng :(

Ik zit in het noorden, hoop dat het meevalt!

dropveterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:46

_sharonnn schreef:
Oh brr ik vond donderdag al eng :(

Ik zit in het noorden, hoop dat het meevalt!

Zit hier ook in het noorden(drenthe) en ging hier mega tekeer, vond het echt niet leuk haha! Hoop dat alles meevalt..