Onzeker over lengte.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 17:34

1.75 is echt zo lang niet, zeker niet in Nederland. De gemiddelde lengte voor een vrouw in Nederland is 1.70. Jij zit daar dus maar iets boven.
Ik ben 16 en 1.80, niet de kleinste dus maar zeker niet de grootste.

En trouwens, ik zou maar stoppen met je rug krom te maken. Omdat ik dat van mezelf ook deed, heb ik een tijdje veel last van mijn rug gehad. :+ Dus, gewoon lekker rechtop staan!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 17:41

Ik kan me heel goed voorstellen dat je onzeker bent/wordt als iedereen kleiner is/lijkt te zijn, maar probeer op jezelf in te praten en die onzekerheid weg te nemen, het is niet nodig. Je hebt een hele normale lengte en je zult echt niet meer veel gaan groeien. De jongens uit je klas zullen je met een jaar zo voorbij gaan hoor, zij krijgen hun groeispurt alleen wat later.

Daarnaast lijken mensen ook vaak kleiner dan ze daadwerkelijk zijn. Mijn vriend lijkt voor mij ook ongeveer even groot, toch is hij ruim 15 centimeter groter. :j

Weggebokt

Re: Onzeker over lengte.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 17:42

De jongens uit mijn klas zijn al ontzettend lang, dus ik betwijfel of hun nog langer worden. Maar heb wel gelezen dan jongens langer door groeien dan meisjes

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 17:44

Ja meisjes stoppen vaak na hun 1e menstruatie.

Op de middelbare school was ik altijd de langste. En nu ben ik vaak de kleinste. Ik ben 1,72 dus het komt echt wel goed met jou!

edit: Stuur alsjeblieft foto's naar een bureau. Je bent een prachtige chick!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 17:48

Ik ben ook altijd de langste geweest met 1.74 maar pas nu juist heel mooi in het plaatje. Omdat meisjes eerder in de puberteit raken dan jongens ben je als meisje op jonge leeftijd al gauw langer dan de jongens. Die groeien later wel bij en dan klopt het geheel weer. 1.75 is een normale lengte, je bent niet lang.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 17:57

Zo heeft iedereen wel wat om onzeker over te zijn.
Ik kreeg ontzettend vroeg (flinke) rondingen en werd ik daarmee gepest. Ook was ik al heel snel lang, wat niet mee hielp. Uiteindelijk heb ik nu een gemiddelde lengte.
En aandacht van jongens kreeg ik genoeg en meiden waren jaloers dat ik al snel een vrouwelijk figuur hadden, terwijl zij nog een tienerlichaam hadden. Ik heb ook heel lang met gebogen rug gelopen om mijn voorgevel te verbergen, maar geloof me; ze zien het alsnog en het is ontzettend slecht voor je rug! Had heel veel rugproblemen en deze zijn bijna allemaal verdwenen nu ik op mijn houding let. Nu zorgt mijn grote voorgevel er ook wel voor dat niet alle rugproblemen verdwijnen en dat ik toch mezelf er af en toe op betrap dat ik afhangende schouders heb.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 18:05

lieveli schreef:
Ja meisjes stoppen vaak na hun 1e menstruatie.

Op de middelbare school was ik altijd de langste. En nu ben ik vaak de kleinste. Ik ben 1,72 dus het komt echt wel goed met jou!

edit: Stuur alsjeblieft foto's naar een bureau. Je bent een prachtige chick!

Dankjewel :o
Ik wacht even tot mijn beugel eruit is en dan kijk ik wel even, zal uberhaupt niet eens weten waar ik foto's naar zal moeten sturen :+
Ook heb ik een best zichtbare litteken op mijn pols, dat zal ook niet meewerken denk ik

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 19:42

WildDreams schreef:
1,75m is hartstikke mooi!
Ik ben zelf ook lang(er) en krijg af en toe zelfs complimentjes over mijn lengte, wees er trots op en anderen zullen er ook positief op reageren! :)
Het is niet nodig om je er onzeker over te voelen, jongens hebben (later) liever lange dan korte meiden meestal, als ik het zo opvang bij hun gesprekken :D

Rechtop lopen en trots zijn! Dan zullen de jongens je zeker op een goede manier na kijken ;) Niet nodig om onzeker te zijn!

Edit: Lengte weggehaald

Je zegt dat ts zich geen zorgen hoeft te maken over haar lengte maar zegt daarna alsnog dat kleinere meiden minder aantrekkelijk zouden zijn voor mannen? := Dit is dus precies waarom mensen onzeker zijn....

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 19:43

Ik was altijd de kleinste van de klas en nu nog van de familie. Vond en vind ik zelf erg leuk, sterker nog: ik zou het ook niet erg vinden als ik nog wat kleiner ben. Dan nog ben ik van gemiddelde lengte met mijn 1.69 meter. ;)
Mijn zoon van 15 is zijn vader (1.81 m) inmiddels zelfs gepasseerd! :D

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 19:45

Samiyah schreef:
WildDreams schreef:
1,75m is hartstikke mooi!
Ik ben zelf ook lang(er) en krijg af en toe zelfs complimentjes over mijn lengte, wees er trots op en anderen zullen er ook positief op reageren! :)
Het is niet nodig om je er onzeker over te voelen, jongens hebben (later) liever lange dan korte meiden meestal, als ik het zo opvang bij hun gesprekken :D

Rechtop lopen en trots zijn! Dan zullen de jongens je zeker op een goede manier na kijken ;) Niet nodig om onzeker te zijn!

Edit: Lengte weggehaald

Je zegt dat ts zich geen zorgen hoeft te maken over haar lengte maar zegt daarna alsnog dat kleinere meiden minder aantrekkelijk zouden zijn voor mannen? := Dit is dus precies waarom mensen onzeker zijn....

Nou inderdaad, alsof werkelijk alles draait om aantrekkelijk worden gevonden door jongens :')

Vervelend TS! Zoals veel mensen zeggen, over een paar jaartjes ga je blij zijn met deze lengte :D Dan ben je waarschijnlijk ook meer 'opgedroogd' om het zo maar even te zeggen. Lang zijn is móoi!!!

Edit: eens met lieveli! Je hebt een supermooi gezicht.

juulke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 19:52

Hoii,

Hier iemand met hetzelfde probleem...ik ben ook 15 jaar en ben 1.83m. Mijn vriendinnen zijn ook allemaal wat kleiner en daatdoor ging ik ook met een gebogen rug lope n. Nu moet ik me weer aanleren om rwchtop te lopen wamt anders krijg je een boggel.(en wie wilt dat nou)

Maar...schaam je niet of voel je niet onzeker over je lengte. Iedereen krijgt op zn tijd een groeispurt, alleen niet allemaal op hetzelfde moment!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 20:28

Je bent een mooie meid en 1.75 is helemaal niet zo lang, niets om je zorgen over te maken! :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 20:33

1.75, meid, dat is een prachtige lengte! Niet te lang, niet te klein, precies goed, kan je nog prima kleding in krijgen waarbij je mouwen en broekspijpen niet te kort zijn.
Dus echt perfect! Je kan er mee op pony's en paarden rijden (oke, niet op een shetlander..).

En wees trots! Ben ook zo dom geweest krom te lopen en ben nog steeds zo krom als een hoepel, vroeger durfde ik nooit hakken aan want dan stak ik nog verder uit. En nu!? Als ik het wil loop ik gewoon op flinke hakken. (moet zeggen ben meer van de fastoenlijke schoenen onder spijkerbroek, maar voor de gelegenheid zoals nu met die hitte, rokje, schoenen met hak chique!)

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 20:50

Ik ben 1.65 en zou een moord doen voor 10 cm erbij :')

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 21:06

Sjolvir schreef:
1.75, meid, dat is een prachtige lengte! Niet te lang, niet te klein, precies goed, kan je nog prima kleding in krijgen waarbij je mouwen en broekspijpen niet te kort zijn.
Dus echt perfect! Je kan er mee op pony's en paarden rijden (oke, niet op een shetlander..).

En wees trots! Ben ook zo dom geweest krom te lopen en ben nog steeds zo krom als een hoepel, vroeger durfde ik nooit hakken aan want dan stak ik nog verder uit. En nu!? Als ik het wil loop ik gewoon op flinke hakken. (moet zeggen ben meer van de fastoenlijke schoenen onder spijkerbroek, maar voor de gelegenheid zoals nu met die hitte, rokje, schoenen met hak chique!)

Pony's gaan helaas niet meer lukken, boven lichaam is er echt te lang voor :o
Maar kleine paardjes gelukkig nog wel
Bedankt voor je reactie, vind hem erg motiverend om het zo maar te zeggen :o :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 21:19

SindyKaya schreef:
Sjolvir schreef:

Pony's gaan helaas niet meer lukken, boven lichaam is er echt te lang voor :o
Maar kleine paardjes gelukkig nog wel
Bedankt voor je reactie, vind hem erg motiverend om het zo maar te zeggen :o :D

Oke, bovenlijf lang is lastig, benen lang minder lastig met paardrijden (ik moet bekennen dat de fjord die ik altijd te klein noem, eigenlijk helemaal niet te klein is, maar ik gewoon te lang.... Beestje is gewoon perfecte maat)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 21:23

Ik rij nu op een paardje van net 1,58, mijn been lengte is wel prima, maar mijn bovenlichaam |o
Maar goed, het past nog :D

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 21:30

Ik hoop dat al deze reacties je gewoon lekker beter laten voelen, want dat verdien je en je hebt een prachtige lengte!! Maar mocht je je er nou nog steeds heel poedersuiker over voelen he, kun je naar de dokter. Die kan berekenen hoe Lang je ongeveer gaat groeien, en als je echt ongelukkig bent met de lengte die je Dan zou Worden kan je hormonen krijgen Om het groeien Te stoppen :) er zijn altijd opties!!

maar ik hoop natuurlijk gewoon dat je gelukkig word met jezelf :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 21:34

SindyKaya schreef:
Ik rij nu op een paardje van net 1,58, mijn been lengte is wel prima, maar mijn bovenlichaam |o

(pssttt. :P Ik rijdt dus op een 1.44, 1.47 en 1.5? nou ja hangt erom is net E of net paard en ahum.. ben toch echt wel langer dan jij bent, dat van die pony's bij mij is per ongeluk gekomen, wou echt een paard.. maar ja..)

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 21:36

1,75 is echt een prachtige lengte, daar hoef je echt niet onzeker over te zijn!
De problemen waar je tegenaan loopt herken ik wel. Op de middelbare school waren mijn vriendinnen ook 20 cm kleiner wat ik ook vervelend vond. Je bent idd snel geneigd om naar voren te leunen, maar niet doen alsjeblieft! Daar heb je later alleen maar weer last van.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 21:43

Sjolvir schreef:
SindyKaya schreef:

(pssttt. :P Ik rijdt dus op een 1.44, 1.47 en 1.5? nou ja hangt erom is net E of net paard en ahum.. ben toch echt wel langer dan jij bent, dat van die pony's bij mij is per ongeluk gekomen, wou echt een paard.. maar ja..)

Het is een heel slank paardje en daarom lijkt ze kleiner maar ze is wel echt 1,58. Heb even op je profiel gekeken en vind echt dat het wel mee valt! Lange benen geven altijd een ander beeld dan een lang boven lichaam.
Afbeelding
Dit is ik op mijn paard, maar ook zie ik terug dat ik met mijn schouders gebogen op het paard zit dus het weer een ander beeld geeft.. :\

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 21:44

saddledancer schreef:
Ik hoop dat al deze reacties je gewoon lekker beter laten voelen, want dat verdien je en je hebt een prachtige lengte!! Maar mocht je je er nou nog steeds heel poedersuiker over voelen he, kun je naar de dokter. Die kan berekenen hoe Lang je ongeveer gaat groeien, en als je echt ongelukkig bent met de lengte die je Dan zou Worden kan je hormonen krijgen Om het groeien Te stoppen :) er zijn altijd opties!!

Bestaat dat echt ? Mijn moeder zei altijd dat het niet bestond. Dan ga ik toch heel graag naar de dokter! er bestaat zeker niet een middel voor kleiner worden O:)
Bedankt! :D

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 21:46

SindyKaya schreef:
saddledancer schreef:

Bestaat dat echt ? Mijn moeder zei altijd dat het niet bestond. Dan ga ik toch heel graag naar de dokter!
Bedankt! :D

Persoonlijk denk ik niet dat je zomaar hormonen krijgt! Is echt heel sterk spul met heel veel nare bijwerkingen :( Zeker niet met zo'n gemiddelde lengte als dat jij hebt (niet banketstaaf bedoeld overigens :) )

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 21:48

Jaa dat dacht ik al... :( maar laten uitrekenen hoeveel je nog groeit kan geen kwaad denk ik, dan kan ik mij er op 'voorbereiden'

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 21:49

Ja dat bestaat echt! :) mijn nichtje heeft die ook gehad omdat ze erg veel langer zou worden :j
En als jij de dokter kan overtuigen van je ongeluk bij de lengte die je zou worden, Dan zou het best kunnen dat je die hormonen krijgt.