Net verhuisd naar Groningen...Enge buurman!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Joltsje

Re: Net verhuisd naar Groningen...Enge buurman!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 09:16

En? Is het al verbeterd?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 22:03

Wat vervelend zeg voor jullie, ik kan me heel goed voorstellen dat je er niet fijn woont zo.
Heb zelf ook in een super mooi appartement gewoond met m'n vriend samen zelfs, en had ook hele vervelende bovenburen (zelfde opgang enz), waar ik ontzettend bang van werd, ik durfde nieteens maar savonds alleen thuis te zijn of smorgens door de hal te lopen alleen. Uiteindelijk zijn we verhuisd, het belemmerde zo mijn woongenot en de verhuurder deed er niks aan. Je kan het nog even aankijken maar uiteindelijk zal de woningbouw er waarschijnlijk weinig mee doen..

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 22:24

Woningbouw kan weinig hiermee, maar gezien de situatie moet er wel ingegrepen worden. Moeder is al oud en die zoon kan kennelijk niet zelfstandig wonen. Er zal dus o.a. een traject beschermd wonen gestart moeten worden, want als mama overlijd valt de mantelzorg geheel weg (al is wat daar nu nog van functioneert ook de vraag) en gaat het zeker mis. Overleg met je HA en of gemeente waar je aan de bel moet trekken om alles gestart te krijgen en blijf idd ondertussen dossier bouwen incl. politie meldingen, etc. want enkel dagboek met dat hij tig keer aanbelt heeft weinig bewijskracht bij instanties.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 22:30

geerke schreef:
hebben jullie niet een hele grote brede vriend die een paar nachtjes wil logeren en dan ook de deur open kan doen?

of nog beter; die als derde huisgenoot nemen :D

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 22:39

Jeetje wat erg vervelend, deze man kent duidelijk geen grenzen en hopelijk heb jij en je vader
een beetje indruk gemaakt dat hij jullie niet moet lastig vallen.

Vind het ook raar dat de woningbouw niets verteld heeft maar andere andere kant dat huis moet
verhuurd worden want leegstaan kost geld, alleen nu zitten jullie ermee opgescheept.

Op zich als er veel klachten zijn zouden ze uit huis gezet kunnen worden, en gezien hun beide gezondheid zouden ze mijn inzien beter naar en geschiktere woonruimte moeten verhuizen.

Kun je niet een poosje een flinke hond in huis nemen ~~}> .

Hopelijk wordt het leefbaar voor jullie....succes in de situatie...

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 22:40

LisannePruts schreef:
Heb je geen brievenbus op penishoogte?
Zo ja, de eerst volgende keer dat hij aanbelt bezemsteel er door heen steken en huppakee weg buurman

hahah geniaal :')

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 22:45

jeetje wat een nare situatie...

je mag mijn hond wel een paar dagen lenen hoor }:)

Geloof niet dat buurman dan nog vaak aan de deur staat O:)

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 22:56

Bah. Ik zou dat ook helemaal niet fijn vinden. Hoop dat hij er mee ophoud

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 10:52

KoudbloedKim schreef:
Nee hoor, je moet eerst iemand dood maken. :j

Zal wel per woningbouw verschillen. In mijn vorige vorige buurt woonde ook een vervelende vrouw (type niks van plan en vijf kinderen van vijf verschillende mannen die ook bijna allemaal uit huis waren geplaatst) die voor veel overlast zorgde. Midden in de nacht stampij maken, schreeuwen, lawaai maken, mensen bedreigen. Op een nacht heeft ze iemand proberen te steken en daarna is ze zonder pardon uithuis gezet. Genoeg waarschuwingen gehad en weg ermee. Heel de buurt kreeg een brief.

Maar met de man uit ts dr voorbeeld gaat t nooit zo ver komen. De man is in die zin geen bedreiging.

ts...Toen ik de OP last dacht ik echt dat je 12 jaar was. Wegrennen en wegkruipen. Trek je mond open, geef je grenzen aan en trek de stekker van de deurbel eruit. Gewoon even weten hoe je er mee op moet gaan.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 11:02

Meld dit aub bij de woningbouw en de politie. Ik heb helaas ook een buurman die (voornamelijk) in de zomerperiode's erg vervelend is. Toen hij vorig jaar zijn voordeur moest inslaan kwam ik er eindelijk achter dat ik niet de enigste was die last van hem had. Inmiddels is de politie bij hem geweest vanwege de deur en de woningbouw omdat ik niet eens meer op mijn balkon durf te openen, als hij thuis is. Hij heeft een waarschuwing gehad (ben benieuwd want we zijn nu weer in de zomerperiode) en mag niks meer tegen mij zeggen. Dat deed ie al niet als hij geen alcohol of wiet had genomen, maar we zullen zien.

Bouw aub een dossier op, als er meerdere klachten komen dan moeten ze zeker stappen ondernemen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 11:08

Verzamel inderdaad zoveel mogelijk bewijs. Wel sneu dat sommige mensen zeggen dat ze dachten dat je 12 was door het verstoppen en wegrennen. Wij hebben ook s zoiets meegemaakt hebben er eerst wat van gezegd en vervolgens werd het alleen maar erger. Daarna zaten wij als we wat hoorde alert uit t raam te kijken met een camera bij de hand, maar ook de lichten uit. Ik ben vrij klein dus boos worden en groot maken voelde voor mij als een risico. Wij hadden t dossier naar de politie doorgestuurd en die zijn ermee aan de slag gegaan. T ging echter wel verder dan alleen aan bellen op gekke tijden :P

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 11:23

Om welke woningbouwvereniging gaat dit?
Ik heb ook in de stad Groningen gewoond en extreem veel last van overlast gehad an een persoon schuinonder mij. Type niet-geïntegreerd in de Nederlandse maatschappij (sprak de taal volgens mij niet eens) en continu zijn "du$hi muziek" zo hard aan (met name 's nachts) dat mijn meubels stonden te trillen op de vloer.
Ik heb 18 keer klachten ingediend bij de woningbouw en 6 keer de politie ingeschakeld. Behalve het versturen van een brief naar die bewoner en hem op gesprek laten komen ("Ja, maar mevrouw, hij zegt dat hij nooit muziek aan heeft en nee, we kunnen écht niet langskomen om zelf de situatie te bekijken"), hebben ze níets gedaan.
Ik werd dusdanig overspannen van mijn woonsituatie dat ik de huur heb opgezegd, 3 jaar aan punten dus kwijt.
Het gaat hier om woningbouwvereniging Nijestee, daar maak ik geen geheim van.

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 11:30

.
Laatst bijgewerkt door Love_myhorse op 03-02-26 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 11:43

Woning bouw kan niet zomaar mensen uit huis zetten. We hebben hier in de straat een nare situatie gehad. Wij hadden er zelf weinig last van maar zijn directe buren waar doodsbang (dure camera's op laten hangen en 1 buur is nog steeds bang)
De wooncoperatie durfde er niet eens meer te komen vanwegen geweld.
Er moest een rechtzaak komen om hem uit huis te krijgen.bhij is er uit gezet en heeft een straat verbod. Maar het koste veel moeite.

Sowieso alles melden de woningbouw heeft een flink dosier nodig als ze wat willen. Ook vragen, als het erg word, of andere buurt bewoners melding willen maken. Bij serieuse problemen wijkagent/politie is schakelen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 12:00

Love_myhorse schreef:
wat vervelend zeg!
Wat je eventueel ook nog kan doe al zo ik dit doen als laatste red middel, camera`s ophangen voor bewijs.
En anders een keer de wijkagent met hem laten praten.

Bewijs voor wat, dat er iemand aanbelt :')

De beste man mag in de ogen van TS+ vriendin eng zijn, maar hij heeft niets misdaan ;) behalve aanbellen en hulp bieden bij klusjes....
Waarschijnlijk is het gewoon iemand met een laag IQ/EQ, welke sociaal contact zoekt en idd niet zo handig is.

Dat verstoppen en wegrennen komt bij mij dan ook over als een stel pubers :o het is toch geen serieverkrachter of moordenaar :+
Toen hij om 12 uur snachts aanbelde, had je beide open moeten doen en je mond open
moeten trekken, dat het geen gepast tijdstip is en dat je hier niet van gediend bent.
Daar had je nog aan toe kunnen voegen dat je zijn hulp niet nodig hebt, gewoon zeggen
dat hij te opdringerig is en dat jullie privacy/geen contact willen. KLAAR!!!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 12:18

Als iemand je 's avonds achtervolgt en je kent die man niet, hij heeft soms apart gedrag etc dan snap ik heel goed dat ze wegrennen. Had ik ook gedaan. Beetje jammer dat dat wordt gezien als kinderachtig. Als je je bedreigt voelt (terecht of onterecht maakt niet uit, het gaat om het gevoel) dan wil je daar weg.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 12:26

Een nieuwe buurman die telkens aanbelt en dat midden in de nacht doet krijgt van mij het vriendelijke doch dringende verzoek dat niet meer te doen. En als dat niet aankomt wordt dat verzoek steeds minder vriendelijk.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 12:26

Selina schreef:
Als iemand je 's avonds achtervolgt en je kent die man niet, hij heeft soms apart gedrag etc dan snap ik heel goed dat ze wegrennen. Had ik ook gedaan. Beetje jammer dat dat wordt gezien als kinderachtig. Als je je bedreigt voelt (terecht of onterecht maakt niet uit, het gaat om het gevoel) dan wil je daar weg.

kom op zeg ze zijn met zijn 2'en in hun eigen huis en de buurman belt aan...dat is niet achtervolgen, alleen lastig/vervelend.

Hier stond laatst om 1 uur snachts, de buurvrouw van 2 deuren verder in het pikdonker op mijn raam te bonken
(terwijl ik niets vermoedend op de bank lag met al 1 oog dicht...das ook niet normaal :7 )
Dan doe ik gewoon open en vraag wat ze wil....in dit geval was het of ik de groenbak bij
haar terug wil zetten, omdat ze een lang weekendje weg was.

Dus ja ik vind TS kinderachtig in hun reactie, los het volwassen op (maar goed ik ben al 40, dus sta iets anders in het leven inmiddels :o :P )

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 12:28

Heb je niet iemand in de familie of vrienden kring die handig is met technische apparatuur, plaats een Webcam bij de voordeur, zo kan je alles op film vast leggen. Vraag ook anniem om verklaring van de buurt bewoners.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 12:31

He bah heb je een leuk nieuw huisje en krijg je dit. Niet leuk hoor! Is het nu al wel verbeterd?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 12:34

Zoals in de OP te lezen is zijn ze naar buiten gegaan en toen liep hij wel achter ze aan.

Maar wat voor de 1 eng is is voor de ander niet eng toch? Dat mag ieder voor zich bepalen. Ik durf al niet 's avonds over straat, dat vind de een aanstellen en een tweede is het weer met me eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 12:39

Ik vind sowieso dat niemand het recht heeft om de angst van een ander te bagateliseren.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 12:55

KoudbloedKim schreef:
Ik vind sowieso dat niemand het recht heeft om de angst van een ander te bagateliseren.

Inderdaad. Ik zou het ook echt niet fijn vinden als ik werd achtervolgd om 12 uur 's nachts door een man, om het dan gelijk kinderachtig te noemen... :n

Hoe is de situatie nu TS?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 13:02

Ik heb 't idee dat met dit soort dingen vanuit de woningbouw vaak weinig gedaan word helaas .. Vriendin van me had ook een hele nare buurman (die piste en poepte gewoon in de portiek) en dat heeft bijna een jaar (!!!) geduurd voordat er eens actie was ondernomen na verscheidende keren klachten van meerdere bewoners ...

Ashen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 13:09

Het is inmiddels 2 dagen rustig dus we hebben goede hoop dat de boodschap is overgekomen. Beginnen ons weer wat prettiger te voelen in het huis.

Wat betreft het wegrennen, kan ik me enigzins inleven in de mensen die dit kinderachtig vinden. Echter nogmaals begonnen we pas te rennen toen we in een donkere lege straat meer dan 30 meter achternagelopen werden, op een vrij driftige manier. Ik heb een dergelijke situatie nog nooit eerder meegemaakt. Onze angst werd wel versterkt doordat we eerder die dag van iemand te horen hadden gekregen dat hij mensen heeft bedreigd, de hele buurt last van hem heeft en omdat hij een uur eerder elke keer onder ons raam naar binnen stond te loeren. Dat alles bij elkaar zorgde ervoor dat we het zekere voor het onzekere namen en zijn gaan rennen. Hij is overigens ook bekend bij de politie.

Daarvoor heb ik gewoon elke keer opengedaan als hij aanbelde en gevraagd wat er aan de hand was. De woning is van Nijestee en we zitten alleen met hem in een portiek, verder geen andere buren. Dus dat is wel een beetje vervelend. :')

Een huisgenoot erbij is niet echt een optie daar mijn vriendin en ik een stelletje zijn. ;) We wonen sinds een jaartje samen. Eerder in Leeuwarden, wat trouwens echt een slechte buurt was. Maar veel minder overlast in een jaar dan nu in een week gehad. :(
Laatst bijgewerkt door Ashen op 05-07-15 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt