MBO na havo 3

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 13:36

Wat ik zou doen als ik in deze situatie zou zitten is: naar vmbo gaan, hier diploma halen dan, na het slagen de MBO opleiding doen of evt 4 havo weer proberen (dit is mogelijk als het goed is, dit is namelijk bij ons gebeurd op school)
Mocht 4 havo dan niet lukken kun je altijd nog MBO. Beter te lang op school dan dat je t niet geprobeerd hebt :)

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 13:44

VivaByoux schreef:
Wat ik zou doen als ik in deze situatie zou zitten is: naar vmbo gaan, hier diploma halen dan, na het slagen de MBO opleiding doen of evt 4 havo weer proberen (dit is mogelijk als het goed is, dit is namelijk bij ons gebeurd op school)
Mocht 4 havo dan niet lukken kun je altijd nog MBO. Beter te lang op school dan dat je t niet geprobeerd hebt :)

Dit heb ik ook een soort van gedaan. Alleen ben ik eerst een haar mbo gaan doen, wat erg slecht is bevallen. Nu ga ik weer naar havo 4

Chantaliiejj

Re: MBO na havo 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 13:53

wat ik jou zou aanraden is om naar het vmbo te gaan en daarna Mbo niv. 4 te doen.

Wat ik wel even wil zeggen ik las ergens dat niveau 1 voor mensen is die niet kunnen lezen en schrijven.
Dat is totaal niet waar, oke er zijn mensen die door die reden deze opleiding doen.

Door wat problemen met me zelf en thuis ben ik ook helaas 2 keer blijven zitten in de 3e van het vmbo waardoor het dus niet mogelijk was om naar de 4e te gaan.
Daardoor ben ik dus ook naar niv. 1 gegaan en niet omdat ik niet kon lezen of schrijven maar op de problemen die ik had.

Gelukkig is alles nu weer oke thuis en heb ik de opleiding ook zonder moeite gehaald en heb de kat uit de boom gekeken het hele jaar want het was voor mij al te makkelijk laat staan voor jou!
Gelukkig doe ik nu gewoon een mbo 2 opleiding

TS, ik raad je dus echt het vmbo aan :)

Anoniem

Re: MBO na havo 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 13:58

Ik raad je iig niet aan om naar mbo1 te gaan.

Ik kom ook van de havo. Door omstandigheden van school gegaag en met mbo1 begonnen.

Ik heb met moeite mijn diploma behaald. Had totaal geen uitdaging. Vond het saai. Klasgenoten waren opzich wel aardig. Alleen niveau verschil was gewoon te groot.