Post NL doet 5 weken over bezorging brief

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:03

Leffroi schreef:
Euhm... Ja is dat zo raar? Okee, brief is dan mss het verkeerde woord.. Laat ik zeggen post. 5 weken is gewoon niet normaal en ja, ik vind dat je daar best over mag klagen.

Ik ben wel nieuwsgierig naar wat de verzender toen heeft gedaan na jullie telefoongesprek.
Gebeld naar PostNL? Daar kunnen we niks mee doen, die brief kunnen we (bijna) niet terug vinden in de distributiecentra als er geen postcode op staat.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:04

_Ekenna schreef:
Leffroi schreef:
Euhm... Ja is dat zo raar? Okee, brief is dan mss het verkeerde woord.. Laat ik zeggen post. 5 weken is gewoon niet normaal en ja, ik vind dat je daar best over mag klagen.

Ik ben wel nieuwsgierig naar wat de verzender toen heeft gedaan na jullie telefoongesprek.
Gebeld naar PostNL? Daar kunnen we niks mee doen, die brief kunnen we (bijna) niet terug vinden in de distributiecentra als er geen postcode op staat.

Nou niks. Mag ook wel eens voor de gein bellen toch? Was een vriendin die post had toegestuurd. Is dat echt zo raar? Vroeg haar of ze mijn postcode vergeten was.

_Ekenna

Re: Post NL doet 5 weken over bezorging brief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:10

Jij voelt je ook snel aangevallen zeg. :')
Ik was er gewoon benieuwd naar. Het heeft dus helemaal geen toegevoegde waarde voor dit topic als je zegt dat je voor de gein naar de verzender had gebeld en er verder geen enkele actie was ondernomen. ;)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:12

Leffroi schreef:
Tazzey schreef:
Bij ons gaat dat toch iets lastiger. Mijn huisnummer komt in onze straat (3km lang) 2x voor maar beiden hebben een andere letter in de postcode. Succes! :D

Dan wordt hij misschien verkeerd bezorgd en als jij of die andere dan ook maar een beetje fatsoen heeft, dan breng je hem naar dat adres. Zo moeilijk is dat toch niet?

Was het maar zo simpel. Helaas wonen er in dat deel van de straat niet zulke heel nette mensen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:13

ha met vijf weken is het lichtelijk laat mijn oma heeft een brief ontvangen van haar overleden zus, zij was dat zelf ook al 18 jaar!
Dat soort dingen komen voor, hoe vervelend ook, weer een ervaring rijker -O-

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:14

_Ekenna schreef:
Ik was er gewoon benieuwd naar. Het heeft dus helemaal geen toegevoegde waarde voor dit topic als je zegt dat je voor de gein naar de verzender had gebeld en er verder geen enkele actie was ondernomen. ;)

Het punt was geloof ik dat het ging om het ontbreken van de postcode en dat de post alsnog binnen aanzienbare tijd ontvangen is (wat ik dus wist omdat ik de verzender gebeld had) En ik voel me nergens aangevallen hoor, ik geloof eerder het verkeerd interpreteren van een zin, wat via geschreven tekst vaker verkeerd gaat. Vind het alleen raar dat het normaal wordt gevonden dat het wel eens voor komt dat het 5 weken duurt voor post ontvangen wordt, terwijl, als ik het goed heb, de post niet naar het buitenland ging oid. Enkel een verkeerde postcode..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:24

Brainless schreef:
Ik heb weleens een brief gekregen (goede postcode en huisnummer, verkeerde straat/woonplaats).
Dus ook de postcode waarschijnlijk verkeerd.

Dat kan bij ts ook gebeurd zijn en dan moet je wachten totdat degene de brief weer in de bus van de post gooit.
Bij mij duurde dat ook bijna een week :o

Dit.
Als bezorger moet je naar de code rechtsonderin kijken als je bezorgt maar het adres niet klopt met waar je bezorgt. Want die code onderin is bijv. wel juist bij een verhuizing, waarbij het geschreven adres op de envelop dan niet meer klopt.

Als je geld naar een verkeerd IBAN nummer overmaakt kan je ook niet de bank de schuld geven.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 23:50

Morganlefay schreef:
Wat is het verschil tussen Kapelle en Capelle.
tientallen kilometers! Of wat denkje van exact dezelfde woonplaats, zonder verschillende schrijfwijze. (Oosterland,zld en in nh, of Sint Maartensdijk,zld en Maartensdijk, ut) Vijf weken mag lang lijken, maar anderzijds is het niet t enige poststuk dat half aangeleverd wordt.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 23:57

Tja dikke pech denk ik.
Waar mensen werken worden fouten gemaakt, net als dat degene die ze verzond de verkeerde postcode erop heeft gezet heeft postnl misschien ook een foutje gemaakt.
Maar als jij garantie had willen hebben dan had je ze verzekerd of aangetekend op moeten laten sturen.

Maar wat verwacht je nu? vergoeding van de kaartjes, een bos bloemen, een excuus met dikke tranen van spijt erbij.
Kom op zeg, er zijn fouten gemaakt door meerdere hier en je hebt gewoon pech gehad, balen mag je zeker maar dit vind ik wel een erg overdreven reactie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 00:00

Tsja pech idd , ik had ook een brief met verkeerde postcode na 6 weken kwam hij pas terug (stond notabene een retour op := )

Heb bij de post gewerkt , soms konden we er helemaal niks mee . Terugsturen en dan is een cirkel bleef hij komen en weer sticker erop en weer terug en dat kon wel even doorgaan

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 00:00

Heb laatst een klacht ingediend bij post nl omdat ik een hoop poststukken niet eens ontvang en daardoor belangrijke post miste. Daar op kreeg ik van post nl de reactie dat ze het doorgeven aan de betreffende vestiging maar dat ik er niks meer van zal horen tenzij het iets is waar ik iets aan heb/ mijn poststukken boven komen drijven. Vervolgens stond een halve week later een man van post nl voor de deur. Dit was van de vestiging in mijn buurt en die wilde graag weten wat mijn klacht was. Om welke brieven ik wist dat het ging en om zijn excuses te maken. Sinds dien krijg ik alle post binnen. Of mis ik niks. En rijd er hier regelmatig iemand van de post door de straat of staat vlak bij t huis te posten.. Maar niet iedere vestiging gaat er zo mee om helaas

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 01:13

Kiwi: Ook dat is een normale procedure. Echte klachten over aantoonbaar verdwenen poststukken worden echt wel opgepakt. Alleen er zijn ook veel flauwekul klachten zonder aantoonbare gegevens dat er kwaad in het spel is.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 02:13

Leffroi schreef:
_Ekenna schreef:

Het punt was geloof ik dat het ging om het ontbreken van de postcode en dat de post alsnog binnen aanzienbare tijd ontvangen is (wat ik dus wist omdat ik de verzender gebeld had) En ik voel me nergens aangevallen hoor, ik geloof eerder het verkeerd interpreteren van een zin, wat via geschreven tekst vaker verkeerd gaat. Vind het alleen raar dat het normaal wordt gevonden dat het wel eens voor komt dat het 5 weken duurt voor post ontvangen wordt, terwijl, als ik het goed heb, de post niet naar het buitenland ging oid. Enkel een verkeerde postcode..

Als er geen postcode opstaat, wordt de post naar het betreffende adres gestuurd.
De postcode wordt dan wel in de streepjescode op de post vermeld.

Normaal selecteert de machine de post op postcode + huisnummer, als deze dus vermeld staan zal de post naar dat adres gaan.
Je hoeft eigenlijk alleen maar die 2 te vermelden voor een goede aflevering.
Als het dus bij de verkeerde is bezorgt (omdat de postcode zoals bij TS verkeerd was) moet je op de welwillendheid van de (verkeerde) ontvanger wachten.
Zij moeten de post wederom op de bus gooien en hopen dat deze dan wel goed bezorgt gaat worden, maar dan komt hij op de stapel en moet door mensen worden nagekeken wat er evt fout aan het adres is.
En dat kan even duren... hoe meer mensen verkeerde postcodes/huisnummers gebruiken hoe lager het duurt voordat jouw poststuk aan de beurt is.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 02:25

Dit is een beetje hetzelfde als boos worden op de bank als je pinpas wordt ingeslikt na het fout invoeren van je pincode. Zij konden toch wel snappen dat ik zelf gewoon geld op wilde nemen?

De verzender schrijft een foute postcode op, of jij hebt hem verkeerd doorgegeven. In het eerste geval moet je bij de verzender zijn voor geld, in het tweede geval kan je je eigen hoofd tegen de muur rammen;)
Maar het is sowieso geen fout van de post, die hebben toch ook gewoon in de voorwaarden staan dat ze niet verantwoordelijk zijn voor het zoekraken van poststukken?

Je had dit kunnen voorkomen door er poststuk aangetekend met track and tracé te laten verzenden. Dan had je het stuk kunnen volgen en eerder contact op kunnen nemen als het ergens anders heen ging dan de bedoeling was.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 05:03

Brainless schreef:
...

Normaal selecteert de machine de post op postcode + huisnummer, als deze dus vermeld staan zal de post naar dat adres gaan.

Oei, wij, de sorteerders, hebben toch liever dat je dat niet doet. Liever de volledige straatnaam, postcode, huisnummer en plaatsnaam er op zetten. Dat maakt het een stuk makkelijker voor ons. Lang niet alles wordt door de machine gepakt namelijk. :n
En als je er alleen de postcode en het huisnummer op hebt staan, en de postcode is verkeerd en er staat geen retouradres op dan kunnen we er niks mee natuurlijk.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 09:05

In dit geval ging het toch enkel om de postcode? En of het normaal was dat het 5 weken duurt (!) voordat zij haar post kreeg? Nou nee dat vind ik niet normaal. Om excuses te verwachten, tja een sorry is wellicht op zijn plaats. De rest zal ze misschien af moeten handelen met de verzender..

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 09:11

De fout ligt bij de verzender, niet bij PostNL. Dus als je dan een excuses wil dan moet je daar zijn. PostNL doet gewoon zijn werk en heeft er alsnog voor gezorgt dat het poststuk op zijn plaats komt. En dat het lang kan duren, tjaa, waarschijnlijk gaat het gewoon op volgorde van binnenkomst. Pech gehad, volgende keer beter :).

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 09:23

_Ekenna schreef:
Brainless schreef:
...

Oei, wij, de sorteerders, hebben toch liever dat je dat niet doet. Liever de volledige straatnaam, postcode, huisnummer en plaatsnaam er op zetten. Dat maakt het een stuk makkelijker voor ons. Lang niet alles wordt door de machine gepakt namelijk. :n
En als je er alleen de postcode en het huisnummer op hebt staan, en de postcode is verkeerd en er staat geen retouradres op dan kunnen we er niks mee natuurlijk.

Ik bedoel ook niet dat iedereen dat zomaar moet gaan doen hoor, maar meer dat het apparaat dus uitgaat van de postcode + huisnummer en niet naar naam/adres kijkt.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 09:29

Postnl breek me de bek niet open. En al helemaal niet over de klantenservice. Het grappige is dat je een klacht over de klantenservice bij ze zelf moet indienen _-:( en dan hoor je er nooit meer wat van.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 09:47

En toch vind ik het raar dat er op de afdeling waar de post met foutieve postcodes terecht komt niet een paar computers staan of adresboeken liggen waarin de postcode makkelijk op te zoeken is. Lijkt me sneller en goedkoper dan het poststuk van locatie naar locatie te sturen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 10:08

Veulen84 schreef:
Kiwi: Ook dat is een normale procedure. Echte klachten over aantoonbaar verdwenen poststukken worden echt wel opgepakt. Alleen er zijn ook veel flauwekul klachten zonder aantoonbare gegevens dat er kwaad in het spel is.

Dat snap ik. Alleen wat ik zeg; post nl zegt dat ik er niks meer van hoor en dat ze het door zullen geven aan de afdeling die over mijn regio gaat. Waarop die kerel van due afdeling ineens voor de deur staat. Was daar heel blij mee en ook volgens hem komen ze niet van iedere vestiging. En dat was ook de indruk die post nl gaf.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 14:01

Uiteraard ligt de fout hier bij de verzender, maar toch vind ik 5 weken wel érg lang. Mijn ervaring is dat poststukken met foutieve of ontbrekende postcodes een paar dagen later aankomen, niet een paar weken. En dan zit er gewoon een PostNL sticker met de juiste postcode overheen, dus volgens mij zijn ze dan wel degelijk langs die 'speciale' afdeling geweest. Ik vermoed dan ook dat er iets anders is misgegaan. Dat kan natuurlijk, het blijft mensenwerk, maar voor TS is het wel heel vervelend.

Ik werk overigens in een verzorgingstehuis en onze cliënten krijgen echt belachelijk vaak post van een paar straten verderop. Alleen de cijfers van de postcode en huisnummers komen overeen, de letters van de postcode en de straatnaam zijn anders. Ik snap nog steeds dat ze zo vaak dezelfde fout kunnen maken bij het sorteren... Klachten indienen bij PostNL helpt niet.