[FOTO] Emigreren naar de Limousin!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:17

wauw!!!Wat een prachtige plek!En dat meer! <3
Mooie stenen hebben ze daar!
Ik woon in de Dordogne...al een tijdje ;)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:23

Heb net je blog gelezen, klinkt wel alsof jullie het nu al super naar je zin hebben daar! Ik vond het feit dat je het in dagboekvorm hebt geschreven echt wel leuk, net alsof ik het zelf ook meemaak. Heel veel geluk daar! :)

JolisaJ

Re: [FOTO] Emigreren naar de Limousin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:30

Wat lief dat er een tuinfeest voor jullie was georganiseerd. :)
Je blog lees ook fijn, en al die foto's! Ik snap dat jullie verliefd zijn geworden op die plek.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 12:29

Wij wonen niet ver weg van jullie maar anderhalf uur. Dus wie weet ooit een reünie van de Limousin gangers en misschien dat Geerke dan ook van haar berg af wilt komen. }> :P

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 12:39

Wauw! Wat prachtig! Ik volg jullie verhaal erg graag, super om te zien!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:38

Ik wilde dit topic echt niet aanklikken...niet opendoen...niet opendoen...niet opendoen :x :x
Maar de verleiding was te groot :+

Wat een prachtig huis hebben jullie gevonden ! <3 Geweldige lap grond ook voor de geitjes en zo idyllisch met dat meertje !
Wil ook zo graag naar die streek verhuizen...kan nu nog even niet wegens omstandigheden :\
Daarom probeer ik dus topics als dit te vermijden :D Moet dan altijd een kwijlbakje nemen :~ en mezelf achteraf weer helemaal bij elkaar rapen :')
Heel veel succes met jullie bedrijf en ik volg graag mee :j
Fijn om te lezen dat de dorpelingen zo vriendelijk en behulpzaam zijn... als ik daarheen kom, is het in m'n uppie...dus dat is alwéér een pluspunt voor de Limousin ! <<)
Ben trouwens helemaal gek op geitjes en geitenkaas :9

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 14:28

:evaw: Pandora. Je gaat vast nog wel een keer naar hier. Zeker weten :j Je wilt zo graag. En dan kom je ons allemaal opzoeken. *D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 16:32

:D Zeker weten Pien !! Doe ik een rondtripje door de Limousin en kom bij iedereen op bezoek met taart Y)(^)

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 17:30

Wauw wat prachtig zeg! Heel veel geluk daar!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 17:47

Wow, wat een gaaf avontuur! Heel veel succes! Het zal heel hard werken worden en ongetwijfeld zullen jullie ook tegenslagen krijgen, maar vergeet vooral niet te genieten van het avontuur en je eigen paradijs in Frankrijk!

Donna93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-15 07:37

Wat een lieve reacties! Bedankt! En leuk dat er meer reageren die in Frankrijk wonen of hebben gewoond. Dat kunnen we zeker eens doen een meeting organiseren voor bokkers in de Limousin! En Pandora je bent van harte welkom om langs te komen! Ben ook gek op taart.. :9

Deze week hebben we 200 meter bos en struiken weg moeten halen om een doorgang te maken naar een ander stuk land.. Pff was hard werken voor die mannen. Zal er vandaag een foto van maken.

We gaan komende week bezig met een oprit maken voor huis. Nu vind ik het wel wat hebben zo dat gras maar als het weer straks minder wordt dan kun je er met auto niet komen.. ML wil de oprit met een randje aan de zijkant zodat de steentjes er niet langs kunnen. Ik vind het wel mooi om het wat natuurlijk te houden en niet te strak. Daar zijn we nog over in discussie. Het pad doen we om de boompjes heen zodat er meteen gedraaid kan worden. Als iemand nog ideeën heeft voor de oprit dan hoor ik dat graag!

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 07:43

Dat ziet er echt mooi uit, wauw! :D
Hebben jullie trouwens ook een zwembad, of gaan jullie gewoon in het meer zwemmen? :P

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 07:43

De meest goedkope manier is (hebben wij ook gedaan en is echt mooi), je gooit er worteldoek overheen eventueel van te voren met gif erover. Dan bestel je de kleinte grijzen steentje (€ 200,-- hooguit) die ze er over heen storten en je hebt een nette oprit waar je met zwaar geschut zoals tractors enz. overheen kunt. Het staat natuurlijk, leuk en kost bijna niets en het is zo klaar.
Even een boer regelen (als je zelf geen tractor zou hebben) die met de schovel alle steentjes mooi verspreid en wij hebben de vrachtwagen van de steentjes fabriek van achter naar voren hoopjes laten neerleggen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:18

Ik ben er 17 juli weer. Maar een bezoekje zit er niet in helaas (al moet ik wel even snel nog in Limoges zijn). Wij vliegen van Rotterdam naar bergerac en gaan de 19e alweer terug.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:35

Wij hebben er geen worteldoek onder en ook dat gaat prima. Moeten wel af en toe met roundup er over, maar dat moet je met worteldoek ook.
Als je ook met de traktor er overheen moet zorg er dan voor dat de laag dik genoeg is, anders rijdt je met nat weer alles weer kapot. Wij hebben een onderlaag van wat grotere cajou en daarover wat fijner. Wij hebben voor ons huis best een groot plein zodat je ook echt goed kunt draaien met de tractor. Dat is wel prettig.
Goed nadenken over hoe je het wilt, waar weides komen, hekwerken etc etc, zo praktisch mogelijk aanleggen want je zult straks je handen vol hebben met de kleine en alle werkzaamheden op de boerderij. Hoe praktischer alles gaat hoe sneller en tijd is een kostbaar goed op een boerderij, kom je altijd te kort.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:39

Genoten van je blog.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 13:11

Puur uit nieuwsgierigheid, is het de bedoeling dat jullie rond gaan komen van die 200 geiten? Zo ja, hoe?

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 13:17

Wat een uitdaging! Super leuk, en heel veel succes en plezier toegewenst :j
Ik heb genoten van de stukken die je hebt geschreven op je blog.

Nog een vraagje, misschien is het al gevraagd en heb ik er over heen gelezen, maar gaan de geiten ook naar buiten? Aangezien jullie zoveel land hebben? Of is dat enkel vanwege de regelgeving en wordt er voer van gewonnen?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 13:20

Jaloers ben ik haha ! Wat heerlijk zo je droom gaan volgen :) ik zou toch ook wel heel graag z o landelijk gaan wonen :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 13:21

Voor die oprit is dolomiet misschien ook een ideetje ? Hebben ze in verschillende kleuren en maten... iets wat mooi overeenstemt met de kleur van de luiken ...ofwel met de kleur van de steen.
Hangt ervan af hoeveel " zwaar geschut " erover moet kunnen rijden, maar anders een flinke laag stabilisé ( weet hiervoor geen nederlandse term :o ) eronder en alles ligt muurvast :D

By the way...ik ben feliefd op jullie huisje...zoooo mooi ! <3 :~

Zal in de toekomst toch eens die richting uitkomen met taart Y)(^) :D Maar niet volgende week...jullie krijgen daar een tijdje 35+ graden las ik {:} :=

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 13:54

Pandora2 schreef:
Voor die oprit is dolomiet misschien ook een ideetje ? Hebben ze in verschillende kleuren en maten... iets wat mooi overeenstemt met de kleur van de luiken ...ofwel met de kleur van de steen.
Hangt ervan af hoeveel " zwaar geschut " erover moet kunnen rijden, maar anders een flinke laag stabilisé ( weet hiervoor geen nederlandse term :o ) eronder en alles ligt muurvast :D

By the way...ik ben feliefd op jullie huisje...zoooo mooi ! <3 :~

Zal in de toekomst toch eens die richting uitkomen met taart Y)(^) :D Maar niet volgende week...jullie krijgen daar een tijdje 35+ graden las ik {:} :=

het is hier al 35 graden....ben er niet echt blij mee :7 Van mij mag er een flinke wolk voor

TS,je kunt een aantal centimeters af laten graven en dan steentjes er op(grind)Heb je een steengroeve in de buurt?Ik weet niet wat voor soort steen jullie daar hebben,anders dan bij ons te zien aan de huizen. :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:05

geerke schreef:
het is hier al 35 graden....ben er niet echt blij mee :7 Van mij mag er een flinke wolk voor

:D En het duurt daar nog wel even...volgens de belgische meteo dan...maar vanaf volgende week zitten wij ook in de microgolfoven...jullie blazen die lucht onze kant op denk ik zo... }>

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:29

Ik zou inderdaad even informeren bij de locale groeve. Voor opritten en parkeerplaatsen is 0-40mm het prettigst. Klinkt fijn in en word een mooie stevige plaat. Als het wat schuin afloopt naar de 'berm' zul je het inderdaad wel moeten inperken of eens in de zoveel jaar moeten laten aanvullen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:41

Wat een heerlijk topic weer, leuk om te lezen! Ben benieuwd hoe het gaat lopen met de geiten!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 09:19

Ik zou inderdaad ook steentjes als oprit maken, wordt vanzelf natuurlijker daar het aan de zijkanten altijd wel wat uit loopt. Met de auto 'rij' je het in, dus in het begin niet steeds hetzelfde pad rijden maar je auto beetje verplaatsen over de oprit, steeds andere strook rijden haha.