Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Sammie schreef:Zowel de pil als condoom zijn bij JUIST gebruik (Let op het woord JUIST ) 100% veilig. Zeker de meeste zo niet alle pillen.. Een condoom kan scheuren, maar kom op.. ook dan weet je wat je zou moeten doen.
Echter (!) mensen nemen het woord juist en gebruik vaak niet zo nauw.. En eerst dippen en dan een condoom is niet verstandig. De pil uren later innemen of zelfs een dag later is ook niet verstandig. En zo zijn er een hoop andere dingen die mensen zelf fout doen en vervolgens roepen ben dwars door de pil heen zwanger geworden.. Ze vergeten wel even dat ze ziek waren en andere voorbehoedsmiddelen moesten gebruiken (zoals te lezen in de bijsluiter) of ze vergeten de pil in te nemen en dan een dag later (staat óók in de bijsluiter wat je dan moet doen).

Nou weg met de pil, condoom, IVF en alle andere hulp- of tegenmiddelen. We gaan gewoon bidden tot de vruchtbaarheidsgod in afwachting tot we er een krijgen. 
(en er wordt ook heel vaak gezegd gebruik het beide)Klopt ook.. dus .. onvoorziene omstandigheid? Wat mij betreft tegenwoordig niet meerCitaat:De enige manier om je 100% te garanderen is om simpelweg geen seks te hebben.
We weten waar ze vandaan komen en hoe we dat kunnen voorkomen..
Hoe een verzekering er tegen aankijkt is trouwens weer verhaal apart. purny schreef:Zwangerschap een onvoorziene situatie? Vind ik knap. Ik zie meer een onvoorziene omstandigheid dat je je baan verliest, ziekenhuisopname ed.
Je zou goed moeten kijken wat eronder valt in je polisvoorwaarden
Ragdollcat schreef:Ik vind niet dat je belazerd bent door de verzekeraars, maar eerder andersom, door ineens zwanger te zijn mogen ze gaan dokken.
Je hebt altijd de keuze om het te houden iig...)
LadyMadonna schreef:Als er niet zo ontzettend veel misbruik van verzekeringen zou worden gemaakt, zouden ze ook een stuk makkelijker zijn.

LadyMadonna schreef:Oh, je kan vast wel een verzekering zonder beperkende voorwaarden afsluiten. Mag je wel in de buidel tasten