Hoe je belazerd wordt door de verzekeraars

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: Hoe je belazerd wordt door de verzekeraars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:50

Thnx voor je aanvulling. I totally agree. :j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:50

Zowel de pil als condoom zijn bij JUIST gebruik (Let op het woord JUIST ) nagenoeg 100% (zelf spreken ze over 99,99% maar dat heeft een andere reden en die 0,001% is dan eigenlijk ook verwaarloosbaar) veilig. Zeker de meeste zo niet alle pillen.. Een condoom kan scheuren, maar kom op.. ook dan weet je wat je zou moeten doen. :)

Echter (!) mensen nemen het woord juist en gebruik vaak niet zo nauw.. En eerst dippen en dan een condoom is niet verstandig. De pil uren later innemen of zelfs een dag later is ook niet verstandig. En zo zijn er een hoop andere dingen die mensen zelf fout doen en vervolgens roepen ben dwars door de pil heen zwanger geworden.. Ze vergeten wel even dat ze ziek waren en andere voorbehoedsmiddelen moesten gebruiken (zoals te lezen in de bijsluiter) of ze vergeten de pil in te nemen en dan een dag later (staat óók in de bijsluiter wat je dan moet doen).

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:57

Sammie schreef:
Zowel de pil als condoom zijn bij JUIST gebruik (Let op het woord JUIST ) 100% veilig. Zeker de meeste zo niet alle pillen.. Een condoom kan scheuren, maar kom op.. ook dan weet je wat je zou moeten doen.

Echter (!) mensen nemen het woord juist en gebruik vaak niet zo nauw.. En eerst dippen en dan een condoom is niet verstandig. De pil uren later innemen of zelfs een dag later is ook niet verstandig. En zo zijn er een hoop andere dingen die mensen zelf fout doen en vervolgens roepen ben dwars door de pil heen zwanger geworden.. Ze vergeten wel even dat ze ziek waren en andere voorbehoedsmiddelen moesten gebruiken (zoals te lezen in de bijsluiter) of ze vergeten de pil in te nemen en dan een dag later (staat óók in de bijsluiter wat je dan moet doen).

Ook staat in de bijsluiter dat niks 100% zekerheid geeft, ook als je deze correct gebruikt. Dit is ook wat je krijgt te horen als je de desbetreffende voorbehoedsmiddelen komt ophalen. De kans wordt alleen maar verkleind en ja, soms gaat het fout. Das vervelend (of misschien ook niet), maar feit blijft dat je een zwangerschap niet kunt plannen, zelfs niet met alle middelen die op de markt zijn. Een kind plan je ook niet, die krijg je. En wanneer je die krijgt is afhankelijk van wanneer jouw lichaam vindt dat je die krijgt. Zou wel wat zijn...'O ik wil een kind' en 9 maanden later ploept ie eruit :D
De enige manier om je 100% te garanderen is om simpelweg geen seks te hebben.

Edit: Het condoom heeft absoluut geen betrouwbaarheid van 99,99%...deze is namelijk minder safe dan de pil.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:04

'T was wachten op de dooddoener een kind plan je niet. Die krijg je.. :+ Nou weg met de pil, condoom, IVF en alle andere hulp- of tegenmiddelen. We gaan gewoon bidden tot de vruchtbaarheidsgod in afwachting tot we er een krijgen. :j

Condoom klopt, deze kan scheuren.. Maar ook dan weet je wat je moet doen.. :j (en er wordt ook heel vaak gezegd gebruik het beide)

Van de pil is 99,99% garantie. Bij correct gebruik. Zelfs als je diarree hebt moet je oppassen. Juist gebruik.. sleutelwoord. Mensen willen daar niet aan, want ik ben door de pil zwanger geworden .. klinkt natuurlijk leuker en veiliger.

Citaat:
De enige manier om je 100% te garanderen is om simpelweg geen seks te hebben.
Klopt ook.. dus .. onvoorziene omstandigheid? Wat mij betreft tegenwoordig niet meer :n We weten waar ze vandaan komen en hoe we dat kunnen voorkomen..

ts stelt dat een zwangerschap een onvoorzienbare omstandigheid is. En daar ben ik het dus niet mee eens. :) Hoe een verzekering er tegen aankijkt is trouwens weer verhaal apart.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:49

Heb het hele topic gelezen.

Mijn eigen ervaring is dat als ze even kunnen verzekeringen proberen niet uit te keren.

Mijn dochter was 6 weken te vroeg geboren. Na 4 weken mocht ze eindelijk mee naar huis. Ik was nog druk bezig te proberen de bv op gang te laten komen. Omdat zij onder de 3 kilo woog. Moest zij een suplemet door de bv krijgen. Toen ik deze op ging halen bij de apotheek wezen zij mij er op dat als ik van de kinderarts een verwijzing kreeg een en formulier werd ingevuld ik deze vergoeding zou krijgen. Omdat het vrij duur spul was. Deze gevraagd eb gekregen.

Echter was het formulier hetzelfde als ook voor allergieën word gebruikt.

Ik kreeg het in eerste instantie niet vergoed.
Meerdere keren gebeld en terug gebeld. Maar kreeg het er niet in dat het niet voor een allergie was het suplement. Maar omdat ze te ligt was. Maar omdat het vinkje heb test gedaan was kreeg ik het niet vergoed.

Pas toen ik heel boos werd hebben ze de apotheker van de verzekering er naar laten kijken en toen kreeg ik het ineens wel vergoed.

Maar als ik niks had gedaan was het dus gewoon niet vergoed terwijl het gewoon in de basisverzekering valt en geen eigen risico en eigen bijdragen heeft.

Dus het loont zeker om er werk van te maken. Wat eigenlijk niet nodig zou hoeven zijn. En dan heb ik het niet over hele hoge bedragen maar over 60 euro. Wat voor ons op dat moment veel was door andere hoge kosten door dat we 4 weken meerdere kregen per dag naar het ziekenhuis moesten.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:54

Als het niet uitgesloten is in de voorwaarden heeft TS er gewoon recht op. Vind de verzekering dit niet terecht dan moet zij in de toekomst haar polisvoorwaarden aanpassen. Daarbij verzekeraars, ze proberen bijna altijd om zo min mogelijk uit te betalen. Zo was mijn relatie beëindigd, ik bel verzekering op, staat in polisvoorwaarden dat het onder verzekering valt (had dit van te voren nagekeken). Eerste die ik spreek zegt nee hoor mevrouw dat is het risico van het vak.. Waarop ik heb gezegd dat ze dan de polisvoorwaarden maar eens moest gaan lezen, hup het was geregeld.

TS gefeliciteerd en geniet er lekker van!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:13

purny schreef:
Zwangerschap een onvoorziene situatie? Vind ik knap. Ik zie meer een onvoorziene omstandigheid dat je je baan verliest, ziekenhuisopname ed.
Je zou goed moeten kijken wat eronder valt in je polisvoorwaarden

Ach, dat begrijp ik aan de ene kant wel... het is dat er ook op bokt verschillende mensen wel eens een topic hebben geopend waarin ze aangaven ondanks degelijk pilgebruik èn condoom, toch nog zwanger te zijn geworden... Pasgeleden is er ook nog iemand zwanger geworden na een gezellige avond met een vriend, die achteraf toch liever geen fulltime papa werd... Ik mag toch aannemen dat minstens één van die twee iets van voorbehoedmiddelen heeft gebruikt... met blijkbaar onvoldoende resultaat. :+

Daarbij, niet iedereen is binnen een maand zwanger na te zijn gestopt met voorbehoedmiddelen. En ook niet binnen 6 maanden... en als je al tijden bezig bent zwanger te worden en het lukt niet meteen, denk je er misschien ook niet aan tijdens het boeken van een reis, dat het op een gegeven moment wèl raak kan zijn...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:03

Mijn ervaring is ook dat de verzekering altijd eerst zal proberen niet uit te keren.

Ik heb dit ook aan de hand gehad met een vakantie, ging over de overdracht van een woning, midden in onze vakantie. Dit kon echt niet ander gepland worden. In de polisvoorwaarden stond duidelijk dat dit een reden was om de in aanmerking te komen tot vergoeden van 100% van de reissom.

Dus netjes een brief gestuurd met daarbij de stukken die nodig waren. Niet veel later kregen wij een brief van de verzekering, ze gingen niet uitkeren. Het vallen van de passeerdatum was onze eigen keuze en dat had ook best anders gekund.
Dus de makelaar en de notaris gebeld en ze heel lief gevraagd of ze voor ons een briefje wilden schrijven waarin ze verklaarden dat een andere passeerdatum niet mogelijk was. Na heel lang nog heen en weer bellen zijn ze uiteindelijk akkoord gegaan en hebben we 100% vergoedt gekregen, precies zoals in de polisvoorwaarden stond vermeld. Maar het heeft me dus wel heel erg veel moeite gekost en als de notaris en de makelaar niet zo lief waren geweest om een briefje te schrijven had ik gewoon 0.0 vergoedt gekregen.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 17:54

Vorig jaar hetzelfde meegemaakt, ik kreeg om medische redenen een negatief reisadvies..
En mijn schoonvader lag op sterven, maar ik heb geen cent terug gehad!

Tussentijds een nieuw tussenpersoon gekregen en deze is er nog mee beëdig om het voor elkaar te krijgen..

Ik moest door m'n zwangerschap dicht in de buurt van het zh blijven, ik had enorme bloedingen..

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 18:02

Klopt wel dat verzekeringen altijd moeilijk doen! Hier ook, vader is aangereden, arm verbrijzeld. Niet handig als boer zijnde! Die zaak heeft 7 jaar geduurd, wilden niks betalen, of veel te weinig...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 18:04

Ik vind niet dat je belazerd bent door de verzekeraars, maar eerder andersom, door ineens zwanger te zijn mogen ze gaan dokken.

Het is uiteindelijk mooi geregeld en opgelost.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 18:08

Ragdollcat schreef:
Ik vind niet dat je belazerd bent door de verzekeraars, maar eerder andersom, door ineens zwanger te zijn mogen ze gaan dokken.

Dat is een beetje het punt van verzekeringen - dat ze uitbetalen als er iets aan de hand is. Bij een annuleringsverzekering is het doel toch vrij simpel volgens mij: je verwacht dat ze uitbetalen als je de reis moet annuleren. Daarbij is het niet per se onredelijk om enige beperkingen te stellen ('het regent op de bestemming, doe maar niet') maar het idee is niet dat de verzekeraar vooral gebakken lucht verkoopt, maar dat ze daadwerkelijk verzekeren voor de situatie dat je moet annuleren, wat mij betreft zo helder en duidelijk mogelijk.
Als de verzekeringen dat niet kunnen bieden moeten ze niet hun klanten afschepen, maar hun verzekering niet (voor die tarieven) aanbieden.

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 18:17

Goed gedaan hoor! Helaas moet je doordouwen bij verzekeringen om je gelijk te krijgen.

Ik ben dan wel met een paardenverzekering van het uitsluiten van beide voorbenen naar het uitsluiten van 1 ondervoet gegaan.. Scheelt ook wel een stukje, puur omdat ik wist dat ik bedonderd werd en steeds maar weer met argumenten kwam waarom ik gelijk zou hebben is het gelukt.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 18:21

Ik vind een zwangerschap ook geen reden om te annuleren.
Je had het immers kunnen voorkomen.
Of een vakantiebestemming kunnen kiezen die veilig zou zijn voor een eventuele baby.

Toen mijn nichtje 3 jaar geleden met spoed werd opgenomen vanwege diabetes heeft de verzekering niet moeilijk gedaan. Papieren zijn opgestuurd en geld is ontvangen.

Zal per verzekering en persoon verschillen.

Ik heb ook weleens een klacht ingediend bij mijn zorgverzekering.
Werd teruggebeld en in het gelijk gesteld.
Maand erop ging de afhandeling keurig. Ik heb een compliment gestuurd.

Zeiken is makkelijk. Bedankje als het toch opgelost wordt is wel zo netjes.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 18:21

Om het even heel overdreven te zeggen, heel zwart-wit en extreem, maar dat maakt lekker een punt.

Als ik besluit mijn auto tegen een boom aan te parkeren met een leuke snelheid en mijn auto is helemaal kapot, dan zegt de verzekeraar ook niet "kom maar hier, je bent verzekerd, dus je krijgt van ons een nieuwe". Vooral niet als het gaat om iets wat een keuze is. (Even geen discussie dat een kind wel/niet een keuze is... In mijn ogen is dat net zo goed een keuze ;) Je hebt altijd de keuze om het te houden iig...)

Dus vind de verzekering het heel netjes.. Breek jij een been of iets dergelijks door een ongeluk, totaal ander verhaal...

En ja, natuurlijk bieden ze het aan, maar hoe hoog moet het tarief worden als je je zelfs voor dit soort dingen kunt indekken? "Je bent een vrouw, dan verhogen we je tarief, want je kunt zwanger worden" :')

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 18:51

Om maar wat tegengas te geven, ik ben wél blij met mijn verzekeraar.

Helaas een paar keer nodig gehad (buiten mijn toedoen om), altijd netjes uitgekeerd zonder gezeur! :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:34

Als er niet zo ontzettend veel misbruik van verzekeringen zou worden gemaakt, zouden ze ook een stuk makkelijker zijn.

Ben benieuwd naar de polisvoorwaarden, linkje? Hoevaak ik niet te horen heb gekregen dat iets niet in de voorwaarden stond, terwijl het er wel degelijk stond..... Ben gestopt met tellen...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:37

LadyMadonna schreef:
Als er niet zo ontzettend veel misbruik van verzekeringen zou worden gemaakt, zouden ze ook een stuk makkelijker zijn.

Dat is niet per se zo. Ook als iedereen helemaal eerlijk is, is er nog steeds een duidelijke motivatie om makkelijk een claim af te wijzen: dat levert immers winst op. Het is te makkelijk om te denken dat het alleen maar een reactie is op het gedrag van de klanten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:41

Oh tuurlijk, maar het speelt zeer zeker een rol

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:58

De oplossing is volgens mij om steeds weer te benoemen dat het niet ok is om de boel te flessen, of 'foutjes' te maken die toevallig wel heel goed uitkomen. Dat geldt voor klanten, en voor bedrijven. Lijkt me ook prima, dat we de moraal weer wat terug brengen :j

Maar juist daarom is het geen goed genoeg excuus om te zeggen 'hunnie doen het ook'. Als bedrijven dat doen, bevestigen ze juist alleen maar dat het ok is om anderen te benadelen uit je eigen winst. De oplossing is niet om steeds meer misleidende voorwaarden te verzinnen (en ja, elke beperkende voorwaarde die maakt dat mensen die met een bepaald doel een verzekering afsluiten niet krijgen wat ze verwachten is in de kern misleidend, of dat nou juridisch hard gemaakt kan worden), maar om eerlijker te worden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 20:44

Oh, je kan vast wel een verzekering zonder beperkende voorwaarden afsluiten. Mag je wel in de buidel tasten ;)

Maar goed, ik ben oprecht benieuwd naar de voorwaarden van de verzekering van ts

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 20:49

LadyMadonna schreef:
Oh, je kan vast wel een verzekering zonder beperkende voorwaarden afsluiten. Mag je wel in de buidel tasten ;)

Het punt is niet de voorwaarden maar de principiele misleiding die erachter zit - ze willen wel de premie van de klanten maar niet leveren wat die klant verwacht. De intentie is en blijft toch misleiding.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 20:53

Als we allemaal iets positiever erin zouden zitten, zou al veel helpen. De verzekeraar is er niet op uit om de klant te belazeren, te misleiden of om per definitie zo min mogelijk uit te keren. Ook de klant is niet meteen een fraudeur of wil buiten de voorwaarden het onderste uit de kan.

Mijn ervaring met verzekeraars (en die is behoorlijk) is dat er heel veel mensen werken die het beste met de klant voor hebben. Maar verzekeringstechniek is gewoon best lastig. Je hebt als klant niet altijd recht op vergoeding van alles.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:02

Dat is jouw visie shadow, niet de mijne. Ik ga hierin met anoeska mee.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 22:35

Punt is en blijft dat je een verzekering afsluit om in bepaalde situaties een bedrag te krijgen wat de kosten dekt die je gemaakt hebt. Of iemand een zwangerschap nou wel of niet onvoorzien vindt, het gaat erom wat er in de polis staat. Je betaald dik aan de verzekering en betaald vaak ook meer dan je überhaupt ooit declareert, dus dan denk ik dat je toch op zn minst mag krijgen waar je recht op hebt, zonder dat je hemel en aarde moet bewegen...

Edit: Ik heb trouwens niks over het ontstaan van de zwangerschap gehoord, dus speculeren over of ze er mee bezig waren of niet heeft eigenlijk geen zin. Zeggen dat je ook de keuze hebt het weg te laten halen, vind ik dan ook behoorlijk cru...je hebt het wel over een levend wezen...maar dat is mijn mening. Overigens wordt er ook nergens verteld dat ze misschien die verzekering wel speciaal voor een eventuele zwangerschap heeft afgesloten. Alleen dat ts mensen erop wil wijzen dat je niet gelijk op moet geven als je een afwijzing op je aanvraag krijgt...
Laatst bijgewerkt door Siesjuh op 23-06-15 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt