Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Cassagrande schreef:Hieronder het antwoord dat ik heb gekregen van rijksoverheid.
( In de wet is niets geregeld over verlof voor een bezoek aan een arts. In uw cao, arbeidsovereenkomst of bedrijfsreglement kunnen hierover afspraken staan. Is een afspraak buiten werktijd onmogelijk? Dan hoeft u meestal geen verlofuren in te leveren. Uw werkgever mag u vragen om bovenwettelijke vakantiedagen in te leveren in ruil voor de dag dat u in het ziekenhuis lag voor onderzoek. Dit zijn extra vakantiedagen boven het wettelijk minimum aantal vakantiedagen per jaar. Uw werkgever mag dit echter niet zomaar zonder uw toestemming doen. )
Aangezien wij minimale vakantiedagen krijgen, hebben we dus geen bovenwettelijke vakantiedagen? Dus als ik het goed begrijp mag het dan niet? Of lees ik het nu verkeerd?
Cassagrande schreef:Dat zal best. Maar dan wordt er vanuit gegaan dat je nooit dagen nodig hebt voor je zieke kind. Ik heb de zorg voor mijn kind en als zij ziek is heb ik de dagen nodig. Want daar is niets voor geregeld. En ik heb niet de luxe om op iemand terug te vallen daarvoor.