Mijn vriend doet vreemd..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Re: Mijn vriend doet vreemd..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 18:57

TS verdient zeker veel beter dan dit. Niks mis mee met iemand die een open relatie wil, maar dat wil wel zeggen dat je daar ook eerlijk voor uitkomt, en als je partner het niet ziet zitten je zelf het lef hebt om te zeggen "kijk, ik zit op zulke sites en dat gaat niet veranderen. Als je bij mij wil blijven heel graag, maar als je daar niet mee kan leven moet je op zoek naar een ander". Niet doen alsof je het 'voor haar" niet meer doet en achterbaks gewoon verder doen. Dan zijn er echt wel met meer respect voor de ander te vinden.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:06

Goof schreef:
Cinderella schreef:
Als dit niet het soort relatie is, wat jij wilt, dan moet je ermee stoppen.
Je vriend wilt niet slechts alleen met jou seks, maar ook met anderen. Dat kan natuurlijk, maar alleen als beide partijen ermee instemmen.

Dat dus.
Je moet hem niet dumpen omdat 'jij beter verdient', jullie hebben allebei andere wensen binnen jullie relatie en dat zou WEL een goede reden zijn om ermee te stoppen.
Hij heeft deze wensen in het begin keurig bespreekbaar gemaakt, jij hebt aangegeven dit niet te willen, je kan niet verwachten dat zijn wensen dan ook ineens weg zijn.
Als zijn wensen jou niet aanstaan moet je weg gaan.

Ik snap wat je zegt hier, en opzich is er inderdaad met zijn wensen niets mis! Maar zij heeft aangegeven in deze wensen niet te delen, en als hij dan achter haar rug om alsnog gewoon lekker op sekssites zit om zijn wensen te vervullen (en hier zelfs nadat zij blijkbaar meerdere keren duidelijk heeft aangegeven dit niet leuk te vinden) , is hij heel verkeerd bezig en verdient ze in mijn ogen wel degelijk beter :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:19

Ja, heb je ook gelijk in, hij speelt het helemaal niet netjes nu.
Het heeft voor TS echter geen zin om slachtoffer te spelen nu, ze wist van zijn wensen en moet niet aannemen dat als zij 'nee' zegt zijn wensen daarmee verdwijnen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:28

Goof schreef:
Het heeft voor TS echter geen zin om slachtoffer te spelen nu, ze wist van zijn wensen en moet niet aannemen dat als zij 'nee' zegt zijn wensen daarmee verdwijnen.

Precies dat, dan doet hij het wel stiekem, zijn wensen/ behoefte blijft...........maar dat praat zijn gedrag niet goed.

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:32

Als ik jou was zou ik het uitmaken...
Dit is de zoveelste keer... Als hij die behoefte voelt: prima. Maar als jij je hier niet prettig bij voelt, en hij zegt het niet meer te doen, moet hij dit ook niet meer doen. Aangezien hij dit toch heeft gedaan (2x!!), lijkt hij het niet waard in mijn ogen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:33

Zijn wensen hoeven niet te verdwijnen, het gaat er om wat hij met die wensen doet! Hij kan best dergelijke wensen hebben, maar als TS dit niet ziet zitten zal hij het toch naast zich neer moeten leggen. Dat hoeft echt niet het einde te betekenen van een relatie vind ik.
Maar aangezien de vriend van TS zijn wensen niet naast zich neer kan leggen, vind ik dat TS voor zichzelf moet kiezen.

TS, ik denk niet dat je lang hoeft te wachten tot hij vreemdgaat ... als hij dat al niet lang heeft gedaan.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:39

Ik zou in dit geval ook gaan stoppen. Hoe moeilijk het ook kan zijn. Ik heb een soort gelijke situatie gehad. Ik ben er nu vanaf aan het komen. Het is heel erg moeilijk omdat je toch van hem houd maar uiteindelijk doe je jezelf er geen recht mee.. sterkte in ieder geval

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:08

Ik wou hier toch even een reactie op geven

Het is prima dat je vriend de behoefte heeft om dat soort dingen te doen. Daar is niks mis mee. Zolang jij het er mee eens bent.

Je zegt al dat jij dit niet verdiend. Je hebt hem al een kans gegeven en die kans verpest hij. Jij geeft hem steeds opnieuw weer een kans maar je zegt dat jij dit niet verdient. Dus eigenlijk lieg je tegen jezelf.

En liegen tegen jezelf is altijd verkeerd. Er komt altijd iets uit wat je niet leuk vind zoals nu.

Als je echt de behoefte voelt om hem nog een kans te geven moet je dat zeker doen. Maar merk je nog een keer dat hij het doet zal ik het uitmaken. Want je moet niet liegen tegen jezelf

diiamondds_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 20:12

Bedankt allemaal voor de reacties.
Ik wil helemaal geen slachtoffer spelen maar als hij belooft zulke sites niet meer
te bezoeken dan vertrouw ik hem daar op. Toen hij tegen mij zei dat hij geen betere
seks relatie kon wensen met mij vertrouwde ik daar ook op. Ik wist wat zijn wensen waren
maar ik heb hem de keuze toen gegeven van als jij een open relatie wil dan stoppen we er mee.
Zijn reactie was toen van ; jij bent de enige die ik wil en ik sms of zit op die sites voor de verveling.
Hij huilt er soms van en hij lijkt van slag , ik vraag me gewoon af wat er eigenlijk in zijn
hoofd speelt ? Hij blijft ook beweren dat hij nooit een stap verder zou gaan.
Soms denk ik dat ik hem in het begin misschien teveel vrijheid heb gegeven waar door
nu alles zo mis loopt. Anderzijds weet ik diep in mijn hart dat hij nooit is vreemd gegaan.
Ik denk niet dat hij daar zelfs het lef voor heeft..

Urgh nu hebben we gisteren gepraat en is het toch weer goed gekomen.
Toch heb ik nu iets van had ik misschien maar beter niet gedaan , anderzijds heb ik
het moeilijk mee om alleen te zijn. Ik heb geen vriendinnen waar ik eens mee kan praten en
mijn hart kan opluchten. Ik heb gewoon geen idee hoe het nu verder moet.. ;(

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:16

Meid, hij heeft dit eerder geflikt. Hij heeft tot 2x toe gezegd dat hij ermee zou kappen en is er toch mee verder gegaan. Dat bewijst toch dat je hem niet op zijn woord kan vertrouwen? Volgens mij heb je een beetje oogkleppen op... Het is duidelijk in je posts dat je niet gelukkig bent met de situatie, en dat je hem niet kan vertrouwen. Anders had je dit topic überhaupt niet eens geopend.

En wat mij opvalt is dat je jezelf hier nog de schuld van wilt geven (omdat je hem in het begin teveel vrijheid hebt gegeven?). Niet doen! Dit is niet jouw schuld. Verder vind ik 'ik haat alleen zijn' ook een vreemd excuus om een relatie verder te zetten. Je gaat er onderdoor, is dat het waard?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:19

diiamondds_ schreef:
Toch heb ik nu iets van had ik misschien maar beter niet gedaan , anderzijds heb ik
het moeilijk mee om alleen te zijn. Ik heb geen vriendinnen waar ik eens mee kan praten en

Heb je het topic gelezen? Lees het eens alsof het over iemand anders gaat, niet jij...wat zou je dan doen?

TS leer eerst van jezelf houden, richt je eigen leven in, goede vrienden/vriendinnen zullen op je pad komen.
Pas als je van jezelf houdt, onafhankelijk bent, dan pas kun je aan een gelijkwaardige fijne vertrouwensvolle relatie beginnen.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:21

pfff ts lastig. zou idd heel goed een verslaving kunnen zijn. En het niet alleen durven zijn is herkenbaar. maar uiteindelijk geen goeie rede om een relatie die niet werkt aan te houden.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:21

TS, jij en je vriend zijn nog jong en jullie hebben duidelijk allebei andere behoeften. Daar is niets mis mee, maar als jij daar niet mee kunt leven, dan is een leven alleen (en waarom zou je alleen blijven, misschien valt dat reuze mee?) te verkiezen boven een leven met iemand waarmee je het eigenlijk niet naar je zin hebt omdat je een fundamenteel verschil van mening hebt wat grote impact op je leven heeft.

Kies voor jezelf, leer op eigen benen staan en voor je het weet heb je een leukerd te pakken die wel genoeg heeft aan jou.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:36

Hij heeft de fantasie om sex te hebben met meer dan 1 persoon?
Ik zou dat als eerst niet gelijk als belediging opvatten. Het is aan jou of je in zijn wensen mee gaat en anders moet ie het bij dromen laten.
Zou het pas echt uitmaken als hij echt met anderen wilt afspreken sneaky achter je rug om. Mensen kunnen zo veel zeggen maar het gaat dr uiteindelijk om wat ze doen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:43

diiamondds_ schreef:
Ik wil helemaal geen slachtoffer spelen maar als hij belooft zulke sites niet meer
te bezoeken dan vertrouw ik hem daar op. Toen hij tegen mij zei dat hij geen betere
seks relatie kon wensen met mij vertrouwde ik daar ook op. Ik wist wat zijn wensen waren
maar ik heb hem de keuze toen gegeven van als jij een open relatie wil dan stoppen we er mee.
Zijn reactie was toen van ; jij bent de enige die ik wil en ik sms of zit op die sites voor de verveling.
Hij huilt er soms van en hij lijkt van slag , ik vraag me gewoon af wat er eigenlijk in zijn
Soms denk ik dat ik hem in het begin misschien teveel vrijheid heb gegeven waar door
nu alles zo mis loopt. Anderzijds weet ik diep in mijn hart dat hij nooit is vreemd gegaan.

De vraag is niet of hij het lef heeft om vreemd te gaan, de vraag is of hij het lef heeft om "nee" te zeggen als een meisje verder wil gaan met hem (nadat hij zichzelf in een positie heeft gemanoeuvreerd waar vreemdgaan een gemakkelijke optie is). Denk je dat hij dat durft? Ik ben bang van niet aangezien hij niet eens tegen jou durft te zeggen wat hij uitgespookt heeft ondanks de gemaakt afspraken. Te veel vrijheid is onzin, hoe zou je het nu willen aanpakken als je opnieuw zou beginnen dan? Hem continu bellen of zijn telefoon controleren? Dat gaat toch niet werken?

Citaat:

Als je met 'goed gekomen' bedoelt dat jullie seks hebben gehad zie ik het somber in. Hij kan doen wat hij wil, jij geeft je grenzen aan, vervolgens praten jullie en gaat hij zielig doen met als gevolg dat hij wordt beloond met seks (de beste beloning die er is!). Zo weet je zéker dat hij dit vaker gaat doen, sterker nog: je versterkt het gedrag zó dat het voor hem steeds moeilijker wordt om er mee te stoppen.

Probeer dit eens: "Ik wil graag verder gaan met met jou te praten en mijn hart bij jou te luchten, maar de seks stel ik even uit tot ik zeker weet dat je dit niet meer doet." Ik durf te wedden dat hij dan heel rap verdwenen is.

Kort gezegd zijn er 2 opties:

- Je gaat verder met hem en neemt zijn sexuele gedrag met anderen op de koop toe.
- Je stelt een duidelijke grens en koppelt daar een consequentie aan.

Als je aan het begin van je relatie een grens had mogen stellen als in: tot hier pik ik het en vanaf hier pik ik het niet meer en stop ik ermee. Wat zou die grens dan zijn geweest? Zou je dan hebben besloten dat dit gedrag acceptabel is?

En als hij in de toekomst níet stopt maar verder gaat: waar ligt je grens dan? Wanneer is hij wel zodanig te ver gegaan dat je de relatie wilt beëindigen? Afspreken met anderen? Zoenen met anderen? Seks met anderen? Seks met jou én een ander stel? Je slaan of vastbinden? Vleeshaken?

Zo als het er nu uit ziet kan hij alles doen en laten wat hij wil: jij geeft uiteindelijk toch wel weer toe. Daarnaast kan hij jouw bezwaren naast zich neerleggen, er zitten toch geen consequenties aan vast.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:47

Poiuytrewq schreef:
Ik zou dat als eerst niet gelijk als belediging opvatten. Het is aan jou of je in zijn wensen mee gaat en anders moet ie het bij dromen laten.
Zou het pas echt uitmaken als hij echt met anderen wilt afspreken sneaky achter je rug om. Mensen kunnen zo veel zeggen maar het gaat dr uiteindelijk om wat ze doen.

Als ik dit lees:
diiamondds_ schreef:
Nu een week terug zat ik opnieuw op zijn laptop en zag ik twoo opstaan met een lang
gesprek met een ander meisje. Daarin stond dat hij een vriendschap zocht en misschien wel meer.
Hij vroeg haar gsm nummer en blijkbaar begonnen ze te chatten.

Dan heeft hij toch al iets gedaan wat over de schreef ging? Hoe moeilijk is het om tijdens een erotische chat 'nee' te zeggen als ze zijn adres vraagt en ineens voor de deur staan? Volgens mij zouden daar maar weinig mensen toe in staat zijn. De kunst is om dat soort situaties niet op te zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:48

diiamondds_ schreef:

Iemand aan de kant zetten is niet makkelijk om te doen. Zeker als je het moeilijk vindt om alleen te zijn. Dat doe je dat niet "eventjes".

Zorg eerst eens dat je lekker in je vel komt te zitten. Kijk of je leuke mensen kunt ontmoeten, vriendschappen op kunt bouwen en dingen kunt doen die je gelukkig maken en zelfvertrouwen geven. Of je nou bij hem blijft of weggaat: maakt niet uit. Als jij stevig in je schoenen staat, zal hij meer respect voor jou tonen. En zo niet, dan heb jij genoeg zelfvertrouwen opgebouwd en lieve mensen om je heen verzameld om zonder hem verder te kunnen.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 21:03

sallandval schreef:
Poiuytrewq schreef:

Als ik dit lees:
diiamondds_ schreef:
Nu een week terug zat ik opnieuw op zijn laptop en zag ik twoo opstaan met een lang
gesprek met een ander meisje. Daarin stond dat hij een vriendschap zocht en misschien wel meer.
Hij vroeg haar gsm nummer en blijkbaar begonnen ze te chatten.

Dan heeft hij toch al iets gedaan wat over de schreef ging? Hoe moeilijk is het om tijdens een erotische chat 'nee' te zeggen als ze zijn adres vraagt en ineens voor de deur staan? Volgens mij zouden daar maar weinig mensen toe in staat zijn. De kunst is om dat soort situaties niet op te zoeken.

Misschien vindt hij het wel spannend om met andere meiden over sex te praten ofzo, dat weten wij toch helemaal niet .. Dat weet ts zelf niet eens als ik dat lees. Afspreken is nogal een stap als je een goede relatie hebt. Alleen nu begin ik me wel af te vragen of je in 10 maanden al een echt goede relatie kan hebben, :P het is niet echt lang en het is imo belangrijk dat je alles met elkaar kunt delen waaronder ook je gevoelens. Het komt op mij over dat dat niet echt gebeurt.
Als mijn partner op zulke sites zou zitten en chats zou vinden zou ik ook link worden, maar om het dan meteen uit te maken?.. Dat niet. Ik zou wel willen weten wat hij mist
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 18-06-15 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 21:09

Poiuytrewq schreef:
Misschien vindt hij het gewoon spannend om met andere meiden over sex te praten ofzo, dat weten wij toch helemaal niet .. Dat weet ts zelf niet eens als ik dat lees. Afspreken is nogal een stap als je een goede relatie hebt.

Dat kan natuurlijk, maar het is wel (bewust) spelen met vuur. Misschien zit er tussen die leuke seks-praatpoezen wel nét één die toevallig ook een open relatie wil en die toevallig ook nog eens om de hoek woont. Als hij zijn nummer al lukraak aan meerdere mensen uitdeelt dan kan de volgende stap wel eens heel klein uitpakken. Je hebt echt wel ballen nodig om dan 'nee' te zeggen. En als hij ballen had gehad had hij gewoon eerlijk gezegd; "joh ik blijf lekker chatten, of jij dat nou goed vind of niet."

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 21:12

Ja heb je zeker gelijk in. Zeg dan ook gewoon eerlijk dat je er niet mee wil/kan stoppen

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 21:47

Goof schreef:

Maar je kan en mag wel verwachten dat je iemand kan vertrouwen. Als hij dit perse niet op wilde geven had hij dat zo moeten melden, nu is hij gewoon onbetrouwbaar en dat staat compleet los van zijn verdere wensen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 21:50

TS komt er vanzelf wel achter. Ik heb zelf in hetzelfde schuitje gezeten, wel 3 maanden lang met een plank voor mn kop.
Lees de gesprekken eens goed door en stel jezelf dan nog eens de vraag of je met zo'n gozer verder wil. Dan kan de kerel nog zo leuk zijn, maar als jij een relatie met een man wil die je voor jezelf wil moet je met deze stoppen. Deze wil blijkbaar meer vrouwen. Je wordt er zelf niet gelukkig van.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 23:30

TS, je moet je blinddoek even afdoen. Jullie hebben allebei andere wensen in de relatie, dat is duidelijk. Hij heeft al 3 keer een 'fout' gemaakt, waar hij duidelijk niks van heeft geleerd, geloof je nu echt dat hij het nooit meer zal doen? Het hoeft echt geen slechte kerel te zijn, maar voor jullie beide is het denk ik beter om uit elkaar te gaan.

En je moet niet bang zijn om alleen te zijn! Probeer gewoon je verdriet te vervangen door dingen die je leuk vind. Je moet er gewoon even doorheen.

Kies voor jezelf en wees niet bang om een besluit te nemen. :j

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 09:08

diiamondds_ schreef:
hoofd speelt ? Hij blijft ook beweren dat hij nooit een stap verder zou gaan.

Kom op meid, kies voor jezelf.... :(

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 09:59

Nou liefde maakt blind. Iedereen hier is het erover eens dat zulk gedrag niet zomaar weg gaat, het hoort bij zijn karakter. Waarom zou hij het nu niet meer doen terwijl hij de voorgaande keren er gewoon mee door ging. Volgens mij verbloem je het allemaal te veel. Hij houd van vrouwelijk schoon en zal altijd proberen om contact te zoeken met andere dames. Je gelooft toch zelf niet dat het enkel voor te praten is uit verveling ?? Hij heeft duidelijk aangegeven dat hij een open relatie zag zitten. Jij dwingt hem nu om het nog geniepiger te gaan doen. Tot als hij weer door de mand valt of je hem eens met een ander betrapt.

Vind het ergens jammer dat je goed weet dat het verkeerd zit, maar dat je angst hebt om alleen te zijn. Juist als je alleen bent kun je rustig bepaalde dingen overdenken afspreken met mensen die je allang niet meer gezien hebt. Je volop in een hoop activiteiten storten zonder met iemand rekening te moeten houden en jezelf de tijd geven om te weten wat je juist wil. Ik denk dat dat alleen zijn nog eens heel goed mee zou kunnen vallen. De eerste dagen zijn altijd moeilijk, maar het went snel en je kunt er ook leren van genieten. Met een hoop boeken, ice cream, familiebezoekjes en co lukt het je echt wel :P

Misschien zit ik verkeerd en merk je binnen de kortste maanden dat hij een heel andere persoon is geworden en enkel nog met jou intiem wilt zijn, maar eerlijk... dat zou een mirakel zijn.