Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
bigone schreef:Judith_ schreef:Tja in mijn ogen als gelovige zegt dit meer over de persoon zelf dan over het geloof.
Ik heb een relatie met een gelovige gehad en momenteel een relatie met een ongelovige. En dat laatste werkt voor mij beter. Een relatie is op basis van respect voor elkaar, voor elkaars geloof, meningen en gevoelens. Als dat ontbreekt is er geen goede basis voor een relatie. Geloof of niet.
Het zal heel moeilijk zijn, dat snap ik heel goed. Succes met je beslissing en heel wijsheid gewenst. Wat niet werkt, werkt niet. Maar waar beide willen werken aan een relatie is er hoop.
Mooi gezegd echter, mochten gemende stellen qua geloof bij elkaar blijven hoe gaat het dan met kinderen, huwelijk, wel of niet in de kerk trouwen?? Zaken die in het geval van TS nog niet spelen maar hier zal ze ook later weinig in te brengen hebben. Je doet het of je kunt gaan, zo komt het op mij over.
blokje schreef:Plien, dat is het voordeel van samen geloven. We denken er het zelfde over. Alle beslissingen worden genomen door geloof. 'Wat is de juiste keuze, hoe leven we zoals God dat wil' etc.
Ik hoop gewoon nooit te hoeven kiezen tussen God of mijn gezin.
NathalietjeB schreef:For real??? Waarom zou je t ooit in je hoofd halen om een geloof op 1 te zetten ipv je gezin? Sorry hoor maar je gezin zou altijd boven een geloof moeten staan.

NathalietjeB schreef:For real??? Waarom zou je t ooit in je hoofd halen om een geloof op 1 te zetten ipv je gezin? Sorry hoor maar je gezin zou altijd boven een geloof moeten staan.

verootjoo schreef:Oei... Ik ben zelf gelovig, God staat bij mij zeker weten op een en bij mijn man ook. Maar als die zo zou denken over onze God komt er toch op zijn minst een flinke theologische discussie...
Dit is niet hoe je m.i. het geloof zou moeten belijden.
Wat je kunt doen zijn twee dingen imo; of je gaat zelf uitzoeken wat het christelijk geloof inhoudt, en wat jij ermee wilt doen zodat jullie evt samen een christelijke basis onder jullie relatie kunnen leggen die jullie beide goed schikt. Als blijkt dat jij helemaal niks met het geloof kan kun je er dan een punt achter zetten.
Of je zet er gelijk een punt achter.
Maar christenen die pretenderen dat mensen erge dingen mee moeten maken omdat dat een straf van God is en Gods wil hebben volgens mij wat afslagen gemist en ook een aantal hoofdstukken in de Bijbelzo zonde... Het kan zo mooi zijn
bigone schreef:verootjoo schreef:Oei... Ik ben zelf gelovig, God staat bij mij zeker weten op een en bij mijn man ook. Maar als die zo zou denken over onze God komt er toch op zijn minst een flinke theologische discussie...
Dit is niet hoe je m.i. het geloof zou moeten belijden.
Wat je kunt doen zijn twee dingen imo; of je gaat zelf uitzoeken wat het christelijk geloof inhoudt, en wat jij ermee wilt doen zodat jullie evt samen een christelijke basis onder jullie relatie kunnen leggen die jullie beide goed schikt. Als blijkt dat jij helemaal niks met het geloof kan kun je er dan een punt achter zetten.
Of je zet er gelijk een punt achter.
Maar christenen die pretenderen dat mensen erge dingen mee moeten maken omdat dat een straf van God is en Gods wil hebben volgens mij wat afslagen gemist en ook een aantal hoofdstukken in de Bijbelzo zonde... Het kan zo mooi zijn
Maar hier gaat het dus al de mist in, jij geeft van uit jouw achtergrond aan dat TS het geloof zou kunnen onderzoeken en of zij zich daarin kan vinden, waarom niet de gelovige die onderzoekt of er ook nog een leven naast het geloof is?? Klinkt misschien raar maar het word vaak zo gesteld, ik denk alleen onderzoekt alles en behoud het goede. Als mensen dezelfde normen en waarden hebben kunnen ze samenleven maar opgelegde gebruiken, rok aan, hoedje op, burka aan,zwarte kousen aan, enzenz zijn zaken die door mensen aan andere mensen opgelegd zijn en in mijn ogen totaal niets met geloof te maken hebben. Ik heb geen rokken en mocht ik gelovig worden en het geloof zou eisen dat ik in rok in de banken zou moeten zitten dan is dat een belemmerend geloof en geen geloof van liefde.

SammyFloor schreef:Dit is wel een heel belangrijke toevoeging.Ik heb geen idee of hij sommige dingen niet door heeft of het gewoon niet kan zien door zijn autisme.
KoudbloedKim schreef:SammyFloor schreef:Dit is wel een heel belangrijke toevoeging.Ik heb geen idee of hij sommige dingen niet door heeft of het gewoon niet kan zien door zijn autisme.
Mensen met (bepaalde soorten van) Autisme hebben vaak een beperkt inlevingsvermogen en dat zou de uitspraken over 'straf' kunnen verklaren.
Dat maakt de situatie toch weer anders... want nu gooien we het allemaal op zijn geloof terwijl zijn autisme volgens mij hier veel meer in speelt.