Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Thats_Me schreef:Ik zou het gewoon vragen in de zin van: Gezellig zo'n BBQ! Kunnen we nog wat meebrengen of ergens aan bijdragen? Zo nee, prima en zo ja, weet je direct in welke hoek je het moet zoeken. Ik vraag het liever dan dag ze straks met iets zitten waar ze niks aan hebben of te veel eten hebben dat weggegooid moet worden.
dems75 schreef:Missschien is het leuk om een paar zakken marshmellows en sateprikkers te halen?
dems75 schreef:Ook ik zou niet met lege handen aan willen komen. Een tray Radler of een fles bubbels is altijd goed. Plantje of lampje voor in de tuin ook. Missschien is het leuk om een paar zakken marshmellows en sateprikkers te halen?
dems75 schreef:nou nou, rustig maar! ik zeg altijd goed, omdat ik de mensen, bij wie ik langsga, goed genoeg ken om te weten waar ik ze een plezier mee doe.
Wat de reden is om iets mee te nemen? ik vind dat gewoon pure beleefdheid. Net zoiets als dank je wel zeggen. Iemand nodigt je uit en je laat je waardering blijken door een kleinigheidje mee te nemen
Zwerte schreef:Maar wat is dan de reden dat zoveel mensen het normaal vinden om iets mee te nemen? Waarom doe je dat?
Goof schreef:Zwerte schreef:Maar wat is dan de reden dat zoveel mensen het normaal vinden om iets mee te nemen? Waarom doe je dat?
Omdat het een attent gebaar is, het maakt een ander blij, waarom zou je niet iets mee willen nemen voor een ander?
Ik heb een groepje vriendinnen die ieder jaar met kerst komen eten en in de zomer altijd wel komen bbq'en, bij hen doen we dit niet. Ik verwacht helemaal niks als ze komen, maar ik kan onwijs blij worden als er opeens 1 voor mijn neus staat met een lekkere fles wijn oid. Superattent en superlief!
Goof schreef:Zwerte schreef:Maar wat is dan de reden dat zoveel mensen het normaal vinden om iets mee te nemen? Waarom doe je dat?
Omdat het een attent gebaar is, het maakt een ander blij, waarom zou je niet iets mee willen nemen voor een ander?
Ik heb een groepje vriendinnen die ieder jaar met kerst komen eten en in de zomer altijd wel komen bbq'en, bij hen doen we dit niet. Ik verwacht helemaal niks als ze komen, maar ik kan onwijs blij worden als er opeens 1 voor mijn neus staat met een lekkere fles wijn oid. Superattent en superlief!
Goof schreef:Grappig verootjoo, ik geef verder dus ook niets om cadeaus. Ik vier ook mijn verjaardag niet, ik heb liever een spontaan etentje oid. Cadeaus hebben voor mij weinig betekenis.
En toch kan ik juist zo'n attent teken waarderen, puur vanwege het feit dat iemand er aan gedacht heeft.
Zwerte, ik ben het helemaal met je eens. Het zou niet een verplichting moeten zijn. Als mijn vriendinnen altijd iets meenemen als ze langskomen is het hele gebaar weg en geeft dat mij ook bijna de verplichting om altijd iets voor hen mee te nemen. Dan werkt het niet meer en is het attente er vanaf ja.