Hoe combineren jullie dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:46

Ik herken het wel hoor. Ik studeer ook nog, geef les en heb ook een bijrijdpaard. Mijn vriend moppert ook wel eens over alweer paarden. Ik had weken dat ik vier avonden en zaterdagochtend les gaf. Dan nog school en zelf rijden is ook wel veel. Toen hij zei dat ie me gewoon graag zag snapte ik het wel.

Ik zal als ik jou was het er inderdaad eens met hem over hebben. Wonen jullie ver bij elkaar vandaan? Of kun je ook zo even langskomen bij elkaar? Heeft hij vaste dagen of tijden dat hij gaat boksen? Kun jij dan niet gaan rijden? Maar als hij het heeft over veranderen en uit elkaar groeien zal ik het er inderdaad eens over hebben. Lijkt mij niet dat dit alleen door het paard komt. Als jij zoveel vrolijker bent zal hij dit toch ook wel aan je merken lijkt me.

De mijne heeft ook absoluut niks met paarden, vindt ze maar eng en stinken. Is tot nu toe een paar keer even komen kijken. Hij heeft zijn eigen hobby's, auto's en motoren enzo. Als ie er over zeurt zeg ik altijd dat ie beter nu alvast kan wennen voor later, dan komt er namelijk ook een exemplaar in zijn tuin. *D

Succes!

Mannen...:?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:47

Tis geven en nemen. Mijn vent klaagt soms ook een beetje, maar we hebben een prima balans. Hij werkt 3/4 avonden per week (wisselende dagen) en dan ben ik bij het paard. Weekend stemmen we af wanneer ik ga en wat we nog meer voor plannen hebben. Hij vraagt wel even hoe het bij paard was, maar hele verhalen interesseren hem ook niet echt hoor en dat verwacht ik ook niet. Als hij een keer wel 's avonds thuis is dan ga ik wat korter naar het paard of een keertje niet.

Hoe jouw vriend reageert is wel een beetje flauw en hoe meer hij gaat klagen, hoe harder jij straks naar het paard gaat rennen. Maar ik snap hem ook wel als ik joub hoor zeggen dat je vrolijker bent, nieuwe mensen ontmoet, daar vol van bent, vaker weg bent...Da's ook wennen voor hem, maar spreek met elkaar af om op een respectvolle manier te reageren want zuchten of ogen rollen vind ik naast kinderachtig nog beledigend ook

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:48

Oei! Ik denk dat ik echt gezegd ben met mijn vriendje als ik dit verhaal zo hoor. Hij gaat super vaak mee naar stal en neemt nu zelf lessen! :D

Dus mijn grootste tip is, neem hem eens mee op buitenrit (braaf huurpaard) en als hij de smaak te pakken heeft wat lesjes. Als hij het echt niks aan vindt dat zal hij toch moeten accepteren dat jij dit wel belangrijk vindt. En als hij jou zou vragen om te kiezen dan zou ik het wel weten...

En plan ook gewoon tijd in in jullie agenda om leuke dingen te doen, gewoon 2 dagen/avonden p week vastzetten als qualitytime. Mogen jullie ook niet gaan sporten/paardrijden. Dan laat je ook zien dat jij het belangrijk vindt om met je vriend te zijn. :)

Als het echt een goede relatie is komen jullie hier wel uit, alle stellen krijgen met volle agenda's te maken het gaat er gewoon om hoe je er samen mee dealt :j

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:49

san4nie schreef:
Als ie er over zeurt zeg ik altijd dat ie beter nu alvast kan wennen voor later, dan komt er namelijk ook een exemplaar in zijn tuin. *D

:') _/-\o_

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:50

Buiten het paardrijden, kan het ook gewoon zijn dat jullie uit elkaar groeien.
Dat had ik bij m'n ex, ik was enorm gegroeid de afgelopen jaren maar hij groeide niet mee zegmaar.
We pasten toen gewoon niet meer bij elkaar.

JesseVerboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 13:53

Bedankt voor alle lieve reacties!! Jaa jullie hebben allemaal wel een beetje gelijk hahaah, Inderdaad dat zuchten en ogen rollen enzo is iets waar ik echt heel erg slecht tegen kan.. We gaan gewoon zaterdag praten en dan zie ik wel hoe en wat hij er precies over te zeggen heeft. :)

JesseVerboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 13:55

Selina schreef:
Buiten het paardrijden, kan het ook gewoon zijn dat jullie uit elkaar groeien.
Dat had ik bij m'n ex, ik was enorm gegroeid de afgelopen jaren maar hij groeide niet mee zegmaar.
We pasten toen gewoon niet meer bij elkaar.

Ja misschien is dat wel zo..

JesseVerboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 13:55

leeneliefje schreef:
san4nie schreef:
Als ie er over zeurt zeg ik altijd dat ie beter nu alvast kan wennen voor later, dan komt er namelijk ook een exemplaar in zijn tuin. *D

:') _/-\o_

hahhahahah _/-\o_

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:07

Komt vast goed, praten is de oplossing! _/-\o_

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:09

Mijn man is ook niet altijd blij met mijn paardenhobby.
Dat het tijd kost, prima, dat ik er stinkend vandaan kom, maar dat het soms alleen nog maar over die hinnikbeesten gaat vindt hij niet prima. En stiekem kan ik hem daar geen ongelijk in geven.
Het gaat in een relatie om geven en nemen en dat gaat natuurlijk wel twee kanten op.

Heb je met je vriend gepraat over dat je het gevoel hebt dat hij je die paardenhobby niet gunt?

En vraag je ook wel eens naar hoe zijn training wad, of hij lekker gewerkt heeft, etc?

Wij paardenmeiden kunnen eeg doorslaan als we, zoals mijn man het noemt, aan het hinniken gaan en voor een niet paardengek kan dat soms echt heel irritant zijn.

Mijn advies is dan ook om met je vriend te praten om erachter te komen wat hem precies dwars zit aan jouw paardenhobby en als je dat weet kun jij misschien rekening houden met zijn gevoelens.
En aan de andere kant kun je dan ook uitleggen wat paarden voor jou betekenen en kan hij hopelijk begrijpen waarom je er zo graag mee bezig bent.

mirriezz

Re: Hoe combineren jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:57

Ik ken het eerder andersom: mijn vriend is gek van watersport, wat uitdraaide op wedstrijdzeilen. Elke 2 weken, of soms vaker was hij het hele weekend op pad voor het zeilen. Op vrijdagavond nam hij dan nog net even tijd voor mij, met zijn hoofd al op de boot. Of hij kwam zondagavond kapot van het weekend naast me op de bank zitten. En ook dan weer: het enige dat in zijn hoofd zat was zeilen.

Ik vind zeilen ook leuk hoor, daar niet van. Maar ik miste wel de tijd die écht voor ons samen was. Ik merkte dat gesprekken veel over 1 onderwerp gingen (zeilen, wind, zon, dingen regelen voor zeilen) en dat een romantische avond ofzo gewoon eigenlijk niet meer ging.
Het weekend dat hij dan wel thuis was, ging dat wel. Maar soms was hij dan ook al bezig met het weekend daarop, of hadden we elke keer een feestje, verjaardag, nog even dit regelen, even daar naartoe. Ook in die weekenden was de tijd voor ons samen echt een beetje weg.

Wij hebben toen afgesproken elkaar elke woensdag te zien. Meestal liep dat uit op 2 uurtjes, maar in die tijd gingen telefoons weg en hadden we écht tijd voor elkaar. Soms deden we gewoon een filmpje kijken, maar als we behoefte hadden aan een gesprek ofzo, dan kon dat ook.

Voor mij was dat heel fijn, ook omdat ik de omschakeling van veel samen zijn naar weinig tijd voor elkaar lastig vond. Ik kan me voorstellen dat jouw vriend dat ook lastig vind. Als je veel met je hobby (passie?) bezig bent, heb je al snel dat de gesprekken daarover gaan. Soms heb je het zelf niet door, maar valt het voor de ander heel erg op en dan word het vervelend. Probeer er open over te praten en kijk of je een tussenversie kunt vinden.

JesseVerboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 15:30

mirriezz schreef:
Ik ken het eerder andersom: mijn vriend is gek van watersport, wat uitdraaide op wedstrijdzeilen. Elke 2 weken, of soms vaker was hij het hele weekend op pad voor het zeilen. Op vrijdagavond nam hij dan nog net even tijd voor mij, met zijn hoofd al op de boot. Of hij kwam zondagavond kapot van het weekend naast me op de bank zitten. En ook dan weer: het enige dat in zijn hoofd zat was zeilen.

Ik vind zeilen ook leuk hoor, daar niet van. Maar ik miste wel de tijd die écht voor ons samen was. Ik merkte dat gesprekken veel over 1 onderwerp gingen (zeilen, wind, zon, dingen regelen voor zeilen) en dat een romantische avond ofzo gewoon eigenlijk niet meer ging.
Het weekend dat hij dan wel thuis was, ging dat wel. Maar soms was hij dan ook al bezig met het weekend daarop, of hadden we elke keer een feestje, verjaardag, nog even dit regelen, even daar naartoe. Ook in die weekenden was de tijd voor ons samen echt een beetje weg.

Wij hebben toen afgesproken elkaar elke woensdag te zien. Meestal liep dat uit op 2 uurtjes, maar in die tijd gingen telefoons weg en hadden we écht tijd voor elkaar. Soms deden we gewoon een filmpje kijken, maar als we behoefte hadden aan een gesprek ofzo, dan kon dat ook.

Voor mij was dat heel fijn, ook omdat ik de omschakeling van veel samen zijn naar weinig tijd voor elkaar lastig vond. Ik kan me voorstellen dat jouw vriend dat ook lastig vind. Als je veel met je hobby (passie?) bezig bent, heb je al snel dat de gesprekken daarover gaan. Soms heb je het zelf niet door, maar valt het voor de ander heel erg op en dan word het vervelend. Probeer er open over te praten en kijk of je een tussenversie kunt vinden.

dankjewel voor je reactie het is fijn om ook een keertje iemand verhaal te horen van de andere kant! :) Ik ga hier zeker is over nadenken.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:54

Succes alvast met het gesprek zaterdag.
Ikzelf vind ook dat et geven en nemen is in een relatie. Mijn vriend kent mij niet anders als dat ik elke dag bij mijn paard ben dus die accepteert het gelukkig ook en gaat soms zelfs mee. Hij zeurt er nooit over. Hij voetbalt dan zelf ook 3x in de week, dat scheelt.

Mijn ex kon zelf ook zo zeuren over mijn paard. Dat ik meer tijd daar in stak dan in hem. Die relatie is dus ook niet goed gekomen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 22:01

Mijn vriend gaat gewoon mee. Mest de stal uit, zoekt klusjes en vermaakt zich wel.

QuintyKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 22:16

Wat nou als jullie beide om de week 1 avond van het sporten inleveren? Zo zien jullie elkaar wel meer.. Dan even mobiel weg en gezellig samen op de bank zitten.

Zelf heb ik dit ook gehad, alleen was het mijn vriend die soms hele dagen alleen maar bij zijn vrienden of voetbal zat. Prima wil hem erin loslaten, maar hij heeft wel een relatie dus moet hij ook tijd voor mij vrijmaken. Zelf vind ik her erg fijn als ik weer waar ik aan toe ben. Als hij optijd zegt dat hij op onze vaste avonden niet kan vind ik het prima.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 09:24

Mijn vriend heeft juist het paardenmeisje in mij weer naar buiten getrokken! Door mijn ex toen gestopt met rijden. Waarop mijn huidige vriend vroeg, je hebt toch altijd paardgereden? Waarom ga je niet weer op zoek?

Nu ben ik ong 2x per week bij mijn bijrijdpaarden te vinden! :) Ook is hij juist diegene die 's avonds nooit thuis is en hij vindt het mede daardoor belangrijk dat ik dingen voor mezelf heb. Nu vermaak ik me prima in mijn eentje gelukkig. Maar hij is juist de woensdagavond vast thuis sinds een aantal maanden omdat ik hem echt te weinig zag. :').

's ochtends vroeg voor het werk, met avond eten en dan 's avonds weer als we naar bed gingen. Nu heb ik hem de woensdagavond helemaal voor mezelf en we bekijken week tot week hoe of wat. Soms hebben we iets gepland staan, soms niet. Verder doen we beide lekker ons eigen ding!

Ook in het weekend bekijken we hoe of wat. Ik ben op zaterdag aan het werk en in de middag bij de paarden. Zondag heb ik meestal niets. Maar in deze tijd is er op zondag weer regelmatig iets met de auto's te doen, (hobby van ons beide) waar we dan heen gaan.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 09:46

Tja; als hij tijd steekt in zijn hobby heb jij ook recht om dat te doen. Jij 'zeurt' toch ook niet dat jullie elkaar zo weinig zien, als hij weg is om te kickboksen?
Ik zou zeggen: probeer vooral naar je bijrijdpaard te gaan wanneer hij ook weg is (om te sporten ofzo), want dan heeft hij geen excuus om te zeggend at jullie elkaar zo weinig zien.
En verder alle paardendingen zoveel mogelijk bespreken met stalgenootjes en paardenvriendinnen (voor niet-paardenmensen is al die paardenpraat vaak wel een beetje onbegrijpelijk).

Het komt op mij over alsof hij op zn minst totaal niks met paarden heeft (en er misschien een beetje een hekel aan heeft). Dat mag hij vinden, natuurlijk, maar toch moet hij jouw je ding laten doen.

Ik snap de opmerking van het 'uitelkaar groeien' ook wel: hij ziet nu opeens een heel andere kant van jou, die hem misschien niet zo bevalt (als hij niks met paarden heeft). En een relatie met een 'paardenmeisje' is ook lastig, want ja, er gaat nou eenmaal veel tijd in die hobby zitten en eigenlijk is het meer een levensstijl.
Zelf werk ik onregelmatig èn heb ik een eigen paard. Er zijn maar heel weinig mannen geweest die daarmee om konden gaan!
Als hij echt voor jou wil gaan, dan zal hij moeten leren leven met jouw paardenhobby. Het is ten slotte een deel van wie jij bent.

JesseVerboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 10:01

Nou ik had hem dus gister aan de telefoon, hij begon er meteen weer over dat ik te veel er mee bezig was, ik zei, ja het is nu even druk omdat zij op dit moment veel weg is, en ik wil dit graag doen want ik vind het gewoon heel erg leuk!

Toen zei ik, Maar wat als ik nou over een paar jaar een eigen paard kan betalen..? Nou dat wil ik echt niet! was daar op zijn antwoord.. Heel gesprek gehad uiteindelijk kwam het erop neer dat als ik een eigen paard zou nemen dat het dan uit zou gaan.

Maaaarrr dat hij denk dat ik toch geen eigen paard neem want hij ziet me dat niet zo snel doen.. heel vaag allemaal dus ik reageerde best fel van waarom support je mij niet. ik ben er altijd voor hem maar hij support niet mijn dromen, zoals verre reizen maken zegt hij ja dat ga je waarschijnlijk toch niet doen.. Altijd van dat soort antwoorden.

Nou stuurde hij gister na het telefoontje, Maar als jij gaat reizen en een eigen paard neemt waar sta ik dan in jou leven ... pffffff dus ik reageerde met, sorry ik kan niet in een glazen bol kijken. Waarop hij weer reageerde met, misschien moet je daar is over nadenken. Dit was gister avond heb daar niet meer op gereageerd en hij heeft vandaag ook nog niks gestuurd.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:04

Inderdaad, het is geven en nemen en in een relatie hoor je ook interesse in elkaars dag te hebben en voor de hobby's. En dus niet gaan zuchten en dergelijke als de ander iets over zijn hobby vertelt.

Aan de andere kant kan het voor de ander ook wel wat veel worden; de verhalen en de tijd die je eraan kwijt bent.

Ik heb een paard en die heb ik gekocht toen wij al samenwoonden. Ik hoef sowieso niet elke dag naar mijn paard (staat op volpension 24/7 buiten en ik heb zelf die behoefte niet) en als ik ga, dan ga ik op mijn vrije dagen of na meteen na het werk en dan ben ik terug voor het avondeten, en dan 1x in het weekend. Dit vind ik zelf het fijnste i.v.m. daglicht en ook omdat ik het fijn vind om de avond samen te hebben.

Hij vindt mijn hobby heel leuk voor mij, het is dan ook mijn passie en ik maak er zelfs mijn werk van, maar hij hoeft niet elke keer heel uitgebreid te horen hoe het was geweest en hij zou het ook niet leuk vinden als ik elke dag naar mijn paard moest. En dat snap ik ook wel. Ik vind de mensen die vinden dat hun partner dat maar voor lief moet nemen, ook niet helemaal redelijk. Ik vertel meestal kort hoe het was geweest bij mijn paard als ik daar behoefte aan heb, meestal in een paar zinnen.

Hij tafeltennist 2x in de week 's avonds en soms heeft hij dan nog competitie. Ik vind dat geen probleem, maar ik zou het net als hij andersom ook niet leuk vinden als hij elke avond weg zou zijn. Hij werkt overigens fulltime en ik nu parttime, maar in het verleden ook fulltime.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:05

Dan weet je in ieder geval nu al waar je aan toe bent. En hij 'wil' niet dat jij een paard neemt???
Ik zou er nog maar eens heel goed over nadenken TS

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:06

Jeetje niet echt een gesprek waar je op gehoopt had, lijkt mij?

Als je zo je verhaal terug leest wat denk je dan?

Als ik dit lees gaat dit vroeg of laat klappen. Jij bent aan het groeien in alles, hij staat duidelijk stil.
Denk goed na wat je wilt. En ja 2,5 jaar is lang, maar je bent jong! Geniet van het leven en de juiste jongen komt dan echt wel op je pad. Laat je dromen niet tegen houden omdat hij tegen je zegt dan gaat het uit...

Beetje sneu van je vriend dit..

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:06

TS: meneer vindt zichzelf wel erg belangrijk he? >;)
Ik zou nog eens 6x nadenken of je wel bij zo iemand wil blijven die zichzelf altijd boven jou stelt. Zo komt het in ieder geval over. En verwacht ook niet dat dit ooit nog over gaat, mensen kun je niet veranderen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:07

Lijkt me vrij duidelijk, of niet dan?

Hij willen kunnen doen waar hij zin in heeft en jou recht is net ietsje meer als het aanrecht :\

Opmerkingen als ; Dat doe je toch niet(met als ondertoon , omdat ik dat niet wil) zouden bij mij gelijk in het verkeerde keelgat schieten.
Als hij nu gevraagd had ; Hoe wil je dat indelen en mag ik mee op jou reizen, dan praat je met een partner.
Laatst bijgewerkt door spatter op 11-06-15 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:08

Mijn vriend is bang voor paarden en heeft er totaal niets mee, maar vraagt mij wel altijd hoe het ging en hoe het was die dag bij de paarden. Dat is gewoon een stuk interesse naar elkaar toe! Omdat hij weet dat ik gek ben op de paarden.

Als hij iets doet waar ik geen bal om geen vraag ik hem evengoed of het leuk was. Dat zijn ( vind ik) normale dingen in een relatie.

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:08

Dit klinkt als een bekend probleem, ik heb de 'paarden discussie' met ex-vriendjes regelmatig gevoerd. Ik denk dat het voor veel mannen toch lastig is dat het paard altijd op de eerste plaats zal staan.

Met mijn huidige vriend is het geen enkel probleem, hij gaat regelmatig mee naar de paarden, nooit commentaar en rijdt zelfs af en toe op één van onze paardjes. Hij is zelf zeer actief in het verenigingsleven en zelfs drukker dan dat ik ben. Met twee fulltime banen is het wel lastig om voldoende tijd voor elkaar te hebben. We hebben hierin beide concessies gedaan, ik ben gestopt met salsadansen en hij gaat minder met zijn vader mennen.

Ik snap je vriend hierin dus ook (beetje jammer natuurlijk dat hij specifiek je hobby minder vindt). Ik denk dat het vooral een kwestie van wennen is voor hem, plan echt momenten samen en probeer de paardenpraat wat te beperken ;-) Maar ik zou in ieder geval niet minder naar je verzorgpaard gaan, zeker als je er zo enthousiast over bent, moet hij het toch ook leuk voor je kunnen vinden. Hoop dat jullie eruit gaan komen.

Edit: zie net je nieuwe reactie. Vind het toch wel heftig als hij vindt dat jij dat niet 'mag' en het dus uit zou gaan. Zeker op jullie leeftijd vind ik wel dat je elkaar genoeg vrij moet laten en ruimte geven om interesses / passies verder te onderzoeken. Het is geven en nemen en je moet toch ook blij voor elkaar kunnen zijn??