Jacuzzi of hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

callum

Re: Jacuzzi of hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 08:20

Hier ook de trotse bezitter van een Aussie. Meid bereid je maar voor. Als je deze honden niet bezighoud heb je een probleem. Ze willen werken sporten beziggehouden worden. Mee naar de paarden is echt niet genoeg. Ze hebben hersen werk nodig. Eventueel agility treibbal drijven etc. Als je een leuke huishoud wil om een beetje te wandelen en te spelen is een aus geen goeie keus

eef_doortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 08:30

Hier een eigenaar van een border collie echt waar als onze hond een dag niet mee naar de boerderij kan om de dieren te halen ( dus drijven) en dan is ze de hele dag nog bezig hebben we een erg vervelende hond en na die tijd nog druk dus heeft een aussie veel beweging. En denkwerk nodig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 08:39

Heel bijzonder topic inderdaad.

Ik vraag me af; als je nu al aangeeft geen tijd te hebben om even in de Jacuzzi te liggen, heb je dan wel tijd om een hond alle aandacht te geven die het verdient?

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 08:48

Kan dit eigenlijk geen serieus topic noemen.

Klinkt bijna als dat jullie niet weten wat je met je geld moet doen.

Ik hoop dat jullie ouders sterker in de schoenen staan, eerlijk gezegd.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 08:50

RaafSmits schreef:
Kan dit eigenlijk geen serieus topic noemen.

Klinkt bijna als dat jullie niet weten wat je met je geld moet doen.

Nou inderdaad. Ik weet toch wel nuttigere dingen te bedenken van 10.000 euro hoor.
Raar topic. Een vergelijking die kant noch wal raakt.
Waarom geen nieuwe BMW?

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 08:56

TS je bent 15 en klinkt als een 8 jarige die een snoepje wilt en het niet krijgt.

Waarom wil je een aussie? Ik betwijfel namelijk of je wel weet waar je aan begint.
Daarnaast, jij wilt graag een hond, maar laat je vader het grootste gedeelte ervoor opdraaien? En jij vind het raar dat je ouders erover na moeten denken?

Realiseer je je ook wel dat je niet een hond neemt voor een half jaartje? Jij gaat het namelijk de komende jaren alsmaar drukker krijgen met school, dan is vaak een paard daarnaast al teveel. Laat staan ook nog een hond.

Als ik jou was zou ik mijn keuze lekker bijstellen naar een Jacuzzi.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 09:04

Wij hadden een jacuzzi (en hebben honden ).Wij hebben hem weggedaan omdat:
De stroomkosten waren vele malen hoger als verwacht (hij moet immers op temperatuur blijven en dat tikt vooral in de winter behoorlijk aan.
Het is veel werk om het water op "pijl" ze houden, ph-waardes /chloor regelmatig schoonmaken, enz, en zoms als het weer veranderd (bvb flink onweer in de zomer )dan kipt de waarde en het water wordt spontaan groen = alles eruit/schoonmaken /weer vullen /uren wachten todat weer op temperatuur.
Last but not least: in het begin zaten wij er vaak in, na twee jaar hooguit nog eens in de maand...
Dan is een hottub (schrijf ik dat zo?) de goedkopere en kleinere alternatief. Qua hond,laat ik mij niet uit :-)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 09:20

Koop een opblaasbad en een asielhond.
Klaar.
Jij en je broer klinken niet echt als mensen die nu doordachte keuzes kunnen maken.
Denk dat de ouders lekker pappen en nathouden, maar er komt nooit wat.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:16

Ik heb geen hond, mijn ouders wel en ik vind het leuk om af en toe op ze te passen, heel gezellig. Ik heb wel een jacuzzi en ik zou echt niet meer zonder kunnen, ik zit er bijna dagelijks in en dan meestal minimaal een uur met een boekje en een kopje thee.
Met alleen de installatie ben je er niet dat ding heeft ook best wat onderhoud nodig en de hoeveelheid water is ook niet mis.

Ik vind het wel een aparte keuze hoor, of een hond of een jacuzzi.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:17

Bijzondere keuze dit, ook ik vind het niet 2 gelijkwaardige keuze's!

Ik zal met je meeduimen voor de hond!

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:19

minikatje schreef:
Klaar.
Jij en je broer klinken niet echt als mensen die nu doordachte keuzes kunnen maken.

Een asielhond kan zomaar evenveel nodig hebben als een aussie hoor, en if not dan is het niet veel minder. Dus raad dat alsjeblieft niet aan TS aan. Neem liever gewoon een teddybeer ofzo.

pompidou2602

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 14:30

Zoe_97 schreef:
een week geleden wilde je nog een hamster, nu wil je ene hond...

Een hamster kan je echt niet vergelijken met een hond!

pompidou2602

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 14:31

Babbelientje schreef:
minikatje schreef:
Klaar.

Een asielhond kan zomaar evenveel nodig hebben als een aussie hoor, en if not dan is het niet veel minder. Dus raad dat alsjeblieft niet aan TS aan. Neem liever gewoon een teddybeer ofzo.

Grappig ;)

pompidou2602

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 14:32

PowerReiner schreef:
TS je bent 15 en klinkt als een 8 jarige die een snoepje wilt en het niet krijgt.

Waarom wil je een aussie? Ik betwijfel namelijk of je wel weet waar je aan begint.
Daarnaast, jij wilt graag een hond, maar laat je vader het grootste gedeelte ervoor opdraaien? En jij vind het raar dat je ouders erover na moeten denken?

Realiseer je je ook wel dat je niet een hond neemt voor een half jaartje? Jij gaat het namelijk de komende jaren alsmaar drukker krijgen met school, dan is vaak een paard daarnaast al teveel. Laat staan ook nog een hond.

In STW (tso-richting) krijg je in het 6e minder huiswerk dan in het 3e. Als ik dit moet uitleggen via bokt, ben ik morgen nog bezig!

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:35

pompidou2602 schreef:
Zoe_97 schreef:
een week geleden wilde je nog een hamster, nu wil je ene hond...

Een hamster kan je echt niet vergelijken met een hond!

Ja, een jacuzzi en een hond wel namelijk. :')

Serieus, ga eerst lekker bezig met school, paarden, je sociale leven voordat je zomaar even een hond "neemt" en laat je ouders beslissen waar ze hun geld aan willen uitgeven.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:43

Maakt niet uit welk niveau je doet, hoe verder je komt, hoe meer tijd je kwijt bent.
Daarna ga je misschien een studie doen en heb je nog minder tijd. Die hond leeft dan nog wel.
En als jij over 5 jaar het huis uit gaat, neem je de hond dan mee of blijft hij bij je ouders?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:44

pompidou2602 schreef:
PowerReiner schreef:

In STW (tso-richting) krijg je in het 6e minder huiswerk dan in het 3e. Als ik dit moet uitleggen via bokt, ben ik morgen nog bezig!

dat geloof jij hahahaha blijf lekker dromen meid D ik wil jou een gip zien schrijven als je een hond hebt en paarden die zoveel aandacht vragen. Ik zit in Aso laatste jaar en terwijl normaal meer werk hebben dan mensen uit TSO, zit mijn vriendin al een heel jaar elke avond uren aan haar gip te werken ;)

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:44

Maar nogmaals TS, vanwaar de keuze voor dit ras?
Is dat vanwege die vrienden die pups hebben? Alle pups zijn leuk en schattig, maar ik mag toch wel hopen dat je je keuze niet alleen daarop baseert en je goed verdiept hebt in het ras...

Ik snap overigens wel dat je voorkeur naar een hond uitgaat. Ik als hondenliefhebber heb ook liever een hond dan een jacuzzi :+ en zelfs al zou ik beiden kunnen bekostigen, zou ik nog geen jacuzzi willen hebben :o

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:53

Ik zou denken als er een Jacuzzie van 10.000 vanaf kan, kan die hond er ook nog wel bij. Dan maar even een iets minder duur merk Jacuzzi, dan zijn jullie beide gelukkig :+ :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:55

Mayling27 schreef:
Ik zou denken als er een Jacuzzie van 10.000 vanaf kan, kan die hond er ook nog wel bij. Dan maar even een iets minder duur merk Jacuzzi, dan zijn jullie beide gelukkig :+ :')

Denk dat mijn ouders me voor gek verklaarden als ik een cadeau van 10.000 vroeg. Ik mocht al blij zijn als ze een cadeau van 100 goed vonden _O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:58

Mijn ouders zouden mij sowieso voor gek verklaren als ik even ga bepalen wat zij met hun geld moeten doen omdat ik perse nog meer wil :')

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:59

Kunnen jullie niet iets anders gaan doen met dat geld? Bijvoorbeeld een leuke vakantie/leuk uitje ofzo? Zijn jullie allemaal tevreden, en heb je ook geen hoge kosten van de jacuzzi en het werk van een hond :)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:14

Wat een negatieve reacties zeg. Er mag wel even wat meer respect aanwezig zijn hier.

Beide dingen, een jacuzzi en een hond zijn een kostenpot, dus ik snap dat de ouders van TS niet beide willen aanschaffen en ze een keuze geven tussen beide. Niets mis mee vind ik.

Daarnaast dat gedoe over tijd van TS.. TS is zelf minderjarig en heeft ook nog ouders. Ik ga er vanuit dat als TS op school zit, ziek is of even geen tijd heeft, dat de ouders dan wel goed voor de hond zorgen. Immers zijn zij uiteindelijk verantwoordelijk voor de hond.

Het verbaasd me altijd zo hoe bokkers het andere mensen altijd zo afraden om dieren te nemen, een hond of een eerste paard. Iemand die dat wil word soms zo afgekraakt. Alsof het nemen, verzorgen en onderhouden van dieren rocket science is. Ja, het is niet 1.2.3 makkelijk en een hele verantwoordelijkheid, maar nou ook niet bepaald zo onmogelijk als sommige bokkers het laten lijken. Alsof ze de enige zijn die goed voor dieren kunnen zorgen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:17

Tja, alleen hond mee naar de paarden is voor een werkhond niet genoeg. Ik zeg niet dat de ts geen hond kan nemen, maar 1tje die je echt bezig moet houden is wellicht geen handige keuze.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:21

Als TS hem mee wilt nemen naar de paarden, zou ik zeker geen pup nemen die komt nog veel te kort aan beweging zo en opvoeding.

Dan zou ik eerder kiezen voor een (asiel)hond die wat ouder is en training gehad heeft en niet super veel beweging nodig heeft, maar elke hond heeft zeker wel beweging nodig...

Hond moet je ook rekening houden zorg je jaren voor, dag in dag uit weer in weer uit.

Jacuzzi zet je aan en uit wanneer je hem gebruikt en hoef je geen oppas of dergelijke voor te regelen en ook niet uit te laten..

Keuze blijft toch bij je ouders, hun zijn voor beide wat eventueel gekocht word verantwoordelijk..