Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
pmarena schreef:Maar wellicht hebben ze een gedachtenkronkel gemaakt dat ze dachten dat je het boek graag snel wilde hebben en niet van de prijs zou schrikken en zo wel, dat je het dan terug zou sturen. Of zoiets.

Prrrr schreef:Als je zelf aangeeft dat de prijs rond de 40 euro wordt (en niet eens dat he, circa, maar dan wel tot op twee cijfers achter de komma nauwkeurig), dan mag je als bedrijf in alle redelijkheid niet verwachten dat iemand ook akkoord gaat met het drievoudige van dat bedrag. Als iemand bestelt voor ongeveer veertig euro, en je kunt daar niet voor leveren, dan moet je niet leveren. Lever je dan wel, dan ga je akkoord met die ongeveer 40 euro. Je klant mag er dan ook redelijkerwijs van uit gaan dat het dat bedrag kost.
Gianti schreef:Als je met auto vergelijkt.. moet je zien als dat je auto al mee terug gekregen hebt en betaald en achteraf nog rekening krijgt van een onderdeel
liedje89 schreef:Ik vind opzich dat je naar een bedrijf wat een foutje maakt ook wel coulant kan zijn. Maar imo is de prijs ineens een beetje geniepig verdriedubbelen geen foutje hoor. Je bied iets aan voor circa 40 en bevestigd die prijs dan 2x, stuurt dan vervolgens het boek op en stopt er een 3x zo hoge rekening bij. Als je ervan uit gaat dat je al betaald hebt heb je wel kans dat je die rekening over het hoofd ziet en het artikel al gebruikt terwijl je het niet wilde hebben voor die prijs en dan moet je het maar ophoesten![]()
Als mijn garage de rekening zonder overleg verdubbeld halen ze dat onderdeel er maar weer uit. Zal wel van de auto die je rijdt afhangen maar die van mij is niet zonder meer elke reparatie meer waard :Y)
Dat is volgens mij niet helemaal het voorbeeld dat gegeven wordt. Als je een nieuwe autoband wil hebben en er wordt gezegd dat die 150 euro is ongeveer en je haalt je auto op mét nieuwe band en je krijgt een rekening mee of achteraf van 500 euro.. want de ‘band viel iets duurder uit dan gedacht’. Daar hoef je dus écht niet mee akkoord te gaan. (Tenzij je iets hebt gezegd of geschreven.. het maakt mij niet uit wat het kost, ik moet die nieuwe band hebben!)Citaat:Twee maanden rondrijden en dan toch willen dat ze het eruit halen en jij je geld terug krijgt. Zo werkt het dan weer net niet....