Wat zou jij doen als geld geen rol speelde

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 08:50

Als geld geen rol speelt zou ik de armoede in de hele wereld willen bestrijden.Ik zou alle mensen de middelen/materialen/kennis geven die ze nodig hebben om zelf eten te kunnen verbouwen.

AmyJamess

Re: Wat zou jij doen als geld geen rol speelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 08:53

Als geld geen rol speelde was ik allang vertrokken. Eerst een beetje van de wereld zien. En dan in een ander land een nieuw leven beginnen.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 08:53

Leuke vraag om over na te denken.
Als geld geen rol speelde zou ik samen met mijn vriend wel een maand naar Amerika willen. En wat vaker op vakantie.
En ons droomhuis laten bouwen op een plek waar wij 'm willen.
En een eigen auto kopen mét trailer (oja en dan ook even m'n E rijbewijs halen).
En een nieuwe opleiding/cursus doen (en in die periode niet hoeven werken zodat ik me helemaal op die opleiding/cursus kan richten en natuurlijk nog wel tijd heb voor mijn vriend en paard :) ).

Zucht..

Toch ben ik ook ontzettend blij met het leven dat ik nu leid hoor!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 09:13

Ik zou wel de kleinere projecten steunen, zo vind ik secret milionair altijd leuk om te kijken en om zoiets te doen lijkt mij fijn al weet ik best dat het op tv anders is dan in real life.. Je ziet met eigen ogen waar het nodig is en waar je de mensen mee kan helpen want er is hier in dit land nog veel te veel verborgen ellende.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 09:17

Ik zou lekker doorgaan zoals nu.
Samen met mijn vriend werken op zijn bedrijf.
Wellicht zal er wel wat meer personeel komen, hebben wij ook een keer vrije tijd, want dat is zeldzaam. :')

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 09:21

Dan zou ik kunnen trouwen! :D
Een aantal mooie verre reizen maken met mijn vriend.. en als het even kan een leuk klein boerderijtje kopen, mijn vp overkopen en nog een ander leuk jong peerd kopen. Parttime gaan werken en me dan gaan focussen op het opvangen van dieren & mensen gaan helpen.

Bij stap 1 gaat het al mis wat betreft geld. :(

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 09:27

Dat zou voor mij simpel zijn
#2 huizen kopen en verhuren aan familie die dit nodig hebben.
#Investeringen doen in ons bedrijf
#extra opleidingen volgen voor mijn ontwikkeling
#extra land voor weiland voor jonge paarden en merries

Verder zou ik vrijwel het zelfde blijven leven

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 09:28

Eerlijk gezegd denk ik dat ik niet veel anders zou doen dan nu. Ik zou mijn studieschuld afbetalen en gewoon zoals gepland per september beginnen aan mijn premaster. Ik zou wel een leuk huisje huren/kopen zodat ik iets meer ruimte heb dan één kamer. Verder veel leuke dingen doen en als mijn studie het toelaat komt er natuurlijk een paard. :)

Nu wordt het niet meer dan een kamer en zal ik ook geen paard kopen, maar ach. Eigenlijk ben ik wel tevreden met wat ik heb.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 09:30

mairead schreef:
Boerderijtje kopen met een stuk grond erbij. Stallen en (binnen-)bak erbij. Paardje aan huis en 1 of 2 andere paardjes/pony's erbij kopen. Misschien ook nog n veulen fokken van mijn merrie. :)
Verder misschien idd een leuk huisje in de buurt voor mijn ouders waar zij samen oud kunnen worden.

Maakt overigens niet uit waar dat boerderijtje staat: mag in Nederland wezen, maar ook in Duitsland of misschien wel Engeland! :P Ergens waar ruimte is.

Ik zou ook nog mijn paardje(s) laten beleren voor de wagen en n leuk wagentje erbij kopen. :)

Mijn wensen zijn wel erg egoistisch vergeleken met die van anderen die hier gepost hebben :o

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 09:30

Dan komt er een leuke grote boerderij met ruimte voor 20 paarden (waarvan 2 voor mij en de rest pension) met zowel een binnen als buitenbaan. En verder alle luxe die je maar kan wensen (uitloopstallen, grote trainingsmolen, aqua molen, solariums, boxen van 4 bij 4 minimaal, paddocks, weilanden, prachtige zadelkamers, goede kwaliteit voeder voor de dieren, enkele honden en katten enz.)

Daarnaast ga ik voor mijn vrachtwagen rijbewijs en komt er dus ook een vrachtwagen voor transport waardoor we wedstrijden kunnen gaan rijden.

En vooral lekker werken in mijn pensionstal met 1 of 2 medewerkers erbij en er ook een stage plek van maken.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 09:31

Ik zou stoppen met werken en een leuk huis kopen. En een kok in dienst nemen die lekker elke dag voor me kookt. En verder lekker reizen en vrijwilligers werk doen in het buitenland.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 09:31

Dan zou ik mijn vader geld geven, die heeft zijn gewone arbeiderspensioen ieder jaar zien slinken :( En uiteraard zou ik aan een aantal andere familieleden ook uitdelen. Verder zou hier het erf dan opnieuw ingedeeld worden, onze mega oude lelijk kapschuur eraf en een nieuwe erop en onze oude koeienstal eraf en een prachtige nieuwe superluxe stal voor de koeien. Een aantal mensen op vakantie laten gaan lijkt me ook leuk, manlief een nieuwe trekker en dat is het dan eerst wel. Over de rest kunnen we dan nog eens rustig nadenken.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 09:32

Op een mooie plek wonen met de mensen om me heen die ik liefheb, weg uit het gejaagde leven waar je altijd maar verplichtingen hebt. En alleen dingen doen die ik leuk vind.
Ik denk weg uit Nederland, het klimaat hier, ik begin er van te gruwen, ik wil wonen waar het altijd lente is!
Ik geef niet veel om luxe, dus dure zooi kopen boeit me niet.

CoolHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 09:32

Ik zou veel vaker op allerlei leuke plekken in Nederland buitenritten maken bij maneges :D
Nu ik op kamers zit mis ik het paardrijden af en toe best wel, maar om nou elke maand 40 euro te betalen voor een rit van 2 uur... :D

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 09:34

Ik zou elke week naar de kapper gaan,flink wat tatoeages erbij nemen, mijn boodschappen thuis laten bezorgen, met mijn gezin naar Australië voor een 6 maandse vakantie, een vakantie huis in Spanje kopen, een cursus volgen in Amerika bij Pat Parelli, een stuk grond waar ik mijn paard (met dan wat paarden erbij) aan huis kan houden, een nieuwe auto,een huishoudster, een vaste klusjesman,een winter schilder,een rijbewijs en auto voor mijn kinderen, een jaarabbo op een pretpark, de nieuwste Samsung telefoon.

Maar dat blijven waarschijnlijk dromen.
(behalve de nieuwe auto en de Samsung telefoon, die komen er nu ook wel)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 09:35

Doorstuderen, en emigreren naar Australië!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 09:36

Een boerderij kopen zodat ik mijn meisje dicht bij huis heb en haar helemaal naar eigen wensen kan houden. En voor we daar intrekken zou ik mijn ouders meenemen voor een safari naar Zuid-Afrika. En ik zou wat lijntjes uit gaan gooien voor "het partnerschap" op werkgebied.

Mja.. nog even sparen _O-

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 09:37

Ik zou een mooi huis kopen. Minder gaan werken. En meer tijd voor de leuke dingen. Zit op het moment echt in zo'n sleur werken, slapen, werken. Meer genieten in het leven in plaats van alle verplichten dingen en het gehaaste/gestresste leven.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 09:39

verhuizen ! meer grond bij m'n huis, mooi rietgedekt boerderijtje. grote schuur erbij en voor mijn vriend zijn droom belg. mijn paarden hou ik dan op dezelfde manier als dat ik ze nu houd. geen mooie luxe glimmende opsluit hokken, maar lekker in en uit wandelen wanneer ze willen.

Beide wat minder gaan werken zodat we meer tijd hebben voor onze hobby's. ook een deel van mijn tijd zou ik besteden aan leuk vrijwilligers werk.

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 09:44

Als mijn geld oneindig was.... dan zou ik geld doneren aan het KWF kanker fonds en aan de ziekenhuizen voor betere therapie en medicijnen. Zorgen dat alle onderzoekinstellingen geld genoeg hebben om nog sneller een oplossing of medicijn te vinden tegen kanker.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 09:45

Dit huis werd verkocht en dan een riante boerderij met flink wat grond erbij, de 20x40 bak werd dan een 20x60, van die stallen met wegklapbare wanden en met de trekker stallen mesten. Een mooie grote tuin met tuinman. Een vrachtwagen voor een stuk of vijf, zes paarden.
Een apart deel voor mijn moeder voor als ze ouder wordt.
Mijn baan opzeggen en me richten op mijn glaskunst.
En uiteraard mijn kinderen alle kansen geven die er zijn in wat ze ook willen bereiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 09:46

Het hele zooitje hier in Nederland laten voor wat het is, m'n boeltje pakken met mijn vriend, paard en kat en een leuk huis met grond kopen in Zwitserland of Spanje. Met een apart gastenverblijf voor onze familie, die mogen uiteraard regelmatig overkomen. Ik zou willen fokken in Lippizaners en mijn huidige paard mag de rest van haar leven voor mama spelen en buitenritjes maken.

En vanuit daar weer heerlijk gaan studeren aan een kunstacademie.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 09:51

Ik zou hier wel gaan verbouwen en een mooie buitenbak aanleggen. Wat vaker op vakantie maar verder zou er niet veel veranderen.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 09:55

Het delen met andere mensen, want van delen wordt ik sowieso gelukkig!
En reizen en een kledingzaak beginnen, waarbij mensen met een beperking kunnen helpen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 09:59

Ik denk ook dat er hier 'weinig' zou veranderen.. Weinig in die zin van verhuizen (maar dat stond al op de planning alleen dan gelukkig wat groter :') ), rijbewijs halen en investeren in 't bedrijf. Vriend bij, schoonouders blij, en ik ook blij :j

En goed, de meest idioot grote krabpaal ever voor Sok kopen of laten ontwerpen/maken :') gewoon omdat het kan :')