Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
LisaFaded schreef:purny schreef:Verkeersboetes gaan tegenwoordig in nl digitaal toch. Er cirkelen wel illegale incassobureaus rond op internet. Kan ook zo zijn dat het een foute postcode is. Soms moet je namelijk ergens de postcode invoeren en dan word het adres gelijk gelinkd. Wellicht daar een fout in.
En je opmerking ts over dat die ander fout is en jij dus een vrijbrief hebt om dit ook te doen is ook fout. Spring jij ook van een berg af alleen omdat anderen dat doen?
Wat is dat nou weer voor een opmerking? Nogmaals ik heb die brief niet geopend, maar mijn vader! Kan ik wat aan doen dat hij hem geopend heeft. Me vader heeft hem geopend wss omdat ie zijn bril niet op had en zijn moeder onlangs is overleden. Moet ik dat serieus hier gaan verantwoorden?
Zoals er staat het gaat om een boete in België.
purny schreef:LisaFaded schreef:
Wat is dat nou weer voor een opmerking? Nogmaals ik heb die brief niet geopend, maar mijn vader! Kan ik wat aan doen dat hij hem geopend heeft. Me vader heeft hem geopend wss omdat ie zijn bril niet op had en zijn moeder onlangs is overleden. Moet ik dat serieus hier gaan verantwoorden?
Zoals er staat het gaat om een boete in België.
Nou nou rustig maar hoor
En bij aanhouding is het gewoon dokken of auto kwijt. Kan best dat je een bezwaar kunt maken achteraf maar zonder te betalen kom je echt niet weg
Dus hoe dan ook, imo klopt dit verhaal van geen enkele kant.Ayasha schreef:Ja. Maar je krijgt zo'n formulier om in beroep te gaan of aan te geven dat er een andere bestuurder was. Daarop moet je wel zelf een adres invullen volgens mij.
MarChak schreef:Wij hebben pas een snelheidsboete uit Frankrijk gekregen (gelukkig maar €45). We wisten dat we geflitst waren. Frankrijk heeft het tegenwoordig wel goed voor elkaar, maar in België schijnen ze nog niet zo ver te zijn. Het zou me dus niet verbazen als dit een gevalletje poging tot oplichting is.
Ik ben benieuwd TS hoe dit verder gaat, ga je het nummer bellen op de brief of heb je nog via .be een officiele instantie gevonden die over boetes gaat?
chocobroodje schreef:Dus jij denkt dat iemand geflitst is bezwaar heeft gemaakt en een verzonnen adres heeft opgeven? Of snap ik je dan verkeerd?Ayasha schreef:chocobroodje; Ja, en bij die brief zit een bezwaar-ding dat je kan terug sturen waarop je kan invullen wat je wil.
Sammie schreef:Dan zou het antwoord natuurlijk kunnen zijn: Omdat het niet mijn post was en ik maak geen post open van andere mensen.
Deurwaarders zoeken persoon x en x die woont daar niet. Klaar. Al ben ik het met je eens dat je het beter niet zo ver kan laten komen. Dat gezeur over post open maken van een ander en dat is strafbaar. Zal wel zo zijn, maar ik geloof niet dat er ooit iemand de bak in is gegaan. Dat soort wetten zijn meer van belang voor de postbode e.d.
Het klinkt allemaal erg vaag en raar. Kun je de brief niet inscannen of een foto van maken? Desnoods naar een Belgje uit dit topic.
Niet mijn fout dat de bank zich 1x vergist in huisnummer maar goed. Had even goed met een boete kunnen gebeuren, dan had ook iemand anders ze dus in de bus gehad.