Vals adres opgegeven en ik krijg de boete, en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bridgetF

Re: Vals adres opgegeven en ik krijg de boete, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 07:08

Ik zou gewoon even angs de politie gaan met de brief en niet ang zijn dat hij per ongeluk open is gegaan. Jullie hadden die dag gewoone rg veel post, dus heb je neit zo precies gekeken, klaar.
Doen ze echt niet moeilijk over. Zij kunnen je dan adviseren en / of helpen. Ik zou in ieder geval niet bellen met het nummer die er op staat.

Een andere optie is dat je doet of je neus bloed en niks er mee doen en bij herinnering, alsnog retour afzender doet. Ten slot kunnen zij niet bewijzen of nummer 1 is binnen gekomen en ook of je de 1e ook retour afzender hebt gedaan.

Maar betalen hoef je niet, het is immers niet aan jullie geadresseerd. Of iemand heeft een vals adres gebruikt of het is een oplichtings praktijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 07:24

Is die brief wel echt? Staat er wel een kloppend rekeningnummer op de incasso? Vooral omdat je al zegt dat er op de site van justitie (daar kom je op via de QR neem ik aan?) geen SSL certificaat zit.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 08:15

LisaFaded schreef:
purny schreef:
Verkeersboetes gaan tegenwoordig in nl digitaal toch. Er cirkelen wel illegale incassobureaus rond op internet. Kan ook zo zijn dat het een foute postcode is. Soms moet je namelijk ergens de postcode invoeren en dan word het adres gelijk gelinkd. Wellicht daar een fout in.

En je opmerking ts over dat die ander fout is en jij dus een vrijbrief hebt om dit ook te doen is ook fout. Spring jij ook van een berg af alleen omdat anderen dat doen?

Wat is dat nou weer voor een opmerking? Nogmaals ik heb die brief niet geopend, maar mijn vader! Kan ik wat aan doen dat hij hem geopend heeft. Me vader heeft hem geopend wss omdat ie zijn bril niet op had en zijn moeder onlangs is overleden. Moet ik dat serieus hier gaan verantwoorden?

Zoals er staat het gaat om een boete in België.

Nou nou rustig maar hoor

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 08:48

Nogmaals dit kan bijna niet kloppen.. Als je staande wordt gehouden in het buitenland moet je direct afrekenen! Je krijgt géén boete na gestuurd. Kun je niet betalen wordt je auto afgesleept. Dus of er rijdt iemand met vals kenteken (maar dan zou je verwachten dat de naam klopt!) of het is een poging tot oplichting (en dat lijkt mij het meest voor de hand liggende)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 08:51

Hij kan toch ook geflitst zijn?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 08:53

Kan, maar dan zou je met valse platen verwachten dat de naam op de boete wel klopt, alleen ben je er nooit geweest en is het een andere auto.. Snap je dan wat ik bedoel?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 08:55

Ja. Maar je krijgt zo'n formulier om in beroep te gaan of aan te geven dat er een andere bestuurder was. Daarop moet je wel zelf een adres invullen volgens mij.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 08:56

purny schreef:
LisaFaded schreef:

Wat is dat nou weer voor een opmerking? Nogmaals ik heb die brief niet geopend, maar mijn vader! Kan ik wat aan doen dat hij hem geopend heeft. Me vader heeft hem geopend wss omdat ie zijn bril niet op had en zijn moeder onlangs is overleden. Moet ik dat serieus hier gaan verantwoorden?

Zoals er staat het gaat om een boete in België.

Nou nou rustig maar hoor

Ik licht even toe waarom ik zo reageer. Ik heb al een aantal keren in dit topic gezegd dat ik de brief niet heb geopend. Ook begin je over NL terwijl er duidelijk België staat. Dan krijg ik zo'n vraag dat als anderen van de berg afspringen ik dat ook doe?Dat vind ik geen nette manier van communiceren. Lees dan gewoon eventjes het topic door of reageer niet. Ik heb er niks aan zulke opmerkingen want dat helpt mij niet verder.
Sorry dat ik geïrriteerd reageerde maar ik vind de opmerking niet fijn.

ik ga zo bellen trouwens!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:08

Maar die zou dan op de juiste naam zijn aangekomen ;) En bij aanhouding is het gewoon dokken of auto kwijt. Kan best dat je een bezwaar kunt maken achteraf maar zonder te betalen kom je echt niet weg :n Dus hoe dan ook, imo klopt dit verhaal van geen enkele kant.

Ayasha schreef:
Ja. Maar je krijgt zo'n formulier om in beroep te gaan of aan te geven dat er een andere bestuurder was. Daarop moet je wel zelf een adres invullen volgens mij.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:09

Wij hebben pas een snelheidsboete uit Frankrijk gekregen (gelukkig maar €45). We wisten dat we geflitst waren. Frankrijk heeft het tegenwoordig wel goed voor elkaar, maar in België schijnen ze nog niet zo ver te zijn. Het zou me dus niet verbazen als dit een gevalletje poging tot oplichting is.

Ik ben benieuwd TS hoe dit verder gaat, ga je het nummer bellen op de brief of heb je nog via .be een officiele instantie gevonden die over boetes gaat?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:10

chocobroodje; Ja, en bij die brief zit een bezwaar-ding dat je kan terug sturen waarop je kan invullen wat je wil. :)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:13

Jeetje wat een stress. :')
Ts gooi die brief weg hier hebben jullie duidelijk niks mee te maken.
Ik denk dat t een administratieve fout is.
Pas als je aanmaningen krijgt actie ondernemen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:13

Dat zou ik dus niet doen. Wachten op aanmaningen.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 09:14

MarChak schreef:
Wij hebben pas een snelheidsboete uit Frankrijk gekregen (gelukkig maar €45). We wisten dat we geflitst waren. Frankrijk heeft het tegenwoordig wel goed voor elkaar, maar in België schijnen ze nog niet zo ver te zijn. Het zou me dus niet verbazen als dit een gevalletje poging tot oplichting is.

Ik ben benieuwd TS hoe dit verder gaat, ga je het nummer bellen op de brief of heb je nog via .be een officiele instantie gevonden die over boetes gaat?

Van een website inderdaad, ik heb al op twitter gekeken en hun zijn sinds 2014 niet meer actief diegene van de brief.

Ik ga de brief zeker niet weggooien, wij hebben geen zin in dat gezeur. Dan kan het maar beter snel opgelost zijn.

Bezwaar kan enkel schriftelijk... Dat duurt natuurlijk weer een eeuwigheid.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:17

Dus jij denkt dat iemand geflitst is bezwaar heeft gemaakt en een verzonnen adres heeft opgeven? Of snap ik je dan verkeerd?

Ayasha schreef:
chocobroodje; Ja, en bij die brief zit een bezwaar-ding dat je kan terug sturen waarop je kan invullen wat je wil. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:18

chocobroodje schreef:
Dus jij denkt dat iemand geflitst is bezwaar heeft gemaakt en een verzonnen adres heeft opgeven? Of snap ik je dan verkeerd?

Ayasha schreef:

Jep. Dat is de enige manier waarop ik kan bedenken dat dit kan gebeuren tenzij het nep is.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:19

Ayasha schreef:
Dat zou ik dus niet doen. Wachten op aanmaningen.

Hoezo?
Ze hebben er niks mee te maken dus sow what?
Hier komt ook wel eens post aan van oyde bewoners en dat zijn soms ook rekeningen/boetes enz.
Ik pleur dat meteen weg en klaar!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:21

Omdat ze met wat pech deurwaarders er op af sturen en dan komt de vraag "waarom heb je niet meteen in gegrepen als jij het niet bent geweest?"

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:24

Als die kantoorklerken niet hun administratie goed doen is dat hun pakkie an!
Dit zal ook gewoon een verwisseling zijn van namen end. Komt vaker voor.
Wat een paniekzaaierij zeg hahaha

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:25

Jep, en als die kantoorklerken kwaad willen is't jouw pakkie an ineens. Kan je wel stoer over doen maar gelukkig is TS verstandiger.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:26

Dan zou het antwoord natuurlijk kunnen zijn: Omdat het niet mijn post was en ik maak geen post open van andere mensen.

Deurwaarders zoeken persoon x en x die woont daar niet. Klaar. Al ben ik het met je eens dat je het beter niet zo ver kan laten komen. Dat gezeur over post open maken van een ander en dat is strafbaar. Zal wel zo zijn, maar ik geloof niet dat er ooit iemand de bak in is gegaan. Dat soort wetten zijn meer van belang voor de postbode e.d.

Het klinkt allemaal erg vaag en raar. Kun je de brief niet inscannen of een foto van maken? Desnoods naar een Belgje uit dit topic.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 09:27

Sammie schreef:
Dan zou het antwoord natuurlijk kunnen zijn: Omdat het niet mijn post was en ik maak geen post open van andere mensen.

Deurwaarders zoeken persoon x en x die woont daar niet. Klaar. Al ben ik het met je eens dat je het beter niet zo ver kan laten komen. Dat gezeur over post open maken van een ander en dat is strafbaar. Zal wel zo zijn, maar ik geloof niet dat er ooit iemand de bak in is gegaan. Dat soort wetten zijn meer van belang voor de postbode e.d.

Het klinkt allemaal erg vaag en raar. Kun je de brief niet inscannen of een foto van maken? Desnoods naar een Belgje uit dit topic.

Ja dat wil ik wel doen. Inscannen en laten zien aan iemand die Belgisch is. Najah dan gaat me vader de bak in voor een brief openen van iemand met een naam die niet bestaat maar wel ons adres opgeeft haha. Word ie zeker uitgezonden naar België _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:29

Zo'n vaart zal het wel niet lopen. Gewoon even bellen. :)
Men beweerd op bokt graag dat "we" (belgen) achter staan maar we zijn geen holbewoners.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:31

Niet te zwaar aan tillen joh. Het is niet aan jou gericht, het was je kenteken niet en de kans is ook nog erg groot dat het nep is.

Een kennis van me had laatst zelfs een nep-brief van de post. Of hij even porto wilde storten voor een te laag gefrankeerde brief. Was net echt. En op mijn werk heb ik ook al verschillende nepfacturen voorbij zien komen. Het lijkt wel of de snail-mail (post) tegenwoordig helemaal hot is bij oplichters. E-mail-scam zal z'n beste tijd wel gehad hebben ofzo. ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:40

Waarom kijk je niet even of er iemand met die naam in jouw dorp woont? Online telefoonboek kan je daarbij helpen. Wie weet bestaat die persoon echt, maar is er gewoon wat fout gegaan met het adres.

Zoals ik al zei, onlangs stuurde de bank een officieel document (dat ik ook verwachte) per ongeluk naar huisnummer 13 ipv 3. Die buur heeft dat toen ook in mijn bus gestopt, weliswaar met een erg zure opmerking "mens zorgt dat ze uw adres weten ik moet uw brol niet" :') Niet mijn fout dat de bank zich 1x vergist in huisnummer maar goed. Had even goed met een boete kunnen gebeuren, dan had ook iemand anders ze dus in de bus gehad.

Verzend het openbaar ministerie trouwens van dat soort brieven? Komt dat niet rechtstreeks van de politiezone waar de overtreding is begaan? Onlangs een parkeerboete gehad in een gemeente in Brussel, kwam gewoon van die gemeente zelf.