Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

bah. Was het een goede vriend? Sunrise19 schreef:Dit is namelijk al een keer gebeurd en is zeker wel zo, waarom krijg ik anders een brief thuis dat mijn collega is ontslagen omdat ze dit 2x niet gevraagd heeft en deze personen dus die rekening niet hoefde te betalen..???
Als jij je pomp nummer doorgeeft en degene achter de balie hoort het niet en jij haalt ook sigaretten en broodjes enzo, kan ik mij wel voorstellen dat het dan een beetje krom is..
Mioux schreef:Als jij als klant zijnde goederen afneemt van een tankstation, benzine diesel etc, ben jij gewoon verplicht deze te betalen. Of ze er om vragen of niet. Anders is het gewoonweg benzine of diesel stelen.
Wat jij noemt is een richtlijn van t tankstation, zoals je moet die kassa verkoopjes doen want als je t niet aan zoveel klanten per dag vraagt doe je je taken niet die beschreven zijn. (zoals die snoepjes die vaak bij kassa liggen etc)
Dus dat jouw collega een brief krijgt is misschien omdat hij zijn taken niet deed. Maar volgens de wet die boven de richtlijn staat van een tankstation dus of je t nu vraagt aan de klant of niet, moet de klant gewoon betalen als voor de goederen die diegene afneemt.
Dan zal er wel meer gespeeld hebben als alleen dat, want als een klant niet betaald en dus doorrijd na tanken is die schuldig. Dat iemand de tank aanzet dat mensen kunnen tanken ja dan moet je altijd maar gokken en dat is 50/50 dat diegene ook werkelijk komt betalen na tanken. Als die eenmaal wegrijd kan je er niet achteraan rennen...ja kan wel maar schiet je niks mee op
.
Ik weet dat ook heel erg zeker, aangezien ik toen de taken deed van onze assistent manager die ermee gestopt was. Wij hebben toen ook een hele vergadering gehad en die brieven verstuurd naar al het personeel. Dus nope niet meer dan dat..
Mioux schreef:Wat sunrise19 ook zegt.
Ik heb zelf bij een tankstation gewerkt, en als iemand niet kan betalen na het tanken worden de gegevens genoteerd. Soms ook, al weet ik niet of dat nog is, een kopie van rijbewijs.
Aangezien het jouw auto is, jouw kenteken en op jouw naam dus staat, ben jij uiteindelijk dus nu de verantwoordelijke. Omdat jij je auto uitgeleend hebt aan persoon X en die gegevens niet genoteerd zijn en handtekening, zal jij dus helaas moeten betalen. Ook is t tankstation hier in de fout geweest om deze persoon gewoon te laten gaan zonder zijn gegevens en handtekening...
Je kan naderhand geloof ik wel met bewijs van de beelden aangifte doen, maar dat is denk ik nog best een lange zaak voor dat klaar is, en weet niet of je dat ervoor over hebt.
de opmerking van:
Even een site note: Als jij een tankstation binnen gaat en jij rekent snoepjes, koekjes, drinken af en er word NIET gevraagd of je getankt hebt dan ben je niet eens verplicht je benzine te betalen
Natuurlijk moet je gewoon betalen, anders zou je benzine stelen. Hoeven ze heel niet om te vragen is gewoon goederen die je afneemt, en dus moet betalen.
. Zal zeker wel meer gespeeld hebben anders kan ik er niks van geloven sorry
. Heb zelf ook poos bij tankstation gewerkt en als de klant niet betaald, word jij heus niet op staande voet ontslagen.
. Donna93 schreef:Bedankt voor alle reacties.
Ik heb gebeld met het incassobureau en juristenkantoor en die zeggen dat ik er helaas niks aan kan doen. Ik kan ook geen bezwaar maken en moet gewoon betalen.
Nee, de pompen moeten wel aangezet worden, maar het was niet de bedoeling bij ons dat ik de pompen uit liet staan en alleen aanzette als de klant daar heel netjes om vroeg o.i.d. Bij ons moesten ze standaard aangezet worden.Kayleigh_ schreef:Oh god, gaan we echt mierenn*uken jaNee, de pompen moeten wel aangezet worden, maar het was niet de bedoeling bij ons dat ik de pompen uit liet staan en alleen aanzette als de klant daar heel netjes om vroeg o.i.d. Bij ons moesten ze standaard aangezet worden.
En als ik jouw collega was geweest, Sunrise, had ik gerechtelijke stappen ondernomen, want ze hadden hem helemaal niet mógen ontslaan inderdaad.
wat ik al zei dus onterecht ontslag. En sorry maar geloof er ook weinig van dat een wanbetalende klant ervoor zorgt dat je op staande voet ontslagen word
.