Welkom in mijn leed.....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:02

Als je gevoel niet juist is klopt dat vaak.. Ik zie veel van mijn ex terug in jouw verhaal. Ik zou voor jezelf kiezen. Uiteindelijk is dat ook beter voor je kinderen. Dan eerst je eigen leven op orde en dan pas daten.. een goede vent die van je houd en niet zo'n klootviool..

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:02

Arc_En_Ciel schreef:
En je zegt dat je tegen abortus bent; breng je dan liever een ongelukkig kind op de wereld dat in een onstabiele situatie leeft en nooit hetzelfde krijgt als zijn toekomstige klasgenoten? Ik vind het egoïstisch dat je het kind houdt. Je moet denken aan het arme kind, niet aan je eigen plezier en principes.

Het kind is er nu, verder is het niet aan jou om te verwijten dat ts het kindje heeft gehouden en is ze daar ook geen verantwoording voor verschuldigd, de wel of geen abortus discussie is hier dan ook niet nodig.

Ts moet nu wel voor het geluk van haar kinderen gaan kiezen, en zo te lezen kan ze dat beter doen zonder deze lam zak en moet ze haar kindjes van deze situatie niks mee laten krijgen.

Iemand egoïstisch noemen om een kind te houden? Kinderen nemen an sich is al egoïstisch dat doe je zowiezo voor je eigen geluk.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:04

jessdaniels schreef:
Arc_en_Ciel
Ik vind het eigenlijk niet zo tactisch om maar te blijven zeggen dat ze haar kind, wat al geboren is, maar had moeten laten aborteren. Dat is natuurlijk niet leuk om als moeder te horen.
Voor de rest ben ik het zeker wel met je eens.

Ts heeft jouw ex echt een jaar vast gezeten voor huiselijk geweld, door jou 1 keer te slaan??

Hm daar heb je inderdaad gelijk in..

Excuses TS als dit je kwetst, is niet mijn bedoeling. Ik hoop echt voor je dat jullie een mooie toekomst krijgen maar je maakt het jezelf zo moeilijk..

Wat betreft het huiselijk geweld, dat was ik even vergeten. Maar inderdaad, lijkt mij ook apart dat hij zo lang vastzit voor 1 klap..

Cheyenne26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 10:05

bridgetF schreef:
Ik zal je niet oordelen op het feit dat je na drie weken al zwanger was.
Persoonlijk vind ik het niet slim en ook veel te snel zwanger, maar het is nu eenmaal gebeurd.
En ik begrijp dat je voor je eerste kindje drie jaar heb moeten dokteren, dus dat je het dan toch laat komen, is niet eens zo'n vreemde keuze. Persoonlijk vind ik het heel goed dat je er toch voor bent gegaan, ik ben namelijk tegen abortus.

Maar dit topic gaat ook niet over je snelle zwangerschap, maar over de relatie, dus....

Wat betreft je relatie, voor zo ver je het een relatie kan noemen. De basis van elke relatie is vertrouwen, zonder wederzijds vertrouwen kun je simpel weg geen relatie op bouwen. Hij controleert jou en jij houd hem in de gaten. Dat hoort niet, in een relatie hoor je elkaar blindelings te vertrouwen, anders is er iets niet goed. Het feit dat hij tegen je liegt en je hem daarop hebt betrapt, is voor mij een reden om te stoppen met zo'n relatie. De basis is niet goed en er wordt nog behoorlijk gelogen ook nog. Die combinatie is vroeg of laat dodelijk voor elke relatie. Voorkom dat je kinderen daar de dupe van worden!

Het feit dat jullie ruzie maken waar de kinderen bij zijn, vind ik absoluut niet kunnen. Kinderen horen op te groeien in een sociaal veilige omgeving. Daar waar ruzie, schreeuwen, stress en spanning zijn, is geen goede leefomgeving voor kinderen.

Ik vind persoonlijk dat je hem voorlopig helemaal met rust moet laten. Je zult zien dat je het na een week of drie best alleen kunt, de zorg voor twee kinderen, je huishouden, je werk. Het zal misschien in het begin zwaar zijn, omdat je het emotioneel ook zwaar hebt. Maar uiteindelijk zal het jou en je kinderen erg veel rust geven. Probeer ook niet te huilen of kwaad te zijn in het bijzijn van de kinderen.

Je bent moeder en je hoort je kinderen voorop te stellen. Ik vind het ook niet normaal om te lezen dat je "partner" s'morgens vroeg al aangeschoten / dronken is. Ook dat is niet iets waar je jonge kinderen mee wilt confronteren.

Ik ben van mening dat deze relatie gedoemd is om te mislukken. Voorkom dat je kinderen er wat van mee krijgen en stop met deze relatie. Hoe zwaar en moeilijk dit besluit kan zijn. Je zult zien dat er uiteindelijk rust komt en over een jaar voel je de opluchting. En die liefde, kijk eens om je heen, je kinderen dat geeft de meeste liefde die er is. Kinderen, zeker als ze jong zijn, houden onvoorwaardelijk van je. Daar kan geen man tegen op!

Het was ook niet in de ochtend maar in de avond. En ik schreeuw al helemaal niet in het bijzijn van mijn kinderen. Als hij ruzie wou maken dan stuurde ik hem weg met de honden en dan konden we er later op terug komen. Dus als de kinderen op bed lagen. En laat ik voorop stellen dat drugs nooit is voorgekomen. Af en toe dronk hij wel een biertje maar dan bleef het ook wel bij 1 of 2. Tuurlijk als we op stap gingen werden dat er wel meer, maar over het algemeen was dit dus zeer weinig. Heb hem dan ook nog nooit zo gezien als gisteren.

Cheyenne26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 10:06

Arc_En_Ciel schreef:
jessdaniels schreef:
Arc_en_Ciel
Ik vind het eigenlijk niet zo tactisch om maar te blijven zeggen dat ze haar kind, wat al geboren is, maar had moeten laten aborteren. Dat is natuurlijk niet leuk om als moeder te horen.
Voor de rest ben ik het zeker wel met je eens.

Ts heeft jouw ex echt een jaar vast gezeten voor huiselijk geweld, door jou 1 keer te slaan??

Hm daar heb je inderdaad gelijk in..

Excuses TS als dit je kwetst, is niet mijn bedoeling. Ik hoop echt voor je dat jullie een mooie toekomst krijgen maar je maakt het jezelf zo moeilijk..

Wat betreft het huiselijk geweld, dat was ik even vergeten. Maar inderdaad, lijkt mij ook apart dat hij zo lang vastzit voor 1 klap..

Nee dat jaar voorwaardelijk was omdat hij zich uiteindelijk ging verzetten tegen de politie en daarvoor ook een nacht heeft vastgezeten.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:07

Tiffany schreef:
Arc_En_Ciel schreef:
En je zegt dat je tegen abortus bent; breng je dan liever een ongelukkig kind op de wereld dat in een onstabiele situatie leeft en nooit hetzelfde krijgt als zijn toekomstige klasgenoten? Ik vind het egoïstisch dat je het kind houdt. Je moet denken aan het arme kind, niet aan je eigen plezier en principes.

Het kind is er nu, verder is het niet aan jou om te verwijten dat ts het kindje heeft gehouden en is ze daar ook geen verantwoording voor verschuldigd, de wel of geen abortus discussie is hier dan ook niet nodig.

Ts moet nu wel voor het geluk van haar kinderen gaan kiezen, en zo te lezen kan ze dat beter doen zonder deze lam zak en moet ze haar kindjes van deze situatie niks mee laten krijgen.

Iemand egoïstisch noemen om een kind te houden? Kinderen nemen an sich is al egoïstisch dat doe je zowiezo voor je eigen geluk.

Kinderen nemen an sich is misschien een beetje egoïstisch ja, maar als je een stabiele situatie hebt met 1 vriend of man waarvan je weet dat je goed zit, en je het financieel ook op orde hebt, kun je je kinderen een heel mooi leven geven. Dan vind ik het niet echt egoïstisch om een kind te krijgen eigenlijk. Je 'neemt' ze dan wel voor je eigen geluk, maar als je ook in de positie bent om ze alles te geven wat ze nodig hebben, zijn je kinderen ook gelukkig als ze er eenmaal zijn.

Als je geen stabiele situatie hebt en een vriend hebt die jou ongelukkig maakt, worden je kinderen daar ook niet gelukkig van.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:09

Tip voor je volgende relatie; zorg eerst dat je je leven op de rit hebt en je zelf happy en stabiel bent, dan heb je ook veel minder behoefte om om te gaan met zo'n louche figuur en zullen die waardeloze kerels jou ook niet aantrekkelijk vinden als sterke vrouw. Nu kunnen ze jou mooi bespelen immers.

Denk nu maar aan 1 ding: de kinderen. Wil je serieus dat zij dergelijke figuren als voorbeeld nemen en een moeder die het maar pikt en maar doorgaat met de relatie? Wat steken zij hiervan op denk je? Doorbreek die cirkel, voor hun.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:11

Wauw sorry, maar het klinkt zo white trash. Bij alle huizen aanbellen om te vragen waar 'dat wijf' woont, om daar vervolgens stennis te schoppen?

Waarom??? Waarom wil je die vent nog? :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:11

TS, ik lees vooral jouw excuses voor zijn gedrag.
Maar bedenk je eens of je jouw kinderen en jezelf wel bloot wilt blijven stellen aan deze vent en zijn gedrag.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:13

Arc_En_Ciel schreef:
Kinderen nemen an sich is misschien een beetje egoïstisch ja, maar als je een stabiele situatie hebt met 1 vriend of man waarvan je weet dat je goed zit, en je het financieel ook op orde hebt, kun je je kinderen een heel mooi leven geven. Dan vind ik het niet echt egoïstisch om een kind te krijgen eigenlijk. Je 'neemt' ze dan wel voor je eigen geluk, maar als je ook in de positie bent om ze alles te geven wat ze nodig hebben, zijn je kinderen ook gelukkig als ze er eenmaal zijn.

Als je geen stabiele situatie hebt en een vriend hebt die jou ongelukkig maakt, worden je kinderen daar ook niet gelukkig van.

Dat klopt, helaas mag je hier in Nederland, kinderen krijgen wanneer je wilt, aan iemand haar levenswijze zijn geen voorwaardes verbonden.

Daarom vind ik het ook niet netjes om nu te zeggen dat ze beter voor abortus had kunnen kiezen , dat is nu niet meer van toepassing en zelf dat nog als een vrouw geen abortus wilt gebeurd dat niet, gelukkig maar ;)

Natuurlijk is het het beste als je in verwachting bent dat je alles op de rit hebt, alleen is dit niet voor iedereen haalbaar. Wel vind ik dat als je kinderen hebt je er alles aan moet doen om er voor te zorgen dat ze een stabiel leven krijgen.

En imo gaat dat niet met een vent die zuipt, vreemdgaat, misschien drugs gebruikt en liegt. Ook als ts bij hem blijft is dat haar eigen keuze ik vind het alleen oliedom.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:14

Anthea schreef:
Wauw sorry, maar het klinkt zo white trash. Bij alle huizen aanbellen om te vragen waar 'dat wijf' woont, om daar vervolgens stennis te schoppen?

Waarom??? Waarom wil je die vent nog? :=

Nou... eerder wanhopig en bang om alleen gelaten te worden... Om je vent uit huis te zetten heb je toch wel even ballen nodig hoor (en ik spreek uit ervaring en ik ben totaal geen doetje)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:18

Arme kinderen... :(:)

Ik snap niet dat je zo over je heen laat lopen en misbruik laten maken door een ander, laat staan je partner.
Mocht mijn vriend 'rust nodig hebben' en ik vond hem bij een andere vrouw nadat hij zei dat hij naar familie ging, hoefde ik hem nooit weer te zien.
Zelfs al was er echt niks gebeurd, het feit dat hij tegen me liegt over zoiets, zou reden genoeg zijn.

En je laatste kindje, je zegt zelf "zwanger na 1x onveilig"... dacht je dat je van de eerste keer onveilige seks niet zwanger kon raken.
Ik ben misschien hard, maar vind echt dat je hier je verantwoordelijkheid had moeten nemen en eerst had moeten zorgen dat je je leven en dat van je zoontje weer op de rails had moeten zetten voor je aan zo'n wondertje zou beginnen.

Ik wens je heel veel succes, denk aan je kinderen, zorg eerst dat je zelf weer gelukkig en stabiel wordt en ga dán pas weer daten.
En niet met de eerste de beste die jou aandacht geeft.

senna21

Re: Welkom in mijn leed.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:21

Lekker dan... Bokt de moraalridder.
Met de wijsheid achteraf en in de schoenen van een ander, is het zo gemakkelijk oordelen.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:23

Tiffany schreef:
Arc_En_Ciel schreef:

Dat klopt, helaas mag je hier in Nederland, kinderen krijgen wanneer je wilt, aan iemand haar levenswijze zijn geen voorwaardes verbonden.

Daarom vind ik het ook niet netjes om nu te zeggen dat ze beter voor abortus had kunnen kiezen , dat is nu niet meer van toepassing en zelf dat nog als een vrouw geen abortus wilt gebeurd dat niet, gelukkig maar ;)

Natuurlijk is het het beste als je in verwachting bent dat je alles op de rit hebt, alleen is dit niet voor iedereen haalbaar. Wel vind ik dat als je kinderen hebt je er alles aan moet doen om er voor te zorgen dat ze een stabiel leven krijgen.

En imo gaat dat niet met een vent die zuipt, vreemdgaat, misschien drugs gebruikt en liegt. Ook als ts bij hem blijft is dat haar eigen keuze ik vind het alleen oliedom.

Klopt, het kindje is er nu inmiddels en ik hoop dat het goed gaat, maar zoals het nu klinkt lijkt het niet alsof TS bereid is om haar vriend op te geven voor haar kinderen, en daar gaat het dus al mis.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:26

Vraag jezelf eens af of je hem ooit nog weer zal kunnen vertrouwen als jullie het vanavond bijleggen. Ik denk dat je dat niet meer zal kunnen.

Ook ik had hem direct de deur gewezen zoals vele andere bokker hier. Wbt je kinderen, je zegt wel dat hun zoveel mogelijk buiten de ruzies worden gehouden omdat ze dan op bed liggen. Maar hoe klein ze ook zijn, hun krijgen meer mee dan je zelf weet en lief is.

Mijn advies, vertrek bij hem en zorg voor je kinderen en jezelf voor een stabiele situatie. Dat ben je met name naar je kinderen toe wel verplicht.
Laatst bijgewerkt door Lay_D op 03-06-15 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:26

KoudbloedKim schreef:
Arme kinderen... :(:)

Ik snap niet dat je zo over je heen laat lopen en misbruik laten maken door een ander, laat staan je partner.
Mocht mijn vriend 'rust nodig hebben' en ik vond hem bij een andere vrouw nadat hij zei dat hij naar familie ging, hoefde ik hem nooit weer te zien.
Zelfs al was er echt niks gebeurd, het feit dat hij tegen me liegt over zoiets, zou reden genoeg zijn.

En je laatste kindje, je zegt zelf "zwanger na 1x onveilig"... dacht je dat je van de eerste keer onveilige seks niet zwanger kon raken.
Ik ben misschien hard, maar vind echt dat je hier je verantwoordelijkheid had moeten nemen en eerst had moeten zorgen dat je je leven en dat van je zoontje weer op de rails had moeten zetten voor je aan zo'n wondertje zou beginnen.

Ik wens je heel veel succes, denk aan je kinderen, zorg eerst dat je zelf weer gelukkig en stabiel wordt en ga dán pas weer daten.
En niet met de eerste de beste die jou aandacht geeft.

Ik sluit me hierbij aan. En ik moet zeggen dat ik dit verhaal heel erg herken, TS, zorg alsjeblieft dat je daar weggaat en denk aan je kinderen. Die krijgen meer mee dan je denkt....

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:27

senna21 schreef:
Met de wijsheid achteraf en in de schoenen van een ander, is het zo gemakkelijk oordelen.

Wat moeten we dan zeggen?

Hoe erg het is voor TS? Dat weet ze zelf al neem ik aan.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:28

Schei toch uit zeg... Waar is je eigenwaarde en zelfrespect? Weet je zelf uberhaupt nog wie je bent?

Deze gezinssituatie is geen omgeving voor kleine kinderen. Ga hulp zoeken en gun je jezelf wat beters.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:31

Er zijn maar 2 mensen in de relatie die absoluut geen keuze hebben, dat zijn de kinderen. Je hebt wel van die ondersteunende groepen die je kunnen helpen met stappen zetten om bij deze vent weg te gaan. Je bent niet de enige vrouw immers in een dergelijke situatie. Maar wil je niet voorkomen dat bv je dochter ook later met zo'n vent thuiskomt omdat dat is wat ze heeft geleerd immers van thuis. T is niet wat je zegt immers, maar wat je doet dat kinderen vooral vormt. Zeggen dat ze voor zichzelf op moeten komen, heeft 0 effect als je zelf dat niet eens kan doen.

Bedenkt goed ts dat jij wel een keuze hebt... Ongeacht wat je nu denkt. Jij kan iets beters kiezen voor je kinderen en als je dat niet wilt doen, tja...
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 03-06-15 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:33

Ik vind de titel wel heel erg zelfmedelijdend klinken... Je bent zelf de enige die aan deze situatie wat kan doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:37

senna21 schreef:
Wat wil je dan?? Dat we allemaal zeggen; ooh, hij wist vast niet dat hij bij die andere vrouw in huis was en heeft zomaar ergens aangebeld om te vragen of hij daar mocht overnachten??
TS, neem hem maar weer lekker in je bed vannacht en laat je bedonderen??
En hoe weet jij wat de mensen die in dit topic hebben gereageerd zelf al hebben meegemaakt om tot een oordeel te komen?!

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:38

pff meid ik denk dat ik hem het huis uit zou trappen... zeker na al die leugens. al zou het gewoon een vriendin zijn zou die der niet zo geheimzinnig over hoeven doen (een van mijn beste vrienden is ook een man maar die denkt er niet aan om het voor eventuele relaties te verzwijgen). echt kies voor jezelf in deze situatie want dit gaat je volledig opbreken...

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:46

Cheyenne26 schreef:
Ik wil nog ff reageren. Het komt op sommige misschien over dat ik onstabiel ben enz. Ik heb al wat therapie en hulp gehad. Daardoor blijf ik niet te lang hangen in het verleden maar kijk ik vooruit. Ik denk dat iedereen weleens even een momentje uit zijn stabiliteit gerukt wordt. Ik wou toen ik hem leerde kennen ook eerst een eigen huis en gewoon gezellig samen en afstand daar waar nodig. Maar ik ben ook een volwassen die waar nodig een andere afslag moet nemen. Ondanks dat ik liever toen nog niet te vast wou zitten aan een relatie, vond ik wel dat ik niet kon weglopen van de zwangerschap en het bv weg te laten halen. Ik ben er zelf bij geweest. En ik heb echt wel een weloverwogen keuze gemaakt. Ik heb een goede baan en alles goed op de rit. Het zal even schipperen zijn mocht dit overgaan, maar ook dat komt wel weer goed. En geloof me: aan daten ben ik echt niet toe. Ik heb echt geen behoefte aan een andere man. Nooit gehad, heb altijd gezegd dat ik eerst dan weer alles op de rit wil. Ik heb me gisteren even verloren, gewoonweg zag ik een donker gat. Ik heb hem niet nodig maar vind het prettig om wel die liefde te krijgen. Die krijg ik gelukkig ook ontzettend veel van mijn kinderen. En ik heb hem vaak gezegd dat als hij moeilijk gaat doen dat ik het dan net zo lief alleen doe. Maar ik had even geen rekening gehouden met dat het zo'n pijn deed als iemand je bedonderd. Het gesprek komt er vanavond al is het om alles netjes af te sluiten. Hij heeft ook recht op zijn dochtertje en de omgang zal beter zijn als we goed uit elkaar gaan. Ik wil ook geen vechtscheiding voor mijn dochtertje.

welke afslag je ook neemt je hebt kinderen en die gaan op de eerste plaats dus zomaar een nieuwe afslag in je leven pakken gaat niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:53

TS ik wens je voor vanavond (en de toekomst) heel veel sterkte en wijsheid!

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:53

Sommige vrouwen schijnen echt alleen maar op de verkeerde mannen te kunnen vallen.
Of omdat ze graag de zorgzame /vriendin/vrouw willen zijn, de helpende hand bieden en de stabiele basis willen zijn die hun vriend nodig heeft.

Andere vrouwen hebben juist een heel laag gevoel van eigenwaarde, om dit soort situaties te willen en kunnen accepteren.
Zelfs in het geval van lijfelijk en geestelijk geweld.......in het geval van kinderen.

Het is hier al vaker gezegd.....zoek hulp en ga aan jezelf werken.
Dat jij jezelf wil laten misbruiken is je eigen keuze maar jou kids zijn hier de dupe van.

Dat klinkt hard en heeft niks met "een moraal ridder van Bokt "te maken.
Jij zou gewoon eens flink wakker geschud moeten worden.
Pak jou kids en jou leven bij elkaar en stap uit die wereld van die losers en knuppels.
Je bent toch zeker méér waard??