4000€ verkeerd gestort krijgen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 09:53

LisaFaded schreef:
LadyMadonna schreef:
Banken doen dergelijke dingen toch nooit telefonisch? (Hang op, klik weg, bel uw bank....)

Hoe moeten ze het dan doen? E-mail vertrouwen ze ook niet..

Heb bij een bank gewerkt en ik deed het ook wel eens telefonisch hoor. Als een rekeninghouder echt wanhopig belt dan probeer je het zo snel mogelijk te regelen voor hem. Het zijn gewone mensen die bij de bank werken hoor

Sammie

Re: 4000€ verkeerd gestort krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:05

Is dan lang geleden gok ik zo

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:06

LisaFaded schreef:
LadyMadonna schreef:

Heb bij een bank gewerkt en ik deed het ook wel eens telefonisch hoor. Als een rekeninghouder echt wanhopig belt dan probeer je het zo snel mogelijk te regelen voor hem. Het zijn gewone mensen die bij de bank werken hoor

maar dan belt de rekeninghouder de bank, dat vind ik anders :')
als de bank mij belt hand ik op & bel ik de bank terug, zodat ik zeker weet dat het ook echt de bank is die ik aan de lijn heb :')

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:09

xMyrth schreef:
slimmerik schreef:

maar dan belt de rekeninghouder de bank, dat vind ik anders :')
als de bank mij belt hand ik op & bel ik de bank terug, zodat ik zeker weet dat het ook echt de bank is die ik aan de lijn heb :')

Dat is op zich heel verstandig. Maar in dit geval totaal onnodig. Als je onrechtmatig geld ontvangen hebt en de bank vraagt je het terug te storten kan er toch niks vreemds mee gebeuren? Het nummer waar het vandaan komt is door jou te zien en de bank zal nooit vragen het door te sturen naar een ander rekeningnummer.

Cadeautje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:13

Sinds de invoering van de Iban schijnt er geen automatische check meer te zijn op naam / rekeningnummer. Extra goed opletten dus!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:19

Gut wat zijn er toch een hoop broodje aap verhalen in de wereld. Iban heeft altijd al bestaan alleen was dat voor de meeste consumenten een ver van mn bedshow.. je had er alleen mee te maken bij buitenlandse betalingen.. en juist bij die buitenlandse betaling zijn vaak wel correcte naw gegevens nodig. En voor die zogenaamde ibaninvoer werd er behalve bij de postbank nergens een dergelijke controle uitgevoerd. postbank is nu ing en alleen bij die ouwe rekeningen is die check er vaak nog wel.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:20

Klopt Sammie !

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:44

Ik heb het zelf gehad vorige maand. Ik heb heb teruggestort gekregen. nadat ik er voor de tweede keer twaalf cent heen heb gestort met als beschryving of ze aub geld terug wouden storten wat toen en toen verkeed gestort was.
De bank zei dat hetnummer niet bestond..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:33

Naam/nummer controle bij de ING is sinds de invoering van het BIC/IBAN verhaal ook niet meer in beeld.
Was best handig.
Voordeel is wel dat Buitenlandbetalingen ineens wel een stuk sneller gaan. Alleen die Engelsen }>
Wat betreft foute stortingen :+
Toen we in 2006 overgingen op de Basisverzekering werden er ook andere rekeningnummers in gebruik genomen.
Wat voor een rommel er bovenkwam.
UWV betalingen(periodieken) met nog hele oude Nominale Premiebedragen.
Niet 10x maar 100x verzocht om ze te stoppen. Vaak wisten ze niet eens voor welke verzekerde er werd betaald.
Gaat nu wat makkelijker met gebruik van BSN nummers.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 11:07

Stond toevallig vanochtend een artikel in de krant, dat banken hun klanten gaan helpen bij betalingen die naar het verkeerde nummer worden overgemaakt. Gebeurt blijkbaar behoorlijk vaak :D

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:16

slimmerik schreef:
LisaFaded schreef:

Ik werk ook bij een bank _O- dus....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:09

Ja en?? Werken ze bij jullie niet zo dan?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:30

Ik heb wel een klant gehad die moest 360 aan ons betalen, maar had er 36.000 van gemaakt. Gelukkig kon ik het laten terugstorten gelijk, maar die zat ook in de rats.

Ik heb nog een oud postbank nummer, over het algemeen als ik iets verkeerd in toets geven ze het nog wel (van postbank naar postbank). Verder niet jammer genoeg :n

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:55

slimmerik schreef:
Ja en?? Werken ze bij jullie niet zo dan?

Omdat je reageert bij de bank werken ook gewone mensen, dat bedoelde ik.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 18:52

Oh... Haha.....onderop dan hè ..... ;)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 18:53

Ik heb een keer 10.000 gulden verkeerd gestort gekregen.
Was ook iets verkeerd gegaan bij de bank. Ik heb het weer netjes terug laten storten.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 20:47

Door het IBAN nummer kijken banken (helaas) niet zo meer of er een naam wel of niet klopt... dus gaat het indd helaas veel vaker tegenwoordig fout. Heel goed opletten dus.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:29

Maar met het IBAN-nummer maak je toch juist minder snel fouten?
Ik heb wel eens gehad dat ik een cijfer verkeerd had overgenomen, maar omdat het dan niet correleerde met de NLXX code kon ik de overboeking niet doen...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:37

Nogmaals dit heeft niks met het iban te maken! Iban bestaat al veel langer dan 1 jaar..

Sammie schreef:
Gut wat zijn er toch een hoop broodje aap verhalen in de wereld. Iban heeft altijd al bestaan alleen was dat voor de meeste consumenten een ver van mn bedshow.. je had er alleen mee te maken bij buitenlandse betalingen.. en juist bij die buitenlandse betaling zijn vaak wel correcte naw gegevens nodig. En voor die zogenaamde ibaninvoer werd er behalve bij de postbank nergens een dergelijke controle uitgevoerd. postbank is nu ing en alleen bij die ouwe rekeningen is die check er vaak nog wel.