Psychologe met ordinaire foto op internet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:10

Selina schreef:
Op LinkedIn uitgaansfoto's gebruiken? :=

Ik snap je wel hoor, eerste indruk gaat niet zozeer weg.
Vind dat je als beroep met 'voorbeeldfunctie' toch dat soort foto's beter kan afschermen.
Google zelf ook wel eens psychologen, vind het fijn om alvast te weten hoe ze eruit zien.

Precies dat.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:11

De foto's op het profiel van TS zijn ook behoorlijk laag decollete al zijn ze niet van zichzelf.

Leven en laten leven TS. Wat voor ernstigs is er nou dat ze die foto's heeft. Je moet je zorgen maken om de dingen die je van iemand niet ziet ipv de dingen die je wel ziet.
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 31-05-15 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Myca

Re: Psychologe met ordinaire foto op internet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:17

@janderegelaa, TS is geen psycholoog en ook ook niet Monroe.
Wat maakt het uit wie zij is? Het gaat om een psychologe met dubieuze foto's in openbare profielen.
Hier geven we alleen maar aan wat wij zouden doen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:18

Myca schreef:
Wat maakt het uit wie zij is? Het gaat om een psychologe met dubieuze foto's in openbare profielen.

Wat is er dubieus aan!? Als FB ze al niet verwijderd zijn ze echt onschuldig.

Kan TS het profiel niet even delen dan kunnen we het zelf beoordelen.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:19

janderegelaa schreef:
Leven en leven TS. Wat voor ernstigs is er nou dat ze die foto's heeft. Je moet je zorgen maken om de dingen die je van iemand niet ziet ipv de dingen die je wel ziet.

Wijze woorden

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:20

Ik doe een opleiding voor een beroep waarbij vertrouwen ook belangrijk is. Ons werd meteen verteld dat social media tegenwoordig je visitekaartje zijn. Je kunt dat slim aanpakken, door bijvoorbeeld via een twitteraccount je mening te geven over beroepsgerelateerde zaken en jezelf op die manier te profileren. Je kunt dat ook negeren en gewoon opletten wat je op internet zet. Of je kunt gewoon je hele leven openbaar gooien en de consequenties accepteren.

Zeker als je psychologe bent en dus ook intelligent bent en mensenkennis bezit, moet je opletten met je social mediagebruik. Iedereen kan hier zo makkelijk doen over 'niet oordelen' of het profiel van TS zelf gaan afkraken, maar ik snap heel goed dat TS hiervan schrok. Tegenwoordig is het zo simpel: social media is je visitekaartje. Als je een paard wilt kopen via de boktmarkt, kijk je toch ook eerst op het profiel van de verkoper om te zien wie die persoon is? Als je een nieuw restaurant wilt proberen, google je/vraag je kennissen naar recensies (tenzij je avontuurlijk bent natuurlijk, maar je snapt het idee)? En hoe vaak lees je wel niet verhalen over mensen die naar aanleiding van hun social mediagebruik ontslagen zijn?

Persoonlijk zou ik een andere psychologe zoeken, TS, als je gevoel niet goed is. Los van het vraagstuk of je als psychologe een leven mag hebben en dat met de wereld mag delen: je eerste indruk is nu al 'verpest'.
Laatst bijgewerkt door Littera op 31-05-15 22:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:20

Diepe decolletees en feest-foto's passen niet echt in het profiel van een prof in de gezondheidszorg.
Dat bedoelde ik met dubieus, puur zakelijk gezien dus.

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 22:22

janderegelaa schreef:
Myca schreef:

Wat is er dubieus aan!? Als FB ze al niet verwijderd zijn ze echt onschuldig.

Kan TS het profiel niet even delen dan kunnen we het zelf beoordelen.

Ik ga niet haar privacy schenden door het hier op bokt te plaatsen.
Dat zou van mijn kant heel ordinair zijn.

En over dat Monroe gebeuren, dat is toch een heel ander verhaal.
Zij was geen psychologe, maar een film ster.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:24

Myca schreef:
Diepe decolletees en feest-foto's passen niet echt in het profiel van een prof in de gezondheidszorg.

Het is toch haar privé leven!? Als ik psycholoog zou zijn dan zou ik iemand die in mijn privéleven loopt te wroeten als niet eens meer als patiënt willen hebben. Sick.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:26

janderegelaa schreef:
Myca schreef:

Het is toch haar privé leven!? Als ik psycholoog zou zijn dan zou ik iemand die in mijn privéleven loopt te wroeten als niet eens meer als patiënt willen hebben. Sick.

Wanneer je een naam googelt is de fb het eerste wat je vindt.. wroeten is wat te krachtig vind je niet?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:27

Myca schreef:

Wat is er dubieus aan? Gewoon een laag decollete wat TS blijkbaar wel mooi vindt anders zet ze geen Marilyn Monroe foto's in haar profiel. En blijkbaar vindt die psycholoog dat ook mooi.

Myca

Re: Psychologe met ordinaire foto op internet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:30

Je vaart nu op aannames janderegelaa.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:30

LHS13 schreef:
En over dat Monroe gebeuren, dat is toch een heel ander verhaal.
Zij was geen psychologe, maar een film ster.

Of je iets ordinair vindt is je eigen referentiekader maar wat ik raar vind is dat je het bij een filmster blijkbaar wel ok vindt maar bij een psychologe niet. Dat is meten met 2 maten.

Psychologe's zitten niet allemaal thuis te breien na hun werk hoor.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:31

Myca schreef:

Jij ook met de kwalificatie "dubieus".

Ze wordt er blijkbaar niet om ontslagen dus misschien iets minder narrow minded zijn.
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 31-05-15 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Littera

janderegelaa schreef:
Myca schreef:

Wat is er dubieus aan? Gewoon een laag decollete wat TS blijkbaar wel mooi vindt anders zet ze geen Marilyn Monroe foto's in haar profiel. En blijkbaar vindt die psycholoog dat ook mooi.

Ik mag hopen dat Marilyn Monroe wel wat meer is dan een laag decolleté. :+

Je redenering klopt dus niet helemaal.

De psychologe mag doen wat ze wil en neerzetten wat ze wil, maar de cliënt mag ook denken wat zij wil en daarnaar handelen. :)

luuntje

TS ik snap je wel.
Ik google ook de artsen van tevoren als ik naar het ziekenhuis ga.
Een foto met dronken arts, ook al is het zijn vrije tijd, geeft mij toch weinig vertrouwen.

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 22:32

janderegelaa schreef:
Myca schreef:

Ik snap jouw beredeneringen niet zo, maakt ook niet uit. Je hebt duidelijk je eigen mening, good for you :)
Wroeten is overigens wel een beetje overdreven vind je niet?
Wil graag weten hoe degene die mij gaat begeleiden bij het "leven" eruit ziet.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:33

Ik zou er zelf niet mee zitten, wat mensen prive doen moeten ze zelf weten :)

Wellicht is ze echt super in haar vak, beetje raar om op een vooroordeel (want meer is het niet) al bij voorbaat je conclusies te trekken.
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 31-05-15 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:33

LHS13 schreef:
janderegelaa schreef:

Ik snap jouw beredeneringen niet zo, maakt ook niet uit. Je hebt duidelijk je eigen mening, good for you :)
Wroeten is overigens wel een beetje overdreven vind je niet?
Wil graag weten hoe degene die mij gaat begeleiden bij het "leven" eruit ziet.

Je hoeft je niet te verantwoorden. :) Ik denk dat heel veel mensen hetzelfde gedaan zouden hebben. Een kritische houding is juist heel goed, het gaat wel om je (mentale) gezondheid!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:35

janderegelaa schreef:
Myca schreef:

Jij ook met de kwalificatie "dubieus".

Misschien was ik niet helemaal duidelijk.
Ik bedoelde dat je van een psycholoog een bepaalde professionele houding mag verwachten en als je daar aan twijfelt kan je dat dubieus noemen.

Maar als jij je 'happy' voelt bij zo'n psycholoog, dan staat je het toch vrij om daar naar toe te gaan?
TS gaf alleen aan in haar OP dat ze haar twijfels had en in zo'n situatie zou ik bij twijfel gaan voor een andere hulpverlener.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:39

Ik ben zelf "zorgverlener" en heb ook Fb en bokt ;-) maar ik kijk wel op van de reacties moet ik zeggen !
Natuurlijk heeft iedereen recht op een privé leven !
Stel dat je naar een feest gaat in de stad en je komt geheel in privé stijl en tijd je dokter, psycholoog of andere hulpverlener tegen met zijn of haar vrienden.... Kan dat dan ook niet ?
Mag je als hulpverlener dan nergens heen voor het geval dat je een cliënt tegen komt ?
Een hulpverlener zal nooit buiten werktijd, jou aanspreken op iets wat binnen werktijd te spraken is gekomen. Dat geldt dan dus ook andersom....
Privé is privé......

Hallo zeg... Dat jij de naam opzoekt en kikt op haar FB zegt misschien net zoveel over jou.
Het is inderdaad niet handig dat ze dit niet afschermt maar dit is wel haar eigen keuze (of ze heeft er geen erg in) Ik kijk wel uit wat ik waar op zet i.v.m. cliënten en familie maar ik vind dat ik verder niks te verbergen heb.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:40

Moet ze als een non gaan leven om serieus genomen te worden? Het enige wat je deze dame mee zou moeten geven is dat ze beter haar profiel zou kunnen afschermen, juist om reactie's van dit soort mensen te voorkomen. En dan is er niets aan de hand want dan weet je het niet;-)

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:41

WendyLotte schreef:
Ik ben zelf "zorgverlener" en heb ook Fb en bokt ;-) maar ik kijk wel op van de reacties moet ik zeggen !
Stel dat je naar een feest gaat in de stad en je komt geheel in privé stijl en tijd je dokter, psycholoog of andere hulpverlener tegen met zijn of haar vrienden.... Kan dat dan ook niet ?
Mag je als hulpverlener dan nergens heen voor het geval dat je een cliënt tegen komt ?
Een hulpverlener zal nooit buiten werktijd, jou aanspreken op iets wat binnen werktijd te spraken is gekomen. Dat geldt dan dus ook andersom....
Privé is privé......

Hallo zeg... Dat jij de naam opzoekt en kikt op haar FB zegt misschien net zoveel over jou.
Het is inderdaad niet handig dat ze dit niet afschermt maar dit is wel haar eigen keuze (of ze heeft er geen erg in) Ik kijk wel uit wat ik waar op zet i.v.m. cliënten en familie maar ik vind dat ik verder niks te verbergen heb.

Mijn idee ook. Dank je.

Nu hoor je het van een hulpverlener TS, misschien een eye opener.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:43

WendyLotte schreef:
Privé is privé......

Het eerste dikgedrukte: de bal terugkaatsen is niet zo'n sportieve manier van discussiëren. :)

Het tweede dikgedrukte: dat is precies wat ik heb geleerd bij mijn lessen over social mediagebruik. Het gaat het niet om of je iets te verbergen hebt, maar zoals je zelf al zegt: je kijkt uit wat je waar opzet in verband met cliënten en familie. Dat is blijkbaar wat deze psychologe niet doet. Haar eigen keuze, zoals je ook zegt, maar dan mag ze ook de gevolgen van die keuze accepteren. Eén van die gevolgen is dat TS over haar twijfelt. Dat is een heel normaal effect, er zijn bijvoorbeeld ook mensen ontslagen vanwege hun social mediagebruik. Tegenwoordig is dat gewoon je visitekaartje en vooral in bepaalde beroepen doe je er goed aan om voorzichtig te zijn.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:45

De dame (psychologe) in kwestie, moet natuurlijk gewoon doen wat ze wil doen.
De consequentie is dat ze bepaalde mensen zal afstoten en andere mensen weer zal aantrekken.