Keet schreef:Ach een bijdrage van 10/15/20/25 euro per huisartsbezoek zou ik nog wel prima vinden hoor

Voor de mensen met een dwarszittende scheet en er de deur platlopen voor de aandacht voldoende weerstand om de artsen e.d niet onnodig bezet te houden voor de patiënten met serieuze problemen
Zo'n bijdrage zou ik ook prima vinden, maar niet het hele consult.
Ik betaal verdorie bijna €170,- per maand aan ziektekostenverzekering, plus €370,-? aan eigen risico.
Ik krijg overigens ook zorgtoeslag, €71,- per maand dacht ik dus nog niet eens de helft vd maandelijkse premie wordt gedekt.
Goedkopere verzekering wordt lastig; ivm de keuringen nemen ze me vaak niet aan want te duur en teveel risico.
Nu heb ik de mazzel dat ik kan sparen van mijn uitkering, maar desondanks ga ik zelden naar de huisarts.
Ik kan zelf goed beoordelen of het nodig is om langs te komen en hoefde laatst nav mijn duidelijke beschrijving niet eens langs te komen maar mocht meteen ab halen voor een pittige blaasontsteking.
Hechtingen haal ik ook niet als ik het zelf een beetje kan oplappen met leukoplast/pleisters (om zwaluwstaartjes van te maken), betadine en evt verband/zwachtels, oke je krijgt er minder mooie littekens van maar het scheelt wel weer qua kosten.
Is het te ernstig dan ga ik natuurlijk wel en bij gerede twijfel bel ik ook voor advies.