Zo verpestte mama mn nikies.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:10

Vjestagirl schreef:
Bij ons in huis gold: wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten en 'ons huis, onze regels' (de regels van m'n ouders dus). Als wij ons niet aan de regels hielden dan kreeg er weleens iets vliegles. Een boek wat je had laten slingeren kan best ver vliegen, wist je dat :+ ?

Vind met spullen gooien echt aso..
Je leeft weliswaar onder het dak van je ouders maar dat geeft m'n moeder niet het recht met spul te gooien, zelfs niet als ik het op tafel heb laten liggen.
Maar dat zal wel een verschil van regels en instelling zijn thuis.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:11

Selina schreef:
Vjestagirl schreef:
Bij ons in huis gold: wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten en 'ons huis, onze regels' (de regels van m'n ouders dus). Als wij ons niet aan de regels hielden dan kreeg er weleens iets vliegles. Een boek wat je had laten slingeren kan best ver vliegen, wist je dat :+ ?

Je leeft weliswaar onder het dak van je ouders maar dat geeft m'n moeder niet het recht met spul te gooien, zelfs niet als ik het op tafel heb laten liggen.

Dan had ik ze maar op moeten ruimen. Mijn moeder heeft ook héél vaak gezegd dat ik mijn zooi op moest ruimen. Op een keer is het genoeg.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:12

Niinatjuh schreef:
Verder hoe ik het neerzet is misschien niet handig, maar ik moet zelf hard werken mijn schoenen en waardeer het dus niet als deze zo behandeld worden. Tuurlijk moet ik ze niet daar laten staan, maar als ik nu beneden alle schoenen smerig ga maken die in de woonkamer staan, heb ik mijn moeder en zus over de zeik omdat er zeker 2 A 3 paar van hun zijn.

Ik ben 20, staat misschien verkeerd in mijn profiel. Als het geld er was zou ik best op mijzelf willen wonen, graag zelfs, ondanks ik van mijn moeder hou vind ik dit gewoon super vervelend !

Ik neem aan dat je ze nu niet meer beneden neerzet? Dan is het doel van je moeder (of haar vriend) behaald zou ik denken. Niet zo aardig misschien, maar wellicht hadden ze ook al eens geprobeerd het je vriendelijk te vragen om je troep op te ruimen?

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 20:12

Selina schreef:
Vjestagirl schreef:

Al had mijn moeder ze alleen aangedaan onder t mom van ik vind ze leuk ik pik ze een dagje, was het een totaal ander verhaal. Maar ik krijg schoenen van net een week smerig terug.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 20:13

Nou ja als t volgens sommige normaal is wordt t tijd om beneden eens alle schoenen uit de huiskamer, naar buiten te gooien en te kijken wat het resultaat is.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:14

Niinatjuh schreef:
Nou ja als t volgens sommige normaal is wordt t tijd om beneden eens alle schoenen naar buiten te gooien en te kijken wat het resultaat is.

hebben ze allemaal een account op Bokt? :7

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:15

Vjestagirl schreef:
Selina schreef:

Dan had ik ze maar op moeten ruimen. Mijn moeder heeft ook héél vaak gezegd dat ik mijn zooi op moest ruimen. Op een keer is het genoeg.

Het feit dat dit nodig was bij jou, zegt dus meer over jou dan over TS, hou je dat even in je achterhoofd? :) Wie zegt namelijk dat TS nooit haar rommel achter haar kont opruimt? Mogen schoenen ook niet in de woonkamer staan onder het mom: die doe ik zo weer aan als ik weg moet? Weet jij veel wat de regels zijn in dat huishouden.

Azmay

Niinatjuh schreef:
Nou ja als t volgens sommige normaal is wordt t tijd om beneden eens alle schoenen uit de huiskamer, naar buiten te gooien en te kijken wat het resultaat is.

Je gedraagt je behoorlijk kinderachtig. Je moeder ook, maar alsnog heb je je als kind aan te passen aan je ouders. Slingerende schoenen vond ik ook weleens in de tuin terug, leer je erg snel van dat je het op moet ruimen.

Cioccolato

Als de regel is dat je je spullen opruimt en niet laat slingeren ergens, moet jij je daar aan houden. Als jij ze toch laat slingeren kun je er vanuit gaan dat er iets gaat gebeuren dat niet leuk is. Waarschijnlijk doe je het nu nooit weer!
Het is *** van je schoenen, maar misschien een goede leer om eens te luisteren en je aan regels en afspraken te houden?

Hier in huis worden geregeld dingen van mij gepakt, gewoon uit mn kast. Uitgescheurd krijg ik ze weer terug. Dus ik weet wel hoe het voelt. Het verschil is alleen dat jij je niet aan de afspraken houd.. Dan kun je het een beetje verwachten.. Al vind ik de manier waarp niet zo netjes van je moeder. Erg harde manier om te leren :P

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:16

Niinatjuh schreef:

Nee, dat is niet normaal.
Net zoals het niet normaal is dat jij eist dat je moeder niet rookt in haar eigen huis..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:16

Niinatjuh schreef:

Goed plan. Moet je doen.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 20:17

Dat zei ik dus omdat bepaalde mensen t normaal vinden om met spullen te gooien. Ik blijf t belachelijk vinden, ze zijn echt gewoon verpest, ik ga t met doekjes proberen maar ben bang dat dit er niet meer uitgaat.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:18

Respect voor elkaars spullen is wel zo netjes. Regels overtreden om een overtreding van een andere regel te straffen is hier iig niet de norm.
Zoals ik het lees is er geen zero tolerance beleid waar bokkers schijnbaar mee zijn groot gebracht. Dan komt zo'n actie nogal onverwacht en is het heel vervelend.

Is het schoonmaken nog een beetje gelukt TS?

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 20:18

Cioccolato schreef:
Als de regel is dat je je spullen opruimt en niet laat slingeren ergens, moet jij je daar aan houden. Als jij ze toch laat slingeren kun je er vanuit gaan dat er iets gaat gebeuren dat niet leuk is. Waarschijnlijk doe je het nu nooit weer!
Het is *** van je schoenen, maar misschien een goede leer om eens te luisteren en je aan regels en afspraken te houden?

Hier in huis worden geregeld dingen van mij gepakt, gewoon uit mn kast. Uitgescheurd krijg ik ze weer terug. Dus ik weet wel hoe het voelt. Het verschil is alleen dat jij je niet aan de afspraken houd.. Dan kun je het een beetje verwachten.. Al vind ik de manier waarp niet zo netjes van je moeder. Erg harde manier om te leren :P

Afspraken zijn in mijn ogen alleen afspraken al t voor iedereen telt. Niet zoals nu dat er wordt gezegd moet je ze maar opruimen. Der staan hier de hele dag schoenen van iedereen in de kamer van mn zus van mama en van dr vriend. Dus dat vind ik idd een beetje onzin.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:19

Shirley schreef:
Niinatjuh schreef:

Nee, dat is niet normaal.
Net zoals het niet normaal is dat jij eist dat je moeder niet rookt in haar eigen huis..

Meeroken is ook ongezond, vind dat niet eens een hele rare eis hoor.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:20

Niinatjuh schreef:
Cioccolato schreef:

Afspraken zijn in mijn ogen alleen afspraken al t voor iedereen telt. Niet zoals nu dat er wordt gezegd moet je ze maar opruimen. Der staan hier de hele dag schoenen van iedereen in de kamer van mn zus van mama en van dr vriend. Dus dat vind ik idd een beetje onzin.

Wees jij dan de verstandigste en ruim je eigen op. Je ziet wat er anders met je spullen gebeurd..

MissBmx

met een doekje smeer je het alleen maar uit. Ik zou echt een sopje pakken.
En jeetje het is niet leuk maar je schildert je moeder hier af als een of ander monster.
Alsof jij nog nooit iets stuk hebt gemaakt of hebt gegooid.
Ik vind jou zeer respectloos over je moeder, het gaat tenslotte maar over een paar schoenen.
Het is wel je moeder en niet een over andere troela in de studentenflat

En als ze zo duur zijn en je kan er niet eens een vlekje vanaf poetsen dan moet je je afvragen van wat voor een kwaliteit ze zijn
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 25-05-15 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Niinatjuh schreef:
Mijn andere nikies zijn met een doekje schoon te maken, dat is dus geen probleem. Dit zijn fel blauwe en er staat op meerdere sites als je je wast dat de kleur Door gaat lopen..

Verziekt zijn ze toch al, dus wat heb je te verliezen? Of ze worden schoon, of ze zijn nog steeds verziekt..

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:21

Ik schrik best van sommige reacties moet ik eerlijk toegeven.

TS is 20 jaar en dus een volwassen vrouw, dan vind ik ook dat je op een volwassen manier met elkaar om moet gaan binnen een huishouden. Hier is het de normaalste zaak van de wereld dat we elkaars spullen heel houden en als er iets kapot gaat, dit wordt vervangen. Iets met normen en waarden.

Ik vind het niet gek dat TS hier ontzettend van baalt, het is een erg kinderachtige actie van haar moeder. Nu weet ik dat mijn moeder dit nooit zou doen, maar mocht ze het doen dan zou ik ook not amused zijn.

@TS, probeer er als je rustig bent even met je moeder over te praten. Met ruziën schiet je niets op.
Ik zou ze ook proberen schoon te maken met een sopje. :j

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 20:22

[quote="Gillbo"]met een doekje smeer je het alleen maar uit. Ik zou echt een sopje pakken.
En jeetje het is niet leuk maar je schildert je moeder hier af als een of ander monster.
Ik vind jou zeer respectloos over je moeder, het gaat tenslotte maar over een paar schoenen.

En als ze zo duur zijn en je kan er niet eens een vlekje vanaf poetsen dan moet je je afvragen van wat voor een kwaliteit

Als het een vlekje was.. was het een ander verhaal, ze zijn zo ongeveer onder gebaggerd. Alsof er mee in een nat weiland is gelopen, t is echt niet normaal hoe vies.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 20:23

LadyMadonna schreef:
Niinatjuh schreef:
Mijn andere nikies zijn met een doekje schoon te maken, dat is dus geen probleem. Dit zijn fel blauwe en er staat op meerdere sites als je je wast dat de kleur Door gaat lopen..

Verziekt zijn ze toch al, dus wat heb je te verliezen? Of ze worden schoon, of ze zijn nog steeds verziekt..[/quo

Ja, inderdaad ben er met een washandje aan begonnen..

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:25

xCarpediem schreef:
Ik schrik best van sommige reacties moet ik eerlijk toegeven.

TS is 20 jaar en dus een volwassen vrouw, dan vind ik ook dat je op een volwassen manier met elkaar om moet gaan binnen een huishouden. Hier is het de normaalste zaak van de wereld dat we elkaars spullen heel houden en als er iets kapot gaat, dit wordt vervangen. Iets met normen en waarden.

Ik vind het niet gek dat TS hier ontzettend van baalt, het is een erg kinderachtige actie van haar moeder. Nu weet ik dat mijn moeder dit nooit zou doen, maar mocht ze het doen dan zou ik ook not amused zijn.

@TS, probeer er als je rustig bent even met je moeder over te praten. Met ruziën schiet je niets op.
Ik zou ze ook proberen schoon te maken met een sopje. :j

Helemaal mee eens. En die reacties dat is typisch Bokt, men werd vroeger nog net niet een nachtje in de kelder opgesloten voor het pikken van een koekje als je dit soort topics leest..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:27

Niinatjuh schreef:
En vesta girl over alle regels ? Vind ik vrij overdreven. Het is niet meer dan normaal dat je van iemand spullen afblijft.

Als de regel is, spullen opruimen en jij houd je daar niet aan(ook de rest van jullie huishouding lapt alle regels aan z'n laars) dan kun je dit verwachten, de manier waarop je tekeer gaat zegt ook iets over je huisgenoten.
Ik snap heel goed dat je hier ontzettend van baalt en keur de actie ook niet goed maar helaas, het is gebeurt dus probeer ze op een wolwasprogramma te wassen dan loop je het minste risico en zorg er in vervolg voor dat je spullen niet bereikbaar zijn voor de andere gezinsleden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:27

Kahawa schreef:
Helemaal mee eens. En die reacties dat is typisch Bokt, men werd vroeger nog net niet een nachtje in de kelder opgesloten voor het pikken van een koekje als je dit soort topics leest..

Oh ja, op bokt mag je het altijd alleen maar met de TS eens zijn, en mag je zelf niet wat strenger opgevoed zijn en dat normaal vinden. Dan ben je direct een moraalridder, das waar ook. Dom van me dat ik dat vergeten ben 8)7 . Ik zal mezelf een nachtje opsluiten in de kelder hiervoor.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:28

Niinatjuh schreef:
Gillbo schreef:
met een doekje smeer je het alleen maar uit. Ik zou echt een sopje pakken.

En als ze zo duur zijn en je kan er niet eens een vlekje vanaf poetsen dan moet je je afvragen van wat voor een kwaliteit

Als het een vlekje was.. was het een ander verhaal, ze zijn zo ongeveer onder gebaggerd. Alsof er mee in een nat weiland is gelopen, t is echt niet normaal hoe vies.

Sopje erbij en poetsen, je bent 20 kom op zeg.
Beetje zelfstandigheid wordt wel verwacht op die leeftijd ipv je als een klein kind te gedragen en zo'n topic over je moeder te openen.

Neem aan dat je moeder verder wel een fijne moeder is?