De invloed van je ouders op je partnerkeuze

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:24

Uhm, als grap geen jongen uit het buur dorp. Ze worden wel uitgehoord en zolang ze voor zichzelf kunnen zorgen (lees ze doen geen opleiding/moeite werk te vinden ect.) en ik gelukkig ben prima.

Als het weer eens uit is komt altijd het droge antwoord van mijn vader geen dorp vol maar een wereldbol vol :Y)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:25

Ik luister wel naar de mening van mijn ouders. Helaas hebben ze die 5 jaar geleden niet durven geven.. Ze mochten mijn ex totaal niet en vonden hem niet goed voor me. Ik zat al tijden in twijfel of het nu wel of niet goed zat. Totdat ie een tijd geleden vreemd bleek te gaan en toen ik hem confronteerde ging hij volledig door het lint. Heb er nu nog last van. Mn moeder zei tegen me maak me nu je alleen bent minder zorgen dan toen je met hem samen was. Vond het zo erg dat ze dat nooit heeft durven zeggen!

Mijn nieuwe vriend, echt totaal tegenovergesteld is zo enorm anders! Gelukkig is die helemaal goedgekeurd!

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:39

Mijn ouders - vooral mijn vader - waren de eerste jaren van mijn relatie niet zo aardig tegen mijn vriend. Hij heeft zich daar ook vaak genoeg rot over gevoeld en periodes gehad dat hij niet zo graag bij mij thuis was. Nu ging het niet zo ver als verbaal dreigen, aanvallen of zoiets, maar meer gerichte "onder de gordel"- opmerkingen maken of hem soms negeren. Ik heb me daar ook kwaad over gemaakt.

Uiteindelijk deden mijn ouders dat niet bewust expres maar hadden ze moeite om mij te laten gaan. Ik was in hun ogen te jong, te lief, te... ja, alles eigenlijk en ze hadden mij liever dicht bij hen. Dat terwijl ze wisten dat mijn vriend geen gram kwaad in zich had, en verder ook super braaf is, haha.

Nu is dit totaal niet meer aan de orde. Hij hoort er nu echt - echt bij en mijn vader zou net zo voor hem opkomen als dat hij zou doen voor mij. Ik ben wel blij dat ik nooit gehoor heb gegeven aan het gedrag van mijn ouders, anders had ik echt een hele goeie laten lopen, hihi :D

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:22

mijn ouders hebben zeker een invloed gehad; namelijk dat ik nooit zo wilde eindigen als mijn moeder, afhankelijk van een narcistisch en dominant persoon zonder liefde of uitweg.
Dit heeft er wel voor gezorgd dat ik altijd tot in het uiterste gedreven was om maar onafhankelijk te zijn van alles en iedereen .

Langste relatie ooit duurde een half jaar :+ bij de eerste tekenen van "vastigheid" en toekomstplannen gaat er maar 1 ding door mijn hoofd "run Forest, run!" Ik kan ze nog beter wegjagen dan mijn vader vroeger :D
Laatst bijgewerkt door Mist op 26-05-15 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:24

Mijn ex-vriend waren ze welkom tegenover, maar ik merkte wel aan ze dat ze blij waren toen het uit was. Achteraf gezien pasten we ook totaal niet bij elkaar :n

Mijn daarna gekomen vriend die nu mijn man is daarentegen... :') volgens mij zouden ze mij zo inruilen voor hem _O- ze zijn echt gek van hem :)) (en das mooi, ik namelijk ook _O- anders was ik niet met hem getrouwd)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:27

Mijn ouders zijn hetzelfde als miccamaaike. Je weet toch in je achterhoofd hoe je ouders hun ideale schoonzoon zien. Niet dat hij daar helemaal perfect in moet passen maar ik denk dat je het toch in je achterhoofd houdt. Helaas had ik een ontzettend leuke jongen getroffen en paste ook in dat plaatje. Helaas had zijn moeder liever een andere schoondochter denk ik (ik was te oud, verdiende evenveel als haar en ik kon mezelf onderhouden en had haar niet nodig) Dat heeft geleid tot relatiebreuk.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:28

Mijn dochter heeft een vriend die psygische problemen heeft, hij heeft echt hulp nodig. Ik zie mijn dochter ten na dele veranderen. Ik zie een broer en zus relatie, ja ik zie hem liever gaan dan komen.

marleen_88

Re: De invloed van je ouders op je partnerkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:12

Mijn vader had het 'leuk' gevonden als ik met een boerenzoon thuis zou zijn gekomen. Eentje die niet zo ver weg woont enzo, lekker makkelijk.
"Helaas" kwam ik thuis met een stadse jongeman, die in het begin heel verlegen was en ook nog eens 70 km verderop woont. Mijn ouders hadden de eerste jaren weinig hoop in onze relatie.

Nu zijn we ruim 10 jaar samen en zijn we bezig in ons huurhuis om te gaan samenwonen, inmiddels zien ze het dus wel helemaal goed komen.