En dit is 144?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 09:13

Ariannee schreef:
Er liepen dit keer zelf lammetjes op de weg, die waren ontsnapt

Toevallig vond ik gisteren een schaap op de weg.
Politie gebeld, die waren er snel. Inmiddels had het schaap al een gat in het hek gevonden en was het land weer in gekropen. Dierenpolitie/ 144 kan hier echt niets meer, dus die moet je in zulke situaties ook niet bellen.
Ik vind het ook wel vrij duidelijk hoor.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 11:38

chanicha schreef:
Niet als eens een lammetje in het water valt maar het blijkt dat de boer geen deugdelijke afzetting heeft en ja, je kan het nVWA bellen als er herhaaldelijk lammeren in de sloot vallen daardoor. Eens kijken als het een paard is dan staat Bokt op zijn kop.

Dan zal ik wel een boerentrut zijn ofzo, maar ik kan het niet snappen.
Schapen en vooral lammetjes ontsnappen wel eens ja, met omheinig of zonder omheining..

Die van ons liepen ook elke dag wel buiten hun weiland omdat een ree elke keer het draad plat liep 's nachts. Heel fijn als er iemand langs komt die gelijk de nVWA gaat bellen zonder dat ze iets van het verhaal afweten.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 12:14

Als een boer willens en wetens zijn lammeren in een weiland laat lopen met zo'n hoge walkant dat ze er steeds invallen wel ja. Ik neem aan dat een boer zijn zorgplicht nakomt en dagelijks bij de schapen gaat kijken en als hij zoiets ziet het afzet. Je hoort te zorgen voor een deugdelijke omheining want als ze de weg oplopen kunnen er de grootste ongelukken gebeuren.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 12:37

chanicha schreef:
Niet als eens een lammetje in het water valt maar het blijkt dat de boer geen deugdelijke afzetting heeft en ja, je kan het nVWA bellen als er herhaaldelijk lammeren in de sloot vallen daardoor. Eens kijken als het een paard is dan staat Bokt op zijn kop.

Klopt :) . Daar kun je de NVWA voor bellen, die controleren dan op randvoorwaarden. Eén van die randvoorwaarden is een deugdelijke afrastering waaraan dieren zich niet kunnen verwonden.
Een boer die inkomenssteun krijgt, kan hierop gekort worden indien hij de randvoorwaarden niet nakomt.

Is het een hobbyboer, dan kan de situatie anders liggen. Maar ook hier kun je wel de NVWA bellen om het te melden.

Ariannee

Re: En dit is 144?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 17:54

De boer heeft ze er weer opgezet, lagen er nu 4 beneden gelukkig staan ze weer bovenop

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:05

weet je zeker dat het schapen zijn en geen lemmingen? :')

voor degene die wat jonger zijn..
ooit heeft disney een documantaire gemaakt over het suicidale gedrag van lemmingen (overigens was dit in scene gezet bleek later, tot grote shock van iedereen die het geloofde).. het heeft tot leuke oude pc spelletjes geleid.

sommigen plaatsen het origineel nog steeds als waarheid zie ik :')
https://www.youtube.com/watch?v=AOOs8MaR1YM
maar je lammetjes doen mij hier wel een beetje aan denken

over het lemmingfilmpje

https://www.youtube.com/watch?v=pDqlZjpSJCc

Ariannee

Re: En dit is 144?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 18:22

100% zeker dat het schapen zijn :j

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 22:21

Shirley schreef:
Daarvoor moet je dan weer de dierenambulance bellen...

God ja idd, ik ben ook niet wakker en oplettend aan t lezen sorry :')