Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
maaikemuis schreef:Een berichtje uit eigen ervaring, ik heb ooit aan de zijlijn gestaan (en ben uitgestapt):
Hele jonge kinderen hebben geen baat bij voor-ouderschap. Kinderen, zeker tot 12 maanden oud, hebben behoefte aan de moeder. In veel gevallen zal de vader, wanneer er sprake is van co-ouderschap, op gezette tijden langskomen om tijd door te brengen met het kind. Een kind onder de 12 maanden heen en weer laten pendelen zorgt voor (mogelijk ernstige) hechtingsproblematiek op latere leeftijd. De hechtingsfase van een kind duurt tot een jaar of 3 en de wisseling van huis zal daarin steeds verder uitgebouwd moeten worden.
Mijn ervaring is een relatie met een man met twee jonge kinderen, waarbij de jongste ernstige hechtingsproblematiek had als gevolg van het co-ouderschap tussen beide ouders en uitermate bizar en agressief gedrag vertoonde.
Mijn advies is dan ook, hoe graag jullie het allebei zouden willen, je de eigen gevoelens en wensen (hoe nobel ook) voorlopig in de ijskast moeten zetten. Zijn rol hierin kan, voor de ontwikkeling van je kindje de eerste periode, niet meer zijn dan een ondersteunende. Zet je deur open en zorg dat hij te allen tijde langs mag komen. Vooral het eerste jaar zal er niet meer mogelijk zijn, in de toekomst kan dit steeds verder uitgebouwd worden.
Liselot schreef:Tijdens de BV zal ik bij Y gaan logeren om zo BV te kunnen blijven geven.
__Nathalie__ schreef:Ik begreep dat dat het probleem was. Het niet samen Willen wonen die eerste weken?
Als hij om de week wil doen zou ik gewoon voorstellen om te starten met een dagje en is een nachtje bij hem en naarmate het goed verloopt met de baby dit gewoon uit bouwen.
Delphi schreef:TS ik zou zeer zeker je werk en straks de opvang ook meenemen in jullie plan!!! Wie weet kan jullie kindje op bijv. 2 of zelfs 3 van je werkdagen bij hem zijn. Dan heb je 2 vliegen in 1 klap en zit je niet met een opvang probleem voor die dagen.
Wie weet heb je (schoon)ouders die de overige dagen voor zich zouden willen nemen? Als zij dan ook nog eens in het huis van 1 van jullie willen oppassen houdt je het voor jullie kindje vrij rustig.
vrouwke schreef:Ik weet niet wat ik zou doen in deze situatie.
Het is zo'n gedoe voor de baby.
Ik zou gewoon de baby bij je thuis houden en als die wilt mag hij komen.
Het is wat jij wilt, niet wat hij wilt.
Jij draagt het kind, enz.
Hij heeft zich maar te schikken naar jou, en jij niet naar hem.
Hij wilt voor de rest niks van je, maar soms voor de baby zorgen.
Sorry maar ik zou toch het eerste aan mezelf denken en aan de baby, en dan komt hij een keertje.
Dit is mijn mening.
Liselot schreef:Nathalie: Je begrijpt het volgens mij niet goed. Tijdens de BV zal ik bij Y gaan logeren om zo BV te kunnen blijven geven.
Dat we de eerste weken wel volledig in mijn huis zouden moeten zitten lijkt mij absoluut te overzien en ik neem aan dat hij dat ook vindt