Ik ben te zwak om te stoppen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

debbiew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 10:45

Ik ben het met de andere bokkers eens, dit soort situaties krijg je niet snel ongedaan gemaakt, dus de kans dat er echt wat gaat veranderen tussen jullie is denk ik heel klein :(:) Zoals ik het zie blijf hij woede-aanvallen krijgen als het niet gaat zoals hij het wilt, en zolang dit niet verandert, verandert er ook niks tussen jullie.
Kies alsjeblieft voor jezelf, voor je vrienden en je eigen leven. Vrienden zijn er voor je hele leven, laat ze alsjeblieft niet vallen voor een jongen. Iemand die je echt respecteert gunt je je vrienden en je eigen leven, en vertoont niet zulk 'claimgedrag' inclusief bijbehorende woede aanvallen.
En die berichten die hij stuurt? Lekker negeren, uit die laatste berichten blijkt wel weer dat hij het nog steeds niet kan hebben als het niet loopt zoals hij het wilt.. Weg ermee, die jongen, er zijn zoveel jongens die jou wél gelukkig zouden kunnen maken, maar zo te zien is hij er niet 1 van :)

future_vet

Re: Ik ben te zwak om te stoppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 10:48

TS, Je mag verdrietig zijn. Schreeuw en huil het uit.
Blokkeren is niet nodig, maar ik zou m wel negeren. Als jij gaat vragen waarom hij loog laat je zien dat het je heel veel doet. En dat is denk ik precies wat hij wil. Hij wil jou weer onder controle krijgen.

Wees sterk & eet veel chocolade

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 10:48

Ts, jouw relatie is een duidelijk voorbeeld van een manipulatieve relatie waarin de verhoudingen ontzettend scheef liggen. Dat is gewoon ongezond, klaar. Hij kan nog zo leuk praten, dit is ongezond en moet stoppen. Jij moet grenzen gaan stellen en daarbij zou ik goede hulp zoeken want anders val je straks in een gelijksoortige relatie en dat verdient niemand. Want ook jij hebt recht op een gelijkwaardige relatie met iemand die je respecteert en waardeert :)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 10:50

Debortje_ schreef:
Ik kan hem niet blokkeren, heb het toen het pas uit was al geprobeerd maar ik word depressief. Ik voel me dan nog verdrietiger en het stopt niet.

Negeren is al een grote stap voor mij, want wil hem nu ook het liefst vragen waarom hij loog dat hij thuis was..

Heb vannacht geen oog dicht gedaan, moet vanmiddag werken maar voel me zo down.

Heel banketstaaf gezegd, maar ook dat gevoel gaat over. Vraag jezelf af, of je serieus ooit gelukkig met hem gaat zijn. Of je denkt, dat hij écht in staat is om te veranderen. Kom op voor jezelf, je hebt nog altijd het recht om gelukkig te zijn. Een man die jou zó kleineert, is het niet waard. Negeer hem zo goed en zo kwaad als het kan. Mocht je er echt flauw van worden, geef hem dan duidelijk aan dat je geen berichtjes meer wilt ontvangen, leg er eventueel bij uit waarom en dan echt negeren blijven..

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 10:50

Debortje_ schreef:
Ik kan hem niet blokkeren, heb het toen het pas uit was al geprobeerd maar ik word depressief. Ik voel me dan nog verdrietiger en het stopt niet.

Negeren is al een grote stap voor mij, want wil hem nu ook het liefst vragen waarom hij loog dat hij thuis was..

Heb vannacht geen oog dicht gedaan, moet vanmiddag werken maar voel me zo down.

Je mag best verdrietig zijn... ook als je hem blokkeert mag je best verdrietig zijn en 'rouwen' om het idee van de relatie... maar je houdt jezelf voor de gek dat die berichtjes van hem jou gelukkiger maken.
Het is ook een trieste verdrietige situatie... en daar mag je best verdriet van hebben. :(:)
Maar... als je het nu laat stoppen.. en dus hem blokkeert en aangeeft geen contact meer wil... dan kan je verder.. dan kan je nu echt verdrietig voelen.. maar daar moet je doorheen om verder te kunnen.. om je leven weer echt te gaan leven (en daar hoort ook verdriet bij!)
Je kunt het... *\o/* echt er is een leven zonder hem.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 10:56

Wat een verhaal... Ik zou lekker stoppen met deze jongen. Hij heeft een erge hoge pet van zichzelf (gekregen) en beseft nu ineens wat hij laat lopen (jou).

Met zo'n persoon kan je niet gelukkig worden, echt niet. Jij doet je best om te solliciteren, maar kan geen baan vinden. Je neemt het huishouden op je, betaalt af en toe eens de boodschappen en bent er voor hem. Wat kan je nog meer doen? Hij moet het accepteren zoals het is en niet met gemene opmerkingen smijten. Echte liefde is niet iemand laten vallen, omdat die gene geen baan heeft of niets kan bieden. Echte liefde is onvoorwaardelijk en gaat om de persoon van bínnen.

Hij oogt als een vervelend iemand, in mijn ogen. Iemand die (door zijn BMW en goede baan) ineens de touwtjes in eigen handen wilt nemen; laten zien hoeveel macht hij werkelijk heeft. Dat heet naast je schoenen lopen en dat soort mensen zijn erg egoïstisch.

Vroeger hebben jullie, zo te lezen, veel voor elkaar opgegeven en waren veel samen. Waarschijnlijk is hij deze tijd al lang vergeten en vindt zijn luxueuze leven van nu veel leuker en spannender.

Ik adviseer je om bij hem weg te blijven. Hij kan je terug willen en smeken, maar hij gaat vast niet veranderen. :n Succes!

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 11:02

Maar wat is hij in jullie ogen? Een narcist? egoïst ? Is dit een ziekte wat hij heeft ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 11:03

Je gaat nooit antwoord krijgen op welke vraag je dan ook hebt voor hem. Deze personen zijn niet tot eerlijk antwoorden in staat. Hij zal je of naar de mond praten of via een omweg jou de schuld geven van zijn gedrag en je nog verder kleineren.

Op een oprechte en eerlijke erkenning van alles wat je voor hem hebt gedaan hoef je ook niet te wachten.

Blokkeren is echt het aller aller beste wat je kan doen. Het is heel erg moeilijk want ergens blijf je toch hopen dat er redelijk mee en over te praten is en iets van info is beter dan niets. En daarnaast heeft hij je waarschijnlijk heel erg goed afgericht waardoor je altijd een aandrang hebt om meteen op zijn berichtjes te reageren. Maar hij is zelfs de tijd die jij aan hem denkt niet meer waard. Kap hem af voordat hij je nog verder kwetst en met allerlei dreigementen komt. En geloof me dit soort types gaan jou, je vrienden, je familie en alles wat je dierbaar is bedreigen. Ja dan kan je aangifte doen en wat denk je dat er dan gebeurd.......0,0. Ik had een complete voicemailbox vol staan met de ergste doodsbedreigingen die je je maar kan bedenken. 2 jaar later is mijn ex nog steeds niet hierover aangesproken door de politie en het OM heeft nog niet besloten of ze hem uberhaupt gaan vervolgen ondanks keihard bewijs. Sinds kort bedreigt hij via fb ook mijn moeder en nog doen ze niets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 11:04

Debortje_ schreef:
Maar wat is hij in jullie ogen? Een narcist? egoïst ? Is dit een ziekte wat hij heeft ?

Wat win je ermee om te weten wat hij heeft? Denk je dat je hem dan kan vergeven? Of dat je hem beter kunt maken? Dat moet je niet willen, hij misbruikt je, geestelijk. Jij verdient beter dan dit.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 11:06

Debortje_ schreef:

Dat kan niemand van ons zeggen. Daarvoor moet onderzoek gedaan worden door een psycholoog. Hoe dan ook ben jij beter af zonder hem.

En ja blokkeren zal je nu meer pijn doen maar daarmee kan je het wel afsluiten. Regel een weekend met je vriendinnen waarbij je afspreekt dat jullie heerlijke slechte jankfilms gaan kijken, chocola en chips gaat even en bij hen uit mag huilen. Na dat weekend raap je jezelf weer bij elkaar spreek je met jezelf af dat je wat gaat maken van je leven en dat jij eerst komt. Zo'n vent is jou niet waard!

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 11:12

Debortje_ schreef:

In mijn ogen duidelijk een narcist.

''Het is een vorm van gedrag dat wordt gekenmerkt door een obsessie met de persoon zelf, egoïsme, dominantie, ambitie en gebrek aan inlevingsvermogen. Iemand die narcistisch gedrag vertoont, noemt men een narcist.'' - Google

Hij heeft jou alleen maar nodig en in mijn ogen spreken we dan over 'gebruiken'.

Blokkeren hoef je niet per se te doen, maar negeer hem maar gewoon. Kan je toch in de gaten houden wat hij te zeggen heeft, maar het is het sterkst om hem gewoon te negeren. Dan gaat hij zelf ook inzien dat jij uiteindelijk sterker dan hem bent!

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 11:14

Ik denk dat hij een van deze dagen weer voor mijn neus staat als ik savonds de hond ga uitlaten, hij weet dat ik tussen 9 en 10 weg ga. Hij heeft het al een keer gedaan vorige week, en als ik hem dan negeer of afwijst dan wordt hij boos.

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 11:17

Toen mijn vader ermee kwam dat mijn ex een narcist is, had ik mezelf erin verdiept en heel Google afgezocht.
Ik kwam op een site met 20 kenmerken van een narcist, ik had aan mijn ex gevraagt of hij zich er in herkende.. En hij zei dat 12 van de 20 kloppen maar dat hij geen narcist is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 11:17

Debortje_ schreef:
Ik denk dat hij een van deze dagen weer voor mijn neus staat als ik savonds de hond ga uitlaten, hij weet dat ik tussen 9 en 10 weg ga. Hij heeft het al een keer gedaan vorige week, en als ik hem dan negeer of afwijst dan wordt hij boos.

Ja hij wordt boos omdat hij weet dat jij daarom weer bij hem terug komt. Ga samen met iemand de hond uitlaten zodat die persoon je kan ondersteunen. Want naar hem terug gaan is ontzettend ongezond voor jou en moet je niet willen.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 11:18

Het is net of ik een verhaal van mijn ex aan het lezen ben...
Afscheid nemen !!!
Geloof me je komt er nooit meer vanaf maar je vind echt wel iemand beter die je el waardeert voor wie jij bent.
En het moment dat jij je niet ok voelt in zijn bijzijn heb je daar ome agent voor ;)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 11:18

Dan zou ik eens met je vader overleggen of hij de komende tijd de hond 's avonds wil uitlaten. Dat vind hij vast niet erg.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 11:19

Het vervelende aan narcisten is dat ze vinden dat ze helemaal oké zijn en onwijs goed kunnen manipuleren. Sorry, maar ik zie geen happy ending in dit verhaal als je terug gaat naar je ex-partner. Hoeveel spijt hij ook zegt te hebben. Sterkte met de situatie.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 11:21

Debortje_ schreef:

Des te meer reden voor jou om nooit meer bij hem terug te gaan, en gewoon boos terug te worden. Ik zou hem echt duidelijk laten merken dat je er klaar mee bent.

Zoals al vaker gezegd inderdaad, dit is geen gezonde relatie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 11:24

Dat is een eigenschap van heel veel mensen met een stoornis zoals narcisme en bijvoorbeeld bordeline. Ze mankeren niets en het zijn juist de mensen om hen heen die gek zijn

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 11:41

Debortje_ schreef:

Ts je laat je bang maken hij maakt je geestelijk kapot, blokkeer die hap en verwijder zijn nummer uit je mobiel.
Zeg niet dat je dat niet kan want dat wil hij juist, je kunt dat makkelijk gewoon blokkeren en verwijderen die hap.
En laat desnoods je pa de hond savonds doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 12:10

Hier ben ik zo allergisch voor. Dit is echt precies het tegenovergestelde van wat ik later van mijn leven verwacht.

Vanaf het begin elkaar al dingen verbieden en je vrienden laten vallen....
Er is meer op de wereld dan een relatie.
Ik vindt dat je ook wel een beetje in de slachtoffer rol gaat zitten, heb je hem nooit tegen gesproken? Nooit een keer gezegd dat het klaar is? Dat hij moet stoppen.

Je mag niet met je vriendinnen naar de bioscoop of wat leuks doen? Echt, daar moet ik gewoon bijna om lachen. Niet banketstaaf bedoelt, maar ik kan het mij gewoon niet voorstellen. Zo verstikkend. Ik zou hem nu gewoon overal op blokkeren en een leven gaan lijden.

Ook vindt ik je heel erg afhankelijk over komen. Je bent doordat hij de kostwinner in huis is, afhankelijk van hem. Dat lijkt mij ook totaal geen fijn gevoel, dan kun je beter afhankelijk zijn van je ouders dan van je partner.

Als ik jou was zou ik lekker bij je vader blijven wonen, een leuke baan vinden, leuke dingen doen met vrienden en zorgen dat je onafhankelijk van je (ex) vriend wordt. Ik zou eerst een eigen leven opbouwen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 12:19

Liezel1 schreef:
Wil hij jou terug of wil iemand terug die wast, schoonmaakt en kookt?

Dat vroeg ik me ook meteen af.

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 12:23

AmoorM schreef:
Hier ben ik zo allergisch voor. Dit is echt precies het tegenovergestelde van wat ik later van mijn leven verwacht.

Vanaf het begin elkaar al dingen verbieden en je vrienden laten vallen....
Er is meer op de wereld dan een relatie.
Ik vindt dat je ook wel een beetje in de slachtoffer rol gaat zitten, heb je hem nooit tegen gesproken? Nooit een keer gezegd dat het klaar is? Dat hij moet stoppen.

Je mag niet met je vriendinnen naar de bioscoop of wat leuks doen? Echt, daar moet ik gewoon bijna om lachen. Niet banketstaaf bedoelt, maar ik kan het mij gewoon niet voorstellen. Zo verstikkend. Ik zou hem nu gewoon overal op blokkeren en een leven gaan lijden.

Ook vindt ik je heel erg afhankelijk over komen. Je bent doordat hij de kostwinner in huis is, afhankelijk van hem. Dat lijkt mij ook totaal geen fijn gevoel, dan kun je beter afhankelijk zijn van je ouders dan van je partner.

Als ik jou was zou ik lekker bij je vader blijven wonen, een leuke baan vinden, leuke dingen doen met vrienden en zorgen dat je onafhankelijk van je (ex) vriend wordt. Ik zou eerst een eigen leven opbouwen.

Ik ga geen slachtoffer rol spelen, heb ook al aangegeven dat ik ook geen engel was in de relatie.
Ik had ook gewoon mijn mond bij me en heb hem vaak duidelijk gemaakt dat ik het niet pik en dat ik zo niet meer verder wilt.. dan is het sorry het zal niet meer gebeuren maar het gebeurde toch weer.

Afhankelijk.. mja ik heb geen auto maar als ik ging werken of naar mijn ouders toe ging pakte ik de ov en na voetbal haalde hij me weer op.
Dat is het enige, en afhankelijk omdat ik niet mee kon betalen aan het huis?
Ik deed mijn best om fulltime werk te zoeken dat lukte dus niet maar ik had nog wel inkomen waar ik nog boodschappen mee kon doen en dingetjes voor het huis kon kopen.

En ja we hadden in het begin elkaar de vrijheid moeten geven dat is waar.

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 12:26

Suzanne F. schreef:
Liezel1 schreef:
Wil hij jou terug of wil iemand terug die wast, schoonmaakt en kookt?

Dat vroeg ik me ook meteen af.

Bedoelen jullie dat hij dan nooit echt van me gehouden heeft en me alleen daarvoor nodig had?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 12:29

Wat hij voelt, heeft gevoeld, wat voor ziekte/stoornis... etc.. allemaal niet interessant eigenlijk... want in de praktijk behandeld hij je gewoon niet goed... en daarmee moet JIJ geen genoegen mee nemen..
Het moet helemaal niet over hem gaan... het moet over JOU gaan.
Wij kennen meneer niet.. en waarschijnlijk heeft hij echt het idee van je te houden... alleen kan dat ook niet genoeg zijn omdat hij in zijn gedrag gewoon niet vriendelijk, respectvol en liefdevol is.