Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
lieveli schreef:Nou, hoeveel mensen ken jij die vechten tegen tyfus of paasei, of er aan overleden zijn? Ik 0.
.
.
Het kan je ontschieten als je bijv. heel veel pijn hebt en je je pijn wilt verzachten door flink te vloeken of te schelden, maar iemand het toewensen zou ik toch liever niet zien
Authentic schreef:Komt het niet oorspronkelijk van kankeren? En dan bedoel ik niet de ziekte.
Ik vind het overigens verschrikkelijk asociaal klinken.
musiqolog schreef:Het hoort niet, het kan niet en het kan kwetsen. Maar is dat niet het kenmerk van een krachtterm? Eeuwenlang heeft streng-calvinistisch Nederland hard geroepen dat je de naam van de Heere niet ijdel mag gebruiken. Gevolg: ook als je de verdoemenis aan jezelf wenst ("appelflap"), nemen mensen er verschrikkelijk aanstoot aan.
Zo is het ook met enge ziektes. Daar spot je niet mee, want dat kwetst. Terwijl het geloof in God afbrokkelt en de meeste ziektes te genezen zijn (heb je de paasei, dan neem je een antibioticakuur), is kanker nog vaak dodelijk en altijd ingrijpend. Als iemand een krachtterm gebruikt, moet hij een enorme hoeveelheid agressie kwijt; dat kan door ijzeren taboes te doorbreken. Als "kanker" geen aanstoot gaf, was het geen krachtterm. Mensen kunnen nog altijd beter een lelijk woord zeggen dan het bankstel door de schuifpui smijten.
(Wat hier ook nog wel eens sporadisch wil gebeuren
)kwita schreef:ja mijn ex gebruikte altijd kankerlijder... ik hoop dat hij het zelf krijgt, als je weet wat die ziekte doet met een mens. nou dan is het echt not done!

is voor je ex en voor jou, want zo'n ziekte wens je niemand toe ookal heeft die persoon dat gezegd wat echt niet kan. kwita schreef:ja mijn ex gebruikte altijd kankerlijder... ik hoop dat hij het zelf krijgt, als je weet wat die ziekte doet met een mens. nou dan is het echt not done!
hij mag geen kankerlijder zeggen, maar jij mag hem wel de kanker toewensen.
vuurneon schreef:kwita schreef:ja mijn ex gebruikte altijd kankerlijder... ik hoop dat hij het zelf krijgt, als je weet wat die ziekte doet met een mens. nou dan is het echt not done!
Dus het is wel oke dat jij het hem toewensthij mag geen kankerlijder zeggen, maar jij mag hem wel de kanker toewensen.
Goh... Dat is idd heel logisch en fatsoenlijk van je
Nayomie schreef:m;n ex had kanker en die zei het zelf ook en maakte er grapjes over.. Relativeren, blijven lachen, niet huilen, het is maar een woordje..