Goede relatie, maar is het goed genoeg?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:02

Dan zouden er vast een hele hoop mensen onterecht moeten gaan twijfelen :')
Nee, dat vind ik ook zeker niet het belangrijkste in een relatie.

Angeliquee18

Re: Goede relatie, maar is het goed genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:04

Nouja, te weinig is ook niet goed denk :+

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:05

future_vet schreef:
Taucha schreef:
Hebben jullie genoeg sex en wordt er veel geknuffeld en gepraat?

Zo ja; dan komt 't vast wel goed.
Zo nee; dan ben je misschien wel terecht aan het twijfelen.

Alsof sex het belangrijkste is in een relatie :')

Wel een essentieel onderdeel.
Anders net broer en zus.
Kun je tevreden mee zijn..
Maar bij passie en liefde past seks en lichamelijkheid fantastisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:06

Nja voor sommige is seks heel belangrijk, maar hoe goed je seks nog is, als het een tiran is buiten de slaapkamer blijf je ook niet voor hem thuis toch :P

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:08

Of dit voor jou goed genoeg is dat kan alleen jij bepalen. En dat kun je denk ik niet doen door hier honderd reacties te krijgen. Als we hier alle 100 zeggen dat dat goed genoeg is neem je er dan genoegen mee omdat iedereen het zegt? Of als we juist alle 100 zeggen dat het niet zo is maak je het dan uit omdat het voor de buitenwereld niet zo zou zijn?
Het gaat niet om het plaatje wat de buitenwereld heeft. Je kan heel gelukkig lijken in een fijne relatie maar er eigenlijk helemaal niet happy in zijn, en iets kan voor de buitenwereld een bijzondere relatie lijken maar je kan zelf juist zielsgelukkig zijn.

In mijn ogen zou ik nooit op die manier die jij beschrijft een relatie willen hebben. Maar er zijn zo te lezen genoeg mensen die wel hetzelfde daarin zijn.
Waar het om gaat is dat je zelf (en je vriend) gelukkig bent!

Twijfel je nu omdat je overal aan twijfelt, of simpelweg omdat je nu tijd hebt om erover na te denken en er eerder niet echt bij stilstond omdat je druk was en het nou eenmaal zo ging? twijfel is nooit goed in mijn ogen.

Ik ben net als Angelique, en nog iemand boven mij, zwanger, van de tweede, en zowel nu als bij de eerste sta ik stijf van de hormonen waar ik echt super veel last van heb. Dat botst echt wel eens. Tijdens de zwangerschap van de eerste meer dan nu, we kenden elkaar toen nog maar kort en waren druk in huis, dus vriendlief ook erg moe en prikkelbaar. Maar hoe groot onze botsingen ook waren, ik heb echt geen seconde aan onze relatie getwijfeld.
Wil overigens niet zeggen dat je bij twijfel gelijk maar moet kappen hoor, dat ook weer niet, maar het komt toch ergens vandaan, en ik denk dat je dat uit moet zoeken en op moet lossen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:15

Taucha schreef:

Wat een oppervlakkige bullshit.

Jojootje: Iedereen twijfelt wel eens. Dat komt door het groeien van de relatie en van elkaar. En sommige mensen twijfelen meer dan anderen.

TS, stop met nadenken en begin met voelen. Als jij voelt dat jullie te weinig doen samen dan praat daar met hem over. Spreek af dat jullie 1 x in de week echt iets samen gaan doen buitenshuis. De ene keer kies jij, de andere kiest hij.

En verder, wees blij met wat je hebt. Kijk naar alle het goede wat je hebt, en dan zul je zien dat dat ene ding ineens niet meer mee telt. Geen relatie is perfect en relaties zoals in de films en tv series bestaan niet. Jullie relatie is goed zolang jullie die goed vinden, geen een relatie is hetzelfde.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:20

Volgens mij schreef ze, sex, knuffelen en praten? Dus hoezo oppervlakkig? Intiem zijn samen is toch echt een onderdeel van je relatie?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:23

Het gaat mij erom dat ze het doet overkomt alsof sex een van de belangrijkste criteria is. En dat vind ik nogal oppervlakkig, een echt relatie gaat veel dieper dan dat. Ik zeg niet dat intiem zijn niet belangrijk is, maar er komt meer bij kijken. En sex is niet het geneesmiddel voor een relatie die niet goed zit.

Tooeet

Wel leuk om alle reacties te lezen nav je bericht. Je ziet dat ze allemaal anders zijn en dat is logisch, want ieder mens is anders. Zo ook jij. Ga voor jezelf na wat je belangrijk vindt en of het in de basis goed zit.

Persoonlijk snap ik bijvoorbeeld niet dat mensen alleen maar (met de nadruk op alleen maar) bij elkaar blijven omdat het comfortabel is. Je leeft maar één keer, maar ik respecteer het wel dat dat voor sommige mensen prima is. In de liefde doe ik geen concessies, zeker niet als je nog jong bent en er geen kinderen in het spel zijn.

Succes met het beantwoorden van je eigen vragen!

Collie2008

Quote weg :+

Maar waarom Bullshit? Net als wat DatBenIkNou zegt, als je naast een vrij individueel bestaan in je relatie ook nog eens weinig quality time hebt qua intimiteit dan wordt het een vrij 'lege' relatie denk ik. Tenzij je natuurlijk kiest voor een relatie met weinig knuffelen, seks, etc

Taucha

even lezen mensen: genoeg sex

Dat kan voor de een 1 keer in de maand zijn en voor de ander elke dag.

Daarnaast is het ook belangrijk dat er genoeg lichamelijk contact (knuffelen oid) is en er gepraat wordt. Dat is aan TS om te bekijken of dat in haar ogen voldoende gedaan wordt in haar situatie.

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:24

DatBenIkNou schreef:
Volgens mij schreef ze, sex, knuffelen en praten? Dus hoezo oppervlakkig? Intiem zijn samen is toch echt een onderdeel van je relatie?

Inderdaad, als je ook al niet meer knuffelt en met elkaar praat, dan is er echt iets niet goed lijkt me.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:24

Amandavd schreef:
Het gaat mij erom dat ze het doet overkomt alsof sex een van de belangrijkste criteria is. En dat vind ik nogal oppervlakkig, een echt relatie gaat veel dieper dan dat. Ik zeg niet dat intiem zijn niet belangrijk is, maar er komt meer bij kijken. En sex is niet het geneesmiddel voor een relatie die niet goed zit.

Je kan er wel mee toetsen of het nog aan je wensen voldoet, wat die wensen ook mogen zijn

En je laatste zin snap ik niet, er is niemand die dat beweerd toch?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:25

DatBenIkNou schreef:

Dat vindt jij.
Ik ken een stel die gruwelt van sex (beide) en al jaren gelukkig zijn samen.
Intiem zijn, staat naast sex.
Intiem kun je ook zijn door "alles" van elkaar te weten, elkaar volledig te vertrouwen enz.
En er zijn echt mensen die daar volledige voldoening uithalen.
Het is helaas de maatschappij die dan bepaald dat ze geen goede relatie hebben, want daar hoort goede sex bij.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:26

Collie2008 schreef:
Amandavd schreef:

Je kan er wel mee toetsen of het nog aan je wensen voldoet, wat die wensen ook mogen zijn

En je laatste zin snap ik niet, er is niemand die dat beweerd toch?

Nee maar het was meer van, ja als je niet genoeg sex hebt dan komt het misschien niet meer goed. Ik vind dat raar. Het allerbelangrijkste in een relatie is blijven communiceren, en daarna komt intimiteit en sex. Maar ik lees haar nieuwe reactie en snap het nu wat beter.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:26

Taucha schreef:
even lezen mensen: genoeg sex

Dat kan voor de een 1 keer in de maand zijn en voor de ander elke dag.

Daarnaast is het ook belangrijk dat er genoeg lichamelijk contact (knuffelen oid) is en er gepraat wordt. Dat is aan TS om te bekijken of dat in haar ogen voldoende gedaan wordt in haar situatie.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:27

DatBenIkNou schreef:

En daar hoef je geen lichamelijk contact voor te hebben.. praten kan net zo intiem zijn voor bepaalde mensen en ook voldoende te zijn voor een serieuze relatie.

Collie2008

Amandavd schreef:
Nee maar het was meer van, ja als je niet genoeg sex hebt dan komt het misschien niet meer goed. Ik vind dat raar. Het allerbelangrijkste in een relatie is blijven communiceren, en daarna komt intimiteit en sex. Maar ik lees haar nieuwe reactie en snap het nu wat beter.

Ook dat staat er niet, dat maak je er zelf van ;-)

Tooeet

Juist en zo lang je daar tevreden over bent, beide, dan is het prima.

JustMe8484

Amandavd: Tuurlijk,Iedereen zal weleens twijfelen maar het gaat denk ik ook vooral om de mate waarin. Als ik zo zou twijfelen dat ik er een topic op internet over zou plaatsten zou het voor mij te ver zijn.... Maar goed, ik zet dan ook niet snel veel prive op internet.

Maar als ik kijk naar mijn relatie (en ook even naar die met mijn ex om te vergelijken). Wij zijn nu 2,5 jaar bij elkaar en hebben veel meegemaakt in die periode, beide ook mindere periodes waarin we niet altijd even lief naar elkaar waren. En tuurlijk heb ik weleens gedacht: moet dit nou zo? Maar echt getwijfeld aan onze relatie, nee, dat heb ik absoluut niet. En dan ben ik echt wel iemand die snel over veel zich druk kan maken en kan twijfelen, in mijn vorige relatie zag ik dan ook genoeg 'beren op de weg en dingen waarvan ik dacht: passen wij wel echt bij elkaar' hoewel hij het uiteindelijk uit gemaakt heeft zie ik achteraf wel dat de dingen waar ik weleens echt mijn twijfels over had ook de dingen waren die maakten dat onze relatie nooit een lang leven zou hebben...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:30

Wat een geklooi, steeds m'n reacties weg

@ Brainless volgens mij bedoelde ze intimiteit in het algemeen aangezien er ook knuffelen en praten bij staat en niet zozeer expliciet sex. Intimiteit is een goede graadmeter volgens mij voor je relatie. En wat je onder intimiteit verstaat zal voor iedereen anders zijn.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:31

Ik denk dat het eerder een soort van waarde is dat 'veel' sex in een relatie goed is.
Nu ik zwanger ben moet ik er niet aan denken eerlijk gezegd maar anders.... :D

Zolang je blijft praten over hetgeen wat 1 van jullie dwars zit in de relatie en daar samen een oplossing voor kan en wil vinden komt het wel goed denk ik. We kunnen elkaars gedachten niet lezen neem ik aan dus blijft praten de enige oplossing.

TS hoe gaat het nu? Heb je erover gepraat?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:32

Collie2008 schreef:
Amandavd schreef:

Ook dat staat er niet, dat maak je er zelf van ;-)

Dat stond er wel degelijk.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:34

maar net als met de seks is het toch met alles, als het voor jullie als stel goed genoeg is dan is het goed.

de 1 vind (bijna) nooit seks prima, de ander neemt geen genoegen met minder als dagelijks,
de 1 vind 1x per maand een goed gesprek prima de ander wil dat dagelijks
de 1 doet alles samen en de ander helemaal niks...
zowel jij als je partner moet je er goed bij voelen en daar gaat het om.
en op het moment dat dat niet zo is of je er aan twijfelt moet je kijken waar dat vandaan komt en wat je er aan kan doen toch? En jij als persoon kan bepalen of iets zwaar genoeg weegt om een eind aan de relatie te maken of dat je zo gelukkig bent verder dat je die concessie wil doen.

dit kun je overigens algemeen opvatten, niet perse op de situatie van ts...

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:38

Natuurlijk zijn er uitzonderingen Brainless.