Welke stofzakloze stofzuiger?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 12:47

Mijn ouders hebben een dyson, wat een slecht apparaat zeg. Besloot eerst er mee uit te scheien toen hij gebruikt werd in een verbouwing, terwijl dat nou juist de kracht zou moeten zijn van dyson en ze verzekeren dat het ding ook fijnstof aan kan.
ding is nu een aantal jaar oud en hangt met tape aan elkaar om fatsoenlijk te zuigen.

Toen ik 2 weken bij mijn ouders woonde met 2 honden beloofde ik iedere dag te zuigen. Ben dag drie mijn eigen stofzuiger uit de opslag gaan halen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 13:09

secricible schreef:
Mijn ouders hebben een dyson, wat een slecht apparaat zeg. Besloot eerst er mee uit te scheien toen hij gebruikt werd in een verbouwing, terwijl dat nou juist de kracht zou moeten zijn van dyson en ze verzekeren dat het ding ook fijnstof aan kan.
ding is nu een aantal jaar oud en hangt met tape aan elkaar om fatsoenlijk te zuigen.

Toen ik 2 weken bij mijn ouders woonde met 2 honden beloofde ik iedere dag te zuigen. Ben dag drie mijn eigen stofzuiger uit de opslag gaan halen.

Er zit 5 jaar garantie op.. Waarom gaan ze daar dan niet mee terug? Als de mijne zo doet krijgen ze hem gewoon terug.

Anoniem

Re: Welke stofzakloze stofzuiger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:13

Ik heb ook een Dyson, ben ik erg blij mee :j heb wel een 'speciaal' model, die is maar heel kort te krijgen geweest. Heb hem gekocht omdat mijn ouders er zo blij mee waren (zijn) :D de DC20 Exclusive. Deze heeft namelijk een stang die in 3'en uitschuifbaar is ipv uit 2'en.

Afbeelding

En na mijn ouders en wij hebben mijn schoonouders de allergy pro gekocht, en die zijn ook heel tevreden!

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:26

Ik werk bij een client vaak met dyson, wat een onding client is er super blij mee maar ik gruwel van dat ding, loodzwaar en die kopstukken komen lastig in kleine hoekjes.

Wij hebben zelf thuis 3 stofzuigers, de zakloze wordt het minst gebruikt ben zelf helemaal weg van Philips, binnenkort wil ik de oude upgraden.

Overigens heb ik bij mijn overige cliënten ook allemaal stofzuigers met zak en t werk allemaal wel prima maar die dyson grr..

Edit: voor onze Philips kopen wij altijd zakken bij winkels zoals bazaar en action kost geen fluit!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:34

Secricible, bij dyson staat specifiek in de gebruiksaanwijzing dat ie daar niet geschikt voor is , althans, bij de mijne wel... geen enkele niet industriele stofzuiger trekt bouwstof(daar heb ik er in een jaar tijd 2 mee laten ontploffen, geen dysons , maar gewone consumenten stofzuigers net zoals dyson dat is)
Verder moet jet model je wel liggen idd, ik vind het juist een fijn ding, ook door het vergaande demontabele van die dingen, voet en handvat zijn dermate ver uit elkaar te halen dat alsner iets dwars zit je er heel makkelijk bij kunt.
Mocht ie uit elkaar gaan vallen 9f anders kuren gaan vertonen , idd garantiewerk, dan kunnen ze mooi op komen draven, voor het geld wat je er voor neer moet leggen niet meer dan logischmmm daar ga ik niet voor met tape lopen klooien.

Mijn moeder had 1 knopje lam na een paar maanden, dat onderdeel is zonder vragen gewoon vervangen(handvat deel )

Rudina, de voet die ik er bij kreeg(allergy) is wat minder handig met kleine hoekjes, maar de flathead die ik er los bij heb gekocht komt zOnder moeite in kleine hoekjes en past onder onmogelijk lage kastjes etc. Dat vind ik juist ook weer een groot voordeel, je kunt er allerhande koppen bijkopen en voor iedere situatie is er wel een passende voet te vinden.
Qua gewicht vind ik de sledestofzuiger van mijn moeder (philips of miele) veel zwaarder(merk het verschil direct met mijn ellebogen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:38

Ik heb er twee grote koppen bijgekregen, eentje voor hoogpolig tapijt _O_ en eentje voor harde vloeren. Die tweede komt heel goed overal onder en in hoekjes :j
Bij de mijne stond ook aangegeven dat bouwstof niet goed voor hem is. Daar hebben we zo'n hele oude stofzuiger nogvoor, met een katoenen zak eraan :+ én met verhuizen hebben we bij de bouwmarkt een industriele gehuurd.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 14:02

Er zullen vast fabrieksfoutjes tussen zitten maar ze zetten er niet zomaar 5 jaar garantie op. Is een hele tijd voor een stofzuiger. Dinsdag wordt ie besteld :D Mocht ik wat missen kan ik dat altijd nabestellen inderdaad.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 14:14

ingedebruijn schreef:
secricible schreef:

Er zit 5 jaar garantie op.. Waarom gaan ze daar dan niet mee terug? Als de mijne zo doet krijgen ze hem gewoon terug.

Ding is nu ouder dan 5 jaar, maar toen hij stopte met de verbouwing zijn ze teruggeweest en verklaarde Dyson dat geen enkele stofzuiger daar tegen kon. Uiteindelijk hebben ze een nieuwe gekregen van de winkel (!) want die was het niet eens met Dyson, aangezien Dyson tegen de winkels verklaard dat ze zelfs bloem en fijnstof kunnen hebben. Maar het is er daarna dus niet beter op geworden.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 14:32

Nouja ik ga er gewoon voor. Fijnstof hebben we niet gelukkig.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 16:37

+:)+ hopelijk ga je net zoveel plezier van je stofzuiger krijgen als ik.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 16:50

Ik update tegen die tijd wel!

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 17:24

Voor bouwstof heb je een speciale bouwstofzuiger nodig. Een Kärcher of een Dewalt. Ik heb met bouwstof mijn vorige ook laten ontploffen. Een Nilfisk. Was ook een topding, trouwens.
Wat al helemaal een onding is, dat is zo'n automatische, een Roomba. Wij hadden er zoeentje, de duurste die je kon hebben. Ik dacht : ik neem mij direct de beste, met al mijn honden.
Heb je twee jaar garantie op dat ding, en ze hebben hem 5 X opgehaald omdat hij stuk was. De zesde keer zeiden ze : ja, maar een Roomba is niet echt geschikt voor huizen met honden... _-:(
Tja, dan hoeft er ook niet dagelijks gestofzuigd worden denk ik dan...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 17:39

Sevke, dyson benoemt aan zijn verkopers dat ze daar dus wel tegen kunnen. Mijn ouders kochten vlak voor de verbouwing een nieuwe en toen kwam de verbouwing ter sprake. Juist om die reden hebben ze een dyson gekocht, omdat dyson claimt daar tegen te kunnen.
De winkel heeft niet voor niets de stofzuiger omgeruild toen dyson weigerde.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 21:49

Maar in ee documenteatie die ik bij mijn dyson heb staat duidelijk dat dat dus niet kan ...geen idee wat ze tegen winkeliers zeggen... ik heb hem online besteld, maar ik ga sowieso niet blind op wat een verkoper zegt. Ben ik te eigenwijs voor
Kijk/onderzoek zelf wel wat wel en niet kan

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 21:58

Sonja_vR schreef:
Maar in ee documenteatie die ik bij mijn dyson heb staat duidelijk dat dat dus niet kan ...geen idee wat ze tegen winkeliers zeggen... ik heb hem online besteld, maar ik ga sowieso niet blind op wat een verkoper zegt. Ben ik te eigenwijs voor
Kijk/onderzoek zelf wel wat wel en niet kan

Vandaar ook mijn topic haha. In de omschrijving zijn het allemaal top stofzuigers.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 10:55

Dyson... wat een verschrikking.
hebben we op mijn werk. Ding heeft slechte zuigkracht. En na elke stofzuigbeurt moet het filter schoon gespoeld worden. Anders doet ie helemaal niks meer.
De opvangbak is inmiddels ook al stuk. Moet die voorzichtig eraf halen, anders gaat ie direct al open.

Thuis heb ik een Philips. Met een hepa 13 filter. Zou 100% van een harde vloer opzuigen. En dit kan ik beamen. Wat een fijn ding!
Heb 2 katten thuis.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 11:00

Nessa schreef:
Dyson... wat een verschrikking.
hebben we op mijn werk. Ding heeft slechte zuigkracht. En na elke stofzuigbeurt moet het filter schoon gespoeld worden. Anders doet ie helemaal niks meer.
De opvangbak is inmiddels ook al stuk. Moet die voorzichtig eraf halen, anders gaat ie direct al open.

Thuis heb ik een Philips. Met een hepa 13 filter. Zou 100% van een harde vloer opzuigen. En dit kan ik beamen. Wat een fijn ding!
Heb 2 katten thuis.

Hoe oud is deze dyson dan? Nogmaals als de mijne dit binnen 5 jaar vertoond kunnen ze m komen vervangen :')

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 12:13

Mijn ouders hebben al 8 jaar een dyson en die doet het nog perfect. En inderdaad anders valt het gewoon onder de garantie.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 12:26

Ik hoef van mijn dyson geen filter te vervangen.... dus ook geen filter schoon te maken.
Hier verliest hij ook absoluut geen zuigkracht

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 18:12

Zelfde verhaal als Isaboy

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 18:56

In mijn Dyson zit wel een filter maar die moet enkel 1x per maand schoon gespoeld worden (geen idee waarom ook, in een half jaar heeft er nog niks zichtbaars in gezeten of vies water af gekomen)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 13:33

Hij is er *\o/*
Moest uiteraard gelijk getest worden gisteren. Ik ben fan! Vooral dat je kan zien hoeveel zooi hij op heeft gezogen vind ik echt geweldig haha. De bank is ook een stuk mooier gelijk. En inderdaad makkelijk te legen. Hij zat gelijk goed vol..voor het eerst niet alsnog losvliegende plukken haar of stof achteraf. Bedankt voor de tip!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 16:10

Ik kan nu serieus een dagje overslaan zonder dat het gelijk een slagveld lijkt :=
We hebben maar 1 hond, maar die produceert me een takkezooi.
Voorheen als ik het waagde 1 dag te skippen zag het er uit alsof er een week niet gezogen was.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 16:14

Ik heb ook een dyson, nu denk ik toch zeker wel een jaar of 5. Hij heeft een verhuizing meegemaakt, een grote verbouwing en wordt dagelijks de trap op en af gesleept en hij doet het nog prima. Ook alle losse onderdelen zijn nog heel bij mij.

De mijne heeft trouwens wel zo'n ijzerborstel achtig filter... die kan je even omspoelen onder de kraan. Nu ik het me bedenk heb ik dat maar een keer gedaan sinds ik hem heb, en dat was voor de verbouwing :+
Maar goed hij doet het nog prima.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 16:15

:D geniet er van ts +:)+