Dilemma, wel of niet op schoolreisje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Re: Dilemma, wel of niet op schoolreisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:17

Wat heeft ze er aan in de rij te staan kletsen met vriendinnen die overal in gaan met pijn aan haar rug?
TS ik zou thuis blijven, ga fijn wat anders doen joh.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:18

Wat zeggen je ouders ts? :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:19

Ik zou 't niet doen, straks sta je daar in je uppie met je rolstoel, en is iedereen plots gevlogen. Heb je heel die vermoeiende reis ondernomen om ergens in een hoekje bij je koffie drinkende docenten te hangen...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:19

En in dit geval; bij twijfel? Gewoon niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:21

Begrijp me niet verkeerd, ik heb een hele boel voor mijn vriendinnen over, maar als ik 36 euro betaal voor alleen maar de entree van een attractiepark dan zou ik ook wel graag overal in gaan. Ik zou het dus vrij vervelend/belemmerend vinden als mijn vriendin met een dusdanige blessure waardoor zij niet in attracties kan, mee gaat en er dan vanuit gaat dat ik mijn hele uitje wel aan haar wil aanpassen... Om zo dus maar een beeld te geven van hoe dit dilemma kan worden opgevat vanaf de andere kant. In dit geval TS haar vriendinnen.

Ik zou het persoonlijk uiteraard niet erg vinden om een aantal attracties te skippen maar ik zou ook wel graag eens met het hele groepje in attracties gaan waar je met +2 mensen in kan zonder me schuldig te voelen dat we die vriendin hebben laten staan.

Als je alleen maar mee gaat voor de gezelligheid zou ik lekker een keertje met ze naar de bios/restaurantje/iets anders gaan. Je kan daar verder toch (bijna) niks. Ten minste, het lijkt me niet dat meiden van 14 nog naar de Efteling gaan voor het sprookjesbos en de pagode...

Als je nou twijfelde omdat je nergens in durft, dan had je nog mee kunnen gaan voor de gezelligheid maar om daar nou met pijn in je rug en knieen de hele dag te gaan staan wachten... Ik denk dat je ook een beetje buiten de boot valt omdat je gesprekken uit de rij en de attracties mist.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:27

Ik zou persoinlijk niet meegaan. Het is een lange dag, veel lopen en staan. Ik zou dat mijn rug niet aan willen doen.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 22:29

Mijn moeder zegt dat ik eigelijk thuis moet blijven. Ze snapt mij zeker maar ik zeker mijn vriendinnen. Mijn vader gaat nog met Mijn moeder in overleg. :)

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:32

Op wat voor dag ga je ts? Dit kan in wachtrijen nogal een hoop schelen. Ik heb een tijd een abonnement gehad en door de weeks is de wachttijd vaak niet langer als 10 minuten. Meestal kun je gewoon doorlopen bij de attracties. Bovendien heb je tegenwoordig een app waar je de wachttijd per attractie kan zien.

Duidelijke afspraken maken met je docenten en je vriendinnen. En dan lijkt me dat het wel moet kunnen toch. Moet je de schoolreis zelf betalen of wordt dit door school betaald?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:33

Waarom moeten je ouders in overleg? Dit is toch iets waar jij zelf een keuze over moet maken, je weet zelf het beste of je vriendinnen het leuk vinden dat je mee gaat en of je rug het aan kan.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 22:40

Nou mijn ouders vinden dat ze dat moeten overleggen. Ook wat het beste is. Ik weet me geen raad en mijn ouders kunnen me helpen. Verder weet ik niet op welke dag we gaan. Of in welke week. Ik heb alleen te horen gekregen dat we naar de Efteling gaan en dat we de hele dag weg zijn. :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:43

Wij zijn met oud en nieuw naar de Efteling geweest. Onze meiden wilden natuurlijk in de achtbaan, man en ik niet. We hebben anderhalf uur staan wachten. Allereerst waren we half bevroren (het was echt koud toen) en ik had pijn in mijn voeten en rug van het staan wachten. En dan mankeer ik verder nog niets. Ik denk dat je er weinig aan zult hebben als je zelf bijna nergens in mag/kan.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:44

Ik heb ook snel last van mijn rug en bekken (beide op meerdere plekken gebroken gehad).
Als ik enkele uren in de horeca werk (alleen maar lopen en tillen) heb ik minder last van mijn rug dan als ik schuifelend in een volle rij moet staan.

Ik ga volgende week een dagje naar de Efteling (bedrijfsuitje) en dan weet ik dat ik niet in de meeste rijen kan gaan staan, omdat ik het gewoon niet volhoud.
Ik ga voor mijn kids, maar voor mijzelf hoef ik het echt niet te doen.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:51

Is een rolstoel misschien een optie?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:53

Chiave schreef:
Is een rolstoel misschien een optie?

Je hebt dan een doktersverklaring nodig.

Daarnaast mag je evengoed niet voordringen en zal je (bijna) net zo lang moeten wachten als iemand die net de gewone rij in gaat.
Ook kun je met rolstoel niet in oa de droomvlucht.
http://www.efteling.com/NL/attracties/T ... matie.html
Laatst bijgewerkt door Brainless op 19-05-15 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:53

Ik denk dat het niet lang kunnen staan ivm benen/knieën nog een groter probleem is dan je rug. Je moet echt veel staan en wachten.
Ik zou niet gaan!

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:55

Ik zou niet meegaan.. Maar dat is misschien ook omdat ik van actie en dus achtbanen etc hou, en al snel iets saai vind. Dus misschien niet helemaal eerlijk.
Dus je moet het leuk vinden om naar dingem als het sprookjesbos etc te gaan, anders zou ik niet mee gaan als ik jou was. Lijkt me ook niet zo goed voor je lichaam. Kan je beter een keer wat leuks doen met je vriendinnen, zoals bios oid.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:55

TS@ Ik zou thuisblijven niet alleen omdat je rust moet houden maar ook omdat het zonde is van de ingangsprijs als je nergens op kunt. Jij moet het dan niet betalen natuurlijk maar je ouders wel en is wel wat zonde geld eigenlijk dan.

Als het kan blijf maar thuis, eigenlijk bijna heel de dag alleen staan terwijl je vriendinnen hun amuseren zal niet zo leuk zijn volgens mij. Niet dat hun geen lol mogen hebben maar helemaal alleen daar zitten wachten telkens steekt wel tegen ;) .

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 23:04

Heb je toevallig een vriendin die niet over de kop durft?
Dan kun je samen met haar wat anders doen als de rest in een achtbaan gaat of sta je in ieder geval niet alleen (want alleen duurt elke keer wachten heel lang).

Als je niet lang mag staan / veel lopen, kun je een rolstoel overwegen (desnoods voor een deel van de dag).
Heeft mijn moeder ook gedaan toen ze herstellende was van een operatie.
De Efteling heeft rolstoelen beschikbaar en zo'n situatie wordt dus geaccepteerd, wel van te voren contact opnemen daarover.

Wees in ieder geval zuinig op jezelf!
Ik heb op jouw leeftijd een tijdje in een rolstoel gezeten ivm auto-immuunziekte en ik mocht me niet inspannen. Ik kan me dus voorstellen hoe je je soms kan voelen; dat je zo graag met je vriendinnen mee wilt, maar het eigenlijk niet kan. En dat je soms net een stapje te ver gaat als iets heel leuk is of omdat je niet "die aansteller" wilt zijn, maar dat je daar dan nog weken extra last van kunt hebben.
Bedenk goed of je het zelf echt wilt en kunt dan (en spreek desnoods met je vriendinnen af dat, als het straks beter gaat, je alsnog dat bezoekje Efteling een keer met hen wilt doen)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 23:08

Geen denken aan dat ik dat zou doen. Is toch alleen afzien zo'n dag, is alleen maar confronterend dat je nergens in mag en al helemaal als je vriendinnen de rest van de dag bespreken hoe leuk de laatste attractie wel niet was. Wachten op anderen hoef je ook niet voor naar de efteling.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 23:10

Ik zou niet gaan.
besluit je toch te gaaN, zou ik in ieder geval voor een rolstoel gaan kijken

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 07:53

Dank jullie voor de reacties! School betaald er niets aan. Ouders moeten het doen. Vorig jaar ging ik ook niet mee en toen moesten mijn ouders toch een deel van het geld betalen. Vind ik belangrijk maar goed. Ik weet niet hoe nu de afspraken zijn maar om mijn ouders het hele bedrag te laten betalen voor als ik niet mee ga...... Ik denk dat ik niet mee ga. Ik denk dat ik er meer leed aan over hou van plezier. Een rolstoel zou kunnen maar ook dan ben ik afhankelijk. Iets wat ik liever niet wil. :)

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 08:03

Ik zou niet meegaan als ik jou was, je geeft al aan niet lang te kunnen staan en in de efteling staan overal hele lange rijen die soms meer dan een halfuur duren, en het kost natuurlijk je rug

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 08:05

Ik zou zelf niet meegaan.. Anderen plezier zien hebben en zelf alleen kunnen toekijken lijkt
me niet zo leuk zo voor een dagje naar het pretpark :n

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 08:16

Moet je zelf de entree betalen of doet school dat ? Als school het doet zou ik gewoon mee gaan. Er zijn naast die andere 2 atracties genoeg andere dingen in het park! Zo worden er ook shows gegeven en is er een route langs alerij sprookjes. Ik ben er met een vriendin heen geweest die bang is voor achtbaan en wilde atracties. Maar we hebben ons prima vermaakt! :D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 08:19

Gewoon niet betalen natuurlijk, laat de school maar proberen uit te leggen waar dat geld voor zou moeten zijn.

Denk dat het idd verstandig is om gewoon niet te gaan, voorlopig staat de efteling er nog wel even, dus dan kun je het altijd nog eens inhalen.