Help! Een muis in mijn huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 23:23

Om een muis te vangen kan je zelf ook muizen gaan houden :j . Ik had 2 zwart/witte tamme kleurmuisjes en op een morgen had ik er ineens een bruine bij liggen in het holletje :') . Hoe dat beestje erbij is gekomen is me een raadsel. Helaas schrok ze zo dat ze in huis de kooi weer ontvluchtte -O- .

Stinkmodder

Re: Help! Een muis in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 17:27

Ik houd de muizen buiten huis met behulp van ducktape. Sindsdien hoor ik de bovenburen gillen dat er muizen in hun kamers lopen. :Y)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 17:32

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 17:41

Whahahaha, dit doet me zo denken aan mijn zusje _O-

Die is hysterisch bang van muizen, spinnen en alles wat eigenlijk kleiner is dan onze katten, maar woont nu in A'dam, grote stad, veel ongedierte, en nu dus muizen in huis..

Ook zo eentje als jij hebt, die rustig blijft zitten, nog net niet op schoot kruipt zeg maar :') Echt hysterische buien aan de telefoon, of we niet kunnen komen want ze zit op dr slaapkamer en moet naar de wc, maar die muis zit in de woonkamer gewoon rustig te chillen _O-

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 17:43

Iinge_ schreef:
Dank jullie wel! Ik ga eens kijken naar een levende muizenval, mag mijn vriend hem uitzetten :D ik wil zo'n beestje ook geen pijn doen en dan lijkt dit me de beste oplossing.

Haha elena ;') ik hoop het niet

Wij hebben nu van die dingen in het stopcontact. Eerst gewoon in de bouwmarkt gekocht, die werkten een week tot de moedige muis een doos merci wilde jatten. Daarna heeft mijn pa via internet andere adapters besteld en nu heb ik in geen maanden meer een muis gespot in huis (gelukkig want ik durfde alleen nog maar in de hermetisch afgesloten badkamer te slapen :') ) Zal eens kijken welk merk het is.

Even gekeken, pest free heet het

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 22:48

Sparkles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:52

Ik heb inmiddels zo'n 4 jaar ''studentenhuismuis-ervaring'' en het enige dat écht helpt is alles opruimen en schoonmaken zodat ze niks te eten hebben. Alles in blikken waar ze niet bij kunnen en geen kruimels laten slingeren. Dit is namelijk niet één muis die jij hebt. Voor elke muis die je ziet, zitten er nog een aantal verscholen. Vangen heeft dus ook weinig zin. De omgeving moet zo onaantrekkelijk mogelijk gemaakt worden. En mijn ervaring daarbij is ook dat gif juist muizen aantrekt, want gif = ''eten''. Waar ze niet tegen kunnen is de geur van eucalyptus en munt. Je kan bv eucalyptusolie in bakjes neerzetten. Dat heeft bij ons ook geholpen (mits ze dus niks te eten hebben!) Succes!

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 09:18

Dankjewel Sparkles! Het scheelt dat alles al heel schoon is. Dus er valt al weinig te halen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:32

Afbeelding

:D :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:41

Afbeelding

Afbeelding

:D

Om even ontopic te blijven, als je afvraagt hoe ze het altijd voor elkaar krijgen om de kaas uit de klemmen te halen:

Afbeelding

Of als je denkt een dappere hond te hebben:

Afbeelding

En nu weer over naar de orde van de dag. :')

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 09:47

:') geweldig!
Spinnen zitten hier gelukkig niet.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:03

elenaMM77 schreef:
Inney schreef:
Jullie vragen om spinnen? Nou deze joekel vond ik net

joekel, joekel, ach hmm..

je weet pas echt dat je spin een joekel is, als ze je krant af pakt en achter je aan komt zetten :j

Of je aanvalt vanuit de wasbak?, ik heb zon zwarte spin nog niet vliegen zien maar deze...

Muizen kunnen ook in eentje zitten maar meesta zitten faar wat meer

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:16

Het huis schoon houden is ook erg belangrijk,

Of je koopt een vleesetende plant XD hopelijk vangt het ook muizen, en die vliegende spinnen...

Afbeelding

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:32

Wij hadden gisteren ook in muis in huis. Hadden.

Want wij hebben Boris. --> Afbeelding

Boris vangt alles wat op een muis lijkt. Ratten dus ook
pas op dode rat(niet bloederig) -> https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 3b07e36aa6

De muis van gisteravond is niet meer.

Ik zeg,...koop een Boris.

De buren klagen wel over muizen ik vrees dat de muizen die wij hadden verhuisd zijn.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 19-05-15 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:33

Hier vorige winter een muis in huis gehad (was ook wel te verwachten, helaas dook dat beest op in mijn slaapkamer op 3 hoog :?
Wij hebben namelijk een schuur in de tuin staan waarin oa appels en aardappelen liggen van onze volkstuin. Elke winter is het daar raak, en die zachte winters zijn goed voor kindermuisjes.....

Helaas kon er bij ons alleen nog maar gif gebruikt worden en na 3 maanden vonden we eindelijk het muisje (niks geroken ofzo) Natuurlijk mijn slaapkamer flink schoongemaakt (OCD schoon) nog steeds snappen we niet wat die muis naar mijn kamer heeft gelokt. Lag niks te eten, terwijl in de kamer ernaast hondenvoer in plastic zakken lag opgeslagen (waarvan 1tje altijd open)

Ik heb een week lang geslapen op de banken in de woonkamer (2 2persoons banken tegen elkaar geschoven totdat ik een nestje had) en nog steeds schik ik van geritsel in huis.

Muisje dus een flinke tijd later gevonden aan de andere kant van het huis......

Als het financieel weer wat beter gaat wordt er weer een kat aangeschaft.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:03

Gloa schreef:
Om een muis te vangen kan je zelf ook muizen gaan houden :j . Ik had 2 zwart/witte tamme kleurmuisjes en op een morgen had ik er ineens een bruine bij liggen in het holletje :') . Hoe dat beestje erbij is gekomen is me een raadsel. Helaas schrok ze zo dat ze in huis de kooi weer ontvluchtte -O- .

Toch bijzonder dat die muis kennelijk door de tralies kon en dat jouw muizen keurig netjes in hun kooitje bleven leven :+

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:07

Heb ik hier ook gehad!

Hij vrat zich vol, kon dan niet meer naar buiten en beleefde wilde nachten met mijn dames <<)

Hij rende zelfs in het radje, terwijl de hele wereld zijn speelplaats was :=

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:08

Wij hadden eerst ook muizen, gif en vallen geprobeerd. Maar helaas, kaas weg en gif lag er nog.
Nu hebben wij een kat en we zien geen levende muizen meer, we horen ze ook niet meer.
We krijgen alleen dode muisjes in onze keuken geserveerd met een hele troste kat er naast :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:26

Goof schreef:
Gloa schreef:

Toch bijzonder dat die muis kennelijk door de tralies kon en dat jouw muizen keurig netjes in hun kooitje bleven leven :+

_O- Oh jee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:29

Mijn muisjes waren gewoon heel gelukkig met wat ze hadden *D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:32

De mijne ook, zeker met zijn bezoekjes erbij _O-

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 11:42

Goof schreef:
Gloa schreef:

Alles is mogelijk. Zo vond ik vroeger onze logeerhond in ons caviahok :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:45

Iinge_ schreef:
Alles is mogelijk. Zo vond ik vroeger onze logeerhond in ons caviahok :')

Waar een wil is is een weg :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:47

Maar die ging toch niet door de tralies hopelijk??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:48

En wilde dieren kiezen dan blijkbaar toch voor het comfort van een kooitje :Y)