Woon je echter in een veilige woonwijk, dan vind ik het een ander verhaal en moet het echt wel kunnen

Edit: ik was trouwens al uit huis voordat ik in het huis van mijn ouders alleen thuis mocht slapen. Denk dat ik een jaar of 19 was
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

xSwanHeart schreef:Ik zal dan wel de enige zijn, maar vind dat het heel erg afhankelijk n is van de omgeving waarin je woont. Mijn ouders lieten (en laten, als ik bij ze ben) mij liever ook niet alleen thuis. Zij wonen aan een heel stil, afgelegen weggetje aan het bos. Als er iets gebeurt is er dus niemand in de buurt die evt kan helpen. Mijn ouders vinden het dan geen prettig idee dat hun dochter dan alleen thuis is. Kan ik me ook prima voorstellen, ik vind het zelf ook niet prettig om daar 's avonds in het donker de honden uit te laten.
Woon je echter in een veilige woonwijk, dan vind ik het een ander verhaal en moet het echt wel kunnen
xSwanHeart schreef:Ik zal dan wel de enige zijn, maar vind dat het heel erg afhankelijk n is van de omgeving waarin je woont. Mijn ouders lieten (en laten, als ik bij ze ben) mij liever ook niet alleen thuis. Zij wonen aan een heel stil, afgelegen weggetje aan het bos. Als er iets gebeurt is er dus niemand in de buurt die evt kan helpen. Mijn ouders vinden het dan geen prettig idee dat hun dochter dan alleen thuis is. Kan ik me ook prima voorstellen, ik vind het zelf ook niet prettig om daar 's avonds in het donker de honden uit te laten.
Ik ben 17, kan ( als mams alles in huis heeft gehaald dan, ben nog niet zoooo ver) prima in me uppie een weekendje alleen zijn hoor. Einde van het jaar gaan ouders een weekje naar Curacao, nou ik vermaak me prima in mee eentje hoor! 

. Maar kwa zelfstandigheid geen enkel probleem. En voor jouw kinderen moet het zéker kunnen. Ze hebben quasi de leeftijd om hun eigen huishouden te hebben. Je ex is wel héél erg overbeschermend en dat is ook niet goed. Op die manier houdt je hun zelfstandigheid ook tegen, kinderen worden nu eenmaal groot en daar kan je niets aan doen. Maar wie zal het er later beter van afbrengen als ze op eigen benen staan, het kind dat geleerd heeft zijn plan te trekken of het kind dat quasi volwassen is en nog steeds (in dit geval) papa's handje moet vasthouden?