Maar of dat waar is?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
het daadwerkelijke scheuren gebeurt mij alleen als ik echt rare moves maak tijdens huis schoonmaken enzo 
en ach, verder maakt het mij ook niet zo veel uit. Zorg ervoor dat hij niet direct te zien is, maar je ontkomt er toch niet echt aan. Veel meer meiden doen het tegenwoordig, zie het steeds meer! Rudina schreef:Maar ergens hebben wij toch niks te klagen met onze bovenbenen! Ik vind het persoonlijk een stuk mooier dan om een heel gat tussen de benen te hebben. En wij 'schijnen' van ondere een stuk strakker te zijn dus de mannen hebben ook nog eens niks te klagen!
Maar of dat waar is?

Lipydo schreef:Het is mij gelukkig nog nooit in public gebeurdhet daadwerkelijke scheuren gebeurt mij alleen als ik echt rare moves maak tijdens huis schoonmaken enzo
Diesel vind ik ook aan te raden, Guess en Armani slijt weer een stuk sneller. Ook wil een glad gelzadel wel helpen, die stugge zadels wrijven nog veel meer. Zunzuncito schreef:Niet specifiek voor het fietsen (ik zou een zadelbontje over mijn zadel heen doen), maar wel voor het lopen icm het dragen van een rokje of jurk: ik ben twee jaar geleden een avond op internet gaan zoeken en heb twee julotte's gekocht en ik vind ze prima werken voor wat het moet doen. Ze zijn heel dun, maar ik loop ze (nog) niet kapot en zie ook geen slijtage.
Ik vind het zo vervelend als het erg warm wordt, en dan wordt dat schuren alleen maar erger, tot warmte uitslag aan toe.
Ik las ook iets over bandelettes, maar dat ziet er zo ouderwets uit..
Celestial schreef:Heeel herkenbaar! Ik fietste ook ontzettend veel in de week en mijn broeken waren ook met een paar maanden echt helemaal versleten... Mijn linkerbeen buigt namelijk naar binnen als ik loop/fiets, waardoor die extreem tegen het zadel aan wrijvt. Sinds een jaar of 6 koop ik nu duurdere broeken afgeprijsd in een outlet (zo laatst bijvoorbeeld twee ontzettend mooie broeken van Ralph Lauren voor nog geen 40 euro op de kop getikt) en deze gaan zeker 1,5 tot 2 jaar mee.Diesel vind ik ook aan te raden, Guess en Armani slijt weer een stuk sneller. Ook wil een glad gelzadel wel helpen, die stugge zadels wrijven nog veel meer.
Lipydo schreef:Zunzuncito schreef:Niet specifiek voor het fietsen (ik zou een zadelbontje over mijn zadel heen doen), maar wel voor het lopen icm het dragen van een rokje of jurk: ik ben twee jaar geleden een avond op internet gaan zoeken en heb twee julotte's gekocht en ik vind ze prima werken voor wat het moet doen. Ze zijn heel dun, maar ik loop ze (nog) niet kapot en zie ook geen slijtage.
Ik vind het zo vervelend als het erg warm wordt, en dan wordt dat schuren alleen maar erger, tot warmte uitslag aan toe.
Ik las ook iets over bandelettes, maar dat ziet er zo ouderwets uit..
Die julotte's, is het gewoon een los broekje? Of zit er een strak broekje eronder?
Als het alleen losse stof is werkt het voor mij niet, want met lopen kruipt alles wat te los zit omhoog met als gevolg steeds die handen tussen de benen of toch geschuurde dijbenen

Ik haat broeken kopen haha.
(en weg gedaan omdat ik hem niet meer paste) Was een hele mooie donkere met hoge taille. Ik zoek altijd marktplaats af voor zulke broeken, want de meeste nieuwe modellen zitten allemaal stretch in...
mijntje92 schreef:Ja als het warm is met zweten dan schuur ik ook mn benen helemaal open.. verschrikkelijk pijnlijk.

de horror als je thuiskomt. Titineee schreef:Ooooooh met jou kan ik praten!!!
Ik heb hier ook echt altijd last van, het is zooo vervelend. Ook zit ik ongeveer 10 uur per week op de fiets, dus dan gaat het snel.
Ik heb het ook tijdens het lopen dat het schuurt, terwijl ik ook niet echt dik ben.
In de zomer als ik jurkjes draag, of hele korte broeken en dan veel ga lopen (bijvoorbeeld op vakantie), dan schuurt mijn huid gewoon open.
Daar heb ik gelukkig zalf voor, maar voor die broeken heb ik inderdaad nog geen oplossing
Volgens mij is die er inderdaad ook niet.
chamion schreef:Ook mijn broeken slijten heel snel. Gelukkig is mijn moeder vrij handig en heeft ze mij geleerd dit te maken. Gewoon 1 broek in lappen knippen en die gebruiken om je kapotte broek mee te maken met naald en draad.. Is even een werkje, zeker als je er nog niet zo handig mee bent, maar daardoor kan ik weer langer met mijn broeken doen. Tip, wacht niet totdat de scheur erin zit. Zodra je merkt dat de stof dunner wordt of de naad slijt gelijk lap erop! Dan hoef je minder lap te gebruiken en ben je sneller klaar.

. Mijn bovenbenen raken mekaar als ik wandel en ik fiets heel veel. Goedkopere broeken zijn voor mij vaak geen optie aangezien ik lange benen heb en dus echt een merk met lengtematen nodig heb. Al moet ik wel zeggen dat mijn G-star broeken langer meegaan tussen de benen dan broeken van Only. Maar uiteindelijk scheuren ze toch tussen de benen. Rudina schreef:Maar zie je die lapjes dan niet heel goed zitten? Of doe je dit aan de binnenkant? Ben eigenlijk wel benieuwd na een foto