Shenavallie schreef:Die torretjes (donkerbruin) herken ik direct: die hadden wij de afgelopen twee jaar ook... We werden er - net als jij - knettergek van en stonden elke dag te stofzuigen en te spuiten, maar het leken er alleen maar meer te worden. Nadat we kamer 1 helemaal leeg hadden gemaakt en spullen hadden weggegooid, hadden we er geen last meer van, maar toen kwam kamer 2. Hoe we ook schoonmaakten of gingen stofzuigen... jakkes, jakkes, jakkes. Wederom de hele kamer leeggehaald en toen kwam de boosdoener overduidelijk naar voren: ik had nog een oude emmer met paardensnoepjes staan, die overvol zat met deze beesten. Direct in een plastic zak weggegooid, nogmaals schoongemaakt en sindsdien geen last meer gehad. Van zilvervisjes en ander ongedierte hebben we gelukkig geen last, maar hadden we bij mijn vorige baas wel last van. Dit had te maken met vochtige plekken en combinatie met voedselresten. Je loopt kans dat je ergens wat hebt liggen, waar je je niet van bewust bent. Ook muizen en ratten komen daar op af. Hebben jullie trouwens kippen? Daar komt vaak ook ongedierte op af, zowel groot als klein.
Nu je het zegt, Wij hebben een klein zoldertje vlak bij onze gang en wij hebben daar ook paardenspullen liggen. En het zou heel goed kunnen dat daar ook paardensnoepjes liggen. Ik zal morgen eens op de trap staan en even kijken of daar ook snoepjes liggen en dan gooi ik ze gelijk weg.