De 'dadbod'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:29

geerke schreef:
Kana schreef:
Ik doe moeite voor mijn uiterlijk voorkomen en verwacht dat ook van mijn partner

Mijn vriend is prachtig gebouwd en ik zou het absoluut niet anders willen. Ook nu kan ik me absoluut een toekomst met hem voorstellen.
Een toekomst waarin we allebei gezond leven en dus er gezond blijven uitzien(daar hoort geen bierbuik en manboobs bij).

denk je dat jullie in de toekomst niet oud worden dan?Hoe je je best ook doet,na je 60 ste gaat het hele lichaam in verval...bij sommigen nog veel eerder.Ik waarschuw je maar vast :+

Bedankt voor de waarschuwing. ;)
Tuurlijk veranderd een lichaam naarmate men ouder wordt. Staat echter niet gelijk aan een grote bierbuik en manboobs.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:29

Amandavd schreef:
Daar gaan we weer hoor. Kunnen we mensen niet gewoon accepteren zoals ze zijn? Dik, dun, lang, kort, donker, licht, voor mij part paars of groen.

_/-\o_ beste post van de dag award :j

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:30

Ik doe moeite voor mijn uiterlijk voorkomen en verwacht dat ook van mijn partner

Mijn vriend is prachtig gebouwd en ik zou het absoluut niet anders willen. Ook nu kan ik me absoluut een toekomst met hem voorstellen.
Een toekomst waarin we allebei gezond leven en dus er gezond blijven uitzien(daar hoort geen bierbuik en manboobs bij).
[/quote]

denk je dat jullie in de toekomst niet oud worden dan?Hoe je je best ook doet,na je 60 ste gaat het hele lichaam in verval...bij sommigen nog veel eerder.Ik waarschuw je maar vast :+[/quote]
Bedankt voor de waarschuwing. ;)
Tuurlijk veranderd een lichaam naarmate men ouder wordt. Staat echter niet gelijk aan een grote bierbuik en manboobs.[/quote]

een bierbuik staat nog strak....anders heb je vel. :')

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:31

Palmera schreef:
Claudia1993_ schreef:
Vind het altijd een beetje raar als mensen iemand veroordelen op hun gewicht...

Dit heeft niets met veroordelen op gewicht maken. Mijn beste vriendin is behoorlijk dik. Maar ik hou van haar als mijn beste vriendin. En nu komt het verschil: ik hoef haar toch helemaal niet aantrekkelijk te vinden? Maar een man met haar postuur komt mijn bed niet in. Want als het daarop neer komt heb ik wél graag iets wat ík aantrekkelijk vind. Duidelijk zo?

Ik heb het toch ook niet tegen jou? Het is ieders goed recht om geen relatie te willen met iemand die dik is als je daar op afknapt,
maar om te zeggen dat je er misselijk van wordt of iets dergelijks is gewoon kwetsend.
(overigens niet gericht op iemand hier in dit topic, maar hoor ik vaak zat in mijn omgeving)
Laatst bijgewerkt door Claudia1993_ op 08-05-15 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Kana

Haha. Ja het is maar net hoe je het bekijkt natuurlijk. :=
Ieder zijn eigen ding.

denice

Precies, het beste is met de hangende huid gaan meegroeien. Dus gaat het slap hangen, gewoon wat meer eten zodat het lekker gevuld blijft :+

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:33

denice schreef:
Precies, het beste is met de hangende huid gaan meegroeien. Dus gaat het slap hangen, gewoon wat meer eten zodat het lekker gevuld blijft :+

:')

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:34

denice schreef:

wat een fijne toekomst zie ik tegemoed...ik begin meteen :j

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:35

geerke schreef:
denice schreef:

wat een fijne toekomst zie ik tegemoed...ik begin meteen :j

Het kwam door jouw idee Geerke, dat dit mij ideaal leek..

LadyMadonna

Re: De 'dadbod'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:38

Liever een vent met een bierbuik, haar, etc waar ik een fijn leven mee heb, dan een vent die me het huis door hoekt...

Ok, heel zwart/wit gesteld natuurlijk, maar ik vind uiterlijk echt niet belangrijk.
Mijn man is geen "sportschooltype", ik ook niet. Lekker belangrijk. Heel de maatschappij draait imo veel te veel om uiterlijk

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:39

Ik vind het goed dat ze modellen met iets meer omvang (ongeveer maat 40) vaker laten zien. Maar het promoten/prijzen van overgewicht vind ik echt belachelijk. Evenals de berichten die je zo vaak op facebook ziet gedeeld door dikke luie mensen: "een glas wijn is gezonder dan hardlopen"

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:44

Kana schreef:
Geryon schreef:

Nee helaas. Altijd als ik iets lees over curvy gaat het alsnog om een slank ding maar met grote tieten, kont en brede heupen in perfecte verhoudingen.

Dan is diegene toch curvy? :P

"curvy
ˈkəːvi/Submit
adjective
having curves.
"curvy lines"
informal
(of a woman's figure) shapely and voluptuous."

Ja en naar wat ik lees en zie is enkel dat curvy. Niet als de buik ook wat dikker is. (Wel in theorie niet in praktijk) Dan is het weer niet mooi. Dus dat curvy gedoe is even erg als het dunne modellen gedoe.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:50

Liever een klein buikje. Geen eindeloos veel vet !!
Ik ben zelf klein en valt al gauw op. Ben nu door stress heel veel afgevallen. En misstaat me niet. Ooit woog ik 45 en ben 1,60. Dat vond ik ecbt niet mooi. Weeg nu 60.
Mijn vriend is 1,93. En is op moment iets te dik. Maar ik vind het niet storend. Zolang hij onwijs lief is !!

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:56

denice schreef:

Dan blijf je wel lekker strak :+

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 17:19

Ben ik dan even hip met mijn "dadbod" :')

Geef mij maar een vent die net iets meer heeft, ben niet zo van de dunne en smalle (kleine) types. Heb je niks om vast te pakken of je arm omheen te leggen.

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 17:25

Palmera schreef:
Susannah92 schreef:
Sorry dat ik me zo laat kennen, maar het is gewoon bijzonder kwetsend om dat soort opmerkingen te horen. Maar goed, nu weer ontopic:

Je laat je inderdaad erg kennen. Ik voel mij bijna verplicht jou aantrekkelijk te vinden terwijl ik niet eens op vrouwen val.
Mijn uitspraken zijn gebaseerd m.b.t. mijn smaak qua mannen. Ik heb de mijne. En jij hebt de jouwe. Ik zeik niemand persoonlijk af maar dat wil niet zeggen dat ik maar alles en iedereen aantrekkelijk moet vinden om geen zieltjes te breken, nietwaar?

Er is in mijn ogen een groot verschil tussen iemand niet aantrekkelijk vinden of zeggen dat je van het zien van iemand misselijk wordt/moet spugen. Getuigt imo van weinig respect.
Ik vind bijvoorbeeld Aziatische mannen ook niet aantrekkelijk. Maar om nou te zeggen dat ik misselijk word als ik er één zie...

M'n vriend is overigens precies zoals ik van m'n mannen hou: leuke kop, niet volledig afgetraind, gewoon een goed, stevig lichaam.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 17:27

Ik heb niks met smalle jongens/mannen. Geef mij maar iets breder, mits het allemaal in verhouding is.

Zolang hij maar zichtbare borstspieren heeft. Dat is een pre. Noem me oppervlakkig maar dat vind ik zo ontzettend lekker :') <3 Een jongen zonder borstspieren klopt gewoon niet, zo'n kippenborstje is niks voor mij :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 17:29

Mijn ex was een sportschoolverslaafde en had een dieetlijst langer dan een gemiddeld schoolrapport. Ja hij had een blokjesbuik maar ik vond er werkelijk niks aan. Alles aan zijn lijf was hard. Samen liggen vond ik niet prettig en zijn heupbotten deden zeer met vrijen.

Mijn huidige vriend doet helemaal niks en eet precies waar hij zin in heeft. Hij is gespierd maar heeft een lekker zacht lichaam, en hij is harig. Lang dik haar op zijn hoofd, een baard en borsthaar. Ik vind hem perfect.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 17:41

Mijn man heeft geen gram vet teveel, eerder te weinig. fysiek zwaar beroep, hoeft er niets extra's voor te doen. mag voor het mooie wel op de ribben wat vet kweken hoor! Maar goed, prima zo! Lange man, brede schouders en dan wel gespierd om een mooie natuurlijke manier. Hij is ook zeker sportief (komt ook uit een sportief nest) :)

Ik vind belangrijk om de gezondheid te denken, ik ben ook niet dik en heb ook een partner die ook waarde aan hecht aan een gezond leven. Ik sport en beweeg ook keurig en let op wat ik eet. Dus alles met mate. Vandaag staat er ook patat op het menu, maar dan eten wij de rest van de week weer gezond. Je moet wel leven natuurlijk.

Ook voor ons kindje willen wij een goed voorbeeld zijn straks. Uiterlijk is niet alles maar wij richten ons wel op een gezonde levensstijl. En ach, verval doe je weinig tegen :Y) dus dat maakt mij niet zoveel uit dat alles naar het zuiden zakt :+ ik verwacht echt niet dat zijn lijf over 20 jaar nog in deze staat is :') en die van mij zal dan ook absoluut laten zien dat wij 20 jaar verder zijn haha

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 17:50

Ben ik eindelijk in shape voor de laatste trend moet ik alles weer laten groeien :\

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 17:55

Dankjewel Geerke!

Iemand niet mooi of aantrekkelijk vinden dat kan. Ik vind ook niet alle mensen mooi.Maar iemand vies of vadsig noemen gaat bij mij ver aan respect voorbij. Hoe vies of vadsig iemand in jouw ogen ook mag zijn, het is nog altijd een mens met gevoelens. Misschien daar eens over nadenken voordat je je ongezoutrn mening op internet zet.

En zeker als er iemand dan gekwetst reageert. Nee dan laat die persoon zich kennen. Echt de omgekeerde wereld.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 17:57

BarryPlopper schreef:
Ben ik eindelijk in shape voor de laatste trend moet ik alles weer laten groeien :\

En heb je een dadbod, willen ze je weer strak en slank -O-
Wispelturige vrouwen ook altijd weer :Y)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 18:06

Ik heb één hele duidelijke uitleg gegeven, maar de selectieve lezers onder ons lezen daar natuurlijk weer overheen.

Daarnaast is het imo tamelijk bizar en zelfs hypocriet te noemen dat er wél commentaar geleverd mag worden hier op alles wat los en vast zit, regelmatig op het beledigende en kwetsende af, maar een smaak gebaseerd op aantrekkingskracht is verboden!
Het moet niet gekker worden...

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 18:15

Palmera schreef:
Ik heb één hele duidelijke uitleg gegeven, maar de selectieve lezers onder ons lezen daar natuurlijk weer overheen.

Daarnaast is het imo tamelijk bizar en zelfs hypocriet te noemen dat er wél commentaar geleverd mag worden hier op alles wat los en vast zit, regelmatig op het beledigende en kwetsende af, maar een smaak gebaseerd op aantrekkingskracht is verboden!
Het moet niet gekker worden...

Er is ook helemaal niks mis met iets aantrekkelijk of niet aantrekkelijk vinden. Er zit imo echter wel een groot verschil tussen onaantrekkelijk vinden en vies. Met onaantrekkelijk (noem het desnoods lelijk) geef je gewoon aan dat het je smaak niet is. Iemand vies noemen is een veel harder oordeel en zeggen dat je er misselijk van word gaat nog een stap verder. Zie je dat verschil dan werkelijk niet?
Het is me vaker opgevallen dat je erg hard kan zijn in je bewoordingen en vrij agressief kan reageren als iemand daar iets van zegt.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 18:16

I.p.v. het op selectieve lezers te mikken zou jij jezelf eens achter je oren kunnen krabben. Dit is niet de eerste keren dat je i.m.o respectloze posts plaatst. Maar dat terzijde.

Ik zeg nergens dat het op andere dingen afgeven wel goed is, mensen moeten altijd nadenken voor ze wat op internet kwakken. Maar iemand anders vies of vadsig noemen is ook niet goed. Iets kan je smaak niet zijn, prima, maar dan hoef je een ander nog geen rotgevoel te bezorgen door ze vies of vadsig te noemen, zonder de achtergrond te kennen.