Bevalling melden via Facebook ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:10

Nou, Dan doe je toch alsof je het niet heb gelezen. Dat is ook nog gewoon een mogelijkheid, hé. :) Dat heb ik iig wel bij de geboorte van mn nicht gedaan. :')

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:11

Gun haar wat tijd met haar familie en gezin. Als beste vriendin kan je ook gewoon blij voor haar zijn natuurlijk :')

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:11

Vind ik wel luffwinny. Mijn beste vriendinnen heb ik zelfs gebeld, omdat ik een appje zo onpersoonlijk vond en ik het graag gewoon wilde vertellen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:13

Sammie schreef:
Nou, Dan doe je toch alsof je het niet heb gelezen. Dat is ook nog gewoon een mogelijkheid, hé. :) Dat heb ik iig wel bij de geboorte van mn nicht gedaan. :')

Precies, niet moeilijk doen :) als je er zo op tegen bent, net doen alsof je neus bloedt.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 07-05-15 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:13

Wauw ik kijk er echt van op dat sommige mensen dit de normaalste zaak van de wereld vinden...
Ik vind dat zulke dingen bij je beste vriendin echt wel wat persoonlijker verteld mogen worden.

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:14

Maar als allerbeste en enige vriendin ben je vast en zeker afgelopen dagen nog bij haar op bezoek geweest om haar in haar laatste dagen te ondersteunen..en dan weet je toch ook dat de baby eraan zat te komen immers weet je ook wat de uit gerekende datum was van je beste vriendin en ben je rond die dag ( en de dag ervoor en erna...) alert dat ze kan gaan bevallen....en dan is het toch ook geen verassing om haar bevalling op facebook voorbij te zien komen? Of heb je de laatste dagen geen contact met haar gehad?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:15

Poess91 schreef:
Wauw ik kijk er echt van op dat sommige mensen dit de normaalste zaak van de wereld vinden...
Ik vind dat zulke dingen bij je beste vriendin echt wel wat persoonlijker verteld mogen worden.

Nee, ik vind de keus van een ander. Als zij het zo wil brengen, is mijn mening niet relevant. Het is niet mijn bevalling immers, ik zou het zelf absoluut niet zo doen (en pak mooi even de tip mee mijn wall te blokkeren zodat niemand wat kan posten zonder mijn goedkeuring). Maar als een ander het wel wil doen... Vrijheid van meningsuiting zullen wij maar zeggen. Ik zou mij echter wel van mijn goede kant laten zien even contact zoeken en feliciteren. En gewoon thuis mopperen :+
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 07-05-15 20:17, in het totaal 2 keer bewerkt

jessdaniels

Ninette schreef:
Maar als allerbeste en enige vriendin ben je vast en zeker afgelopen dagen nog bij haar op bezoek geweest om haar in haar laatste dagen te ondersteunen..en dan weet je toch ook dat de baby eraan zat te komen immers weet je ook wat de uit gerekende datum was van je beste vriendin en ben je rond die dag ( en de dag ervoor en erna...) alert dat ze kan gaan bevallen....en dan is het toch ook geen verassing om haar bevalling op facebook voorbij te zien komen? Of heb je de laatste dagen geen contact met haar gehad?

_/-\o_ :')

Deliana1993

Mijn beste vriendin haar pony is gister bevallen van een hengst veulen, zij zou mij bellen zodra het er was of wanneer de merrie bezig was. Dat heeft ze niet gedaan en kwam er ook via Facebook achter dat het veulen er al was.. Zo heb ik haar opgebeld en haar gefeliciteerd! Waarom moeilijk doen? Neem het hef in eigen hand

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 20:16

Uhh ik heb haar gister nog over gesproken , en er waren geen tekens dat het eraan zat te komen ..

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:17

luffwinny schreef:
Uhh ik heb haar gister nog over gesproken , en er waren geen tekens dat het eraan zat te komen ..

Moet je na gaan hoe een bevalling kan lopen, misschien is ze wel helemaal overdonderd van de bevalling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:17

Poess91 schreef:

Mee eens! :j

Iedereen klaagt dat het tegenwoordig allemaal zo normaal wordt gevonden... Is geen excuus om het zelf dan ook maar normaal te vinden. :=

Deliana: Blij zijn dat ze haar op facebook heeft?! Ik mag toch hopen dat als TS geen facebook had gehad dat ze dan wel een persoonlijk bericht had gekregen! Natuurlijk draait het om de baby, maar waarom dan wel een berichtje op facebook zettten meteen? Dan wacht je toch gewoon even...

Ninettte, en juist dán is het toch fijn om het (als een van de eerste) te weten? Ik zou me behoorlijk gebruikt voelen dan hoor. Leuk dat ze met je meeleeft en je ontzettend helpt, een paar dagen lang, maar even persoonlijk op de hoogte stellen is dan weer teveel moeite?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:19

Ninette, maar je mag tussen de 37 weken en 42 weken bevallen, dus dat is 5 weken. Een bevalling kan heel snel gaan. En hoef je echt niet voelen aankomen, helemaal geen dagen van te voren.
Mijn beste vriendin had ik 's middags nog op de koffie gehad en 's avonds ben ik binnen 1,5 uur bevallen.
Ik blijf erbij dat ik het gek had gevonden dat zij dan op FB had moeten lezen dat ik bevallen was.
Als je na je bevalling zelf op FB zit en op de app, lijkt het mij dat je best persoonlijk even een kort appje kan sturen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:20

Tja, niet alle mensen zijn het zelfde en elke bevalling is ook anders. Misschien is het niet leuk voor jou maar heeft ze er gewoon niet aan gedacht. Als jij zo'n beetje haar enige vriendin bent is het misschien niet zo'n sociaal tiepje?

Zelf ben ik ook nogal een hork op het gebied van sociale contacten, ik had zoiets ook onbezonnen kunnen doen zonder er iets negatiefs mee te bedoelen... zo'n bevalling is al zwaar genoeg en dan krijg je er ook nog een vriendin bij die boos is omdat je de volgorde van vertellen 'verkeerd' hebt.

Als je gek op d'r bent zou ik het er gewoon bij laten zitten. Zeker geen ruzie om maken, een vriendschap is al broos genoeg als er een kindje komt.

Sammie

Deliana1993 schreef:
misschien is ze wel helemaal overdonderd van de bevalling.

Vandaar dat ze daarna gelijk FB gebruikt en constant online is op what's app (social Media is een bitch).

Deliana1993

@deetjeeuh, ik kan me goed voorstellen dat ze het op Facebook gooit. Zo weet iedereen het in een keer, en hoeft ze niet iedereen persoonlijk aan te spreken. Waarschijnlijk wist zij ook dat haar beste vriendin Facebook heeft en het dan wel zou lezen.

En als je zo iets leest waarom bel je zelf dan niet? Daar ben je dan toch ook een beste vriendin voor?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:21

Weet je, als het echt mijn beste vriendin zou zijn dan had ik het ook niet leuk gevonden om het via FB te moeten lezen in plaats van dat ze me een berichtje zou sturen of zou bellen.

Maar soms doen ook beste vriendinnen dingen waarvan je denkt: :? Alleen is dit niet helemaal het juiste moment om daar nu heel zwaar aan te tillen.

Wat jij nu iedere keer zegt is dat ze wel op WhatsApp geweest is en dat je dat hebt gezien. Dat betekent dus naar mijn idee dat jij ook nog niet gereageerd hebt naar haar. Waarom niet?

Het heeft echt totaal geen zin om nu te gaan zitten bokken (letterlijk en figuurlijk), je kunt je beter gewoon nu als beste vriendin opstellen en haar als de wiedeweerga een felicitatieberichtje sturen.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:21

@ts wat heb je gedaan? haal al gefeliciteerd? en er ook naar gevraagd. voor een ander denken moet je nooit doen. en dit is zeker geen breuk in de vriendschap waard.

luffwinny

Re: Bevalling melden via Facebook ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 20:22

Ik heb nog even niks gestuurd , ga haar uiteraard straks een berichtje doen en haar nergens mee lastig vallen maar moet het even laten bezinken ..

Joltsje

Re: Bevalling melden via Facebook ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:23

helemaal top ts.

dan kun je er innd nog even ober nadenken wat je er van vindt en wat je gaat doen

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:24

luffwinny schreef:
Ik heb nog even niks gestuurd , ga haar uiteraard straks een berichtje doen en haar nergens mee lastig vallen maar moet het even laten bezinken ..

Hup hup ik zou bellen als ik jou was! En deel dan samen de vreugde. Zo vergeet je de teleurstelling en kun je je er bij neerleggen!
:(:)

Anoniem

Deliana, maar waarom de druk dat iedereen het moet weten? Dat snap ik tegenwoordig echt niet hoor... Je kan toch best even één nachtje wachten met iedereen contacteren behalve de meest dichtbije mensen. Enne, je kan toch wel één extra persoon een berichtje sturen. Enkel 'ben bevallen' is toch prima? Je kan het zo lang of kort maken als je zelf wilt, maar het is dan in ieder geval persoonlijk!

Verder ga ik met Iris mee. :j

sallandval

Iris82 schreef:
Maar soms doen ook beste vriendinnen dingen waarvan je denkt: :? Alleen is dit niet helemaal het juiste moment om daar nu heel zwaar aan te tillen.

Dit dus.

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:25

Deetjeeuh schreef:
Deliana, maar waarom de druk dat iedereen het moet weten? Dat snap ik tegenwoordig echt niet hoor... Je kan toch best even één nachtje wachten met iedereen contacteren behalve de meest dichtbije mensen. Enne, je kan toch wel één extra persoon een berichtje sturen. Enkel 'ben bevallen' is toch prima? Je kan het zo lang of kort maken als je zelf wilt, maar het is dan in ieder geval persoonlijk!

Verder ga ik met Iris mee. :j

Omdat dat tegenwoordig allemaal normaal is om alles op het internet te pleuren.. Ik heb het niet verzonnen??

En wie zegt dat TS de enige "beste vriendin" is?

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:26

achja.. gewoon lekker laten gaan en je niet laten kennen. Ik herken het gevoel ook wel. Bij mn schoonbroer hun tweede kindje werden we op dezelfde avond nog op de hoogte gesteld. Langskomen mochten we doen als ze zelf even wat bijgekomen waren, ze zouden ons bellen. Dat was dus na drie dagen.
Achteraf hoorden we dat de hele familie (incl ooms van hem en haar) al op de eerste avond had mogen komen...