11AFotograaf schreef:Het Kleinmetaal heeft jaren geleden er al een vrije dag voor in ruil gekregen, Flettie. Weet ik omdat mijn vader ook in het kleinmetaal zit. Hier is gelukkig iedereen gewoon werken en ik met mijn eigen bedrijf ook! Straks nog een fotoshoot, dus ik zit te duimen dat het lang genoeg droog blijft om die door te laten gaan!
Niet dit jaar in ieder geval:
FNV schreef:Feestdagen .
Ben ik vrij op 5 mei (Bevrijdingsdag)?
Bevrijdingsdag is een nationale feestdag, maar geen vrije dag voor iedereen. Of je vrij bent op 5 mei hangt af van wat er in jouw cao staat.
In veel cao’s is geregeld dat je om de vijf jaar vrij bent op 5 mei. Ook staat dan in je cao, bedrijfsreglement of contract of je werkgever je loon moet doorbetalen. Als er geen afspraken zijn gemaakt in je cao of je als er geen cao geldt voor jou dan bepaalt je baas of je vrij krijgt op 5 mei.
Metaal: 5 mei geen feestdag
5 mei is dit jaar geen feestdag in de Metaal [&] Techniek Cao, Metalektro Cao, Motorvoertuigen- en Tweewielerbedrijf Cao (BOVAG). De cao-partijen hebben dat niet afgesproken.
https://www.fnv.nl/mijn-vraag/arbeidsvoorwaarden/feestdagen/ben-ik-vrij-op-5-mei-bevrijdingsdag
Hebben het echt nog opgezocht en nagevraagd omdat hij er van baalde dat ik wel vrij had en hij niet. Anders hadden we met zijn 2en thuis lekker aan de slag gekund.