Eleionomae schreef:Hier ook het zelfde probleem. Meneer was echter toen hij nog alleen woonde totaal t tegenovergestelde dus t frustreert soms enorm.
Ik geef wel gewoon taken. En of dat nou een dag duurt of 3 week, ik wacht net zolang tot hij het klaar heeft. Moet zeggen dat dat wel werkt. Moest t alleen zelf ff los laten haha. En hij is nu een week alleen thuis (ik ben op vakantie) dus hopelijk waardeert hij t straks weer wat meer als ik weer thuis ben
Vriendin van mij had een exemplaar waar moeders altijd alles voor deed. Hij was een dag vrij en zij ging werken en had hem gevraagd om even stof te zuigen. vriendlief had dat dus niet gedaan, zij heeft toen net zo lang gewacht tot hij het deed. Dit duurde twee weken. Toen had hij eindelijk bedacht dat er dus echt niemand was die het voor hem deed en heeft hij zelf de stofzuiger gepakt. Ik vind het knap dat ze het zo lang heeft volgehouden want ze is nogal een type van alles moet schoon. Maar als zij hem nu wat vraagt doet hij het nog wel dezelfde dag.
Maar ik snap ts wel. Ze wil niet haar vriend meerdere dagen per week taken op hoeven leggen. En zelf de verantwoordelijkheid hebben voor het complete huishouding en dat hij alleen maar dingen uitvoert als zij er aan denkt en ook nog moet vragen. Dan denk ik dat 1 keer een duidelijke lijst maken een goede oplossing is om te kijken of dat helpt. En anders samen het huishouding 1 keer per week doen en dat je dan overlegt dit en dat moet gebeuren wat doe jij en wat doe ik. Maar dan laat hij het de rest van de week nog afweten denk ik omdat het er gewoon niet in Zit.

en hij mag idd ook wel beetje meehelpen, maar ik vind niet dat je van iemand die 10 uur meer werkt (of iets dergeljks) kan verwachten dat die ook maar evenveel doet in het huishouden...
want dan gaat het nooit gebeuren