Ik denk dus dat acceptatie zeker wel een rol speelt. Het gaat namelijk ook om acceptatie in je eigen hoofd denk ik. Ik denk dan dat er nog veel meer bi- en homoseksuelen zijn dan we nu denken/weten
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
KoudbloedKim schreef:MayDayParade schreef:Ik ben het daar niet mee eens.Zoals Billy Joe Armstrong ooit zei: “I think people are born bisexual, and it's just that our parents and society kind of veer us off into this feeling of 'Oh, I can't'. They say it's taboo. It's ingrained in our heads that it's bad, when it's not bad at all. It's a very beautiful thing.
Ik denk dat hier wel een zekere waarheid in zit. Al vanaf de basisschool is de man-vrouw verhouding het enige waar het over gaat. Ik denk dat als vanaf daar al uit word gegaan van man-vrouw man-man en vrouw-vrouw dat er veel meer mensen bi- of homoseksueel zouden zijn.
In gezinnen waar de oudste homoseksueel is, is er al een zekere acceptatie, dus heeft de jongste misschien zicht op veel meer mogelijkheden.
En het is niet zo dat mijn ouders mij niet zouden accepteren als ik lesbisch zou zijn, maar ik ben wel altijd opgevoed met "Wanneer krijg je nou een vriendje" of "Als jij later een man hebt dit en dat"
En nog iets vanuit een hele andere hoek(gewoon een gedachte die weleens door mijn hoofd schiet): Misschien heeft de evolutie homoseksualiteit wel 'bedacht' om overpopulatie te voorkomen.
Zelf ben ik opgevoed met een moeder die mij al van jongs af aan regelmatig vertelde dat sommige mensen op het andere geslacht vallen en sommige mensen op hetzelfde geslacht en dat beide even 'oké' was en dat als ik later met een vrouw thuis kwam, zij dat net zo fijn zou vinden als wanneer ik met een man thuis zou komen.
Zo denk ik er zelf ook over; iedereen moet doen wat hij/zij fijn vindt en gelukkig van wordt!
Maar ik ben zelf wel 100% hetero en moet er écht niet aan denken om met iemand van hetzelfde geslacht in bed te liggen.
Dus ondanks de volle acceptatie van homoseksualiteit in mijn omgeving, ben ik zelf absoluut niet bi.
luuntje schreef:Dit verklaart niet dat er bij meerdere zonen de jongste homoseksueel zouden zijn.
lieveli schreef:Hier ook Tineke, niet alleen mijn gezin is open minded, maar mijn omgeving ook. Ik denk dus ook niet dat iedereen van nature biseksueel is, het heeft ook haast iets naars om te stellen dat het zo is want je ontkent iemands seksualiteit.
Ik denk dat homoseksualiteit ook niks te maken heeft met acceptatie in die zin dat het aangeboren is. Je wordt niet ineens homoseksueel als je omgeving heel accepterend is. Je kunt wel doen alsof je hetero bent als het níet geaccepteerd wordt.
De kinderen uit de gezinnen die ik in de openingspost noemde zijn niet homoseksueel omdat hun oudere broer of zus dat is. Ze zijn homoseksueel omdat hun hersens/genen/hormonen zo in elkaar zitten.
KoudbloedKim schreef:Maar daar kies je überhaupt toch niet voor? Dat ben je of dat ben je niet.
Ik denk dat het percentage homoseksuelen altijd min of meer gelijk is geweest, maar dat mensen er simpelweg niet voor uit konden of durfden te komen. 'Acceptatie' (homoseksualiteit is echt nog niet overal geaccepteerd!) zorgt er echt niet voor dat mensen ineens ook maar homo gaan worden, want het is toch geaccepteerd. lieveli schreef:Liselot schreef:
Nee, aangeboren is niet per definitie erfelijk. Het kunnen ook foutjes of mutaties ergens in het dna zitten zonder dat deze worden doorgegeven door één van de ouders. Kijk maar naar het down syndroom, een aangeboren afwijking, maar niet (of heel zelden) erfelijk.
Bij het zoontje van een vriendin van mij was op 6 jarige leeftijd al heel duidelijk te zien dat hij homo was. Ben er zeker van dat het aangeboren is, erfelijk durf ik niet te zeggen.
Homo's hebben ook altijd bepaalde trekken in uiterlijk en gedrag wat er van jongs af aan al in zit (om het zo even te zeggen). Dat gedrag kan imo niet aangeleerd zijn.
Altijd? Dat vind ik een beetje een vooroordeel. Ik heb veel homoseksuele vrienden die niet vrouwelijk zijn, waarbij je het niet ziet, hoe stom dat ook klinkt.
Niet iedere homo is gemaakt om op de gaypride te housen en daarom hebben veel auto's op homocruiseplekken ook een kinderzitje achterin.

Bedenk je wel dat dat soort parkeerplekken ook gewoon voor 'gewone' auto's gebruikt worden. Niet elke auto die er staat is perse van een homo
luuntje schreef:Liselot niet mee eens dat elke homoseksueel trekjes heeft.
Mijn oom en zijn man zie ik het echt niet bij.
Zus van mjn vriendin en haar vriendin ook niet.
luuntje schreef:Mijn moeder komt uit een gezin met 8 kinderen.
Er zijn 5 jongens en 3 meisjes.
Oudste kind is een jongen, homoseksueel.
Andere kinderen zijn allemaal hetro.
Dit verklaart niet dat er bij meerdere zonen de jongste homoseksueel zouden zijn.
Sammie schreef:Ik snap het probleem niet zo met dat je wel of niet ziet. Het is onderdeel van je persoonlijkheid, van je karakter, het maakt wie je bent. Het feit dat je bij de meeste homos kan zien dat hij homo is maakt het niet slecht of verkeerd. Het is gewoon onderdeel van die persoon. Ik snap dat niet zo goed hoor.
Ik merk dat ik me voortdurend probeer los te rukken van willekeurig welk identificerend label dan ook - zelfs zodra iemand begint over 'programmeurs dit' of 'paardenmensen dat' krijg ik de kriebels. Ik niet ik niet! https://www.youtube.com/watch?v=LQqq3e03EBQ )