Afvallen, wat als ontbijt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 09:10

haha ik vind yoghurt ook wel lekker en het is inderdaad zuur! Maar ik vind smoothies uit de winkel zonder yoghurt het lekkerste. Zo hebben ze smoothies bij de jumbo met yoghurt. Bah :( maar als ik het zelf maak met yoghurt vind ik het wel weer lekker.

Leffroi schreef:
Dan kan je je moeder ook vragen om wat meer rekening te houden met jou? Namelijk erg vervelend als je daardoor maar 'ongezond' moet gaan eten. Laat haar wat vaker fruit kopen waar ook jij tegen kan. En anders koop je het zelf.

Een lekker ontbijt, waar ik van kan genieten is gewoon simpel, yoghurt met banaan. Daarover wat honing ipv suiker en je hebt een gezond en lekker ontbijt. De banaan moet niet verzuipen in de yoghurt, gewoon nét genoeg.

Aan de ene kant wil ik het graag zelf doen omdat mijn moeder soms nog al vervelende opmerkingen kan maken. Zeker als iets mij niet goed lukt. Of ik vaal een dag dan kan ze nog al kwetsende opmerkingen maken. Mijn vader doet de inkopen dus zal aan hem vragen of hij wat meer soorten fruit mee wil nemen waar ik tegen kan.

Dat yoghurt met banaan en honing klinkt lekker :~

MarlindeRooz

Re: Afvallen, wat als ontbijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:11

Je kan ook mee gaan boodschappen doen, ik werk trouwens bij de appie dus ik haal het allemaal zelf.

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:12

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 09:13

MarlindeRooz schreef:
Je kan ook mee gaan boodschappen doen, ik werk trouwens bij de appie dus ik haal het allemaal zelf.

Dat is dan wel handig!
Mijn vader haalt het op vanuit zijn werk. Dus mee gaan is voor een groot deel niet mogelijk.
Ik kan wel wat bij de supermarkt ophalen uit de buurt maar dat is de Coop en is verschrikkelijk duur en is dicht zodra ik thuis kom van stage -.-' Maar mijn vader vragen om iets mee te nemen is geen probleem. Denk wel dat hij da wil doen :D

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:15

Gydja schreef:
Leffroi schreef:
Dan kan je je moeder ook vragen om wat meer rekening te houden met jou? Namelijk erg vervelend als je daardoor maar 'ongezond' moet gaan eten. Laat haar wat vaker fruit kopen waar ook jij tegen kan. En anders koop je het zelf.

Een lekker ontbijt, waar ik van kan genieten is gewoon simpel, yoghurt met banaan. Daarover wat honing ipv suiker en je hebt een gezond en lekker ontbijt. De banaan moet niet verzuipen in de yoghurt, gewoon nét genoeg.

Aan de ene kant wil ik het graag zelf doen omdat mijn moeder soms nog al vervelende opmerkingen kan maken. Zeker als iets mij niet goed lukt. Of ik vaal een dag dan kan ze nog al kwetsende opmerkingen maken. Mijn vader doet de inkopen dus zal aan hem vragen of hij wat meer soorten fruit mee wil nemen waar ik tegen kan.

Dat yoghurt met banaan en honing klinkt lekker :~

Vervelend. Maar het is toch heel normaal als er iets in huis is, zeker wat betreft fruit, waar jij niet 'half dood' aan gaat? Dat heeft verder niks met afvallen te maken. banketstaaf dat je moeder zo reageert.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:18

Bij de AH hebben ze heel veel soorten fruit in de vriezer. Doosjes met mix maar ook doosjes met alleen frambozen, alleen bosbessen enz. Misschien een idee om daar eens een aantal doosjes van op te halen, die kan je mixen naar eigen smaak of alleen nemen wat je op dat moment wilt.

Wel op tijd uit de vriezer halen (bv 's avonds en even in een bakje in de koelkast) want de ervaring leert dat het mega lang duurt voordat sommige dingen goed ontdooit zijn.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:21

Ik gooi ze gewoon bevroren in de blender. :7

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 09:22

AH komen we nooit. Is niet bij ons in de buurt en ligt niet in de richting van af stage of werk van mijn ouders. Meestal naar de Aldi of Lidl maar daar hebben ze vast ook wel bevroren fruit.

Ik zou het niet aandurven om het bevroren in de blender te gooien :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:23

Maar als je het voor de week weet is dat toch prima? Over de loop van de week kom je dan goed uit. Misschien niet precies per dag maar wel per week.

Gewoon aan je moeder vragen welke gerechten ze maakt, daarmee een weekmenu maken en dan ben je voor de hele week voorzien :)

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 09:28

secricible schreef:
Maar als je het voor de week weet is dat toch prima? Over de loop van de week kom je dan goed uit. Misschien niet precies per dag maar wel per week.

Gewoon aan je moeder vragen welke gerechten ze maakt, daarmee een weekmenu maken en dan ben je voor de hele week voorzien :)

Er word pas het moment van te voren besloten wat er gekookt gaat worden. We hebben een vol gepropte koelkast en kelder we kunnen zeker een maand overleven zonder naar de winkel te gaan. Het is echt een verassing wat we gaan eten. De kans is dus ook zeer aanwezig dat ze eten gaan pakken uit de kelder iets uit de voorraad dus niet iets wat van de week gekocht is. Vlees gaat in de vriezer dus blijft ook een behoorlijke tijd goed. Als ik van te voren vraag wat we gaan eten krijg ik te horen dat ze het nog niet weten en ik niet zo moet zeuren. (als ik het vaak vraag)

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:41

Sinds kort ontbijt ik met overnight oates, voordeel hiervan is dat je het de avond van tevoren al klaar kunt maken ;)
Ik doe voor dat ik naar bed ga 30gr havervlokken en 125ml amandelmelk in een bakje, een geprakte halve banaan en een theelepel kaneel erbij en afdekken en in de koelkast zetten. De volgende ochtend eventueel nog wat vers (of diepvries) fruit erbij en klaar!