Opgelicht? Niet ontvangen zoals foto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:52

Eerlijk? Voor zo een partij met merkdekjes (ik zie oa ook br liggen) maar 20 euro betalen was dit te verwachten. Een gewoon dekje tweedehands is al snel 15 euro...
Natuurlijk wel vervelend voor jou. Maar je hebt wel lekker alle andere dekjes gekregen.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:03

Zoe_97 schreef:
Eerlijk? Voor zo een partij met merkdekjes (ik zie oa ook br liggen) maar 20 euro betalen was dit te verwachten. Een gewoon dekje tweedehands is al snel 15 euro...
Natuurlijk wel vervelend voor jou. Maar je hebt wel lekker alle andere dekjes gekregen.

Nou, en of we daar nu zo blij om moeten zijn, wat een waardeloze verbleekte en smerige dekjes zijn het. In bijna alle dekjes zit het weer en dat is er met wassen helaas niet uit te krijgen.
Zoiets noemen ze de bewuste "kat in de zak kopen"

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 18:22

vilheide schreef:
Zoe_97 schreef:

Nou, en of we daar nu zo blij om moeten zijn, wat een waardeloze verbleekte en smerige dekjes zijn het. In bijna alle dekjes zit het weer en dat is er met wassen helaas niet uit te krijgen.

Dan moet je zoiets ook niet voor 20 euro willen overnemen.
Dan weet je dat het niet nieuw meer is.
Een keuze die je maakt lijkt mij.

@TS helaas valt er in jou geval weinig aan te doen.
Je kan een melding maken bij MP, kans dat ze verwijderd wordt, en met een nieuw mailadres weer vrolijk verder gaat.
Juridisch heb je geen poot om op te staan omdat er wel iets geleverd is.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 18:28

Met alle respect maar op marktplaats staat te lezen dat iets wat te mooi is om waar lijkt te zijn ook vaak te mooi is om waar te zijn. Tien dekjes inclusief Anky en BR en dan voor 2 euro per stuk?

Natuurlijk verdient niemand het om opgelicht te worden of een kat in de zak te kopen maar we weten allemaal dat het veel voorkomt en door zo naïef te zijn houden we het helaas ook in stand.

Biebz

Re: Opgelicht? Niet ontvangen zoals foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 20:32

Heb je de verkoper al gevraagd of het klopte?
Wie weet is per ongeluk de verkeerde meegekomen.

Om nou gelijk te roepen dat iemand je oplicht vind ik ook weer zo wat.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 21:20

Biebz schreef:
Heb je de verkoper al gevraagd of het klopte?
Wie weet is per ongeluk de verkeerde meegekomen.

Om nou gelijk te roepen dat iemand je oplicht vind ik ook weer zo wat.

Twee weken terug al mailtje gestuurd en nog niks hierop ontvangen..

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 21:25

Oke. Sorry dat had ik niet begrepen

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 21:27

HTM schreef:
vilheide schreef:
Dan moet je zoiets ook niet voor 20 euro willen overnemen.
Dan weet je dat het niet nieuw meer is.
Een keuze die je maakt lijkt mij.
Dat ze zo smerig waren zagen we pas toen ze bezorgd waren. Zoiets zie je niet zo snel op een foto.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 22:11

vilheide schreef:
Dat ze zo smerig waren zagen we pas toen ze bezorgd waren. Zoiets zie je niet zo snel op een foto.

Sorry, had niet begrepen dat je ze echt gezien had.
Maar dan nog, zoals op MP staat, lijkt het te mooi om waar te zijn, dan is dat vaak ook zo.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 22:43

Ben ik nou de enige die dit ook voor 20 euro belachelijk vind?
Of je nou 20 of 200 euro betaald, je koopt iets en dat hoor je te krijgen. Alsof het voor 20 euro ineens logisch is dat je wordt opgelicht...

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 00:14

Mallow schreef:
Ben ik nou de enige die dit ook voor 20 euro belachelijk vind?
Of je nou 20 of 200 euro betaald, je koopt iets en dat hoor je te krijgen. Alsof het voor 20 euro ineens logisch is dat je wordt opgelicht...

Nee, het is niet dat ik het normaal vind, maar ik denk wel dat je moet begrijpen dat je voor 20 euro geen topkwaliteit kan verwachten, en ook zeker niet kan verwachten dat het als nieuw er uit ziet.
Waren de dekjes zo goed, dan waren ze wel los verkocht.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 00:51

Dit risico loop je helaas altijd met MP (en andere sites), niet iedereen is eerlijk, helaas..
Tip voor de volgende keer: vraag de verkoper de volgende keer per mail of hij/zij alles even wat beter wil fotograferen, elke gek kan tegenwoordig wel foto's maken en mailen, dan zit je ook niet met verrassingen achteraf... Ik vraag met dekjes en dekens altijd of ze ook even de andere kant willen fotograferen, hoe vaak ik er wel niet ingetrapt ben, "hij is zo goed als nieuw!" en dan zit er een flink gat in de kant die niet op de foto stond... :')

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 01:15

En vraag of het inderdaad een Anky dekje is.. want zo duidelijk is het ook weer niet op de foto.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:05

Een tip van mijn kant: ik vraag altijd het adres waar ik het op kan halen, wie weet kom ik of mijn man er in de buurt. Zo krijg je wat meer info overf de verkoper. Vraag ook om extra foto's via watsapp dan heb je een06 nr.
Ook al weet k van te voren dat ik t niet op ga halen maar verstuurd wil hebben gewoon om t adres vragen. Willen ze je bewust oplichten dan gebeurd t heus wel( vals adres e.d) maar heb al weleen x een koop niet door laten gaan omdat t gevoel niet klopte en dat bleek later ook te kloppen...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:09

Ik vind het vrij duidelijk als je de tekens ziet op t dekje, en als er geen enkel dekje bij zit die er kwa kleur en dergelijke op lijkt, dan is het gewoon bedrog.

Heeft ze inmiddels al wel gereageerd op facebook ?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:10

2 euro per dekje en je verwacht dan de anky en andere duurdere merken?

dan brand er toch al meteen een lampje? Tis te mooi om waar te zijn

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:13

Ik kan met de beste wil van de wereld niet zien dat de bovenste een anky dekje is. Persoonlijk ben ik van mening dat je dat soort dingen dan gewoon moet vragen. Dan heb je het zwart op wit. Als dit geen ankydekje is zal de verkoper er geen bal van begrepen hebben. Ook de foto met het stapeltje zo.. Vraag om losse fotos, vraag om condities van de dekjes.. Zeker zo'n partij voor 20 euro... Het is niet netjes van de verkoper om niet te reageren, maar oplichting wil ik dit niet noemen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:15

Citaat:
Er zat echt geen dekje bij wat erop leek, of eentje die dezelfde kleur heeft.

Dus ja ik noem dit wel oplichting...

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 10:15

Mioux schreef:
Ik vind het vrij duidelijk als je de tekens ziet op t dekje, en als er geen enkel dekje bij zit die er kwa kleur en dergelijke op lijkt, dan is het gewoon bedrog.

Heeft ze inmiddels al wel gereageerd op facebook ?

Nee, nog niks gekregen.

@Ojajoh
Ze had me gezegd dat ze gewoon graag van de dekjes af wou, dus komt bij mij over dat ze ze liever kwijt als rijk is. Zit ook een QHP en BR tussen, en dat zijn ook wel duurdere merken.
Dus dat die ANKY erbij zou kunnen zitten wou denk ik geen rare gedachte zijn geweest als ze gewoon alles kwijt wou.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:16

Wat maakt het uit of het een Anky dekje is of HP of wat dan ook? :Y)
Als de kwaliteit maar oke is. Trouwens, ik vind het allemaal een beetje overdreven, als er nou stond in de advertentie: ANKY dekjes te koop! of in de titel, ja oke... of dat er een foto stond waarop je wel heel duidelijk ziet dat het om een Anky dekje gaat, maar vind dit een beetje.... aanstellerij...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:17

Dus je hebt wel de QHP en de BR gehad alleen de anky niet ? Welk dekje had ze in plaats van die anky gedaan heb je daar een foto van ?

@saskiakefie dus als jij bv laarzen koopt, en lijkt op een bepaald merk, logo ook te zien. En ze zijn niet duur en je krijgt een ander paar schoenen vind je dat ook niet erg omdat het goedkoop was?

vind het beetje apart... je ziet wat je koopt, en als t dekje totaal niet overeen komt klopt de afspraak niet. Ja je kan er misschien weinig aan doen, maar zou me ook goed genaaid voelen !

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:18

Mioux schreef:
Citaat:
Er zat echt geen dekje bij wat erop leek, of eentje die dezelfde kleur heeft.

Dus ja ik noem dit wel oplichting...

Ja als je uitgaat van het slechtste in een mens wel ja... Denk in dat met een flitser kleuren ook heel anders kunnen wezen. Ik heb rode dekjes gehad (anky toevallig) die oranje en zelfs paars werden met verkeerde lichtinval. En aangezien er met geen mogelijkheid is vast te stellen dat dit een ankydekje is (wat ook niet is gevraagd?) blijf ik oplichting echt een heel groot woord vinden. Zeker als het aantal dekjes klopt.

Zou gewoon blijven mailen tot er een reactie komt, want dat is en blijft niet netjes.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:19

Je ziet het toch helemaal niet duidelijk := Ik zou het er uberhaupt zelf niet eens in zien.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 10:20

Mioux schreef:
Dus je hebt wel de QHP en de BR gehad alleen de anky niet ? Welk dekje had ze in plaats van die anky gedaan heb je daar een foto van ?

Dit is het dekje wat ik ervoor in de plaats heb gekregen:

Afbeelding

@saskiakefie
Dan heb jij zeker nog nooit een ANKY dekje gezien, je ziet toch echt gewoon duidelijk de Y en dat R tekentje

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:22

saskiakefie schreef:
Je ziet het toch helemaal niet duidelijk := Ik zou het er uberhaupt zelf niet eens in zien.
Is ook niet te zien, maar blijkbaar denkt Bokt daar anders over. Daarnaast, 2 euro betalen voor dekjes van die kwaliteit, is natuurlijk een utopie. Niemand wil zulke dekjes voor dat geld kwijt, had TS ook kunnen weten.

Dan toch; verkoper heeft of niet goed opgelet en een fout gemaakt, of een flauw grapje uitgehaald wat niet netjes is.