Koningsdag, de confrontatie...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 16:14

Janine1990 schreef:
Shadow0: Klopt inderdaad wat je zegt, maar ik ben ook heel erg eerlijk. Ik spreek het het liefst gewoon uit. Alleen zijn is niet vreemd, maar ik vind het gewoon saai. Als ik alleen naar Divoza ga, is er ook geen reet aan. Dan pas ik een paar rijbroeken bijvoorbeeld en na twee geef ik het op want mijn maat is er toch weer niet. Ja, dan ben ik weer erg positief ingesteld. :+ *not*

Tsja. Met dat soort 'eerlijkheid' creeer je ook je eigen verwachtingen, en dus teleurstellingen.

Maar de keuze is niet of Divoza of de vrijmarkt alleen saaier is dan met z'n tweeen, maar of de Divoza alleen saaier of vervelender is dan thuiszitten. Als dat zo is: vooral thuisblijven :j Maar als je daar geen zin in hebt, dan moet je misschien nu even genoegen nemen met iets dat maar een heel klein beetje leuk is, en niet geweldig-ontzettend leuk.
Maar probeer het want a. je hebt een overwinning op jezelf: je hebt immers wat ondernomen om je situatie actief te veranderen, en da's altijd positief, en b. het breekt de tijd, en c. het kan altijd nog meevallen.

Helemaal eigen keuze hoor... maar constateren dat het allemaal alleen maar heel erg saai is maakt je dag uiteindelijk gewoon niet leuker.

Lante

Re: Koningsdag, de confrontatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 16:46

Gewoon hier topic openen dag van tevoren: wie gaat er morgen mee naar de vrijmarkt in Groningen (bijvoorbeeld)? En dan met een beetje zelfspot, dat je helemaal alleen op de wereld bent, dan is er vast iemand die jou situatie herkent en ook zin heeft om wat leuks te doen. Wie weet heb je dan binnen no time geweldige nieuwe vriendinnen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 16:50

Erg herkenbaar... Mijn moeder denkt zelfs dat ik lesbisch ben want ik ben knap maar heb nooit een vriend, ga nooit uit, heb geen sociaal leven. Een verschil alleen is dat ik me niet eenzaam voel, vind het eigenlijk wel fijn zo. Maar soms zou het leuk zijn iets leuks te gaan doen met andere mensen.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 16:54

Tsja, ik zit niet helemaal in het zelfde schuitje maar misschien heb je iets aan mijn ideeen.

Ik verhuis naar een nieuwe stad, omdat ik ga samenwonen met mijn vriend. Hier heb ik ook geen vrienden, in de stad waar ik vandaan kom wel. Ik blijf werken in de stad waar ik vandaan kom dus op die manier kom ik geen nieuwe mensen tegen.

Ik denk dat je zelf een schop onder je kont moet geven. Vrienden maken is niet moeilijk, je moet alleen wel naar buiten toe gaan... Doe een oproepje op bokt, hang een briefje in de supermarkt van sportmaatje gezocht(voor mijn part ga je hardlopen, ook al vind je er niets aan!), vraag toch eens je collega's om te komen eten. Vriendschap is ook iets dat moet groeien, zoek mensen op met dezelfde interesses. En denk niet dat het raar is om iemand die je nog niet zo goed kent mee te vragen of uit te nodigen.

Zo heb ik een oproepje gedaan op bokt om nieuwe vrienden te zoeken, ga ik bij een sportclub met een collega van mijn vriend (die ik maar een paar keer heb gezien!) en ben ik weer op zoek naar een bijrijdpaard.

In de afgelopen jaren ben ik meerdere keren naar een nieuwe stad verhuisd en had altijd zo weer nieuwe mensen om me heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 16:56

Janine1990 schreef:
Ik denk zeker dat je gelijk hebt. Het voorval waar jij op doelt was overigens in 2011, toen er nog Koninginnedag werd gevierd :P Ik studeerde nog, mijn vriendinnen woonden in de stad en lieten weinig van zich horen. De vriendschap lag sowieso al niet meer heel lekker hoor. Maar ik heb absoluut mijn eigen aandeel er in gehad. Mijn eeuwige onzekerheid heeft de vriendschap echt niet beter gemaakt, mijn eeuwige liefdesverdriet over dat vriendje in 2008 hielp ook niet echt mee. Zoals ik later ook al zei, of ik die iemand de schuld mag geven weet ik niet, maar ik weet wel dat iemand ontzettend lang voor mij heeft bepaald hoe ik moest leven en hoe ik moest zijn. En dat zorgde voor enorm veel onzekerheid bij mij. Dus ging ik andere mensen testen. In 2008 dat vriendje ook, die liep ik constant te testen. Arme jongen. :+

Dus nee, ik heb het ze zeker niet makkelijk gemaakt :P Mijn gevoel was voor hun niet te begrijpen. Terwijl mijn beste vriendin er in al die jaren wel voor me is geweest.

Een bbq organiseren voor die oude vriendengroep doe ik niet, ik weet niet eens meer wie er allemaal deel van uitmaken. Maar met mijn zusje praten vind ik wel een goed idee!

Op 5 mei is hier in het dorp een evenement, misschien ga ik inderdaad ook nog wel wat regelen voor een festival. Ook nooit verkeerd :) Even afhankelijk van dat dorpsevenement.

Oh, 2011 is wel een tijdje terug ja :P Onzeker zijn in een vriendengroep is erg lastig, dat heb ik zelf helaas ook. Maar je klinkt in deze post iig positief en met zo'n uitstraling komen er vast ook meer mensen op jou af. Lijkt me best lastig om nieuwe mensen te ontmoeten buiten je werk om.. Succes en maak gewoon leuke plannen en go with the flow. Wie weet wat voor leuke vrienden je kan maken op een evenement :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 17:06

suikermeisje schreef:
Herken het wel. En helemaal nu. Heb nooit super beel vrienden gehad en lig nu met een gebroken been thuis.

Mijn relatie is sinds 4 maanden over en was juist een beetje een eigen sociaal leven aan het opbouwen. Mijn oude 'vrienden' hebben me laten vallen na het stoppen van mijn relatie.

Maar dat opbouwen is nu extra moeilijk. Voel me best alleen thuis maar heb gelukkig een telefoon met whatsapp, Facebook en Tinder ( :') )

Succes en dit is niet in 1 dag op te lossen maar je kunt er wel aan werken voor volgend jaar.

Beterschap! En werk ze eraan, ook voor jou!
Tinder is zo niet iets voor mij, maar gelukkig hoef ik me ook niet te vervelen. Het is alleen dat rotgevoel he...

Maflinger_S schreef:
Grote kans dat je zusje zich elke keer van alles afvraagt voordat ze jou meevraagt (of het toch maar niet doet). Volgens mij kunnen jullie er alleen maar op vooruit gaan als jullie je verwachtingen of wellicht het gebrek daaraan eens naar elkaar uitspreken.

Die kans is inderdaad aanwezig, alleen vraag ik me af of ze daar wel zo over nadenkt. Ze is heel anders dan ik, ik ben heel aanwezig, uitbundig. Zij is heel rustig, tactisch. Maar ik heb niet het idee dat ze zich druk maakt over mij. Hooguit of ik haar administratie al heb nagekeken. Lol. En ik krijg complimenten voor mijn kookkunsten. En in het weekend is ze bij haar vriend, wat er eigenlijk op neerkomt dat ik haar alleen zie als we doordeweeks eten. :P

Judith_ schreef:
volgens mij woon je niet zover bij mij vandaan. Ik kan me een deel van je verhaal goed voorstellen trouwens, maar hoe op te lossen? Tja beste stuurlui staan aan wal waarschijnlijk ect. En in woorden is alles zo makkelijk.

Beetje offtopic waarschijnlijk en doe met de uitnodiging wat je wil: 22 mei met flinke pink ga ik op stap met een stel open, spontane en wat oudere vrienden die allemaal gek van paarden zijn. Als je zin hebt roep je maar! Eventueel bob service zit er bij in als je wil ;) maar voel je niet verplicht, wat mij betreft haak je last minute aan.

Ik heb een vermoeden wie je bent, volgens mij heb je bij mij op school gezeten!
Super lief aanbod! Helaas ben ik 22 en 23 mei behoorlijk bezet :( Nouja, niet dat het heel erg is, zijn twee erg leuke dagen. Maar de 22e is stappen uitgesloten.

SSmonamiSS schreef:
Heel herkenbaar! Mijn ouders zijn naar Oostenrijk geïmmigreerd maar ik heb een Nederlandse vriend waar ik nu ben. Heb hier dus ook geen vrienden en zijn vrienden ken ik niet want dat wil hij niet. Dus zit hier nu ook maar alleen want ik krijg daar dus telkens ruzie over als we hier zijn!

Misschien spreek ik nu wel voor mijn beurt, maar als ik de vrienden van mijn vriend niet zou mogen leren kennen, dan zou ik daar wel mijn vraagtekens bij zetten.
In ieder geval enorm balen dat je daar telkens ruzie over hebt en daardoor nu in je uppie zit! :(

Winged schreef:
Herkenbaarheid ten top :D Alleen in mijn geval is de vriendengroep grotendeels.... getrouwd... Met kinderen... En daar sta je dan als 26 jarige vrijgezel :))

Janine, ik woon in Assen en als ik nu naar Groningen ga ben ik er rond 5 uur. Drankje doen dan maar?

Ik red 5 uur nu niet meer hoor... :P Sowieso nu ik vanavond al wat heb afgesproken lijkt me dat niet handig. Want gezien ik je vaker tegen ben gekomen lijk je me een erg gezellig mens toe! En dan wordt het waarschijnlijk erg laat! Andere keer dan maar? :)

Shadow0 schreef:
Tsja. Met dat soort 'eerlijkheid' creeer je ook je eigen verwachtingen, en dus teleurstellingen.

Maar de keuze is niet of Divoza of de vrijmarkt alleen saaier is dan met z'n tweeen, maar of de Divoza alleen saaier of vervelender is dan thuiszitten. Als dat zo is: vooral thuisblijven :j Maar als je daar geen zin in hebt, dan moet je misschien nu even genoegen nemen met iets dat maar een heel klein beetje leuk is, en niet geweldig-ontzettend leuk.
Maar probeer het want a. je hebt een overwinning op jezelf: je hebt immers wat ondernomen om je situatie actief te veranderen, en da's altijd positief, en b. het breekt de tijd, en c. het kan altijd nog meevallen.

Helemaal eigen keuze hoor... maar constateren dat het allemaal alleen maar heel erg saai is maakt je dag uiteindelijk gewoon niet leuker.

Je hebt wederom gelijk, dat is goed om mezelf voor te houden als het weer voorkomt! Of het nu gaat om een dag als deze of om naar de kroeg gaan of wat dan ook... :)

Lante schreef:
Gewoon hier topic openen dag van tevoren: wie gaat er morgen mee naar de vrijmarkt in Groningen (bijvoorbeeld)? En dan met een beetje zelfspot, dat je helemaal alleen op de wereld bent, dan is er vast iemand die jou situatie herkent en ook zin heeft om wat leuks te doen. Wie weet heb je dan binnen no time geweldige nieuwe vriendinnen.

Ja dat zijn van die dingen die ik dan flink op tijd moet doen hihi. In plaats van 's middags om half drie :+ Is in ieder geval geen slecht idee!

chimello schreef:
Erg herkenbaar... Mijn moeder denkt zelfs dat ik lesbisch ben want ik ben knap maar heb nooit een vriend, ga nooit uit, heb geen sociaal leven. Een verschil alleen is dat ik me niet eenzaam voel, vind het eigenlijk wel fijn zo. Maar soms zou het leuk zijn iets leuks te gaan doen met andere mensen.

Knap dat je je zo niet eenzaam voelt zeg!

MyrtheJ schreef:
Tsja, ik zit niet helemaal in het zelfde schuitje maar misschien heb je iets aan mijn ideeen.

Ik verhuis naar een nieuwe stad, omdat ik ga samenwonen met mijn vriend. Hier heb ik ook geen vrienden, in de stad waar ik vandaan kom wel. Ik blijf werken in de stad waar ik vandaan kom dus op die manier kom ik geen nieuwe mensen tegen.

Ik denk dat je zelf een schop onder je kont moet geven. Vrienden maken is niet moeilijk, je moet alleen wel naar buiten toe gaan... Doe een oproepje op bokt, hang een briefje in de supermarkt van sportmaatje gezocht(voor mijn part ga je hardlopen, ook al vind je er niets aan!), vraag toch eens je collega's om te komen eten. Vriendschap is ook iets dat moet groeien, zoek mensen op met dezelfde interesses. En denk niet dat het raar is om iemand die je nog niet zo goed kent mee te vragen of uit te nodigen.

Zo heb ik een oproepje gedaan op bokt om nieuwe vrienden te zoeken, ga ik bij een sportclub met een collega van mijn vriend (die ik maar een paar keer heb gezien!) en ben ik weer op zoek naar een bijrijdpaard.

In de afgelopen jaren ben ik meerdere keren naar een nieuwe stad verhuisd en had altijd zo weer nieuwe mensen om me heen.

Ik woon helaas niet alleen, dus collega's uitnodigen voor het eten wordt wat lastig. Wie weet als ik ooit een eigen huisje krijg. ;) Ik begrijp je bericht, en ik kan me voorstellen dat je niet alles hebt gelezen. Feitelijk zeg je volgens mij hetzelfde als Blijheid de vorige pagina deed. Ik gaf aan dat ik er de tijd niet voor had om nog meer te organiseren, maar zij zegt simpelweg: Zoek het in wat je al doet.
Paardrijden, mijn project. En zo had ik het nog niet bekeken. Dat ga ik dan ook zeker doen!
Soms denk ik, verhuizen zou de meest eenvoudige manier zijn om nieuwe mensen te leren kennen. Als is het maar een dorp of twee verderop. Maarja, voordat ik ga verhuizen moet ik flink wat verdienen. Aangezien ik graag wil kopen en mijn ouders daar ook voor de volle 100% achter staan.
Dan moet ik het in de tussentijd maar op een andere manier oplossen!

Niece schreef:
Oh, 2011 is wel een tijdje terug ja :P Onzeker zijn in een vriendengroep is erg lastig, dat heb ik zelf helaas ook. Maar je klinkt in deze post iig positief en met zo'n uitstraling komen er vast ook meer mensen op jou af. Lijkt me best lastig om nieuwe mensen te ontmoeten buiten je werk om.. Succes en maak gewoon leuke plannen en go with the flow. Wie weet wat voor leuke vrienden je kan maken op een evenement :D

Dankje! Blij ook dat die onzekerheid zorgt voor herkenning bij jou, dat neemt ook weer een stukje onzekerheid weg :)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 17:43

Dit is zo herkenbaar :D

Ik zal mijn verhaal zo duidelijk mogelijk proberen te verwoorden. Al zal het wel een vrij lang verhaal worden. Heb je geen zin/tijd om alles te lezen, aan het eind is het een soort samenvatting geworden.

Ik ben een vrij verlegen/stil/rustig meisje. Dit ben ik eigenlijk altijd wel geweest, wel kan ik vaak goed met verschillende soorten mensen opschieten. Al ben ik niet iemand die snel de eerste stap zet. Ik ben altijd al met paarden bezig geweest, toen ik 8 was kreeg ik mijn eerste verzorgpony en toen ik 10 was kreeg ik mijn eerste pony. Ik heb wel nog een aantal 'pauzes' gehad waarin ik wat minder interesse/tijd had naar paarden toe, maar dit heb ik altijd weer opgepakt. Op de basisschool had ik wel zo mijn vriendinnen, maar we gingen bijna allemaal naar een andere middelbare school en dan gaat iedereen toch na verloop van tijd een beetje zijn eigen weg. Op de middelbare school kreeg ik ook weer een vriendinnengroepje, maar na twee jaar op deze middelbare school veranderde ik van school en verwaterde het contact met deze meiden. Op de andere middelbare school kwam ik in de klas met een oud vriendinnetje van mij en zo kreeg ik weer een aantal nieuwe vriendinnen, al waren dit totaal andere meiden dan dat ik was. Ik ben nogal een meisje meisje en dit waren meisjes die wat andere interesses hadden (meer richting goth zegmaar). Na het eerste jaar op deze school (klas 3) moesten we richtingen kiezen en zo kwam ik weer in een andere klas. Dit jaar wisselde ik een beetje van groepjes, ik had mensen met wie ik goed op kon schieten in verschillende 'groepen' en zo had ik niet echt een vaste groep/persoon met wie ik veel dingen deed en met wie ik echt hecht werd. In het laatste jaar kreeg ik wel meer een vaste groep vriendinnen met wie ik goed op kon schieten en met wie ik veel dingen samen deed. Echter brak ik dit jaar mijn enkel en kon ik hierdoor minder doen, en zo hebben ze mij eigenlijk een beetje laten vallen en nu heb ik ook alleen nog vrij platonisch contact met ze via Facebook. Voordat ik mijn enkel brak was ik ook vrij fanatiek met wedstrijden rijden en had ik ook wel veel contact met paardenmensen die ik ook regelmatig tegenkwam op wedstrijd. Ik stond echter nog steeds op de stal waar ik als 8-jarig meisje was begonnen met een verzorgpony. Dit was een kleine privé-stal met mensen van verschillende leeftijdsgroepen. Dus echt 'vrienden' had ik daar niet. Toen mijn enkel uit het gips was heb ik het rijden wel weer opgepakt. Maar niet zo fanatiek als ik daarvoor was en zo verwaterde de wedstrijdcontacten weer.
Daarna mijn vervolgopleiding, ik kreeg best een gezellige klas. Echter had iedereen buiten school (waar ook niet iedereen al te veel naar toe kwam ivm niet verplichte lessen) een beetje zijn eigen leven. In de tweede jaar kreeg ik weer een nieuwe klas ivm het kiezen van een afstudeerrichting, dit jaar raakte ik eigenlijk een beetje in de knoop met mijzelf. Ik werd heel onzeker over mijn uiterlijk en 'durfde' niet al te veel naar school te gaan. Ook begon ik te twijfelen over mijn keuze qua school. Ik ben gestopt met mijn opleiding en gaan werken in het bejaardentehuis. Met mijn paard ben ik van stal veranderd omdat ik die nu graag weer wilde oppakken, ik heb best een periode gehad waarin ik weinig naar hem heb omgekeken. Op deze stal kwam ik een leuke groep meiden tegen waar ik op stal redelijk veel mee omging. Mijn paard kwam samen te staan met een ander leuk paard en met de berijdster van dit paard kreeg ik leuk contact. Echter kreeg dit paard een blessure en moest dit paard worden ingeslapen. Ook het zadel wat ik had voor mijn paard bleek niet meer goed te liggen en zo begon mijn zoektocht naar een nieuw zadel (meer hierover: [HAR] Tips/hulp gevraagd: zadeldrama) Ik besloot vervolgens ook weer van stal te veranderen, voor mij was het een erg leuke/gezellige stal maar voor mijn paard sloot het helaas niet goed aan. De nieuwe stal is voor mijn paard echt helemaal top en ik ben er zeer tevreden, echter zijn veel mensen die hier staan een 'stuk' ouder dan dat ik ben en qua sociaal contact heb ik hier dus niet veel aansluiting, alleen wat gezellig gepraat op stal. Ook ben ik dus nog steeds aan het kloten met zadels en kom ik niet veel op andere terreinen met mijn paard.

Ik heb dus nooit echt vaste vrienden/vriendinnen gehad. Ik kan met veel verschillende mensen goed opschieten en daardoor ga ik met verschillende mensen af en toe een beetje om. Echter hebben veel mensen al een groep vaste vrienden/vriendinnen opgebouwd en is het voor mij vrij moeilijk om er tussen te komen. Ook heb ik altijd een scheiding gehad tussen 'normale' vriendinnen en paardenvriendinnen/vrienden. Met normale (vaak schoolvriendinnen) deed ik niet veel buiten school en met paardenvriendinnen deed ik niet veel buiten de paarden om.

Op het moment heb ik ook niet echt iemand met wie ik heel close ben. Ik vind het ook heel moeilijk om mijzelf open te stellen en denk niet dat er echt veel mensen zijn die mij heel goed kennen.

Ik heb dus ook een aantal beslissingen gemaakt in mijn leven waar ik achteraf spijt van heb en die ik graag anders had willen aanpakken. Zoals het wisselen van scholen en de paarden. Ik wil graag heel veel verschillende dingen doen en daardoor doe ik van alles maar een beetje.

Ik zal geheid aankomende week de vraag krijgen wat ik gedaan het met koningsdag en als ik dan zeg dat ik alleen thuis ben geweest dan krijg ik de verbaasde blik en de vraag: ''maar waarom dan?''

Ik hoop dat ik alles een beetje duidelijk heb uitgelegd, al zal er geheid wat missen

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 20:37

alsnog wel een leuke dag gehad TS?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 13:09

Herkenbaar Damelza, veel vriendinnen van school heb ik niet meer. Sowieso op de middelbareschool huppelde ik van het ene niveau naar het andere. En waren mijn schoolvriendinnen minder belangrijk dan die ik thuis had.

Ik heb in ieder geval nog een erg leuke avond gehad en zit weer vol ideeën over mijn project met dank aan mijn beste vriendin en haar man.

Mijn ene collega zei dinsdag nog dat ik best met hun mee had gekund. Ik heb het wat dat betreft getroffen met mijn collega's, gaan voor me door het vuur. Maar dat komt meer door een rotsituatie die we op het werk hebben gehad.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 18:33

Ik weet dat je dichtbij woont, gewoon van bokt. Ik woon in Grijpskerk. Je mag altijd een avond langskomen hoor, echt geen probleem.

Ik ben geen staptype en heb het razend druk :+ ;)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:44

Weet je. Je bent er ook echt zelf bij.

Ik trek even wat quotes uit je post.
Citaat:
Niemand had het ook maar één moment over Koninginnedag gehad, toen ik eens met een van de meiden (die er later ook bij was gekomen) in de bus zat en zij vroeg wat ik dan zou gaan doen, want zij gingen zus en zo en dan kon ik ook wel mee. Maar ik had te horen gekregen dat ik een paard te rijden zou krijgen die op Koninginnedag uit de opfok zou komen. Ik scheepte dat meisje meteen af met het verhaal dat ik een nieuw paard te rijden zou krijgen en dat ik daar de hele dag mee bezig zou zijn. Toen het halverwege mei feestweek was bij ons in het dorp kreeg ik een berichtje van één van de meiden dat ze graag met mij naar de feesttent wilde. Ik voelde me net een voetbal, ik was weer even goed genoeg. Dat wilde ik niet en ik ging met een andere oude vriendin naar de feesttent.

Bekijk het van de andere kant. Hoe moet dat meisje dat je afscheepte zich voelen? Die wilde weer toenadering zoeken en jij kapt het af. Zelfde als de vriendin die je later in dit stuk tekst noemt.

Citaat:
Mijn zusje en ik zijn nooit dikke vriendinnen geweest. Bij vlagen kunnen we goed met elkaar opschieten. Maar hierdoor voel ik ook niet de behoefte om met haar en haar vriendin op stap te gaan. Niet dat ik me te goed voel, maar omdat ik bang ben dat ik ze tot last ben. Dat ze het irritant vinden dat ik er ook ben. Daarom vraag ik haar nooit, alleen als ze mij vraagt ga ik er op in.

Citaat:
Ik kon het op dat moment even niet opbrengen en koos voor mezelf en zei dit even netjes. Ze heeft nooit weer iets van zich laten horen. Wat ik ook niet heel erg vond, als ik met haar op stap ging kreeg ik nooit aandacht. Niet omdat ze lelijk was hoor, want dat was ze niet. Maar omdat ze een enorme muur optrok en niemand meer in onze buurt durfde te komen. Ze nam zo vreselijk veel energie van mij, waar ik zo weinig voor terug kreeg, dat het me weinig meer kon schelen. En nog steeds niet.

Heb jij haar ooit nog eens aangesproken?
Het is geen eenrichtingsweg hoor, it takes two to tango. Zelfde voor de quote hierboven.

Mijn punt:
Afbeelding

Vriendschappen moet je onderhouden, initiatief en interesse tonen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 22:30

Lief Sakkia!!

Roosch: Die eerste situatie is inmiddels 4 jaar geleden. Als ik toen wist, wat ik nu weet... ;) Tweede geval, waarin je dikdrukt dat dat meisje niets meer van zich heeft laten horen wil ik wel even toelichten ;)

Meisje ken ik al sinds mijn geboorte. Onze ouders zijn bevriend, ze is 5 dagen jonger dan ik. Ons leven lang samen was leuk geweest als het iets anders zou zijn gegaan. Vanaf de puberteit ging het bergafwaarts, ze maakte zich enorm druk om de verschillen tussen haar en mij en had altijd bevestiging nodig. Het begon rond ons 14/15e jaar met uitspraken als: "Jij bent veel leuker, jij bent veel knapper, jij hebt veel meer aandacht van jongens, jij kan veel beter leren, jij bent veel slimmer, je kan veel beter paardrijden." (etc. etc.) Uiteraard met bijbehorend claimgedrag. Als ik wilde zwemmen met een groepje vrienden en zij wilde ook zwemmen, ging ze in mijn ogen gewoon mee. Zij wilde dat niet, dan ging ze niet. Ook prima, maar dan hadden we weer ruzie. En als ze wel mee ging kloeg ze achteraf dat ik geen oog voor haar had, terwijl ik het gevoel had haar er constant bij te moeten betrekken. Uiteraard wilde ze daarna nooit meer echt mee. Alleen als ik met haar apart ging liggen van de rest op het veld. Rond onze 16e hebben we een half jaar ruzie gehad, maar wilde ze het toch weer bijleggen. We gingen van 0 to 60 in 3.5 ;) Maar dat bleef wel redelijk goed.
Ze kreeg een vriend en het contact werd een stuk minder, maar ik bleef er wel voor haar. Ik vond het vreselijk om te zien dat ze door haar onzekerheid haar vriend bedroeg en vreemdging met een ander in hun huis. Wilde het hem graag vertellen, maar ik was haar vriendin en deed het dus niet. Daarbij vertrouwde ik hem ook niet helemaal. Probeerde haar eeuwige minderwaardigheidscomplex dan ook telkens weer op te krikken, maar jeetje, wat was dat lastig. Toen we in 2012 naar Londen (Oranjecamping) gingen was het helemaal mis. Een paar dagen ervoor belde ze huilend op dat ik beter met iemand anders zou kunnen gaan en dat ze daar toch niet kon aarden en blablabla. Niet kon slapen door het lawaai. En bovendien zou ik alleen maar met andere mensen kletsen en dat kon zij niet, want zij was veel lelijker en minder interessant dan ik. (was in 7 jaar weinig veranderd wat dat betreft) Anderhalf uur praten als brugman, maar toen mijn ouders ons op Schiphol afzetten was het nog een klein drama aan haar te zien.
Uiteindelijk hebben we wel leuke dagen gehad hoor, het was al met al veel drukte om niks van haar kant.

Ze heeft me ook al wel eens laten zitten toen ik met haar mee mocht met Oud en Nieuw, ze heeft me letterlijk in de kou laten staan. En toen ik de volgende dag even weinig zin had in contact met haar was ze helemaal van de leg. Bijna boos op mij dat ik gewoon had kunnen wachten en ze mij niet zomaar bij haar vrienden kon uitnodigen.

Toen haar verkering uit ging, twee jaar geleden, heb ik er alles aan gedaan. Het kleine muisje was nog veel kleiner geworden. In de tussentijd ging mijn hond dood, kleine wereldramp voor ons gezin, maar ze heeft enkel gereageerd op een FB berichtje. Na een paar weken van haar liefdesverdriet trok ik het niet meer, ze was woest dat hij was vreemd gegaan, maar haar vreemdgaan was volledig verklaarbaar. Dus heb ik het een poosje wat met rust gelaten. Later werd het gelukkig weer beter, we gingen weer wat op stap, dat was best gezellig. Maar niet anders dan vroeger, ze bouwde nog altijd een muur om ons samen heen waardoor zelfs bekenden niet in de buurt kwamen. Daarnaast kon ze vrijwel niets zelf beslissen en had ze altijd mijn mening nodig. Een DVD speler aansluiten waarvan de handleiding online te raadplegen is was te veel gevraagd.
Toen ze vorig jaar januari in de WW kwam, wilde ze van mij (omdat ik bedrijfskunde heb gedaan) weten wat ze het beste kon doen. Een baan van 18 uur aannemen of in de WW blijven. Ik had op dat moment echt even genoeg aan mezelf, en antwoordde wat kortaf. Hierop kreeg ik een beetje een geprikkelde reactie, waarna ik me verontschuldigd heb en gezegd heb dat ik er later wel even naar wilde kijken als ze dat wilde. Maar daar heb ik geen reactie meer op gekregen.

En om eerlijk te zijn, ben ik zo'n vriendschap liever kwijt dan rijk.

Zeker, vriendschappen moet je onderhouden. Ben ik het 1000% met je eens, maar niet elke vriendschap is het onderhouden waard zoals bijvoorbeeld bovenstaande. Ik kan als onzeker persoon niet ook nog de onzekerheden van een ander dragen. Dan moet je toch echt voor jezelf kiezen.

Wat die andere vriendinnen betreft, had ik zeker beter mijn best kunnen doen. Helaas is het daar te laat voor en is dat inderdaad voor een groot deel mijn eigen schuld geweest. Maar dan had ik die energie er wel twee jaar voor het eind van de vriendschap ik moeten steken. Want toen ze mij op het laatst verweten dat mijn hobby te veel tijd nam, terwijl ze mij nooit vroegen naar mijn hobby, waren de verhoudingen natuurlijk al een poosje scheef getrokken.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 23:52

Nog niet het hele topic doorgelezen, maar heb hetzelfde. Zie alleen elke dag mijn ouders, ooms en eens in de maand mijn twee vriendinnen en zusje, soms zelfs minder vaak.
Bij mij is vaak het probleem dat als ik nieuwe mensen leer kennen, het gewoon niet klikt of weinig overeenkomsten. Wel veel mannen die interesse in mij hebben, maar die willen toch vaak meer...
En ik las op pagina een ook een verhaal van iemand die rustig is en eerst de kat uit de boom kijkt, daar heb ik ook last van. Ik heb tijd nodig om iemand beter te leren kennen en mezelf te worden, jammer dan dat sommigen dan na een ontmoeting al weer vertrekken uit je leven. Dat had ik laatst na een date, had wel 10 dates gehad, toen ontmoette ik iemand die ik erg leuk vond en hij mij ook. Maar toont nu weinig initiatief of reageert niet op berichten. Heel naar is dat...
Ik heb er ook weleens een paar keer een topic over gemaakt, maar misschien moet je niet te vaak aan denken. Bezig zijn met werk, paarden, meer hobby's zoeken misschien om nieuwe mensen te leren kennen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 18:46

Gucci_ schreef:
Nog niet het hele topic doorgelezen, maar heb hetzelfde. Zie alleen elke dag mijn ouders, ooms en eens in de maand mijn twee vriendinnen en zusje, soms zelfs minder vaak.
Bij mij is vaak het probleem dat als ik nieuwe mensen leer kennen, het gewoon niet klikt of weinig overeenkomsten. Wel veel mannen die interesse in mij hebben, maar die willen toch vaak meer...
En ik las op pagina een ook een verhaal van iemand die rustig is en eerst de kat uit de boom kijkt, daar heb ik ook last van. Ik heb tijd nodig om iemand beter te leren kennen en mezelf te worden, jammer dan dat sommigen dan na een ontmoeting al weer vertrekken uit je leven. Dat had ik laatst na een date, had wel 10 dates gehad, toen ontmoette ik iemand die ik erg leuk vond en hij mij ook. Maar toont nu weinig initiatief of reageert niet op berichten. Heel naar is dat...
Ik heb er ook weleens een paar keer een topic over gemaakt, maar misschien moet je niet te vaak aan denken. Bezig zijn met werk, paarden, meer hobby's zoeken misschien om nieuwe mensen te leren kennen.

Meer hobby's zoeken is een beetje lastig... Als ik meer uren in een dag zou krijgen is dat niet zo gek :P Maar dat gaat waarschijnlijk niet lukken. En misschien is dat ook wel het probleem, zo veel ben ik niet thuis. De meeste tijd zit al in mijn grote hobby en daar ligt ook heel erg veel ambitie van mij in. En ja, als je wat wilt bereiken moet je er wel wat voor doen. Wat de paarden betreft lukt dat heel erg aardig. Maar dan moet ik er wel het een en ander voor laten. Het is misschien voor mij wel heel erg realistisch om me af te vragen of meer vriendinnen wel reëel is. Vriendschap moet je (zoals hier meerdere keren is gezegd) onderhouden. Heb ik daar wel de tijd voor? Loop ik mezelf dan niet voorbij? Ik weet het niet. Ik weet alleen dat wanneer ik weer een keer remi ben op een feestdag, ik er natuurlijk wel verdrietig om kan zijn. Oh nee, als het daarop aan komt ga ik een groepje verzamelen op Bokt :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 18:58

Het spijt me TS, maar volgens mij doe je het écht zelf.
Als iemand je vraagt mee te gaan naar een tentfeest, dóé het gewoon, of vraag jezelf niet af waarom je in je eentje thuis zit. (In dit geval ging je met iemand anders, maar dat zal ook raar overgekomen zijn, diegene vraagt je wss niet nog een keer.)

En als je het leuk vindt om wat leuke jongens te zien, ga je lekker Tinderen voor mijn part, doe het gewoon!
Natuurlijk gaat je paard voor ect ect, maar ook dit kan vreemd overkomen en zo iemand denkt dan ook 'nah ik vraag wel iemand anders, zij is toch alleen maar met haar nieuw paard bezig'.

Succes!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 19:02

Anoniem schreef:
Als iemand je vraagt mee te gaan naar een tentfeest, dóé het gewoon, of vraag jezelf niet af waarom je in je eentje thuis zit. (In dit geval ging je met iemand anders, maar dat zal ook raar overgekomen zijn, diegene vraagt je wss niet nog een keer.)

En als je het leuk vindt om wat leuke jongens te zien, ga je lekker Tinderen voor mijn part, doe het gewoon!
Natuurlijk gaat je paard voor ect ect, maar ook dit kan vreemd overkomen en zo iemand denkt dan ook 'nah ik vraag wel iemand anders, zij is toch alleen maar met haar nieuw paard bezig'.

Succes!

Volgens mij staat er op deze pagina wel een redelijk duidelijke uitleg van destijds en dat het vier jaar geleden is. Dat ik mezelf vier jaar geleden een ongenadige schop onder m'n hol had moeten verkopen weet ik allang. Maar dat neemt niet weg dat het nu te laat is ;)

Nieuw paard is dan ook allang niet meer van toepassing :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 19:13

Janine1990 schreef:
Anoniem schreef:

Succes!

Volgens mij staat er op deze pagina wel een redelijk duidelijke uitleg van destijds en dat het vier jaar geleden is. Dat ik mezelf vier jaar geleden een ongenadige schop onder m'n hol had moeten verkopen weet ik allang. Maar dat neemt niet weg dat het nu te laat is ;)

Nieuw paard is dan ook allang niet meer van toepassing :P

Sorry, de laatste pagina heb ik inderdaad niet gelezen.

Precies. Het maakt de mensen wie je afzegt NIKS uit of jij nou een nieuw paard gaat rijden, je huidige paard gaat rijden.... Jij zegt af, met een dergelijke reden (of jij nou een shetlander gaat leren op twee benen gaat lopen of een dressuurproef oefenen), en zo iemand weet één ding: haar vraag ik niet nog een keer!

Genoeg hierover verder, gelukkig is het nu nog niet te laat! Je kunt gaan sporten, een oproepje doen en lekker onder de mensen zijn! :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 19:21

Anoniem schreef:
Sorry, de laatste pagina heb ik inderdaad niet gelezen.

Precies. Het maakt de mensen wie je afzegt NIKS uit of jij nou een nieuw paard gaat rijden, je huidige paard gaat rijden.... Jij zegt af, met een dergelijke reden (of jij nou een shetlander gaat leren op twee benen gaat lopen of een dressuurproef oefenen), en zo iemand weet één ding: haar vraag ik niet nog een keer!

Genoeg hierover verder, gelukkig is het nu nog niet te laat! Je kunt gaan sporten, een oproepje doen en lekker onder de mensen zijn! :)

En dat is ook een beetje van de laatste pagina :P Het is niet zo dat ik tijd over heb. Ik verveel me alleen op dagen zoals bijvoorbeeld Koningsdag. Ik werk 32 uur per week, ben minimaal 4 keer per week bij de paarden, dat varieert van een avond tot een hele middag.
Over het algemeen heb ik doordeweeks 1 vrije avond en op zaterdag en zondag vrij, maar ook dan hoef ik me bijna nooit te vervelen. Ik zou het erg leuk vinden om op zaterdag af en toe op stap te gaan. Maar elke week hoeft niet. Ik vind het ook heerlijk om thuis te zijn. Zoals nu bijvoorbeeld, omdat ik al twee weken met een terugkerende bijholteontsteking loop (derde keer in vier maanden tijd).

Ik zou niet weten wanneer ik naar de sportschool zou moeten, ik heb daar overigens ook een broertje dood aan. Ik ga lekker thuis hoepelen en verder rij ik wel paard.

Met die vriendinnen van vier jaar geleden is het wel te laat. Daar doelde ik op, niet dat het nu te laat is om een netwerk op te bouwen. Want daar probeer ik wel gewoon aan te werken :) Voor zover mogelijk ;)