suikermeisje schreef:Herken het wel. En helemaal nu. Heb nooit super beel vrienden gehad en lig nu met een gebroken been thuis.
Mijn relatie is sinds 4 maanden over en was juist een beetje een eigen sociaal leven aan het opbouwen. Mijn oude 'vrienden' hebben me laten vallen na het stoppen van mijn relatie.
Maar dat opbouwen is nu extra moeilijk. Voel me best alleen thuis maar heb gelukkig een telefoon met whatsapp, Facebook en Tinder (

)
Succes en dit is niet in 1 dag op te lossen maar je kunt er wel aan werken voor volgend jaar.
Beterschap! En werk ze eraan, ook voor jou!
Tinder is zo niet iets voor mij, maar gelukkig hoef ik me ook niet te vervelen. Het is alleen dat rotgevoel he...
Maflinger_S schreef:Grote kans dat je zusje zich elke keer van alles afvraagt voordat ze jou meevraagt (of het toch maar niet doet). Volgens mij kunnen jullie er alleen maar op vooruit gaan als jullie je verwachtingen of wellicht het gebrek daaraan eens naar elkaar uitspreken.
Die kans is inderdaad aanwezig, alleen vraag ik me af of ze daar wel zo over nadenkt. Ze is heel anders dan ik, ik ben heel aanwezig, uitbundig. Zij is heel rustig, tactisch. Maar ik heb niet het idee dat ze zich druk maakt over mij. Hooguit of ik haar administratie al heb nagekeken. Lol. En ik krijg complimenten voor mijn kookkunsten. En in het weekend is ze bij haar vriend, wat er eigenlijk op neerkomt dat ik haar alleen zie als we doordeweeks eten.
Judith_ schreef:volgens mij woon je niet zover bij mij vandaan. Ik kan me een deel van je verhaal goed voorstellen trouwens, maar hoe op te lossen? Tja beste stuurlui staan aan wal waarschijnlijk ect. En in woorden is alles zo makkelijk.
Beetje offtopic waarschijnlijk en doe met de uitnodiging wat je wil: 22 mei met flinke pink ga ik op stap met een stel open, spontane en wat oudere vrienden die allemaal gek van paarden zijn. Als je zin hebt roep je maar! Eventueel bob service zit er bij in als je wil

maar voel je niet verplicht, wat mij betreft haak je last minute aan.
Ik heb een vermoeden wie je bent, volgens mij heb je bij mij op school gezeten!
Super lief aanbod! Helaas ben ik 22 en 23 mei behoorlijk bezet
Nouja, niet dat het heel erg is, zijn twee erg leuke dagen. Maar de 22e is stappen uitgesloten.
SSmonamiSS schreef:Heel herkenbaar! Mijn ouders zijn naar Oostenrijk geïmmigreerd maar ik heb een Nederlandse vriend waar ik nu ben. Heb hier dus ook geen vrienden en zijn vrienden ken ik niet want dat wil hij niet. Dus zit hier nu ook maar alleen want ik krijg daar dus telkens ruzie over als we hier zijn!
Misschien spreek ik nu wel voor mijn beurt, maar als ik de vrienden van mijn vriend niet zou mogen leren kennen, dan zou ik daar wel mijn vraagtekens bij zetten.
In ieder geval enorm balen dat je daar telkens ruzie over hebt en daardoor nu in je uppie zit!
Winged schreef:Herkenbaarheid ten top

Alleen in mijn geval is de vriendengroep grotendeels.... getrouwd... Met kinderen... En daar sta je dan als 26 jarige vrijgezel

Janine, ik woon in Assen en als ik nu naar Groningen ga ben ik er rond 5 uur. Drankje doen dan maar?
Ik red 5 uur nu niet meer hoor...
Sowieso nu ik vanavond al wat heb afgesproken lijkt me dat niet handig. Want gezien ik je vaker tegen ben gekomen lijk je me een erg gezellig mens toe! En dan wordt het waarschijnlijk erg laat! Andere keer dan maar?
Shadow0 schreef:Tsja. Met dat soort 'eerlijkheid' creeer je ook je eigen verwachtingen, en dus teleurstellingen.
Maar de keuze is niet of Divoza of de vrijmarkt alleen saaier is dan met z'n tweeen, maar of de Divoza alleen saaier of vervelender is dan thuiszitten. Als dat zo is: vooral thuisblijven

Maar als je daar geen zin in hebt, dan moet je misschien nu even genoegen nemen met iets dat maar een heel klein beetje leuk is, en niet geweldig-ontzettend leuk.
Maar probeer het want a. je hebt een overwinning op jezelf: je hebt immers wat ondernomen om je situatie actief te veranderen, en da's altijd positief, en b. het breekt de tijd, en c. het kan altijd nog meevallen.
Helemaal eigen keuze hoor... maar constateren dat het allemaal alleen maar heel erg saai is maakt je dag uiteindelijk gewoon niet leuker.
Je hebt wederom gelijk, dat is goed om mezelf voor te houden als het weer voorkomt! Of het nu gaat om een dag als deze of om naar de kroeg gaan of wat dan ook... 
Lante schreef:Gewoon hier topic openen dag van tevoren: wie gaat er morgen mee naar de vrijmarkt in Groningen (bijvoorbeeld)? En dan met een beetje zelfspot, dat je helemaal alleen op de wereld bent, dan is er vast iemand die jou situatie herkent en ook zin heeft om wat leuks te doen. Wie weet heb je dan binnen no time geweldige nieuwe vriendinnen.
Ja dat zijn van die dingen die ik dan flink op tijd moet doen hihi. In plaats van 's middags om half drie
Is in ieder geval geen slecht idee!
chimello schreef:Erg herkenbaar... Mijn moeder denkt zelfs dat ik lesbisch ben want ik ben knap maar heb nooit een vriend, ga nooit uit, heb geen sociaal leven. Een verschil alleen is dat ik me niet eenzaam voel, vind het eigenlijk wel fijn zo. Maar soms zou het leuk zijn iets leuks te gaan doen met andere mensen.
Knap dat je je zo niet eenzaam voelt zeg!
MyrtheJ schreef:Tsja, ik zit niet helemaal in het zelfde schuitje maar misschien heb je iets aan mijn ideeen.
Ik verhuis naar een nieuwe stad, omdat ik ga samenwonen met mijn vriend. Hier heb ik ook geen vrienden, in de stad waar ik vandaan kom wel. Ik blijf werken in de stad waar ik vandaan kom dus op die manier kom ik geen nieuwe mensen tegen.
Ik denk dat je zelf een schop onder je kont moet geven. Vrienden maken is niet moeilijk, je moet alleen wel naar buiten toe gaan... Doe een oproepje op bokt, hang een briefje in de supermarkt van sportmaatje gezocht(voor mijn part ga je hardlopen, ook al vind je er niets aan!), vraag toch eens je collega's om te komen eten. Vriendschap is ook iets dat moet groeien, zoek mensen op met dezelfde interesses. En denk niet dat het raar is om iemand die je nog niet zo goed kent mee te vragen of uit te nodigen.
Zo heb ik een oproepje gedaan op bokt om nieuwe vrienden te zoeken, ga ik bij een sportclub met een collega van mijn vriend (die ik maar een paar keer heb gezien!) en ben ik weer op zoek naar een bijrijdpaard.
In de afgelopen jaren ben ik meerdere keren naar een nieuwe stad verhuisd en had altijd zo weer nieuwe mensen om me heen.
Ik woon helaas niet alleen, dus collega's uitnodigen voor het eten wordt wat lastig. Wie weet als ik ooit een eigen huisje krijg.
Ik begrijp je bericht, en ik kan me voorstellen dat je niet alles hebt gelezen. Feitelijk zeg je volgens mij hetzelfde als Blijheid de vorige pagina deed. Ik gaf aan dat ik er de tijd niet voor had om nog meer te organiseren, maar zij zegt simpelweg: Zoek het in wat je al doet.
Paardrijden, mijn project. En zo had ik het nog niet bekeken. Dat ga ik dan ook zeker doen!
Soms denk ik, verhuizen zou de meest eenvoudige manier zijn om nieuwe mensen te leren kennen. Als is het maar een dorp of twee verderop. Maarja, voordat ik ga verhuizen moet ik flink wat verdienen. Aangezien ik graag wil kopen en mijn ouders daar ook voor de volle 100% achter staan.
Dan moet ik het in de tussentijd maar op een andere manier oplossen!
Niece schreef:Oh, 2011 is wel een tijdje terug ja

Onzeker zijn in een vriendengroep is erg lastig, dat heb ik zelf helaas ook. Maar je klinkt in deze post iig positief en met zo'n uitstraling komen er vast ook meer mensen op jou af. Lijkt me best lastig om nieuwe mensen te ontmoeten buiten je werk om.. Succes en maak gewoon leuke plannen en
go with the flow. Wie weet wat voor leuke vrienden je kan maken op een evenement

Dankje! Blij ook dat die onzekerheid zorgt voor herkenning bij jou, dat neemt ook weer een stukje onzekerheid weg